2002
|
|
Esan dezakegu
|
Euskal
Herriko trenbidearen eraikuntza Madril eta Parislotzeko asmo logikoaz eginiko linea handi baten ondorioz gertatu zela, eta geroproiektu partzial osagarri batzuek ordura arte bete gabeko beharrizan batzukbetetzeko eginkizuna izan zutela.
|
|
|
Euskal
Herriko trenbide sarea aztertzean, kontuan izan behar dugu bertondiharduten konpainiak lau direla (RENFE, FEVE, Eusko Tren eta SNCF), denakjabego publikokoak, eskumenen banaketaren arloan dagoen konplexutasunarenispilu. Burdinbideari begiratuta ere, egoeraren izaera nahaspilatsua nabarmentzenda; izan ere, hiru zabalera desberdin aurkitzen baititugu (burdinbide zabal europarra 1,435 mm-koa, burdinbide zabal espainiarra 1,674 mm-koa eta burdinbideestua, metro bateko zabalerakoa).
|
2003
|
|
Proposamen hori oinarritzat harturik, 1988an RENFE eta Eusko Jaurlaritzarenartean lankidetza akordio bat sinatu zuten eta horri jarraiki garatu zen
|
Euskal
Herriko Trenbide Alternatiben Azterketa. Lan hori egiteko, arestian aipatutako Euskadiko Trenbide Plana hartu zuten abiapuntu; oinarrizko txosten hori gainera, egokitu egin zen Espainiako Ministroen Kontseiluak 1988ko abenduaren 9ko bileranabiadura handiari eta nazioarteko zabalerako lineei buruz onartutako irizpide berriak eransteko.
|
2007
|
|
Trenbideko langez egindako seinaleak adierazten duen bezala, adar batek Laminoria aldera jarraituko du eta besteak, berriz, gure helmugara. Estibalizko Ama Birjinaren santutegira doan adarra Hego
|
Euskal
Herriko Trenbidea sortu eta urte batzuk geroago eraiki zen, 40ko hamarkadan alegia. Hogei urtez, igandero igandero, ehunka gasteiztar eramaten zituen bere bagoietan eguerdiko mezatara.
|
|
Errepidearen beste aldean, Estibalizko Ama Birjinaren santutegira eramango gaituen bidea adierazten du seinale batek. Hor hasten da Gasteiztik Estibalizera doan Hego
|
Euskal
Herriko trenbidearen Ibilbide Berdea. Arabarren gustuko ibilbidea, betidanik.
|
|
Garai batean Villa Alegre de Andollu izenez ezagutu zen," Marques de Villalegre" tituluari jatorria emanez. Herriaren mendebaldean Hego
|
Euskal
Herriko Trenbidearen geltokia dago. Hara heldu eta errepide azpitik doan pasabide txiki batetik aurrera egingo du Ibilbide Berdeak.
|
2009
|
|
Trenbide horiek galtzeak eragin nabarmena izan zuen, desagertu zenean oraindik jende askok ez baitzuen autorik. Juanjo Olaizola Trenaren Euskal Museoko zuzendariak ere ondo ezagutzen du
|
Euskal
Herriko trenbideen historia. Garai bateko komunikabide sarean garrantzi handia zutela dio.
|
2013
|
|
Azpiegitura berriak ukitzen dituen udalei bidali die berriki Espainiako Sustapen Ministerioak Astigarraga eta Irun bitarteko abiadura handiko trenaren (AHT) proiektuan egin dituen aldaketak jasotzen dituen proposamena, alegia,
|
Euskal
Herriko Trenbide Sare Berriaren Frantziarekiko Loturaren Ikerketa Informatibo Osagarriaren Hasierako Agiria. 1997an onartu zuen Espainiako Sustapen Ministerioak jatorrizko proiektua, eta 2008an ingurumen tramitea amaitu zuen. Orain proiektu berria egin ostean, tramitea hasi dute berriro.
|
2015
|
|
1 Euskal Herriko Bide Berdea (Araba eta Nafarroa) Irudia: Juan Pablo Olmo
|
Euskal
Herriko Trenbidearen Bide Berdea Arlabango portuan hasten da (Araba eta Gipuzkoa arteko mugan), eta Lautada eta Arabako Mendialdea zeharkatzen ditu, Lizarrara arte. Bide Berdeen Europako Elkarteak (European Greenways Association) 2013 urtean onartu zuen saria, Europako onenen artean «Bikaintasuna» kategorian.
|
2021
|
|
Hego
|
Euskal
Herriko trenbideak Europakoak baino zabalagoak dira; AHT abiadura handiko trenek, berriz, Europako zabalera, edo estandarra dute. Jundizko plataforma egokituta eta lotura trenbide zabalera estandarrekin eginda, salgaien garraioa erraztu nahi dute, eta Europarekin lotura azkarragoak egin.
|
2022
|
|
|
Euskal
Herriko trenbide sareek ez zuten kalte handiegirik jasan 1936ko Gerran, beraz gure inguruan ikerlariek ez dute horrelako berreraikuntza lanen aipamen askorik aurkitu; baina euskal presoekin zerikusia duen ezbehar baten berri badakigu. 1938ko abuztutik 1940ko abuztura Extremadura eta Andaluziako hainbat herritan trenbideak konpontzen ibili ziren, eta lan horien artean garrantzitsuenetakoak izan ziren Sevillako Alanis de la Sierra herriko tren geltokia berreraikitzea eta segurtasun trenbide bat sortzea.
|
|
SNCFk «grebak ekiditeko ahal» duen guztia egin duela erran du. Datorren asteburuan, konpainiak aurreikusten duenez, hiru AHTetatik bik eskainiko dute aurreikusiriko zerbitzua; Ipar
|
Euskal
Herriko trenbideetan ere AHTen bi heren izanen da zerbitzuan. Horrek 200.000 bidaiarirengan ukango du eragina.
|