Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2014
‎Euskal Kulturgintzaren Transmisiorako ikastaro amaieran egindako proiektuaren laburpen moduko bat da hau, beste elkarte edo herriren batzuetan antzeko proposamenak egiteko lagungarri izan daitekeena. Lehen bi ataletan Zumaian euskal kultura nola lantzen den aztertzen da; hasteko esparruz esparru, eta ondoren, xeheago, kulturaren sarea nola antolatuta dagoen. Hurrengo bi ataletan, berriz, ideia batzuk ematen ditu egileak euskarazko kulturgintza indartzeko, elkarte batzuei ardurak emanda, taldeen artikulazioa hobetuta eta kultur politika argiagoarekin.
‎Lau atal bereiziko ditut horretarako: 1) Esparruz esparru euskal kultura nola lantzen den; 2) Kulturaren sarea xeheago nola antolatuta dagoen; 3) Euskarazko tokiko hedabideen eta bertso eskolaren egitekoa; 4) Kultur politika eta taldeen artikulazioa.
‎Ikerlan horren helburuak hauexek izan dira: (1) euskal kulturaren azterketangorputzari eta emozioei dagozkien balizko aldeak (horren aztertuak izan ez direnak) hauteman, deskribatu eta sakontzea8; (2) narratiben, gorputz jardueren eta testuinguruorokor zein lokalen arteko harremanak aztertzea; (3) pertsona zehatzek bizitzanzehar euskal kultura nola jaso/ ikasi, haragi egin eta itzuli/ transmititu duten aztertzea, haien bizipenak eta ibilbideak gorputz ibilbide gisa irudikatuz. Ikerlana gidatuduen hipotesi nagusia hauxe izan da:
2016
‎Necochean iragaiten zen Euskal Argentinar Aste Nazionalean gure begiez ikusi dugunaz hunkiturik egon gira, eta gehiago gazteen ganik entzun dugunaz, euskaraz hitz egiteko gutizia handiarekin ari. Hemendik 12.000 kilometrotan, ikustekoa da euskara eta euskal kultura nola bizirik diren, Euskal Herria eta bere diaspora nola elgar osatzen diren. Bidean, Tandil herrian bazkaiteko gelditu ginen lehenik, Euskal Etxean
2017
‎Larzabal izan zen aldaketa horren eragile nagusia. Hegoaldean gerra baino lehen egon zen berpizkundeak bere eragina izan zuen Ipar Euskal Herrian eta Laffitten inguruan gogoetak eramaten ziren eta euskal mundua nola zabaldu, euskal kultura nola azkartu behar zen gogoetatzen zen. Noski, eramaten ziren gogoeta horiek garaiko testuinguruan, gerren artean eta presio handien pean.
2018
‎Hauek dira landutako zenbait gai: etorkinek zer hizkuntza dakizkiten eta horrek zer zerikusi duen euskararen egoerarekin; euskaraz egiten duten hedabideen egoera; abertzaletasuna eta euskara; euskal kultura nola eraikitzen da gaur egun…
2023
‎Berrikitan antolatua izan da biltzar nagusia, karia horretara euskal kultura nola suharki sustatzen duen aipatzeko parada ukan dugu. 250 kidez osatua, elkartearen jarduera nagusia da, astean behin euskaraz eskainiak diren klaseak, sei ka, molekulen dominoa, nire genero identitatea, kantu loto eta ametsetako herria, zu ere idazle.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia