Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2005
‎Ikerlan honetarako Hego Euskal Herriko nerabeak bakarrik hartu ditugu kontuan, eta, zehazki esateko, EAEkoDe reduko ikasleak. Ez dira izan kalean aliritzira hartutakonerabeak.
2010
‎Bildutako erantzunen arabera, ikusi dugu Euskal Herriko nerabe eta gazte eskolatuak ez daudela oso jantzita ikus entzunezko lengoaiari dagokionez. Aprobatu batera hurbil daitezkeen gazteak dira laginaren laurdena; suspentso argia dute beste hiru laurdenek (ikus 1 grafikoa).
‎Ikus entzunezko produktuen dimentsio estetikoaren azalpenari erreparatuz gero, ikusten dugu ezen Euskal Herriko nerabeek eta gazteek ez dutela asko balioztatzen dimentsio hori. Eta hori horrela da:
2011
‎Ikus entzunezko lengoaiaren ezagupen mailari dagokionez, 20 puntutik batez besteko 2,4 puntu lortu dituzte Euskal Herriko nerabe eta gazte eskolatuek. Oso emaitza apala.
‎Ikus entzunezkoak ekoizteko erabiltzen diren metodologiak eta prozesuak ezezagunak zaizkie Euskal Herriko nerabe eta gazte eskolatuei. Dimentsio honetan 12 zen gehienezko puntuazioa.
Euskal Herriko nerabeak eta gazteak informazio eta komunikazio teknologien zurrunbiloan deitutako atala. Atal honetan, arestian aipatutako ikerketaren ardatz kuantitatiboa garatzen da batetik, alegia, inkesta pertsonalen bidez eskuratutako datuen araberakoa.
‎2 Euskal Herriko nerabeak eta gazteak teknologien zurrunbiloan
‎2 EUSKAL HERRIKO NERABEAK ETA GAZTEAK TEKNOLOGIEN ZURRUNBILOAN 23
Euskal Herriko nerabe eta gazte eskolatuek ikus entzunezkoen munduarekin duten harremana ezagutze aldera, gure taldeak ikerketa metodo kuantitatiboak eta kualitatiboak erabili ditu.
‎– Handia da, era berean, Euskal Herriko nerabeen telebista kontsumoa (Basterretxea et al., 2007; Medrano, Palacios eta Barandiaran, 2007).
2020
‎Wonderful produktu komertziala dugu. Euskal Herriko nerabeen (baita heldu askoren) Instagram eta bestelako sare sozialak esaldi Wonderful horiez jantzita daude. Aipatu enpresaren agenda, koaderno eta bestelako produktuek milaka erosle aurkitzen dituzte euskal ikasleen artean, horiek gazteleraz merkaturatzen badira ere.
‎BULLYING LGTB FOBIKOA EUSKAL HERRIKO NERABEETAN: PREBALENTZIA, ALDAGAI PSIKOLOGIKOEKIKO LOTURA ETA ERAGINA OSASUN MENTALEAN
2021
‎euskal identitate soziala eta unibertsalaren edota euskararen zentralitatea, beste hainbaten artean. Ondorioz, irteera profilak lauso samarrak geratzen dira lege marko desberdinetan, eta, konpetentziak zehatzak diren arren, ez da erraza Euskal Herriko nerabearen soslaia zedarritzea bere horretan. Eta, gure iritzirako, arrazoia sinplea bezain beharrezkoa da:
‎Euskarazko ETB1 k, berriz,% 2 inguruko audientzia izan zuen 2015 urtean, Imazek gogarazi bezala; bestetik,% 25ak baino ez dauka ohiturarik euskaraz irakurtzeko edota euskaraz musika entzuteko. Modu batean edo bestean, arrazoi asko bitarteko, Euskal Herriko nerabe eta gazteen gehiengoak harreman gutxi dauka euskal kontsumo gaiekin, haurtzaroko" Pirritx, Porrotx eta Marimotots" en nagusitasuna desagertzearekin batera, gurasoen eraginetatik askatuz ahala, hurbiltzen direlako erdarara. Nerabezaroan bada, hortaz, muga modukoren bat, ikasgelan ere nabaritzen baita alde handia.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia