2002
|
|
Espainiako merkataritza politikari dagokionez, 1950eko hamarkadako bukaera arte babesgintza zen merkataritza irizpide nagusia. Gaur egun, Europako Batasuneko merkataritza politikak liberalizazioa du oinarri eta irizpide, eta horretara makurtu behar dira
|
Euskal
Herriko merkatuko merkataritza arauak.Horretarako, azken lau hamarkadetan merkataritzaren liberalizazioa eta irekitze prozesu bizkorra suertatu da euskal ekonomian ere, nazioarteko liberalizazioarekiko homologazioa eskuratuz.
|
2004
|
|
|
Euskal
Herriko merkatua txikia da. Zergatik ez dituzu bideratzen zure proiektuak merkatu zabalagora?
|
2005
|
|
Xabide sortzen lehenengoetarikoa izan zen gainera, 1987an jaio zen eta asko handitu da ordutik. Orain, Madrilen bulegoa irekitzeko asmoa dute,
|
Euskal
Herriko merkatua txiki geratu baitzaie. Kulturaren kontzeptu globala dutela diote eta Euskadiko Gazte Orkestraren edo Azkoitiako pilota museoaren kudeaketa, esaterako, beraiek daramate.
|
2006
|
|
Santillana argitaletxeko buru bezala aurkeztu zen.
|
Euskal
Herriko merkatuan sartu nahi zuten eta, horretarako, Zubia argitaletxea antolatu zuten. Irakasle talde batek moldatutako material bat kaleratu nahi zuten, euskaraz.
|
2009
|
|
Ekartzen dira egileak, estetika, bezeroak… Kanpora begiratu beharra dago. Bestalde,
|
Euskal
Herriko merkatua txikia da. Gure neurriko enpresak kanpoan bilatu beharra dauka lan bolumena.
|
2011
|
|
Beraz, ezagutzen gaituzte, bai, baina jendeak Eusko Labeldun produktu gehiago ezagutzea da garrantzitsuena, eta horregatik gaude hemen. Gure salmentak ez ditugu
|
Euskal
Herriko merkatura mugatu behar; Madrileko merkatua garrantzitsua da eta gainera, azoka hau ez da estatu mailakoa bakarrik, nazioarteko mailakoa ere bada. Beraz, funtsezkoa da hemen egotea.
|
2012
|
|
Etxeburuak krisi garai honetan
|
Euskal
Herriko merkatuan euskaraz jardutea balio erantsia dela adierazi du," euskaraz lan egiten duten enpresek lehiakortasuna handitzen dutelako".
|
2014
|
|
Eta euskara ez dela beharrezkoa komunikaziorako. Mosaiko horren eraikuntzan, funtsezko osagai bat da azkenaldian
|
Euskal
Herriko merkatu berrietara zabaldu den Euskal Herriko ahotsa. Euskal kolorearen izenean, fama Frantzian egin du, Hegoak (Les ailes) eta Xalbadorren heriotzean kantatuz, Il est un coin de France rekin batera, komunikazio osoa frantsesez eginez. Frantziako ereserkia ere kantatu zuen Frantziako errugbiko finalean.
|
2015
|
|
Sakelakoei dagokienez, %8 hazi da urteko lehen hiru hilabeteetan.Azken urteotan, sektorean gailentzen ari diren bat egite eta salerosketak ikusita, zalantzan jarri izan da Euskaltelen geroa, txikia delako. Sektorearen diru sarrerak %35 jaitsi dira 2007tik, eta Hego
|
Euskal
Herriko merkatua konpainia gutxi batzuek kontrolatzen dute. Behin baino gehiagotan aipatu izan da Euskaltelen izena erosle eta erosgaien artean ere.Euskaltelen balorazioa mila milioitik gorakoa izango dela diote aditu batzuek.
|
2016
|
|
Zentzu honetan, esan du Edesa Industrialen salmentak %58 haziko direla 2016an. Hain zuzen ere, Espainia eta Hego
|
Euskal
Herriko merkatuan, %58 haziko dira salmentak eta, nazioartekoan, %64.Parladeren esanetan, CNA Taldearen proiektuaren bilakaeraren emaitza dira zenbaki hauek. Baina ez du beste ezer adierazi Garagartzako lantegian produkzioa eteteko hartutako erabakiaren gainean.2017ra begira, Lerro Zuriko produktu berriekin lanean dihardutela eta" berritasun garrantzitsuak" izango direla aurreratu du Parladek.
|
2017
|
|
|
Euskal
Herriko merkatuetan aurki daitekeen arrainen zerrenda luzea da: legatza, merlenka, hegaluzea, bisigua, zapoa, kabrarroka, barbarina, txitxarroa, mihi arraina, oilarra, txipiroiak, begihandiak, sardinak eta antxoak, besteak beste.
|
2020
|
|
Aburuzak, baina, zailtasun ugari ikusten ditu oraindik Gipuzkoatik kanpo saltzeko. «Ari gara, baina erronka bat da oraindik Euskal Herri osora iristea,
|
Euskal
Herriko merkatua sendotzea». Geografikoaz gain, badute beste erronka bat, Aburuzaren ustez:
|
2021
|
|
5 Lankidetza solidarioa
|
Euskal
Herriko merkatu sozialean
|
|
|
Euskal
Herriko merkatu soziala, eta estatu mailako beste merkatu sozialak, REASen azken hamar urteetako norabide estrategikoaren oinarrizko elementua izan da; estatuko lurralde ezberdinetan merkatu sozialak ezartzea helburu izan duena. Lurralde bakoitzean aldez aurretik existitzen ziren, baina ez zuten elkar ezagutzen edo lankidetza harreman garatu gabeak zituzten ekonomia solidarioko antolakundeak biltzen eta saretzen dituen subjektu ekonomiko sozial eta politiko gisa (Askunze eta Dez, 2019).
|
|
Ildo horretan, eta lehenago aipatu dugun moduan, ekonomia sozialak merkatu globaletan lehiatzeagatik izan duen isomorfismo prozesua nabaria izan da kasu askotan, zeinetan merkatu kapitalistak berezkoak dituen jokabide batzuk barneratu dituen bere logiketan. Horregatik, ikusiko dugunez, Euskal Herrian ekonomia sozialaren erreferentziazko enpresa edo taldeak ez daude
|
Euskal
Herriko merkatu sozialean. Nahiz eta, esan dugun moduan, merkatu sozialetik kanpo, elkarren arteko elkarlana geroz eta handiagoa den.
|
|
Zehatzago, Hego Euskal Herrian, REAS Euskadik eta REAS Nafarroak bultzatutako lanabesa da
|
Euskal
Herriko merkatu soziala. Eta, nahiz eta kasu batzuetan Euskadiko merkatu sozialari eta Nafarroako merkatu sozialari erreferentzia egiten zaien banaturik, bien arteko elkarlana agerikoa (izan) da.
|
|
UZTARO 117, 5 22 Bilbo, 2021eko apirila ekaina dauden antolakunde asko
|
Euskal
Herriko merkatu sozialaren parte izanik. Gainera, sare horren eta REAS Euskadiren arteko elkarlanerako hitzarmena sinatu dute; eta elkarrekin ikus ditzakegu ekonomia solidarioaren edo ekonomia sozial eraldatzailearen inguruan Euskal Herrian antolatzen diren hainbat jardunaldi eta ekimenetan.
|
|
Zenbakiei begira, Euskadin laurogei antolakunde inguruk osatzen dute merkatu soziala; Nafarroan, aldiz, hogeita hamar baino gehiagok. Hurrengo taulan,
|
Euskal
Herriko merkatu sozialean jarduten duten antolakundeak agertzen dira sektore ekonomikoetan sailkatuta:
|
|
3 taula.
|
Euskal
Herriko merkatu sozialaren antolakundeak sektoreka sailkatuta.
|
|
5.2
|
Euskal
Herriko merkatu soziala lankidetza solidarioko sare bat bezala
|
|
Dena den,
|
Euskal
Herriko merkatu soziala lankidetza sare solidario bat bezala eraiki nahi bada, oraindik erronka handia dauka barne kontsumo produktiboari dagokionez. Izan ere, REAS Euskadiko azkenengo auditoria sozialaren11 arabera, 2015etik 2018ra bitartean REAS Euskadiko12 antolakundeek merkatu sozialean
|
|
Gure ustez, lankidetza sare solidario baten eraikuntza autoreak erakusten duen baino prozesu konplexuagoa da; lurralde bakoitzaren berezitasunei egokitu behar zaiena eta aurretiazko gutxieneko baldintza batzuk behar dituena. Hala ere,
|
Euskal
Herriko merkatu soziala errealitate bat da gaur egun, eta esan bezala, lankidetza solidarioko sareen teoriak funtsean esaten duena aplika daiteke bertan. Are gehiago, ikusi dugu nola azken urteetan, merkatu sozialaren barne kontsumo produktiboa nabarmen hazi egin den.
|
|
Hala ere, oraindik, sektore batzuek merkatu sozialaren barnean hornikuntzak aurkitzeko zailtasunak izan ditzakete; eta beste askok, batez ere pertsonentzako zerbitzuak eskaintzen dituztenek, hornikuntza material gutxi behar dituztenez, horrek zaila egiten du kontsumo produktiboaren hazkundea. Ildo horretan, adibidez,
|
Euskal
Herriko merkatu sozialeko antolakunde ugarik esku hartze soziala bezalako sektoreetan jarduten dutelako eman daiteke.
|
|
5.1
|
Euskal
Herriko merkatu soziala
|
|
Artikulu honetan, merkatu soziala osatu nahi izan dugu Euclides A. Mance filosofo eta ekonomialari brasildarraren lankidetza solidarioan oinarritutako sareen teoriatik datozen ekarpenekin. Azkenik, irakaspen teoriko hauek lurreratuko ditugu
|
Euskal
Herriko merkatu sozialean; izan ere, azkenengo urteetan hartutako norabidea bat dator, neurri handi batean, autore brasildarraren teoriaren elementuekin.
|
|
Ondoren, ekonomialari eta filosofo brasildarraren lankidetza solidarioen sareen ideia azalduko da, aurrerago merkatu sozialen inguruko garapen teoriko eskasari ildo honetatik datozen ekarpenak batzeko. Eta azkenik,
|
Euskal
Herriko merkatu sozialaren karakterizazioa egingo da eta azaldutakoarekin bat egiten duen bilakaera abiatu duela frogatuko da.
|
2022
|
|
Iaz, diesel motorreko 5.158 auto saldu ziren; alternatiboak, berriz, 12.003, hibridoak bereziki. Urte batetik bestera hamabi puntu igo da auto horiek Hego
|
Euskal
Herriko merkatuan duten pisua: saldutako hiru autotik bat da elektrikoa edo hibridoa.
|