Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 5

2008
‎Beraz, Nafarroako hautaprobetan idazle batzuk sartzeak bultzatzen du literaturaren historia irakasten jarraitzea (hau da, eredu historizistari jarraitzea), eta literaturaren irakaskuntza nekez egokitu ahal izatea ikasleak dituen behar komunikatiboetara. Hala ere, sakoneko elkarrizketetan agerian geratu da oro har Hego Euskal Herriko ikastetxeetan literatura erabat baztertuta dagoela ikasgeletan (salbuespen gutxi batzuekin); hortaz, pentsa daiteke hautaprobak literatura irakasteko berme direla Nafarroan. Azken batean, hautaprobetan literaturari buruzko azterketa egiteak ziurtatu egiten du literaturaren presentzia ikasgelan.
‎Sorkuntzak ahalbidetzen du eduki teorikoetan ikasitakoa praktikaren bidez lantzea, ikasleari lagunduz testu iruzkinen eta teoriaren bidez ezagututako baliabide erretorikoak erabiltzen. Espainiako Estatuan asko ugaritu dira literatur tailerrak eta sorkuntzarako metodologiak; dena dela, Hego Euskal Herriko ikastetxeetan ez da, oro har, alor hori lantzen.
2011
‎Eurek ekarren hazia ureztatzea eta hazten laguntzea zan gure zeregina, eta ez eurek ekarrena alboratu eta beste kultura bat ezartea, Euskal Herriko ikastetxeetan orain arte neurri handi baten egin dan lez. Geunkan irudimen apurrari ahal dan fruturik gehien ateraten ahalegindu ginan.
2021
‎Arratsaldero 1530 bat minutuko tartea dutela DBHko maila guztietan ikasleek nahi dutena euskaraz irakurtzeko adibidetzen dute HIR1 ek eta AIR1 ek, baina hala ere, argi uzten dute irakurmena eta irakurzaletasunaren lanketa eta sustatzeak bestelako urratsak eta egituraketa eskatzen dituztela. Dena den, hau oraindik beharrezkoago ikusten da murgiltze eredurik ez duten ikastetxeetan eta, halaber, euskararen egoera soziolinguistikoa indartsu ez dagoen testuinguruetan; Ipar Euskal Herriko ikastetxe askotan, esaterako: " Kolegioan saiatzen ari gara, ez da erraza, baina saiatzen ari gara irakurketarako ordu laurden eskaintzen egunero, hots, ordu laurden bat sartzen eguneroko egutegian.
‎Ekoizten diren testuliburuen eskaintza interesgarritzat jotzen duen arren, homogeneoa dela iruditzen zaio eta" aniztasuna" falta dela, beraz. Era berean, testuliburuen eskaintza didaktikoa oinarritzeko gogoeta eta lan" handia" egon badagoela oso argi badu ere, hori irakasleen esku uztea garrantzitsua dela iriz49 Hala ere, komeni da argitzea Euskal Herriko ikastetxeetan erabiltzen diren material guztiak ez direla lan honetan agertuko edo aipatuko, baizik eta parte hartzaileen errealitatearen kontakizunean azaltzen direnak besterik ez. Era berean, horien maiztasuna edo analisian izango duten pisu espezifikoa, elkarrizketetan dutenaren islari dagokio, ez besterik, eta lanaren egileak ez du baloraziorik egingo, ezta bata edo bestea hobetsiko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia