2001
|
|
Ale honetan, gizon eta emakumeen arteko ezberdintasun horren alderdietako bat aztertuko dugu, hain zuzen ere Gizarte Segurantzari dagokiona. Espainian ezarrita dagoen eredua Hego
|
Euskal
Herriko gizon eta emakumeek, subiranotasunik ezean, nahitaez horren barruan egon gauden eredua kaltegarria eta baztertzailea da emakumeentzat.
|
2003
|
|
1.2.3 Kondairaren aldetik: Pastoral zaharrak ondo jatorkuz, historia ta
|
Euskal
Herriko gizon eta egintza asko ezagutzeko.
|
2006
|
|
Berez euskal arrazaren izpiritu kolektiboa naturari itsatsia da. Hori hizkuntzaren analisiak frogatzen du (gero ikusiko da), baina ez horrek bakarrik (hizkuntza ez dela natura, osteratu ahal izango bailuke norbaitek), baizik
|
euskal
herrian gizon eta emakumeen artean dagoen entelegu berdintasunak ere bai; entelegu berdintasun bat, bere oinarri fisiologiko organikoan materialki egiaztatu ahal dena, gainera: " hay un hecho, señores, que distingue grandemente a los salvajes y los pueblos primitivos de los amansados en la cultura y que llevan la civilización en las venas.
|
2010
|
|
eta komentuan behar zutèn fraideak? eta
|
Euskal
Herriko gizon emakumeak, kolore batekoak eta bestekoak, eta mundu osoko fededunak eta ateoak, han behar zenuen zuk ere, Damaso, inondik ere!??
|
|
dannn dannn dannn... segundo bat izan zen, segundo bi izan ziren... hamabi ere bai, beharbada, zeinetan espazioa airezko bobeda bat bezala igarri bainuen, umetoki edo magal amoros bat, ni inguratzen eta babesten ninduena, nirekin batera kreazio osoa: erreka eta pagoa... eta aldameneko basoa... eta berrehun bat metrora nituèn ardiak... eta komentuan behar zutèn fraideak... eta
|
Euskal
Herriko gizon emakumeak, kolore batekoak eta bestekoak... eta mundu osoko fededunak eta ateoak —han behar zenuen zuk ere, Damaso, inondik ere! —.. eta planetak eta izarrak eta unibertso osoa; maitasun sentimendu bat zen, airean igeri eginarazten zidana —Jainkoa Elias profetari azaldu zitzaioneko haize leun bera ote nuen bitarteko? — eta gaitz guztietatik libratzen ninduena, ba...
|
|
Orain arte, bai iraganean eta bai gaur egun ere, euskal gizarteak begi onez ikusi duena berdin ikusiko du gero ere.
|
Euskal
Herriko gizon eta emakumeek etorkizuna haiena dela uste dute. Bistan denez, horrek ez du esan nahi guztiek independentziaren aldeko botoa emango luketela, edo Espainiarekin bat egitearen aldeko botoa, horrela uste dutenak ere badaudelako?.
|
2011
|
|
Gizon Sareak, berdintasunaren aldeko
|
Euskal
Herriko gizon taldeak, jendearen maitasun keinuak bildu ditu azken hilabeteetan. Horrela, genero indarkeriaren inguruan herritarrek zer jarrera duten erakutsi nahi dute:
|
2012
|
|
Jendea ezin sinetsirik zebilen:
|
Euskal
Herriko gizonik indartsuenak, eta inork ezin harria bizkarrean berdindu. Neroni ere harrituta nengoen:
|
|
Inoiz halako apusturik ez zen izan gure bazterretan, eta festa ikaragarria espero genuen. Udaletxekoek
|
Euskal
Herriko gizonik indartsuenak bildu nahi izan zituzten. Banaka banaka plazetan arituak ziren harri jasotzaile onenekin hitz egin eta denak biltzeko erronka jo zuten.
|
|
Irrikaz nengoen ni hamar gizon haiek ezagutzeko. Herrian ziotenez, alkateak berak hots egin zien banan banan
|
Euskal
Herriko gizonik indartsuenei Amezketara etor zitezen harria jasotzera. Gertutik gertura ikusteko modua izango nuen bazkaritan.
|
2013
|
|
Ez gaitezke osoki fidatu Eskualduna ren bertsioan. Astekari honen arabera,
|
Euskal
Herriko gizonak bihotz onez eta baikorki joan ziren gerlara, mobilizazioa perfektua izan zen. Gauzak ez ziren hain garbi izan, gero ikusiko dugun bezala.
|
2015
|
|
Arrisku gutxiago hartuta paperak eskuratzeko
|
Euskal
Herriko gizonekin ezkondu diren nikaraguarren kasuak ere ezagutzen ditu. –Niri ez zait sekula halakorik pasatu burutik.
|
2016
|
|
Antonio Maria Labayen da teatro gaietan
|
Euskal
Herriko gizonik adituena. Ez du bakarrik izkiriatu ainitz obra molde guzietakoak, baina betidanik ari izana da teatrolarien berotzen eta akulatzen.
|
2018
|
|
Pastoral honen gaia da. Mendea zeiharkatzeko suertea izan duen Ipar
|
Euskal
Herriko gizon xume baten bizitzearen kondatzea.
|
2019
|
|
Janpierra Lexardoarteren bizitzea ardatz harturik, Sarrailletek ondu duen pastorala. Egileak berak dioen moduan,, pastoral honen gaia da XX mendea zeharkatzeko suertea izan duen Ipar
|
Euskal
Herriko gizon xume baten bizitza?. Pastoral tradizionala idatzi du Sarrailletek:
|
|
Janpierra Lexardoarteren bizitzea ardatz harturik, Sarrailletek ondu duen pastorala. Egileak berak dioen moduan,, pastoral honen gaia da XX mendea zeharkatzeko suertea izan duen Ipar
|
Euskal
Herriko gizon xume baten bizitza?. Pastoral tradizionala idatzi du Sarrailletek:
|
|
Orain urte inguru hasi zen proiektua mamitzen, herriko emakume talde batek elkarregaz bildu eta garai denetako leioaztar emakumeen ahotsa entzunaraztea kezkatuta. " Kale izendegiari begira", azaldu dute erakusketaren sustatzaileek,"
|
Euskal
Herriko gizonen izenak topa genitzakeen: Txomin Aresti, Luis Bilbao Libano, Sabino Arana...
|
2021
|
|
186" Jende argi laburreko" tzat zituen Peru Abarkaren egileak euskal" nekezale, behargin, atxurlari, olagizon, ikazkin, emakume gorula, ehula, jostuna ta honelako jende meta bekokiko izerdi larriarekin ogia bilatu behar dutenak". Edo zehatzago, zalantzarik gera ez dadin," gure
|
euskal
herrietako gizon ta andra, neskatx ta mutilik gehien gehienak dira, jakituriaren aldetik, haurtxoak bezala" (ik. Salaberri 2004, 123 or.).
|