2003
|
|
Pilar Iparragirreren esanetan, liburua idaztearen helburu nagusia" garai hartako memoria historikoa egitea" izan da. Liburu honekin, beraz, Frankismo garaiko
|
Euskal
Herriko giroa gerturatu eta ZERUKO ARGIAko arduradun nahiz langileek bizitakoa bildu nahi izan da.
|
|
Ez da ha rritzekoa horrela gertatzea. Alde batetik, Ipar Euskal Herria askatasun esparrua zen, Hego
|
Euskal
Herriko giro itxi eta itolarriaren aurrean; eta, nahiz eta zailtasun dexente izan muga igarotzeko, zenbait kasutan harreman estua zegoen Bidasoako bi aldeetako euskaldunen artean. Bestetik, Ipar Euskal Herriak une berezia bizi zuen 1960ko hamarkadaren bukaeran.
|
2004
|
|
Kontuak gero eta itxura hobea hartzen zuen. Izan ere, Del Valle zeharo asperturik zegoen Ipar
|
Euskal
Herriko giro itxiaz. Eraman ezinezko tristura ematen zioten hango herri zuriek eta mendi ilunek.
|
|
Del Vallek ez zuen hartaz gehiegi pentsatu nahi, baina garbi zegoen kontu hura bere ohiko ardura eta prestutasunetik haratago joaten hasia zela. Hasieran Ipar
|
Euskal
Herriko giro lasaiegitik alde egin eta Parisko xarmaren bila joatea izan zuen pizgarri. Geroago, Hans tirokaturik hil ondoren, bere buruari sinetsarazi zion mendekua hartzeagatik jarraitu behar zuela.
|
2005
|
|
Geroztik bai aldatu dela
|
Euskal
Herriko giroa. Komunismoa ia zeharo galdu dela esan liteke.
|
2010
|
|
Alde horretatik, beraz, nahikoa prebisiblea litzateke jakitea darwinismoak arrakasta askoz handiagoa eduki izan zuela Euskal Herritik kanpoko euskaldunen artean
|
Euskal
Herriko giro itogarri eta obskurantistan bizi zirenen artean baino. Horrela planteatuta azalpenak eskematikoegia dela badirudien arren, era horretara uler ditzakegu, kasurako, Armand David bat, edota, Jose Aretxabaleta bat.
|
2013
|
|
Lasa eta Zabalaren bahiketak iheslarien kolektiboa eta, oro har, Ipar
|
Euskal
Herriko giro abertzalea inarrosi zuen. Argi adierazten zuten erruduna nor zen:
|
|
Euskal kulturaren duintasuna/ bikaintasuna erakusteko gogoa ere, handia zen antolatzaileen artean, euskal kultura, bereziki, euskal literatura? gutxietsita ikusten zutelako
|
Euskal
Herriko giro eta alderdi askotan:
|
2015
|
|
Luze gabe erreparatu zion Burgosko eta
|
Euskal
Herriko giroaren arteko diferentziari. Immigrante kontzientziarik gabe etorri bazen ere, giroan mudantza arnasten hasi zen.
|
2016
|
|
Baina, arestian esan dugunez,
|
Euskal
Herriko giro akademikoetan hizkuntza estatusaren gainean neurriko lanketarik edo eskaintzarik ote dagoen zalantza handiak ditugu. Gure ustez, lan merkatuaren eta unibertsitate prestaketaren arteko egokitze falta dago, soziolinguistika eremuari dagokionez.
|
|
Laburpena. Lerro hauetan, mundu akademikoak gizartearekin duen konpromisoa makulu hartuz, ezagutza soziolinguistikoaren inguruan nazioarteko eta
|
Euskal
Herriko giro akademikoetan dauden kezkak eta ikuspegiak azaltzen dira, azaletik bada ere. Lehendabizi, Hizkuntza Politika eta Plangintzaren (HPP, hemendik aurrera) inguruan munduan barna landu diren zenbait hurbilpen teorikoren berri laburra jasotzen da.
|
2017
|
|
Urte haietan guztietan etxekoen gutunak izan ziren sorterriarekin izandako lokarri bakarrenetakoa. Noizean behin, uda partean batez ere, brigadista eta kooperante berriak ere iristen ziren, eta haiekin hitz eginez jaso ahal izaten nuen
|
Euskal
Herriko giroaren berri. Bakoitzak bere erara ikusten zituen gauzak baina, sumatzen nuenez, Amerikan iraultza zail bagenuen Euskadiko lubakian ez zeukaten errazago.
|
2018
|
|
HIESa, eleberri garaikide askotan bezala, intolerantzia, paranoia edo ahultasun politikoa metaforizatzeko erabiltzen da oraingoan ere. Eleberriak atal guztietan tartekatzen dituen analepsiei esker, Nagoreren haurtzaro eta gaztaro gatazkatsua kontatuko zaigu, 80 hamarkadetako
|
Euskal
Herriko giro politiko sozial latza. Etorkizunik ez dagoela oroitarazten duten punk musikaren doinuek betetzen dituzte Nagorek eta haren familiak ustiatuko dituzten tabernetako zokoak nahiz bertako bezero heroinazaleen mugimenduak.
|
|
Ainara Irazoki
|
Euskal
Herriko giro itogarriaz nazkatu eta Rotterdamera bizitzera joan izana primeran etorri zaio Imanoli, hark Donostian hutsik laga duen etxea aloka diezaion. Dirudunaren ametsa da atiko hura:
|
2021
|
|
Lander Garrok' Faith' aurkeztu du, Xabi Ugarte pertsonaiaren bigarren eleberria.
|
Euskal
Herriko giro politikotik aldendu nahi luke, baina du. Bartzelonan girotuta dago, mende hasieran
|
|
Bartzelonara joan da 2000 urtean.
|
Euskal
Herriko giro politikotik aldentzeko asmoa du. Artista izan nahi du, bohemio bizitza bat hasi.
|
|
2000 urtean gaude. Xabi Ugarte Bartzelonara doa,
|
Euskal
Herriko giro politiko itogarritik aldendu eta han artista bizitza bat eraikitzeko asmoz. Ohe bat bilatu, lagunak ezagutu... hiri handiko bizimodura moldatu nahian hasiko da, baina txikitatik ezagutu duen bortizkeria polizialak, Historiaren pisua edo Patuaren eskua bailitzan, gertutik jarraituko dio.
|