Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2009
‎Horregatik hautatu dute Bizi euskal eskola leloa,, gure seme alabentzat herrian errotuta dagoen eskola publiko eta herrikoia aldarrikatzen dugulako?. Martinezen hitzetan,? euskal kultura bizirik irautea nahi dugu, munduko beste kulturekin partekatzeko?.
2015
‎Euskal errealitatetik harat dohaike... Ez dute ikusten euskal kultura bizi dela, herri bat eraikitzen ari, euskal jendeak bere nortasunarekiko duen atxikimendu baitezpadakoa suspertzen ari. Adibide batzu:
‎Helduden larunbatean ospatuko du Laura Igantzi buru duen ‘Euskal Artzainak Ameriketan’ elkarteak bere 2015eko urteko besta eta elgarretaratze handia, aurten Nafarroako Beran. Eta Ameriketara joan ziren emazteeri Omenaldia eginik ospatuko du, Ameriketan euskaldunak eta euskal kultura bizi eta aitzinarazteko egin lan ordainezina gogora ekarririk eta mereximendu hori beti argi egon dena baina ardura ez behar bezainbeste errekonozitua jendearen aitzinean azpimarratu eta espres ohoraturik. Bestalde, bilkurako gauza berri gisa, aurten, lehenengoz, Bizkaitik Ameriketara joan ziren artzain ohi talde edo autobus bat ere bilduko da bestara.
2016
‎Horren aitzinean sortzaileek eredu berriak behar dituzte, proposamen berriak eginez. Gogoetak ere ekartzen dituzte, bilatzen dituzte, euskal kultura bizi denaren seinale dira. Antton Lukuk, antzerkigintza aztertzeko garaian, horrela dio euskal gizartea aipatzen duelarik:
2017
‎[E10]: Ez, zeren gaur egun gure euskal kultura bizi da eta bizirik dirau euskarari esker[...], bektorea da, gure kulturaren bidea, guztiok batzen gaituena hizkuntza da eta kentzen badugu elkartasun hori galduko dugu, batasun hori".
‎Tratua xinplea da, nahi dituzte euskal kultura barnetik ezagutzen duten gazte euskaldunak, Argentinan bizpahiru astez egon eta euskal etxeko gazteekin tailerrak antolatzeko, euskal kultura horren lekukotasuna emateko. Ez da titulurik behar, baina bai euskal kultura bizi eta maitatzea. Galdegiten dute euskara mintzatzea eta gaztelaniaz ere moldatzea, eta euskal musika, kantua, dantza, sukaldaritza, kirola eta kultur molde tradizionalak ezagutzea, ez nahitaez izugarri sakon, baina batere ezagutzen ez dituzteneri aurkezteko gisan.
2021
‎Honekin batera, euskara gaurko informatze moduetan murgiltzeko helburuarekin," Bada" elebiduna izaitea erabaki da. Euskara ez dakitenek, euskal kultura bizitzeko gogoa duen edonork informazioa eskura ahal izaiteko. Lekuko informazioa bertako gazte guzieri helaraztea helburua izanez, bete ahal izaiteko, baldintza gaur elebitasuna dela pentsatzen du.
‎Horren ondorioz, hizkuntzak adierazpide kulturalak gogora ekartzeko ahozko literatura jartzen du adibide gisa eta adierazteko gaitasuna galtzen joan dela irizten dio, eta hizkuntzak gauzen berehalako izendapenerako ia besterik ez duela balio ondorioztatzen du. Eta, hori euskal kultura bizitzen ari den zerbait da, literatura barne, eta horregatik euskal kultura literatur erreferentzien saretzeko premia sarearen metafora erabiltzen baitu Petitek kultura irudikatzeko handia da. Saretze horretan hezkuntzaren rola eta eragiletza ezinbestekoa da, Euskal Herriko gazte askorentzat horixe bera baita euskal kulturara edota literaturara sarbide bakarra, hizkuntzaren kasuan ere gertatzen den legez.
‎Ainize Butroni eskaini elkarrizketan, 2002an, erran zenuen euskal kultura bizi zela baina bazela oraino lan handia egiteko, eta toponimia ikertu beharra zela. Zertan da?
‎Azken horrek eramaten gaitu zuzenean folklorekeriara, euskal kulturaren ikuskizun porno batera. Euskal Herria ardatz duen curriculuma diodanean, berriz, ikuspegi postporno batetik diot, euskaldunon artean eta euskaldunontzat egindakoa, euskaraz eta euskal kultura bizitzeko modukoa: euskalduntzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia