2008
|
|
Beraz, Nafarroako hautaprobetan idazle batzuk sartzeak bultzatzen du literaturaren historia irakasten jarraitzea (hau da, eredu historizistari jarraitzea), eta literaturaren irakaskuntza nekez egokitu ahal izatea ikasleak dituen behar komunikatiboetara. Hala ere, sakoneko elkarrizketetan agerian geratu da oro har Hego
|
Euskal
Herriko ikastetxeetan literatura erabat baztertuta dagoela ikasgeletan (salbuespen gutxi batzuekin); hortaz, pentsa daiteke hautaprobak literatura irakasteko berme direla Nafarroan. Azken batean, hautaprobetan literaturari buruzko azterketa egiteak ziurtatu egiten du literaturaren presentzia ikasgelan.
|
|
Sorkuntzak ahalbidetzen du eduki teorikoetan ikasitakoa praktikaren bidez lantzea, ikasleari lagunduz testu iruzkinen eta teoriaren bidez ezagututako baliabide erretorikoak erabiltzen. Espainiako Estatuan asko ugaritu dira literatur tailerrak eta sorkuntzarako metodologiak; dena dela, Hego
|
Euskal
Herriko ikastetxeetan ez da, oro har, alor hori lantzen.
|
2011
|
|
Eurek ekarren hazia ureztatzea eta hazten laguntzea zan gure zeregina, eta ez eurek ekarrena alboratu eta beste kultura bat ezartea,
|
Euskal
Herriko ikastetxeetan orain arte neurri handi baten egin dan lez. Geunkan irudimen apurrari ahal dan fruturik gehien ateraten ahalegindu ginan.
|
2021
|
|
Arratsaldero 1530 bat minutuko tartea dutela DBHko maila guztietan ikasleek nahi dutena euskaraz irakurtzeko adibidetzen dute HIR1 ek eta AIR1 ek, baina hala ere, argi uzten dute irakurmena eta irakurzaletasunaren lanketa eta sustatzeak bestelako urratsak eta egituraketa eskatzen dituztela. Dena den, hau oraindik beharrezkoago ikusten da murgiltze eredurik ez duten ikastetxeetan eta, halaber, euskararen egoera soziolinguistikoa indartsu ez dagoen testuinguruetan; Ipar
|
Euskal
Herriko ikastetxe askotan, esaterako: " Kolegioan saiatzen ari gara, ez da erraza, baina saiatzen ari gara irakurketarako ordu laurden eskaintzen egunero, hots, ordu laurden bat sartzen eguneroko egutegian.
|
|
Ekoizten diren testuliburuen eskaintza interesgarritzat jotzen duen arren, homogeneoa dela iruditzen zaio eta" aniztasuna" falta dela, beraz. Era berean, testuliburuen eskaintza didaktikoa oinarritzeko gogoeta eta lan" handia" egon badagoela oso argi badu ere, hori irakasleen esku uztea garrantzitsua dela iriz49 Hala ere, komeni da argitzea
|
Euskal
Herriko ikastetxeetan erabiltzen diren material guztiak ez direla lan honetan agertuko edo aipatuko, baizik eta parte hartzaileen errealitatearen kontakizunean azaltzen direnak besterik ez. Era berean, horien maiztasuna edo analisian izango duten pisu espezifikoa, elkarrizketetan dutenaren islari dagokio, ez besterik, eta lanaren egileak ez du baloraziorik egingo, ezta bata edo bestea hobetsiko.
|