Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 108

2000
‎ORAIN Euskal Herriaren beste modelo bat ofizialdu da, behintzat ezker abertzalean, zabalagoa, egiatiagoa, eta Nafarroakoaren buztanari lotuak zerbait egokitu zaigu arabarroi. Gaur onartzen da alor berdetik kanpo sortu garenok, amaren altzoan euskara ikasi ez dugunok, horiek ere Euskal Herriko jendea garela. Bestalde, arabar gazteek, euskara ikastolan edota euskaldun berrien familian ikasitakoek, Gipuzkoa edo Bizkaiko gazte gehienen fonetika daukate, eta hori euskararen onerako ez bada, bai behintzat euskaldunen integraziorako.
‎EEBBetako alde guztietatik ezezik, Mexiko, Uruguay, Kanada eta Euskal Herritik joandako jendea elkartu zen. Aurtengorako Australia, Peru, Kanada, Ingalaterra, Mexiko eta Euskal Herriko jendea gerturatuko da euskal nortasuna eta kulturaren gorazarre egingo den festara.
‎Aipatu bezala, Euskal Herritik jende andana joango da Jaialdi 2000ra. Aurtengo edizioan dantza talde, musikari eta bertsolari ugari abiatuko da festa honetara esku hartzera.
‎Euskaraz ez dakien nazionalista askok askotan kalte egiten dio euskal kulturari. Kuriosoa da ikustea nola, zuk liburu bat erdaraz argitaratu, eta Euskal Herriko jendeak esaten dizun," hombre, no sabia que escribieseis estas cosas en euskera".
‎Eta gero, azken hauteskundeen emaitzak ikusita, hauxe ondoriozta daiteke: Euskal Herriko jende askori, batez ere gaur egun bere buruaabertzaletzat ez daukanari, politika arazoak baino ardura handiagoa diotela zenbaitekonomia arazok, bere bizi maila hobetzeko aukerak, eta abarrek. Autodeterminatzeko unean planteatzen dugun galderan, abertzaleok politikoa bakarrik ez den plan
2001
‎Adivasien mesederako diren lanok egiteko, euskal gobernuak bihotz zabalez diru laguntza eman dio eta bai Euskal Herriko jende askok ere.
‎Gustatu ere bai. Euskal Herriko jende mota horrengan liburu gai asko zegoela ikusi nuen; eta atera ere egin ditut. Era berean, erdal herrietako jende horrengan liburu gairik bazegoela berehalaxe ikusi nuen.
2002
‎Egia da euskaraz eta gaztelaniaz gain beste hizkuntza gehiago hitz egiten dela, arabieratik hasita. Etorkin horiek hemen geratzen badira, nafar izango dira, noski baietz, Euskal Herriko jendea izango da, baina haien ohiturak eta hizkuntzak ez daude Euskal Herrian finkatuta. Urteek erakutsiko dute hori nola geratzen den eta hemen denborarekin gure ohituren artean finkatzen den.
‎Zernahi gisaz, Ipar Euskal Herriko jende multzo handi batek departamendu bat eskatzen duenean, Euskal Herriaren identitatearen ezagutza nahi du. Hiritar hauek ez dute itzalean bizi nahi, hau da, ez dute Pirinio Atlantikoak departamenduak lausotuak bizi nahi.
2003
‎Historialari bezala ordea, jende gutxik ezagutzen duen datu azpimarragarri bat aipatuko dut: Frantziako Iraultza gauzatu zelarik Euskal Herriko jende gehiena pozik agertu zen. Orduko agiriek diotenez, Iraultzaren lehen aldian, 1789tik 1792ra bitartean, jendeak Iraultza txalotu zuen, Lapurdiko Biltzarrak Ilustrazioaren eta Argien printzipioak bere egin zituen.
2004
‎Ho rrek guztiak ez zuen industria egitura sendorik sortubaina bai lagundu zuen kulturgintza arloko hainbat jenderen arteko harremanak trinkotzeko, zinema egiten ikasteko, teknikari multzo esanguratsu bat prestatzeko, ikasitako esperientziak konpartitzeko eta zinema egiteko borondatea rgi bat hedatzeko. Baita Euskal Herriko jendearen arteangogoa piztu eta zabaltzeko ere bertan egindako eta bertakoerrealitateari buruz jardungo zuen zinema ikusteko. Nolabait esateko, zinemaren inguruan kapital sozial berezi bat joan zen osatuz urte horietan guztietan, hain zuzen ere, oso oinarri produktiboa izango zena urte batzuk geroagozinema komertzialaren garapenerako.
2005
‎Guztiontzat dago zabalik. Inork ez du pentsatu behar txarto dantzatzen duenik, Euskal Herriko jendeak beti dantzatu duen eran baizik". Ildo horri jarraituz, Bizkaik Bilbo Dantzanen izaera aldarrikatu nahi du:
2006
‎Gainera, euskaldunen ondorengo asko ere ezagutuko dituzte, ziur; gauza jakina baita Argentina euskaldun askoren aterpe izan dela: Ipar eta Hego Euskal Herriko jende asko etorri zen garai batean; leku guztietatik etortzen ziren. Oso talde atsegina da.
‎Baten batek arrazoi osoz, galda liezadake, holako nobela probokanteakkometiturik, elizaz, politikaz eta sexuz mukuru, zergatik egon naizen uzkur etamutu borroka armatuaren aurrean? Segur aski aitzakia gorago zerrendatu ditudanarranguretan bilatuko dut, Euskal Herriko jende gehienaren antzera. Baina halaere, beti aipatu ditut borroka horren ondorioak neure liburuetan.
2008
‎3 Euskal Herriko jendea ez da batere zorrotza gaur egun. Konformatzen da azaleko irudiak ematen duenarekin. Izen handiko artisten erakusketekin.
‎Berrizaletasun horri dagokionez, Arantzazu garrantzitsuena da, dudarik gabe. Euskal Herriko jendeak bere burua ikusten du Arantzazun. Artista moduan, beste gauza interesgarri asko daude, esaterako, kutxa metafisikoak eta laborategia.
‎Lehen ez nintzen naturazale, baina hemen ikasten ari naiz. Euskal Herriko jendeak oso harreman estua du lurrarekin, herriarekin, herrialdearekin eta hori ere harrigarria iruditzen zait. Nik agian ez dut inoiz izango horrelako sustrairik.
‎Orain ikasten nabil. Kalean adineko pertsona askok esan digute ondo lehiatu garela eta Euskal Herriko jendea nolakoa garen erakutsi dugula.
‎Borrokan, etikan eta balioetan oinarritutako ezker antikapitalistaren ildoei buruz eztabaidatu nahi dugu, eta eztabaida horrek Ezker Batuari ez ezik, herri honetako ezker guztiari ere eragiten dio. Euren burua ezkertiartzat daukan Euskal Herriko jende askorekin sortu nahi dugu gogoeta eta eztabaida hori.
2009
‎Etxeko lau jesuitek eta bikoteak elkarbizitza eskaintzen diete preso ohiei, edo, eurek dioten moduan, hartu dituzten hamabi gonbidatuei. Nikaragua, El Salvador, Galizia, Senegal eta Euskal Herriko jendea daukate une hauetan, biko logeletan banatuta, eta jada ez dute bakarrik Martuteneko kartzelarekin lan egiten, gizarte zerbitzuetatik edota adin txikikoen zentroetatik ere eramaten dituzte gonbidatuak, esperientziak erakutsi dielako horrek elkarbizitza aberasten duela. Adibidez, emakumeak jasotzea arazo izan zitekeenaren beldur ziren hasieran urtetan sexurik izan ez duten gizonezkoen artean, baina pozik daude orain Nikaraguatik jakin gabe haurdun etorri zen emakumearekin eta haren alabarekin.
‎Salbatorek historia moduan kantatu du Arantzazu, Euskal Herriko historia antzirudituz: hastapeneko ekitaldian Ahaide Nagusien arteko gerrak eta Erdi Aro beltza, Ama Birjinaren agerpena eta bakearen zabaltzea euskal herrietan, euskal historiaren goratzea gero Ama Birjinaren argitan, ermita eta elizgintza geroz ederragoa Arantzazun, Euskal Herriko jende, unibertsal, handien aroan (San Inazio, Elkano, Okendo, etab.); klimax dramatikoa, gero, Euskal Herri foralaren hondamen eta gerrekin, Iraultzaren ondoren, Arantzazuko erreketak, fraideen esklaustrazioa, Arantzazu eta Euskal Herriko kalbario hein berekoak, beti elkarren eskutik Arantzazu eta Euskal Herria,. Ama Semeak?; eliza berriarekin, errematean, deskorapiloa, berpizkundea.
‎41. Euskal Herria maitatzen, euskal lurra eta parajeak ikusten, euskal jendea miresten Truebak irakatsi ziola aitortzen du Gregorio Mujikak 42. Baina ez berari bakarrik, mundu osoari baino, berak dioenez: idazle maitagarri paregabea izaki irakurzalearentzat, eta frantses, italiano, portuges, aleman, ingeles, errusora itzulia izaki, Euskal Herria eta euskal herrietako jende xumea beste inork ez bezala Truebak eman ei dio ezagutzera munduari 43. Haren ondotik etorri den ia guztiengana eta guztira iristen da, Mujikari sinestekotan, haren eragina Euskal Herriko literaturan: haren jarraitzailetzat 44 jotzen baititu Joaquín Mazas y Orbegozo, Araquistain, Goizueta, Vicente de Arana, Sotero Manteli, Juan E. Delmas, Iturralde y Suit, Manuel Arcaya, José de Roure, etab. etab. Euskal autoreengan ere nabaritzen da Truebaren itzal handia:
‎Ni Crotona kalearen ondoan bizi izan nintzen bost urtean. Noiz edo behin Euskal Herriko jendea ni ikustera etortzen zenean, beti eramaten nuen alderdi hartara. Munduaren bukaera nola izango den jakiteko, auzo horiek ikustea baino gauza hoberik ez.
‎Azpimarragarria da, horrez gain, orain arte aipatu ditugun aurrekari guztiak Ipar Euskal Herriko jendearen ekimenez jaiotakoak izatea (lehen liburuak ere halaxe sortu ziren, Juan Perez Lazarragaren izkribuen salbuespenarekin). Halaxe sortu zen, halaber, nagusiki euskaraz ondutako estreinako kazeta ere:
‎Euskarotik ateratako jendeak beste euskal etxe bat osatzearen beharra ikusi zuen, zeinetan Euskal Herriko zazpi lurralde historikoetako jendearen batasuna lortu nahi izan zuten. Egitasmoa aurrera eraman ahal izateko, Euskal Herriko jendeari eskutitzak bidaltzea erabaki zuten11.
‎Martinez de San Vicentek eta Otxoak azaldu dutenez, proiektu horrek nomada izaera izan du sortzetik beretik, eta bazuten gogoa etxean geldialdia egiteko. Euskal Herriko jendeei erakusteko txalapartak zer eman dezakeen beste herrietako tresnekin eta ohiturekin uztartzean. Bidenabar, herri horietan babesa agertu dieten musikariak beren etxera gonbidatu nahi zituzten, Euskal Herrira.
‎Izan ere, Aittitta Raduga saioan interes unibertsaleko eta denboraz gaindiko edukiak jorratzen dira. Gainera, Gorosabelen aburuz, entzuten gaituztenak Euskal Herriko jendearentzako saioa egiten dugulako entzuten gaituzte, eta, hortaz, ez du zentzurik edukia aldatzeak.
‎Esker on hitzak jende askorentzat ditu: . Gure abokatua, gure medikuak, Etxarriko plataforma, Euskal Herriko jendea... hainbeste jende dago eskertzeko. Bautistarekin mundu guztia portatu da oso ondo?.
‎Eta ez dago emaitzarik erritual horiexek direlako gizarte zibila desaktibatzeko alibi egokia, den denak dagoen dagoenean jarrai dezan. Alibi horri esker, batetik, Euskal Herriko jende askok eta askok ez dute ametsetan ere irudikatzen elkarrizketarako premia berehalakorik izaera politikoa duen indarkeria amaitzeko; eta, bestetik, Kataluniako beste hainbeste jendek ez dute ikusten premia larririk politikarien klase koldar, eragingabe eta erdipurdiko horren ordez klase ausartago, emankorrago eta asertiboagoa jartzeko. Biak ala biak gizarte narkotizatuak dira, ez dira zoriontsuak, erantzukizunak saihesten dituzte, eta hirugarrenen esku antzuetan uzten dute eurek bakarrik sorraraz dezaketen aldaketa.
2010
‎besarkatzen ari baikinen: Euskal Herriko jende xume hura, nire lagun poetak eta nik neuk ere hainbeste maite genuena; Elorrieta ez zen, beraz, toki urrun bat, Garibayk esan zuen bezala: –profundo y inhabitable yermo?
‎Eta azkenik, Euskal Herriko jende askorekin hitz egin dut. Baita polizia ohiekin ere eta hauek beren istorioak kontatu dizkidate, beren ikuspuntua eman gaiaz?
‎Uda garaian kanpoko jendea ibiltzen da. Udaberrian eta udazkenean berriz hemengoak, Euskal Herriko jendea despedidetan… Proposatzen ditugun ekintza berriak ere, gustura dastatzen dituzte».
‎hain hunkituta, non bere hunkiduraz hunkitu eta ni ere barrez eta barrez hasi bainintzen —barre hura baino gauza liberatzaileagorik...! —, harik eta nik ere, halako batean, lurra besarkatu nuen arte; istant magiko bat izan zen, zinez... lurra besarkatzearekin batera antzina hartan inguru haietan bizi izan zirèn artzain euskaldunak —harrespiletako gizon emakume haiek, azken batean, Oteizak bere teoria estetikoak eraikitzeko hain present izan zituenak— besarkatzen ari baikinen: Euskal Herriko jende xume hura, nire lagun poetak eta nik neuk ere hainbeste maite genuena; Elorrieta ez zen, beraz, toki urrun bat, Garibayk esan zuen bezala: " profundo y inhabitable yermo", euskal jende xumearen bizilekua baizik:
‎Kasu bat aipatzearren, Agustin izeneko bere lagun baten aitita amamak eta bi izeko bertan hil zirela, eta zer nahi zen horrelako aurrekari batekin, zer espero zitekeen Agustinengandik, hilarrietan euskaraz idaztea ere galarazita zegoen giro batean. Euskal Herriko jendeari gorroto zion gobernuak oso goian kokatu zuela altzairuzko bola, eta holaxe hasi zela dena. Eta jarraian —" Ezinezkoa da altzairuzko bola bat nahi den tokitik eramatea" lehen uneko biktima inuzenteek beste biktima batzuk sortu zituztela, haiek ere inuzenteak.
2011
‎Hego Euskal Herrian merkealdia hasten delarik, Ipar Euskal Herriko jende ugari joaten da hara erosketak egitera. Hainbat arlotan Ipar Euskal Herrian baino merkeagoak diren salgaiak oraindik merkeago atzeman zitzaketen horrela.
‎Momentu horretan proiektu ugari martxan jarri ziren, gaur egunean den Kukutza izateko bidea abian zegoelarik. Auzoko, Bilboko eta Euskal Herriko jende ugari hurbildu da Kukutzara bere bizitzan zehar eta proiektu berriak etengabean sortu dira. Bertan zegoen Bilboko boulderrik handiena, Hego Euskal herriko malabarista eskolarik handiena ere bertan babesa hartu zuen.
‎Bigarren xedea izan zen pelikula baliatzea plataforma modukoa sortzeko, zinema Euskal Herrian eta Euskal Herriko jendearekin egiteko asmoz. Askorentzat lehenengo esperientzia izan zen zeluloidearen munduan, formaziorako proba bat.
‎Baina Ikuska ren espiritua biltzen eta biribiltzen duen dokumentala azkena da, 20.a, Ezeiza buru. Bertan baieztatzen denez, dokumental hauei esker Euskal Herriko jendearen boza entzuten hasi zen zineman, eta ez bakarrik kantuan edo oihuka, euren arazoez mintzatzen baizik. Amona bati zera galdetzen dio off ahotsak:
‎Eta orain hartu eta diote oso rurala zela, arkaikoa? baina Euskal Herriko jendearen arazoez mintzo zen, euren kezkez, eta herritarrei beraiei ematen genien ahotsa. Hori ez al da garaiko errealitatea islatzea??.
2012
‎Giscard d' Estaing presidenteak han armadak zeukan kanpoa handitu nahi zuen, horretarako ziento bat nekazariren bizibidea desjabetuz. Euskal Herritik jende paketa joan zen Larzacera 1973 eta 1974ko udaldietan, hango okupazioan laguntzera. ASAMekoak han ziren.
‎Kukuxumusuk bere marrazkietan Euskal Herriko jendea, ohiturak eta beste lantzen ditu. Eta oraingo kasuan ere hori islatu dute; gazteak euren baloi txikiekin futbolean jokatzen ageri dira.
‎Loiolako prozesua akabatu zuen T atentatuak biktima kolateral argi bat utzi zuen: ETAren sinesgarritasuna, bai Euskal Herriko jende askoren aurrean, bai eta Espainiako sistema politikoko alderdien artean ere. Panorama horretan —beti ere krisi ekonomiko larriak eskatzen dituen arreta eta energiak kontuan hartuta—, Euskal Herrian bizi izan dugun gatazka politiko armatuaren ondorioz preso dauden pertsonen askatzeak beti gerorako lagatzen den kontua dirudi, Gabonak aldera mobilizazio ahalegintxoa eskatu eta gero udako jaietan agerpen sasi folklorikoa emango duena, argazkiak eta betiko parafernalia eta beste urte ustel bat.
‎• 2 Euskal Herriko jende abertzaleak burua jaso du. Bai atsedena!
2013
‎Zuberera beste euskalkietatik asko desberdintzen da. Halere, inkesta honetan lekukoekin hitz eginez, konturatu gara zuberotarrek" manexak" (Behe nafarrak) ulertzen dituztela arazorik gabe, bai eta ere Hego Euskal Herriko jendea gutxi gora behera, nahiz eta besteek zuberotarrak ulertzeko zailtasun handiak dituzten. Orduan, baliteke horregatik ere zuberotar askok pentsatzen dutela euskara batua ez dela beharrezkoa elkar ulertzeko.
‎Akaso ahaztu egin al zaigu armadak, gaur egungo finantza sistemak eta Elizak berak lehengo iturritik edaten dutela? Euskal Herria burujabe izan dadin, etxeko seme alaba kuttunak askatzetik hasi dugu autodeterminazioaren eskutik, eta Euskal Herriko jende gehiengoak izan behar dugu askatasun honen motorra, duela 42 urte izan zen bezala. Bilbora inguratzen garen guztiok hil honen 12an gai izan gaitezela euskal preso politikoen alde eguneroko lanean jarduteko.
‎Horretarako, ingelesez azalpena ematen duen liburuxka bat ematen diet», dio Gereñuk. Oroigarriak bakarrik atzerritarrek erosten dituztela pentsa liteke, baina Euskal Herriko jendea maiz hurbiltzen da dendara zer edo zer erostera. Euskal Herriko zein Gasteizko gastronomiak ere zeregin garrantzitsua dauka oparien negozioan.
‎Bat aukeratzekotan, Altitoy antolatzerakoan izan zuen ikuspegia azpimarratuko nuke. Lasterketa bat sortu, eta Euskal Herriko jendea eta Toy haranekoak parte hartzea lortu zuen. Bi egunetan ibilbide ikusgarri eta alpinoak bermatu, eguraldi txarra izan denean ere alternatibak jartzen asmatu eta azken urtean lasterketa Grande Course zirkuitura eraman.
‎Oso zaila da hori, nork bere sentimendua eta ikuspuntua dauzkagulako eta oroitzapenak ere oso subjektiboak direlako. Euskal kultura garrantzitsua da, baina, batez ere, jendearen berezitasuna azaltzen diet. Euskal Herriko jendea oso garbia, txukuna, jatorra da. Ni horrekin geratzen naiz.
‎Lantokian, AEBetako lankideak eta euskaldunak ditu. . Las Vegasen, proiektuarekin lotuta, Euskal Herriko jende asko dago, baita Espainiakoa ere?. Enpresako 13 kide dabiltza lanean egitasmoan.
‎Hirugarren tokian ditugu Euskal Herriko gainontzeko lurraldeetako bisitariak, bereziki bizkaitarrak eta gipuzkoarrak, orotara %16, 80a uztailean eta abuztuan %17, 77a izan zirenak. Dena den, kontuan hartu behar da bereziki Euskal Herriko jende aunitz ez dela turismo bulegotik pasatzen ja aldez aurretik Baztani buruzko informazio aski duelako; beraz, Euskal Herria seguru aski bigarren edo lehen jatorria izan daiteke oro har hartuta. Azken multzoa Europa, Amerika eta Ozeaniatik heldu zirenek osatzen dute:
2014
‎Badu, gainera, beste berritasunik aurtengo festak, izan ere, kanpotik datozen herritarrentzat lo egiteko aukera jarri dute. " Beraz, Tolosaldeko nahiz Euskal Herriko jende guztia gonbidatu nahi dugu senidetze festa honetan parte hartzera". Eta, jende guztia esatean, adin guztietako jendeari dei egiten diete antolatzaileek:
‎Ipar Irlandarekiko elkartasunean aritu nintzen 20 urtez. Irlandara egin nituen bisitetan Euskal Herriko jendea ezagutu nuen, tartean Batasunako hainbat pertsona. Horrela izan nuen Euskal Herriko kasuistikaren berri.
‎Alta, Ipar Euskal Herriaren eta Hego Euskal Herriaren arteko zenbait desberdintasun sakon ongi ulertzeko ezagutu beharreko gertakari nagusietariko bat da Lehen Mundu Gerra. Ipar Euskal Herriko jendeak gehiago entzun du 36ko gerlaz, batetik, borrokak eta leherketak mendiaren eta ibai edo zubien bestaldean zeudelako (Hendaiatik garbi entzuten zituzten tiroak), bestetik, garai hartan errefuxiatu anitz joan zelako Ipar Euskal Herrira eta han eraiki zutelako familia, eta, azkenik, gerra haren ondorioz indarrean jarri zen diktadurak oihartzuna eta eragina izan zuelako, iraun zuen den...
‎Oraiko bizimoldeak ez dira alde. Euskal Herriko jende berriak ere ez dira biziki bero gure laguntzeko. Euskaldunek nahi dutea beren izaitea eta hizkuntza begiratu indarki eta luzaz?
2015
‎Literatura euskaldunak (pluralean) Euskal Herriko jendeek beren hizkuntza desberdinetan idatzitako literaturak izango dira, bai euskaraz, arabieraz, latinez, hebreeraz, gazteleraz, ingelesez, edota frantsesez idatzitakoak. (Gabilondo, 2006, 16)
‎Baina bi hizkuntza baizik ez baditugu mintzo, ez dugu ikusten noiz ari garen (gure hizkuntza) frantsesten edo espainoltzen.Ipar Euskal Herriko eta Hego Euskal Herriko euskaldunen arteko komunikazioa garai batez baino zailagoa izatearen arrazoietariko bat da frantsesaren eragina handitu dela alde batean eta espainolarena bestean, eta gaur egun espainol gutxiago ikasten dela Iparraldean eta frantsesa ez dela irakasten Hegoaldean. Urruntze horrek ere zailtzen du Ipar Euskal Herriko jendeak euskal estatu bat nahi izatea.
‎Egun, Fidel Castro buruzagi handiaren agintaldia amaitzear delarik, dagoeneko Raúl Castro anaiak gidatutako zazpi laguneko batzorde exekutiboak zuzentzen du iraultza sozialista?, mundu osoa dago Karibeko uhartean gerta daitekeenari so. Liburu honek horri ere erantzuten dio, kontuan hartuta, nola ez, Kubak Euskal Herriko jende askoren artean aspalditik sortzen duen jakin mina. Eta, kontuan hartuta, baita ere, oso informazio zuzen eta fidagarri eskasa iristen zaigula uhartean gertatzen ari denaren inguruan.
‎Badirudi euskalduna zela Ipar Euskal Herriko jenderik gehiena. Hori esateko argibide zuzen eta zehatz gutxi daukagu, baina Pierre Lancreren arabera, esate baterako, alferrekoa zen euskararik ez zekiten apaiz eta fraideak Lapurdira bidaltzea, euskalduna zelako herrialde hartako jendea.
‎Gogoeta lan honen gaia, hortaz, euskal identitatea da, euskal kulturarekin edo euskal nazio identitatearekin berdindu ohi dena. Eta, esan bezala, euskal horretatik aparte euskal herriko jendeek badute identitate bizitza zabala eta aberatsa. Bai eta euskal adjektibatzen ditugun erakunde, praktika, gauza, eta objektuek ere.
‎Imanol Uribe, Montxo Armendariz, Juanma Bajo Ulloa zer diren euren esku dago. ‘Euskal zinea’ euskaraz sortutakoari deitzea ondo iruditzen zait, eta euskal herrietako jendeak egindakoari ere bai, edo euskal gaiaz interesatuari. Dena dela, autodefinizioaren inportantzia seinalatu nahi nuke; guk ez diogu besteari bera zer den ezarri ez kendu beharrik, eta horrekin uste dut irabazten dugula geuk definitzea geure burua.
‎Edizioz edizio beti haziz eta jende gehiago bilduz j oan den elgarretaratzea da eta aurten jendea saldoka bilduko dela iragarri da. Bakarrik Euskal Herritik jende andana doa, batzuk artista, dantzari, kirolari eta instituzio ordezkari gisa eta beste hainbat, ikusle eta partzuer soil, denbora goxoa pasatzeko beste euskaldunekin. Antolatzaileek ez dute finko erraiten, baina iradokitzen dute 40.000 eta jende gehiago elgarretaratzen ahal dela.
‎Nola ez, munduko hamekako hoberenaren kontra eta hunen zelaian. Hala ere, azpimarratzekoa da sekulako giroa izan dela eta Bilbo, Bizkaia ala Euskal Herritik jendea trumilka hurbildu dela Kataluniako hiriburura bizkaitarren sustengatzeko, autoz, autobusez, hegazkinez ala trenez. Bartzelonak irabazi du kopa, jaun eta jabe izan baita zelaian.
‎Hauxe zion liburuaren aurkezpenean, Baionako Euskal Museoan, Mixel Mendiburu Senpertarrak: " Liburu hau ontu dugu Ipar Euskal Herriko jendearentzat, segurki, bainan berezikiago Hegoaldekoentzat, gauza guti dakitelako 14ko gerla izigarri hartaz". Ez zion bertzerik Angel Rekalde Nabarraldekoak: " Iparraldean sekulako eragina ukan zuen gerra horrek, baina Hegoaldean hortaz ez daukagu kontzientziarik eta beharrezkoa zaiku dibulgazio lan zabala egitea".
‎Arabako hiri nagusi horrek baditu xoko eta monumentu ederrak. Horietarik batzuren hobeki ezagutzeko posibilitatea du emaiten Euskaltzaleen Biltzarrak Ipar Euskal Herriko jendeari, joan jina autobusez eginez.
2016
‎Arana kezkatzen du ezker abertzaleak aldaketa sozialaren gakoetan sortuko ote duen euskal estatua eraikitzera doan independentismoa ala ez. " Horrelako proiektu batek Euskal Herriko jendearen gehiengoaren adostasuna lor dezake". Euskal herritarrei erakundeetan gardentasun gehiago, parte hartzeko aukerak, demokrazian sakontzeko bideak, justizia sozialean eta berdintasunean aurrera egiteko balio behar diela defendatzen du.
‎denbora asko pasatzen dugu ordenagailu aurrean, eta beraz, internet, telefono eta gainerako tramankuluen bidez komunikazioa momentukoa da. Esaterako, egunean zehar, ia gehiago hitz egiten dut Euskal Herriko jendearekin, Kataluniakoekin baino, dela whatsapp bidez edo bestelakoz.
‎Alabaina, Unibertsitate Autonomoko irakasle naizen aldetik zenbait ekitalditan parte hartu ohi dut urtean zehar, literatur jaialdian [Literaldia], esaterako. Oso ekimen interesgarria iruditzen zait, Euskal Herriko jendea gonbidatzen dugu eta oso harrera ona du han. Esango nuke Euskal Herrian bertan ere ez dela hainbeste urteko ibilia duen literatur jaialdirik egiten, ezta hainbeste jende biltzen duenik ere.
‎Hogeita hamar urtez, antzerkiak idatzi zituen, norabide intelektual bat erakutsiz. Euskal Herriko jendeak munduan bizitzeko zuen era erakustetik, euskalduna izateko izan behar zen nortasun kulturala aldarrikatzera iritsi zen. Euskaldunen historia birmoldatuz, taularatuz, euskal nortasunaren aldeko antzerkia sortu zuen.
Euskal Herriko jendeek aspaldian egin zuten bere eta etxekotu kristau erlijioa, eta Eliza Katolikoaren hainbat balio bai judutar tradiziokoak bai indoeuroparrekoak ere, herri kultura tindatu zuten. Halere, kristautasunarena ez bezalako gizaki eta jainkozkoen arteko harreman mota baten oihartzuna nahiko nabarmena da, XIX eta XX mendean bildutako mitologiaren hainbat pasartetan.
‎Partaideetarik kopuru handiena elkarte antolatzaileetako kideak ziren (Bordeleko Eskual Etxea eta hiri bereko Stade Bordelais Asptt, Bilboko SC Bilbaina eta Zornotzako Urgozo elkartea). Lasterketa hunek badu kirol helburua doaike, baina xede garrantzitsuetarik badu Bordeleko eta Euskal Herriko jendeen arteko harremanak, trukea eta elgar ezagutza sustatzea, elgarrekin izerdia eginez eta bidean bateko eta besteko paisaiak eta jendeak ezaguturik, bi gau bidean egiten baitituzte. Heldu den urtean, hirugarrena.
2017
‎Urtero antolatzen den euskal festaren harira joan ziren bertara. Ipar Euskal Herriko jendea gonbidatzen dute pilotan jokatzera, euskal jakiak prestatzera, eta dantzan zein kantuan aritzera. Azken egunean elkartu ziren denak, eta Eusko Jaurlaritzaren laguntzarekin, St.
‎garai batean, mila euskal iheslari inguru zeuden Ipar Euskal Herrian, 240.000 biztanle zituen lurralde batean. . Beraz, ez da pentsatu behar Ipar Euskal Herriko jendeak ez duela sentitu eta ez duela ikusi gatazka hau?.
‎Elkarbizitza, egia eta memoriaren gaiak hunkiko dira. Alde hortatik, lan hori baliagarri izanen da Euskal Herriko jendearen historia integralaren kondaira egiteko momentuan.
‎Igandearekin Garaziko herrian eginen da ospakizun eta jai, pintxo zoingehiagoka eta eguerdiko bazkari. Biarnoko eta Euskal Herriko jende guziak gomit dira!
‎K.a. 5000 urte inguruan, Euskal Herriko jendeak toki batean finkatu ziren eta laborari bilakatu. Laborantzarekin batera, usaia berri batzuk ere hartu zituzten, adibidez megalitoen eraikuntza.
‎Zuek, Euskal Herriko jendek baitezpada jakin nahi guk saguek nolakoak ikusten zaituztegun. Jada errana dugu azken aldian, jendalde berezia zaretela, zuen eskualdeari biziki atxikiak gutiz gehienak, denboretan historia latza ukana zuen aspaldiko kolonizatzaileen ganik, hizkuntza berezia oraino erabiltzen duzuela halere, zenbaitek bederen, haatik bertsularitzari eta euskaraz idazteari, adibidez, berriz lotuak ederki eta abar...
‎Ahoan taparik gabe ari zaizkigu gure sa^u biligarroak Euskal Herriko jendea nola ikusten duten kasik lausenguka. Diotela jende berezia dela jendalde hau bereziki kultura aldetik bere mintzaira bereziaren eta bizimoldeen gatik ere.
‎Baruraldi horri datxikola, sustenguzko ekintzak ere muntatuak dira herri zenbaitetan, Donibane Garazin, Maulen, Baionan... Ipar Euskal Herriko jendea nolabait mugiarazteko xedez.
2018
‎Apirileko azken igandean, Baigorriko hitzordua saiestezina bilakatu dela dio ainitzentzat eta horrek bizia ekartzen duela eskualdeari, gazte ainitz euskal giroari eta euskarari erakarriz. Horrez gain, Euskal Herriko jende askorekin elkar ezagutzeko parada eskaintzen duelakoz. Besta giroan, bai eta ere lanean (ostatuko txandetan, prestaketetan...) edo dantza, musika taldeen bitartez.
‎Hik ere, hik uste baino hobeki bete duk hire lana! Euskal Herriko jende guzia erdaldundu duk, bai, baina ikaragarriko desmasia eginez: Frantzia guziko haurrak minbizi berezi batez kutsatuz!...
‎Ahal bezain publiko zabala hunkitzeko gisan, landetxeetan eta hoteletan utziko dute aldizkaria, kanpoko bisitariek herri kirolen berri ukan dezaten. (Artetik errateko, Ipar Euskal Herriko jendeek estima lezakete, hain segur, frantsesez ere irakurri ahal izatea, baina Hegoaldean horrelako xehetasunak" ahanzten" dituzte.)
‎Krutwigi, ene ustez, eskertu behar dizkiogu politikazko ideia berriak, garbizalekeria baztertzea, nazioarteko terminologia, idazgai klasikoak eta orduraino gure artean erabili eta landu gabeak tratatzea, baina teoriatik praktikarako urratsean maiz Krutwigen prosa ez zen, egia esan, oso erakargarria, ez behintzat Txillardegirenarekin konparatzen badugu. Ez dugu ahantzi behar, bestalde, Federikok idazkera etimologikoaren alde zeukan joera, praktikan, Mitxelenak berak susmatzen zuenez, Euskal Herriko jendearen batez besteko kultura maila kontuan izanda, onartzeko oso zaila izango zatekeela. Txillardegiren lanetan, gai berriez gainera, estilo landu eta lexiko ongi hautatua nabari zen, edozein idazlerentzat imitagarri.
‎" Guztiz ekintza txalogarria da, nahiz eta oso berandu datorren. Euskal Herriko jendea aspaldi da horixe bera eskatzen ari zela. Urteak eta urteak dira jendeak ez zuela ulertzen zergatik jarraitu behar zuen horrelako erakunde armatu batek bere ekintzekin horrenbeste sufrimendu sortzen.
‎Irakurleak Madril edo Pariseko parametroetan jartzen dituzte. Horri gehitzen bazaio Frantziako eta Espainiako telebista kateek daukaten pisua, garbi dago espainolak eta frantsesak direla Euskal Herriko jendeari masiboki sartzen zaizkion erreferentziak.
2019
‎Zuen hitzaldian, zein mezu helarazi nahi diozue Euskal Herriko jendeari?
‎izaten da. . Udatik kanpo, gehiago izaten dugu Euskal Herriko jendea. Hau da, turismoa saihesten duena.
2020
‎Nikaragua enblematikoa izan zen 80ko hamarkadan Euskal Herriko jende askorentzat, hemen ere sentitzen genuelako kolonizazio prozesua egon zela eta indarrez inposatu zigutela gauza asko. Euskaldun ugari joan ginen hara iraultza bizitzeko eta ikasteko, nolabait.
‎Gure helburu eta asmoetako bat da kultura Baztanera hedatzea. Antolatzen hasi ginenean pentsatu genuen zergatik ez ekarri Euskal Herriko jendea landa eremura, Baztanera. Ez bakarrik Baztan zein polita den ikusarazteko, baizik eta eskaintza kultural interesgarri bat dagoelako.
‎Erran nahi duzu Nafarroako eta Ipar Euskal Herriko jendeak normaltzat hartzen duela urraketa?
‎Dena dela, Ezenarro ez dator bat ideia horrekin bat: " Ez da Euskal Herriko jenderik ibili. Gela bat erreserbatzeko ordaindu egin behar duzu, eta bizkaitar bat egun pasa etortzen baldin bada, atzera berriz etxera joan ohi da lo egitera.
‎Guk ere gauza bera egiten dugu Donostiara edo Bizkaira joaten garenean. Agian, toki merkeagoetan ibiliko zen jendea, baina gure landetxera ez da Euskal Herriko jenderik etorri. Kanpotarrak ibili dira gurean:
‎Etxea bakerako eta gerrarako. Euskal Herrietan jendea ez da familiarena, etxearena da. Eduardo López zer zen, etxekoa, maizterra, etxegabea, kanpotarra?
‎Frantsesa ere heure kontura ikasi huen orduko testu espezializatu aurreratuenak aztertu ahal izateko. Orain Euskal Herrietako jende ikasiek esango luketen bezala, a self made man izan hintzen. Bere burua egindako gizona, burutik egindako gizon nahiago bahinduten ere.
‎Etxeberriaren familiak, Naparraren kide ohi batzuek, nik neuk, eta Euskal Herriko jende askok, gehienak ausaz, BVEk desagerrarazi zuela uste badu ere, ez da falta oraindik ere ETA militarra dela erantzulea uste duenik.
‎Baina gertakari horiek jendea luzaz markatu zuten. Ondoko mendeetan Euskal Herriko jendea sorginen beldur egon zen. Alta, sorgin horiek De Lancreren gogoan zeuden, errealitatean baino.
2021
‎Ez da bertsozalea, baina Martinen saio guztietan hor dago. Martin harro harro dabilenean, Euskal Herriko jende pilo batekin ibiltzen da iji eta aja, bere garaipenak ospatzen; baina negar egin behar duenean, beti dauka hor Urkoren sorbalda.
‎Susmorik txarrenak data haietan baieztatu zirenean, ikustekoa zen panorama: Espainia aldeko programatzaile guztiak arrapaladan ihesi beren antzokietako egoera konpondu nahian, eta Euskal Herriko jendearengan ageriko kezka aurpegietan: proiektu berrietan jarritako ilusioak kolpe batez zapuztuta, antzezlanen birak sine die etenda, antzokiak itxita, produkzioetan jarritako dirua inoiz berreskuratzeko perspektibarik gabe, teknikarien lana bertan behera...
‎" Garbi utzi nahi dut gure etsaia ez dela Ertzaintza, Espainiako indar errepresiboak eta haien nagusiak baizik. Euskal Herriko jendeak badaki gu ez garela horien kontra joango. Jakina, berak baldin badira gure kontra datozenak, defendituko gara".
‎handik tira, poliziak Gasteizen atxilotu zuen Unai Romano Igartua. Torturatua, 2002ko otsailean liberatu izan zen eta haren kasuak sona handia izan zuen.67 Polizia eta justizia demokratikoen irudia, oso kaltetua ohi bezala edo berriz ere; eta Euskal Herriko jende askorengan, errefera emateko gogoa pizkolatua.
2022
‎Ipar Euskal Herriko jendeek hobeki ezagutzen dute Hegoa, hangoek hemengoa baino?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia