Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2001
‎Hautu horren ondorioak agerikoak dira. Euskaraz ikasi eta euskal kultura ezagutu duenak, gero eta nekezago onar dezake egun Nafarroan agintzen duen eskuinak defendatzen duen kultur eredu uniformista: euskal senaren eta erroen ukazioa dakarrena, hain justu.
2006
‎Irakasle gehienek, batetik, ez dute euskal kultura ezagutzeko aukera handirik izan, eta, bestetik, berariazko euskal kultur ezaugarriei buruz plazaratutako informazio gehiena ez dago era didaktikoan idatzita eta oso sakabanatuta aurkitzen da. Alde horretatik, jakintza sail baten inguruan informazioa eman dezaketen liburu monografikoak plazaratzea beharrezkoa litzateke.
2007
‎Datu base horren muina Jon Bilbao bibliografo handiak bere bizitza osoan egin zuen bibliografiaren bilketa lanaren emaitza da. Datu base honetan, gaur egun, hainbat iturritatik bildu eta euskal kultura ezagutu nahi edo behar duten ikertzaileek eta gainerako pertsona guztiek erabili ahal izateko landu diren 100.000 aipamen bibliografikotik gora daude.
2008
‎Surfaren inguruan josirik, lerrakirolekin, hiriko artegintzarekin eta euskal kultura ezagutzeko aukerekin osatu dute egitaraua. Usaian bezala, Angeluko (Lapurdi) Amodio Ganbara hondartzan iraganen da Glisseguna, 09:00etatik goiti, surf lehiaketarekin.
2009
‎" Mendian ibiltzeaz gain, hurbileko euskal kultura ezagutzeko aukera dugu gida honi esker"
‎Baionako Euskal Museoak Batekmila Euskal munduak erakusketa hartuko du 2009ko uztailaren 10etik irailaren 12a arte, Argitu gelan. 2007ko ekainean estreinatua izan den Batekmila Euskal Munduak erakusketak bisitaria euskara eta euskal kultura ezagutzera, eta horren inguruan galdetzera, gonbidatzen du.
2010
‎TOPO egitasmoaTOPO egitasmoa euskal kultura ezagutzeko eta komunikatzeko sare bat da, arlo desberdinak dituenak. Mathieu Vivier ek asmatu proiektua da, ondu duguna eta erabiltzaileek aberastuko dutena, agian.
‎Etorkinen %64k hautatu dute bigarren motibazioa gisa, aldiz herrikoen, %39k bakarrik eta hirugarren mailan. Aurreikus daitekeen bezala, herrikoek, etorkinek baino gehiago euskal kultura ezagutzen dute. Ondorioz bereganatzearen beharrik ez dute sentitzen edo guttiago bederen.
2012
‎Euskal kultura zabaldu Hori baino gehiago; Miranda de Argako euskaltzaleek erabaki zuten elkarteari izaera politiko guztia kendu eta kutsu kulturalagoa ematea. . Helburu garrantzitsuena zen Miranda de Argan eta inguruko herrietan euskal kultura ezagutzera ematea. Hasieran,? ¡ ya vienen los vascos!?
2013
‎Guztion izenean, Andres Urrutia euskaltzainburuak hartu du hitza, eta euskara eta euskal kultura ezagutzeko deitu du. Besteren artean, arrazoi honengatik:
2014
‎Baina ez zegoen segur, beraz hor zebilen jendeari so. Bazen ere ikustera eta giroaz gozatzera soilik etorri zenik, euskal kultura ezagutzen ez duenik eta herriko etxearen webgunean hitzordu paregabea dela irakurri zuenik. Lekua betez zihoan pixkanaka, bakoitza berera, batzuk jadanik oholtza aitzinean prest, besteak ikastolako ostatuan, eta harmailak gainezka ziren.
2015
‎Baldintzak: adin hortako gaztea behar duzu izan eta euskara eta euskal kultura ezagutu (lengoaia, musika, dantza, kantua, kirola, gastronomia...) eta ezagutza horiek hango gazteekin partekatu, tailerretan. Ez da jakintsua izan behar, baina behar da ukan dakizuna partekatzeko nahikaria.
2017
‎Gero eta gehiago dira jantzi tradizionalez apainduta gerturatzen diren bilbotarrak. Berez, belaunaldi berriek euskal kultura ezagutzea eta dantzan disfrutatzea baita ekimen honen xede.
2018
‎" Zumaia euskararen espazio naturala da eta izango duzue hitzok erabiltzeko aukera". Iragarri du helburua, entzutea ez ezik, badela euskara eta euskal kultura ezagutzea: " Ezagutu eta dibertitu egingo gara".
2019
‎Gainera, International Day of the World' s Indigenous Peoples delakoa ospatu izan dugu, Sydney Design Festival en parte hartu, etab. Sydneyko aldizkari gastronomiko pare batean ere agertu da euskal etxea, eta horrek jende gehiago hurbiltzea bultzatu du. Uste dut euskal kultura ezagutzen duen edonork, Sydney inguruan dagoenean gure berri entzuten badu, bisita egiten digula! Gaur egun oso giro polit eta osasungarria dagoela esango nuke, pertsona motari dagokionez oso zabala eta aberatsa?.
2020
‎Esaten da gaur egungo gazteek ez dutela euskal kultura ezagutzen. Ados al zaude?
‎Nire lanean, gertuko distantzian, idazle asko ezagutu ditut. Zorroagako garaian, esaterako, Vicente Molina Foix, Fernando Savater, Felix de Azua, Marisol De Mora Charles, Victor Gomez Pin, Javier Echeverria, Javier Fernandez de Castro, Victor Sanchez de Zabala, Tomas Pollan, A. Bidon Chanal, Javier Arantegui eta abar luze bat, baina haiek, Victor Gomez Pinek izan ezik, euskara ez zuten ezagutzen eta euskal kultura ezagutzeko ere ez zuten batere interesik. Ez zen harreman simetrikoa, noski.
‎" Bertso hauek herriarenak dira dagoeneko, bereak sentitzen dituelako", baina, berez, zeinenak dira? Eta, hain zuzen horregatik, euskal kultura ezagutzea ezinbestekoa izango du irakurleak funtsa ulertzeko. Idazlana Venezia, Donostia eta Geneva artean idatzi nuen.
‎Egoera horretan berreraiki behar da euskal kultura ezagutzeko, ulertzeko, sentitzeko eta harekin erlazionatzeko era berri bat. Hezkuntza sistemak eremu horretan eskaini behar du eredu bat, erreferentziako curriculum bat, euskal kultura osatzen duten eremu guztietan ondo moldatzen ikasteko premiazkoak diren konpetentzia guztiak pixkanaka eskuratzen joateko.
2021
‎" Gainerakoan, edukiei dagokienez, ohiko gaiak lantzen jarraituko dugu Aizu! n, hau da, kultura, gizartea, kirola, euskara, bitxikeriak...". Edukiok euskara ikasten ari direnentzat berariaz moldaturik ari dira beti," euskara ikasteaz batera, euskal kultura ezagutzeko bideak zabalduz", aldizkariaren koordinatzaile Mitxelenak adierazi digunez.
‎bata, maila ikaragarriko musikariak etortzen direla; eta bestea, sortzen den epeltasuna". Izan ere, partaideek elkar ezagutzeko aukera izaten dute oholtzatik kanpo, elkarte gastronomikoetan otorduak egin eta euskal kultura ezagutzeko tartea izaten dutelako: " Horrek atentzioa ematen die; agian, Euskal Herritik kanpo ez dutelako halakorik egiten".
2022
‎Euskara eta identitatea izendatu zituen jarraian: " Euskal kultura ezagutu eta euskaraz jarduteko gaitasunak eskuratu gura ditugu. Gure jaioterriek ere prozesu inperialistak sufritu zituzten, eta, horregatik, oso identifikatuta sentitzen gara hemengo kulturarekin".
2023
‎Hemen askoz xumeagoa da helburua. Euskal Herria eta euskal kultura ezagut ditzaten nahi dut, eta horrek nolabaiteko harra sortzen badie, kubatarrek euskal erreferentziak izan ditzaten saiatzen naiz. Beste helburuetako bat da —eta horregatik nabil unibertsitatean— unibertsitateko irakasle, ikasle edo doktore horiei Euskal Herria eta euskal kulturarekiko interesa pizten bazaie, euskararekin lotutako ikerketa lanak egin ditzaten bultzatzea.
‎Halere, ez dira ikasleen arteko banaketa «fisikora» mugatu, eta «hizkuntza eta kultura segregazioan» egin dute indar. Haien esanetan, A eta ereduek euskara eta euskal kultura ezagutzea galarazten dute, ez dutelako bermatzen ikastetxeetan jasotako euskara eskola orduekin beharrezko maila —B2 maila, DBH amaitzerako— «Euskara eta euskal kulturaren ezagutzarik gabe integrazioaz, inklusioaz, kohesioaz edo berdintasunaz hitz egin daiteke?».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia