Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2005
‎Alde horretatik ahalegin handiak egiteko dauzkagu, bestela sustrairik gabeko hizkuntza irakasten dugu eta atxikimendurik gabeko hizkuntza irakats dezakegu. Bestetik, euskara eta euskal kultura ardatz izanik eleaniztasuneko planteamenduak sustatzea litzateke beste lerro bat, nahiz eta ez den gauza berria. Bestalde, etorkinekin erne egon behar dugu eta euskalduntzeko bideak asmatu.
2007
‎Hausnarketa honekin hauxe egin nahi dugu: euskal kultura ardatz, euskokultur gaiei zor zaien garrantzia eta arreta eman nahi diegu.
2008
‎Bertzetik, Euskal Herriko Ikastolen Konfederazioak, euskara eta euskal kultura ardatz dituen hezkuntza integrala lantzea eta ikastolei laguntza eta kalitatezko euskal eskola sustatzea ditu helburu, eginkizun horretan prestakuntza eta aholkularitza eskainiz eta ikasmaterial propioak sortuz.
2009
‎Ikastolek eredu berria eskaini zuten. Batetik, jakina, ordu arteko eskolak erabat bazterturik zeuzkan euskara eta euskal kultura ardatz zituztelako. Bestetik, pedagogia berriaren aldeko apustua eginez, garai hartakoarekin alderatuta askoz aurrerakoiagoa zelako:
2015
‎Liburu denda biak euskal kultura ardatz zuten liburuak zabaltzeko erreferentziazko espazioak izan dira Bilbon. Saratxagaren eskutik, 1976an ireki zen Kirikiño, euskal gaiak lantzen aitzindaria hirian.
2017
‎3.2.1.3 Eztabaida taldeak taldeak antolatzeko, galdetegian 179 ikasletatik euskaraz gazteleraz baino erosoago sentitzen direnak hautatu dira, eta ikasle hauek beste hainbat aldagaitan duten puntuazioa aztertu da. aldagai horietan batez bestekoaren gainetik erantzun badu euskaraz aritzen dela, euskaldun sentitzen dela eta euskal kultura euskaraz eginikoa dela, ikasle hori euskara eta euskal kultura ardatz duen profilean sailkatu dugu. gazteleraz euskaraz baino erosoago sentitzen diren ikasleak hautatu ditugu bestetik eta aurreko aldagaietan batez bestekoaren azpitik puntuatu badu gaztelera eta identitate espainiarra ardatz dituen profilean sailkatu dugu. azkenik, euskaraz gaztelaniaz bezain eroso sentitzen diren ikasleak hautatu ditugu eta aurreko aldagaietan batez bestekoaren ingur...
2018
‎Ikastolek, euskara eta euskal kultura ardatz hartuta, ikasle euskaldun eleanitzak nahi dituztela azaldu dute, kalitatezko hezkuntzarekin jarraitzeko. Baina, tituluak arriskuan jartzen ari direla salatu dute.
2019
‎Auzoko da auzo/ herri batean Euskara ez dakitenak eta dakitenak elkartu eta dinamika desberdinen bitartez Euskara pixka bat ikasteko proiektua. Euskara eta euskal kultura ardatz hartuta, herriko kultur aniztasuna eta jendarte inklusioa lantzeko egitasmoa. Lagun taldea sortzen da, kultur arteko elkargunea eta elkar ezagutzan barneratuz. honela, euskaratik haragoko dimentsioa hartu duen herrigintza ekimena da, hiru oinarri sendo dituena:
2021
‎Guardiako Akordioa: Euskal Herri osorako hezkuntza euskalduna, euskara eta euskal kultura ardatz izango duena; Madril eta Parisetik baino gehiago Europa iparraldetik eta gure herriko hamaika ikastetxetatik elikatuko dena, hezkuntza eraldatu, modernizatzeko; inklusiboa, segregaziorik gabe —jatorri, arraza, genero edo klase soziala ez dadila aitzakia izan inor baztertzeko—; eta gure herriko hezkuntza sistemaz, euskal publikotasunaz guk erabakitzea.... Hausnarketa bukatuta, aspaldiko partez elkarren aurpegiak ikusi eta Sarri Sarri dantza egiteko aukera izan dugu.
‎Aitortu duenez, “aurtengo ikasturtea berezia da guretako. 50 urte betetzen ditugu, eta Ikastolak beti egin izan duen bezala, herriari eskaini nahi dizkiogu gure ikuspegi eta balioak, euskara eta euskal kultura ardatz eta helburu izanik”. Zuzendariak gaineratu duenez, “gure Ikastolak mende erdia darama bide urratzaile zereginean haziak ereiten; izan ere, gure lehen pausoak Olatzagutian eman genituen, eta ondoren Altsasun eta Urdiainera zabaldu zen.
‎Euskara, arestian esan bezala, ikur folkloriko hutsera dago murrizturik nagusiki; eta horretan, eskolak badu errurik, euskaldunak produzitzeko ezgai agertzen baitzaigu, euskalduntzeko ezgai agertzen baitzaigu. Egungo eskola e (u) skola bilakatu zaigu; ez euskara edo euskal kultura ardatz duen eskola, horien irudi groteskoa saltzen duen eskola baizik. Izan ere," eskola" hitzari" u" hori sartzean ez dut" eus" aurrizkia nabarmendu nahi euskal eskola edo eskola euskalduna dela esateko; kontrakoa," u" hori kakotzen artean badago, gabezia getasuna, hots, izatasun eta ekintza gabeziabat adierazteko baino ez da, gure hezkuntzak, zentzu horretan, porrot egin baitu.
‎Gizartean bizi dugun desberdinkeriak bere isla duen arren eskolan, azken honek borrokatu luke, gizartearekin talka eginez bada ere, desberdinkeriarekin bukatzearen alde. Horretarako, ezinbestekoa litzateke, batetik, eredua baino ez egotea inposizio gisa agertuko luketen arren askok eta askokdiskriminazio positiboa egiteko eta hizkuntz segregazioari amaiera emateko; bestetik, hezkuntza osoa doakoa izatea, Europako herrialde askotan den bezala, klase sozio-ekonomikoen arabera antolatu ez daitezen eskolak; eta, azkenik, euskal kultura ardatz izanik, demokratikoa eta inklusiboa izan luke, immigranteen banaketa orekatuagoa izan dadin eta beren partikulartasun kulturalak errespetatuak izan daitezen. Haatik, zein urrun dagoen ideal hau bizi dugun eskolatik.
2022
Euskal kultura ardatz," Bilbao Basque Fest" jaialdiak 200 ekitalditik gora eskainiko ditu Aste Sainduan, apirilaren 13tik 17ra. Herri kirolak, zinema, gastronomia eta musika lagun, 300 artista inguruk parte hartuko dute, Bilboko 30 bat aretotan.
‎Gainera, Gobernua eta alderdiak negoziatzen ari diren hezkuntza lege berri horretan" Euskal kultura ardatz izango duen euskal curriculuma" nahi dute, eta hezkuntza ez arautua" osorik euskaraz garatzea".
‎Haien ustez, lege berriak ekarri behar du euskara irakas hizkuntza izatea eta hezkuntza ez arautua ere osorik euskaraz garatu ahal izatea. Baina, horrekin batera, euskal kultura ardatz izango duen euskal curriculum bat garatzeko ere eskatu zioten Jaurlaritzari orduan: «Ezinbestekoa da euskarazko kulturgintzaren transmisioa bermatzea, gizarte kohesiorako elementua baita».
2023
‎2 Euskal komunitatean sustraitzeko (Komunitateko kide kontzientea izanik, euskara eta euskal kultura ardatz gisa harturik, komunitate horretan eragin eta errealitate ezberdinak uztartzeko erantzukizuna hartzen du)
‎Aurtengo helburuei erreparatuta, hauek zerrendatu dituzte: «Euskara eta euskal kultura ardatz dituen gure ikastola herrira zabaltzea; herriko eragile eta taldeekin harremanak sendotzea; ikastolaren hezkuntza komunitateak ikastolarekiko duen atxikimendua areagotzea; ikasleei auzolanaren garrantzia erakustea, guraso eta ikastolako komunitate osoa eredu izanik; eta arkitektura pedagogia berrietara egokitzeko baliabide ekonomikoak lortzea».
‎Bi: euskal kultura ardatz izango duen euskal curriculuma. Hiru:
‎Idurre Eskisabel Euskalgintzaren Kontseiluko idazkari nagusiak azpimarratu zuen sinadura bilketaren bidez, eusko legebiltzarkideei eskatu nahi dietela Hezkuntza Legeak euskara eta euskal kultura ardatz izan ditzala. Uste baitu hezkuntza sistemak, ezinbestean, euskararen eta euskal kulturaren aldeko «jauzia» egin behar duela, hizkuntza gutxitu baten normalizazio prozesuan «funtsezko elementua» delako.
‎Ikusteko dago euskararen auzian zein jarrera hartzen duten lege honetan, alderdi sozialistaren itzalpean eta «aniztasunaren izenean» beste hainbat gaitan atzera egiten duen moduan. Euskara ikas eta irakats hizkuntza izango duen eredu orokor inklusiboa; euskal kultura ardatz izango duen euskal curriculuma, eta hezkuntza ez arautua ere osorik euskaraz izatea. Bata bestea gabe ezin dira ulertu, euskalgintzako eragileek hainbatetan aldarrikatu dutenez.
‎Eta kohesioa praktikan eraikitzen delako, hezkuntza etapa bakoitzeko praktikara jaitsiko gara ekimen kohesionatzaileak lantzeko eta sistematizatzeko. Batetik, euskara eta euskal kultura ardatz izan nahi dituen sistema baten ikuspegitik eta lurraldetasunaren zatiketa gaindituz, berariazko etapen eztabaida ardaztuak burutuko ditugu (Haur Hezkuntza eta Lehen Hezkuntza; Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza eta Batxilergoa; Lanbide Heziketa; Unibertsitatea Goi Maila); eta bestetik, etapa guztiek osatzen duten ekosistema trinkotzeko ezinbestekoak diren egiturazko zehar lerroen def...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia