2003
|
|
Mugimenduen Gizarte eredu hori 70eko hamarkadako protesta zikloarenondoren hedatzen joan zen mendebaldeko gizarteetan (Casquete, 2000) eta helduzen Hego
|
Euskal
Herrira Espainiar Estatuan aldaketa politiko sakona (frankismotikgaur egungo monarkia parlamentarira) ematen zen unean eta marko horretan kokatu zen hurrengo urteetan. Eboluzio horren adierazlea izan daiteke guri ikerketahonetan bereziki interesatzen zaigun mugimendua, ekologismoa alegia (Barcena, 1995).
|
2006
|
|
barne sentimenduen mundua. Horren arabera,
|
Euskal
Herriko espainiar nazionalista liberalek ere txoko bat egin zioten euskarari beraien bihotz eta asmoetan eta, haren etorkizunaz guztiz eszeptikoak baziren ere (progresoak desagertaraziko zuen euskara, Frantzian bezala), prest agertu ziren euskararen aldeko politika bat onartzeko; pragmatismo politikoak eraginda, lehenengo eta behin, baina baita ere errepresio frankistak hunkituta, ziur aski.... Bestalde, euskal abertzaleak ere gai izan ziren beren ideologia eta asmoak berrizteko, dela demokrazia kristauaren bidez, dela munduko ezker berriaren ildotik.
|
2015
|
|
Beraz, naziotasuna ezaugarri objektiboek, kulturak? erabakitzen dutela esan arren, subjektiboek erabakitzen dute praktikan; horregatik ez da egiten berba
|
Euskal
Herriko espainiar, frantziar edo euskal nazioez, euskal nazio bakarraz baizik. Oso apal eta ilundurik bada ere, euskal/ erdal lurraldeen arteko kontrajarpenari eusten zaio (banaketa espaziala), eta ez Euskal Herri barruko euskal kulturadun/ espainiar kulturadun/ frantziar kulturadun delakoari (banaketa pertsonala).
|
|
euskal, espainiar eta frantziar kulturak, eta gaskoia, aukeran. Eta ohar bedi kasu guztietan Euskal Herrian gertatzen direla eta, hortaz,
|
Euskal
Herriko espainiar edo frantziar kulturak esatea litzatekeela zehatzagoa, Euskal Herriko ohiturek eta ezaugarriek kutsu berezia ematen baitiete hemen egiten diren kultura mota bi horiei. Horiek lirateke, aldaerak aldaera, tradizio nahikoko kulturak.
|
2016
|
|
Datorren zapatuan, otsailak 20,
|
Euskal
Herritik espainiar estatuko espetxe guztietara martxak egingo dira. Debabarrenetik Logroñoko espetxera joango gara.
|
2018
|
|
Iritzi hori aitzakia moduan erabiltzen dute gure aldarrikapen politikoak indargabetzeko, zeren, noski, larrutan egiten ez duten bakarrak euskal herritar subiranistak dira.
|
Euskal
Herriko espainiar soberanistak edo espainiarrak beraiek, aldiz, ezin beroagoak eta lizunagoak dira. Sabino Aranak zilizioa erabiltzen omen zuen; Antonio Maura, Praxedes Mateo Sagasta eta Pablo Iglesias, berriz, Casanova edo Saderen jarraitzaile sutsuak omen ziren.
|
2023
|
|
Semea dago haiekin. Handik Euskal Herri frantsesa eta
|
Euskal
Herri espainiarra bereizten direla esan dute. Senarrak azaldu duenez, bera, Hegoaldekoa izanda, etxean legez sentitzen da.
|