Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 101

2003
‎Irakasle hau makearra da sortzez, Parisen bizi zen orduan, eta hamabi urte zeramatzan irakaskuntzan. 32 urte zituela itzuli zen Ipar Euskal Herrira eskola elebidunean aritzeko. Egun Luhuson bizi da eta Heletako eskola publikoan jarraitzen du lanean.
2004
‎Gauza jakina da Francoren diktadurak »ehun urte lehenago, eta Bidasoaz bestaldean, Iraultza Frantsesaren oinordekoek bezala» guztiz debekatu zuela euskara Hego Euskal Herriko eskoletan. Francok ez zuen ezer berririk asmatu ordea, Gerra Zibilaren aurreko egoera ere parekoa baitzen Espainiako Estatuan:
2005
‎Kultura erreferenteak oinarrizko hezkuntzako curriculumean. Euskal Herriko eskoletan. BILBAO BILBAO, Maria Begoña.
2006
‎Duela hemezortzi urtetik honantz Euskal Unibertsitateko Hezkuntza Aldizkaria den Tantak en 35 zenbakian plazaratu dituzten gaien artean, honokoak azpimarra genitzake: Hego Euskal Herriko eskola liburutegietan izan diren funtzionamenduaren gorabeherak; Euskal Autonomi Erkidegoan hezkuntza kooperatiben egoera zertan den; zenbateraino ezagutzen duten euskarazko tradizioa irakasle eta kazetari gaiek; Txema Preciado Saez de Ocariz, Euskal Herriko Unibertsitatean Musika, Plastika eta Gorputz Adierazpenaren Didaktika sailean diharduen irakasleak idatzitako Erna zite!... Beranta gorria dugu!; heziketa bereziaren gaineko legediaren garapena Euskal Autonomi Erkidegoan aztertzen duen lana; eta helburu geometrikoen eskuratze mailaren kategorizazio bidean Van Hielek dituen ereduak.
‎Une hauetan" Derrigorrezko Eskolaldirako Euskal Curriculuma" dokumentua aurkeztu da (2006ko urtarrila) eta eskoletan horren balorazioa eta hobekuntza proposamenak egiten ari dira. Datorren ikasturtetik aurrera," Derrigorrezko Eskolaldirako Euskal Curriculum Oinarrizkoa eta Komuna" aurkeztu, baloratu eta deliberamendu prozesuak burutu ondoren, hala nahi duten Euskal Herriko eskolek indarrean jartzeko eta ebaluatzeko konpromisoa hartuko dute (2007ko udaberria?). Derrigorrezko eskolaldirako bi proposamen egiten dira:
‎• Zein dira, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza bukatzean, Euskal Herriko eskoletan ikasten ari den hamasei urteko gazte batek euskal kulturari eta kultura unibertsalari buruz gutxienez ezagutu behar dituen gertaera eta kontzeptuak, lortu behar dituen trebetasunak eta egiten jakin behar dituen prozedurak, eta beraganatu behar dituen balioak eta jarrerak? (Derrigorrezko eskolaldirako proposamen irekia).
‎Estatu mailan jasotako datuekin erkatuz gero, zera antzeman daiteke: Hego Euskal Herriko eskola liburutegietan berrikuntza egitasmoetan parte hartzea (%73, 9) handiagoa dela Estatuan baino (%21, 7).
‎Zentzu horretan, eta datuek erakutsitakoari begiratuz, Hego Euskal Herriko eskola liburutegietan, ikastetxeen erdia baino gehiagotan (%58, 8) kentze praktika hori egiten da. Espainiar Estatuko ikastetxeetan portzentaje hori %38, 8ra jaisten da.
‎Hego Euskal Herriko eskola liburutegien ikerketa 2004 ikasturtean gauzatu da. German Sanchez Ruiperez Fundazioak babestu eta IDEAk —Hezkuntzarako Ebaluazioa eta Aholkularitza Institutua— gauzatu du Estatu mailako ikerlan hau.
‎• Estatu mailako eskola liburutegien ikuspegi gaurkotua ematea eta gurera etorrita Hego Euskal Herriko eskola liburutegiena, kontuan harturik hutsuneak dituzten alderdiak, horien garapen potentziala edota etorkizunean esku hartzeko beharra izan dezaketen zenbait alderdi.
‎• Espainiar Estatuko eskola liburutegien aldian behingo diagnostikoa egitea, eta gure kasuan Hego Euskal Herriko eskola liburutegiena, aztertutako adierazleen bilakaera ikustea ahalbidetuko duten prozedura eta tresnak erabiliz.
‎irakasleak (%71, 3), zikloko edo mintegiko taldeak (%59, 4), liburutegiko arduraduna (%49) eta zuzendaritza taldea (%39, 8). Nabarmendu behar da Hego Euskal Herriko eskola liburutegietan zuzendaritza taldeek eta liburutegiko arduradunek duten esku hartzea materialen aukeraketan.
2007
‎Euskara, Euskal Herriko eskoletarako eskaria, askorentzat badirudi beste munduko eskaera dela. Ezinezko gauza bat balitz bezala.
2008
‎Oroitzekoa da Errestaurazio garai osoan zehar Hego Euskal Herriko eskola publikoetako irakasleak «maisu maistra nazionalak» zirela, hau da, oposaketak atera eta Espainiako edozein puntutara destina zitzaketenak (Nafarroan, dena dela, udalerriek irakasleen hautaketan parte hartzeko eskumena lortu zuten). Maisu maistra hauek eredu zentralista baten arabera hezi ziren, «eskualdeen arteko bereizkeriarik gabe», denak gaztelaniaz eta Espainia osoan aritzeko perspektibarekin.
‎Artzain Eskola Itsasmendikoiren barruan dago eta ezinbesteko erreferentzia da artzaintzaren munduan. Gainera, Ipar Euskal Herriko eskola eta Arantzazukoa elkarrekin aritu dira lanean hasiera hasieratik. Mugaz bi aldeetako artzainek artzaintza tradizio berbera partekatzen dute eta orain bi eskolen bitartez helarazten da euskal artzainen jakintza.
‎Hernandorena izeneko txapelketako finalera iritsi zen iaz. Euskal Herriko eskolen artekoan ere parte hartua du.
‎Ibilbidea. Gorputz Heziketako irakasle da; Euskal Herriko eskolen artekoan eta Hernandorenan parte hartua du.
2009
‎Betekizun dago, hala ere, Sweet Promised Land en hainbat maitalek nahiko lukeena. Izan ere, liburu eder hori ez da oraindik erabiltzen Euskal Herriko eskoletan.
‎Sortzen Ikasbatuazetik Euskal Egutegi propioaren aldeko dinamika indartu nahi dugu, gai horrekin ere Euskal Eskola Publiko Berriaren aldeko urrats sakonak egin behar ditugulako. Horretan protagonismo berezia hartu behar dugu Euskal Herriko eskola eta ikastola publikook, herri xehearen eskolak garelako; euskara eta Euskal Herriaz kontzientzia garatzeko espazio aktiboa garelako; guraso, hezkuntzako langile, ikasle guztiekin batera hezkuntza egitasmo propioak eraiki behar ditugulako auzoz auzo eta herriz herri.
2010
‎Bihotz bihotzez, eskerrik asko Euskal Herriko eskola eredu propioaren alde Lezon egin dugun jaian eman diguzuen laguntzarengatik!
‎Hala, Euskal Herriko eskoletan, Iparraldeko zein Hegoaldeko Estatuaren ikastetxe eta Elizaren ikastegietan aritzen ziren maisu maistra gehienak ez ziren bertakoak. Ondorioz, haurrek ez zieten ulertzen.
‎Horregatik, eta euskarak Ipar Euskal Herriko eskoletan bizi zuen mespretxuak kezkatuta, Euskaltzaleen Biltzarra eta Eskual Kulturaren Alde erakundeek jardunaldi pedagogiko bereziak antolatu zituzten Baionako Euskal Museoan, 1959ko abuztuaren 27an eta 28an. Jardunaldietan 200 bat bildu ziren, irakasleak eta adituak bereziki, proposamen ezberdinak aztertuz euskarak eta euskal kulturak tokia izan zezaten irakaskuntzan.
‎Herri bati dagokion neurrian eta hari atxikirik jarraitu nahi duen heinean, euskal eskola da ikastola, Euskal Herriko eskola nazionala eratzeko bokazioarekin.
‎Ikastolak Euskal Eskola lortu nahi du: Euskal Herriko eskola nazionala.
‎3 Euskal Herriko eskola gazteen alfabetizazio maila()
‎Hiru: jakina da hezkuntza sistema zeharo desberdinak erabiltzen direla Ipar nahiz Hego Euskal Herrietan, ikus entzunezko lengoaiaren deskribapen ariketa honetan, bada Ipar Euskal Herriko eskoletan aurkitu ditugu notarik txarrenak.
‎Laburbilduz esan daiteke ezen Euskal Herriko eskola gazteak ez dakiela ikus entzunezko lengoaiaren ez gramatikarik ezta erretorikarik ere.
‎Oro har esan daiteke Euskal Herriko eskola gazteek ongi ezagutzen dutela tresna komunikatzaileak nola abiarazi eta itzali, zer egin litekeen haiekin kontsumo mailan. Datuen arabera, hamar gaztetik bederatzi gai dira teknologia komunikatzaileak hartzaile mailan askatasunez erabiltzeko.
‎Oro har, Euskal Herriko eskola gazteak teknologia komunikatzailearen erabiltzaile trebeak dira.
‎Gaitasun ideologikoen ebaluazio honetan ikusi dugu ezen oso maila xehe eta ahuleko arrazoibideak darabiltzatela Euskal Herriko eskola gazteek. Ikus entzunezkoen eduki sinbolikoetan aurkitu litezkeen berniz konnotatzaileak antzemateko eta deskribatzeko unean, ahul dabiltza, oso.
‎Basterretxea, J.; Idoiaga, P.; Zarandona, E. eta Ramírez de la Piscina T. (2006): ? Euskal herriko eskola gazteak telebistaren katean?, Uztaro, 55, UEU, Bilbo, 63
‎AHULA DELA KOMUNIKAZIOAREN GAINEKO GAITASUNA ETA ALFABETIZAZIOA GURE GAZTEEN ARTEAN. Balizko ohiko azterketa akademiko baten emaitzetara ekarriko bagenu landa lanak eman digun informazioa, esan genuke ezen Euskal Herriko eskola gazteen artean hamarretik hiru baizik ez dela hurbiltzen aprobatura (ikus 9 taula).
‎1 Euskal Herriko eskola gazteak ez dira gai ikus entzunezkoen lengoaiaren funtsak deskribatzeko eta ez dakite zein baldintzaren arabera funtzionatzen duen. Ez dute diskurtso egituraturik begien aurrean dutena modu arrazoitu batean azaltzeko.
Euskal Herriko eskola gazteak, hamalau eta hamazortzi urte bitarteko gazteak eta nerabeak, ikus entzunezko teknologien eta beroriek garraiatzen dituzten eduki sinbolikoen kontsumitzaile handiak dira oro har. Euskal Herriko neska mutilek denbora asko eta diru dezente eskaintzen dizkiete teknologia komunikatzaile berriei.
‎ikasturtean, inkesta berri bat egin da Euskal Herriko eskola institutuetan nerabeek eta gazteek ikus entzunezko komunikazio teknologiekin dituzten harremanak neurtzeko eta nerabe zein gazte horiek duten alfabetizazio gradua analizatzeko, betiere ikus entzunezko produktuen alorrean ainguraturik jakin mina2.
‎INKESTAREN UNIBERTSOA Euskal Herriko eskola gazteak izan dira (14 urte bitartekoak), bai eskola, bai institutu, bai eta Lanbide Heziketako zentroetakoak ere; guztira: 107.467 ikasle.
‎Bada, alor akademiko neutrala utzita, Vinson hautespen naturalaren erasoa azkartu nahi zutenekin lerratu zen. Alde horretatik oso nabarmena da Vinsonek ez zuela inoiz salatu eraztunaren erabilera Euskal Herriko eskoletan. Areago, 1879an sostengua eman zion publikoki, errient errientsei eskoletan euskara erabiltzea debekatzeko prefekturako aginduari.
‎Zientziaren Kutxaguneko topaguneak (irailaren 28an eta 29an): Euskal Herriko eskola umeak eta DBHko 2 zikloko eta batxilergoko irakasleek Nobel saridunekin hitz egiteko aukera izango dute.
2011
‎Ikasle etorkinen kopurua hamar bider hazi da azken hamarraldian Hego Euskal Herriko eskoletan. Ez guztietan:
‎Ezinezkoa dirudi. Euskal Herriko eskola, ikastola eta euskaltegiak ez ote dira ba ezintasun horren lekuko?
‎b) Euskal Herriko eskola horietan guztietan sor dadin Filologia Euskal saila (Euskaltzaindia, 1978: 866).
‎Euskal Herriko ikasketa zentro unibertsitarioetan euskararen presentzia zein zen ikusi dugu. Segidan Euskal Herriko eskola horiek AEBn gertatzen zenarekin konparatuko ditugu, bien arteko aldea agerrarazteko asmoz.
‎Hurrengo urterako, euskara klase orduetan jartzen eta, beste Euskal Herriko eskoletan bezala, euskararen katedra bat lortzen saiatuko gara (Hainbat egile, 1977: 133).
‎Jatorriari dagokionez ere, aniztasun kulturala nabaria da Euskal Herriko eskoletan. Hala, EAEko datuak aztertzen baditugu, ikus daiteke ikasle etorri berrien artean latinoamerikarrak direla talde nagusia(% 43), bigarren taldea Afrika iparraldetik etorritakoa da(% 20), eta ondoren datoz Erdialdeko eta Ekialdeko Europakoak(% 14), Afrikakoak(% 9), Asia eta Ozeaniakoak(% 7), Amerikakoak(% 5) eta Europakoak(% 2).
Euskal Herriko eskola gazteak, hamalau eta hamazortzi urte bitarteko gazteak eta nerabeak, ikus entzunezko teknologien eta beroriek garraiatzen dituzten eduki sinbolikoen kontsumitzaile handiak dira oro har. Euskal Herriko neska mutilek denbora asko eta diru dezente eskaintzen dizkiete teknologia komunikatzaile berriei.
‎Hori frogatzeko, inkesta bat pasatu dugu ikasturtean Euskal Herriko eskoletan, institutuetan eta Lanbide Heziketako zentroetan. Inkestaren unibertsoa izan da eskola gazteena (14 urte bitartekoak) eta institutu eta Lanbide Heziketako ikasleena (16 urte bitartekoak):
‎Ohiko azterketa akademiko baten emaitzetara ekarriko bagenu Euskal Herriko eskola komunitatea informazio eta komunikazio teknologien zurrunbiloan deitu diogun atalean esandako guztia, esan genuke ezen Euskal Herriko eskola gazteen artean (14 urte bitartekoak) hamarretik hiru baizik ez dela hurbiltzen aprobatura.
‎Ohiko azterketa akademiko baten emaitzetara ekarriko bagenu Euskal Herriko eskola komunitatea informazio eta komunikazio teknologien zurrunbiloan deitu diogun atalean esandako guztia, esan genuke ezen Euskal Herriko eskola gazteen artean (14 urte bitartekoak) hamarretik hiru baizik ez dela hurbiltzen aprobatura.
Euskal Herriko eskola gazteak ez dira gai ikus entzunezkoen lengoaiaren funtsak deskribatzeko eta ez dakite zein baldintzaren arabera funtzionatzen duen lengoaia horrek. Ez dute diskurtso egituraturik begien aurrean dutena modu arrazoituan azaltzeko.
‎Lan honen egileek esperientziadun irakasleengana jo zuten, teknologia berrietan Euskal Herriko eskola eta institutuetan aitzindari izan diren maisu eta maistrengana. 2008 eta 2009 bitartean zenbait elkarrizketa sakon egin genituen beraiekin, beraien eremura joan ginen, beraien terrenora.
‎Basterretxea, J.I. et al. (2005): ? Euskal Herriko eskola gazteak telebistaren katean?, Uztaro, 55, 63
2012
‎Kultura Erreferenteak Oinarrizko Hezkuntzako Curriculumean. Euskal Herriko eskoletan. Bilbo:
‎Aipatubeharra dago, derrigorrezko eskolaketa horretan estatu nazioaren hizkuntzak zuentokia. Euskal Herriko eskola publikoetan, Iparraldekoetan zein Hegoaldekoetan, errotik desagertu zen euskararen presentzia. Ikasleak euskaldunak izan arren, estatunazioaren batasunaren, identitatearen eta, azken finean, hiritartasun berri horrenizenean, eta arrazoia horixe bera zela, irakaskuntza guztia erdaraz emango da.Hemen ikusten dugu, lehenengoz, eskola edukiek bertako hizkuntzatik urruntzekoprozesuaren hastapena.
‎Aipatubeharra dago, derrigorrezko eskolaketa horretan estatu nazioaren hizkuntzak zuentokia. Euskal Herriko eskola publikoetan, Iparraldekoetan zein Hegoaldekoetan, errotik desagertu zen euskararen presentzia. Ikasleak euskaldunak izan arren, estatunazioaren batasunaren, identitatearen eta, azken finean, hiritartasun berri horrenizenean, eta arrazoia horixe bera zela, irakaskuntza guztia erdaraz emango da.Hemen ikusten dugu, lehenengoz, eskola edukiek bertako hizkuntzatik urruntzekoprozesuaren hastapena.
2013
‎1904an Ardouin Dumazetek egin zuen bidai baten berri eman zuen, eta Euskal Herriaz erran zuen, apaizek lan handia egin zutela Euskal Herriko ohituren mantentzeko, eta nahiz eta eskola laikoak frantsesa sartzeko ahaleginak egin, apaizen eragina are handiagoa zela, irakasleen baitan ere. Eskoletan euskara debekatzeko ahaleginak edo Euskal Herriko eskoletara Biarnoko irakasleak igortzeko ahaleginak eragin mugatua izan zuen, oro har. Eugen Weberrekzehazten du, gainera, 1870eko eta 1880ko hamarkadetan, irakasleek zailtasun handiak zituztela frantsesez aritzeko, haurrek frantsesik ez baitzekiten.
‎Kezka horiek argitzeko, Ikaslea, ikertzaile kanpaina antolatu, eta Euskal Herriko eskola guztietara gutun bat bidali dute. Ikerketa bat egitea proposatu diete ikasleei.
‎Hezkuntza sistema propioa eta curriculum propioa dira beharrezko tresnak. Zer eta nola ikasi eta irakatsi behar da Euskal Herriko eskoletan. Nolako Eskola eta eskola sistema behar du gure herriak, herri bezala bere egitura propioak behar dituen neurrian?
2014
‎Irulegiko Irratia, Gure Irratia, Xiberoko Botza eta Antxeta Irratia. Ipar Euskal Herriko eskola eta ikastoletan sartzetik goiti martxan jarria izanen den lau egun eta erdiko asteari begira, eskolaz kanpoko jarduerekin, helburua litzateke, euskaraz egin irrati tailerrak proposatzea jarduera gisa. Hasieran, Xiberoa eta Baxenabarreko eskolei eskainia izanen zaizkie tailerrak.
2015
‎Irailaz geroztik Ipar Euskal Herriko eskola publiko eta ikastolak sartuak dira erreforman.
‎Peru Abarrategik Euskal Herriko eskola arteko txapelketako finala jokatu zuen zapatuan Orion. Aramaioarrarendako azkeneko txapelketa izan da aurtengoa.
‎Garapen Kontseilua Ipar Euskal Herri mailako HELEP (Herriarteko Lankidetzako Erakunde Publikoa) bakarraren alde posizionatu da, partaide dauzkan elkarte eta erakunde hauen adosmena bildurik, joanden asteko prentsaitzinean publikoki zabaldu duenez: AEK, Arrapitz, Atherbea, Elikagai Bankua, Biga Bai, Bizi, Cade, CCI, CFDT, CFE CGC, BTP Eskal Eureka kluster, Sante Osasuna kluster, Itsas Arrantzaleen Komitea, Diozesako Erakaskuntza Katolikoa, Euskal Herritik Eskola Handietara, EHLG, Estia injinadore eskola, Euskal Irratiak, Euskal Konfederazioa, Euskal Moneta, Eusko Ikaskuntza, EVAH, Harrera, Hemen, Herrikoa, EKE, Ikas Bi, Ikas, Inter Amap, Iscipa, Baionako IUT, Jeune Chambre Economique, Lantegiak, Pilota Liga, Mission Locale Avenir Jeunes, Seaska, Lurralde kolektibitateetako idazkari eta zuzendarien sindikata, UPA (artisauak), UPPA (Paue et...
2016
‎Manolo, zu ez zaitugu gela bateko irakasle arrunta izan: bete betean nola bizi irakatsi diguzu, euskaldun gisa nola gozatu.Asko irakatsi diguzu eta zure pedagogiaren arrastoa Euskal Herriko eskola askotan aurki dezakegu. Han hemen irakasle aunitz dira zure kantak eta musika ikasteko metodo erakargarriak erabiltzen dituztenak.
‎Populazioa: Euskal Herriko eskola ikasleak (10 urte) eta institutuetako eta Lanbide
‎9.000 musikarik hartuko dute parte. Haietatik 5.000 Europako herrialdeetako 160 musika eskoletatik etorriak izango dira eta beste 4.000 lagun, Euskal Herriko eskoletakoak. Azkoitiko Bizkargi Musika eta Dantza eskolatik, Dantza Taldea eta Gazteen abesbatzak parte hartuko dute, guztira 60 ikasle inguru.
‎" Burundarena familiak atera ditu, Euskal Herriko ereduari jarraiki, sorpresa izan zen guretako ere", erran dio euskal elkarteko lehendakari Manuel Bustingorryk HERRIAri. Aurten euskal zinema, trukea bideokonferentzia bidez Euskal Herriko eskola batekin eta beste zenbait ideia garatu nahi dituzte... Segi tinko aitzina Andeetako donamartiritarrak!
2017
‎Haur pornografia eduki eta trukatzeagatik bi urteko kartzela zigorra ezarri zioten han. Poliziaren arabera, milaka grabazio ordu zituen ordenagailuan, eta ikerketak aurrera egin ahala jakin zutenez, gainera, berak kamera ezkutu bidez grabatutakoak ziren ordenagailuan zeuzkan bideo haietariko batzuk; zehazki, 1992 eta 2005 artean Euskal Herriko eskoletan eta Madrilen hartutako hainbat irudi ere bazeuden tartean. 12 eta 14 urte arteko mutikoak grabatzen zituen apaizak, eta egiten zizkien erasoak ere biltzen zituzten bideoek.
‎" Gure lekukotasuna" bera," Telebixta"," Kuia lilien erromeria" eta" Ez deat erranen". Ondorengo diskoetan ere badira bertso idatziak, kasu horretan, garai batean Ipar Euskal Herriko eskoletan bertsoa irakasten ibilitako Duhalderenak.
Euskal Herritik Eskola Handietara
2018
‎Hitz mingarria, normalean arrazan oinarritutako bazterkeriari lotua. Hitz mingarriagoa, Euskal Herriko eskolei buruz hitz egiteko, eskola askotan gertatzen ari den errealitate mingarri bat adierazteko: maila sozioekonomiko apaleko ikasleak, pobreenak, ez beti migratzaileen seme alabak soilik?, eskola jakin batzuetan pilatzen direla.
‎Hamaika egunetan zehar, antolatzaileek egunero helaraziko dituzte aholku eta laguntza mezuak, partaideek ariketa eroso egin ahal dezaten.Era berean, aurreko astean aurkeztutako unitate didaktikoak Euskaraldiaren webgunean eskuragai daudela gogoratu dute antolatzaileek. Eta oraindik ere www.euskaraldia.eus webgunearen bitartez izena emateko aukera dagoela.Prentsaurrekoan parte hartu duten eragileak: AICE IZEA lanbide heziketaBiga Bai, Ipar Euskal Herriko eskola publiko elebidunetako guraso elkarteaCOAS hezkuntza taldeaEHIGE Euskal Herriko Ikasleen Gurasoen ElkarteaElizbarrutiko ikastetxeakEuzko Ikastola BatzaHEIZE, EAEko Euskal Eskola Publikoaren Zuzendaritza Elkarteen FederazioaIkas bi, Ipar Euskal Herriko eskola publiko elebidunetako guraso elkarteaIkasgiltzaIkastolen ElkarteaIkaslan EuskadiKristau EskolaNIZE, Nafarroako ereduko ikastet...
‎Hamaika egunetan zehar, antolatzaileek egunero helaraziko dituzte aholku eta laguntza mezuak, partaideek ariketa eroso egin ahal dezaten.Era berean, aurreko astean aurkeztutako unitate didaktikoak Euskaraldiaren webgunean eskuragai daudela gogoratu dute antolatzaileek. ...ia.eus webgunearen bitartez izena emateko aukera dagoela.Prentsaurrekoan parte hartu duten eragileak: AICE IZEA lanbide heziketaBiga Bai, Ipar Euskal Herriko eskola publiko elebidunetako guraso elkarteaCOAS hezkuntza taldeaEHIGE Euskal Herriko Ikasleen Gurasoen ElkarteaElizbarrutiko ikastetxeakEuzko Ikastola BatzaHEIZE, EAEko Euskal Eskola Publikoaren Zuzendaritza Elkarteen FederazioaIkas bi, Ipar Euskal Herriko eskola publiko elebidunetako guraso elkarteaIkasgiltzaIkastolen ElkarteaIkaslan EuskadiKristau EskolaNIZE, Nafarroako ereduko ikastetxe publikoen elkarteaSeaska Ipar Euskal Herriko ikastolen FederazioaSortzen elkartea{{ IMG}}
2019
‎Egin dezagun salto ikastetxeetara. Oro har, zenbat eta nola lantzen da sexualitatea Euskal Herriko eskoletan?
‎egun berezia izan ohi zen HU gurean. Euskal Herrirako eskola euskaldun eta librea desio genuen. Gure herria nahi genuen bezalakoxea:
‎Horixe zuten ametsa: egunen batean Euskal Herriko eskola izatea, ez Frantziakoa ez Espainiakoa, Euskal Herrikoa. Eta amets hori helarazi egin ziguten geuri ere, barru barrura sartzeraino.
2020
‎Eta Nafarroako eskuin atzerakoia behingoz zerbaitetan aitzindari izan da; Casadok eta Abascalek orain erabiltzen dituzten argudio homofobo, intolerante, baztertzaile eta gezurrez josiak lehendik adieraziak baitzituzten UPNko eta PPko ordezkariek Skolae hezkidetza programaren aurka egiteko, gordin eta zakar. Zorionez, horrelako mezuek ez dute Euskal Herriko eskola publikoetan arrakastarik izan. Ordaintzen ditugun itunpekoez, berririk ez.
Euskal Herriko eskola askotan tresna digitalak erabiltzen ari dira klaseak emateko. Gasteizko Koldo Mitxelena ikastetxean «ohituta» daude teknologia berriekin, eta ongi egokitzen ari dira.
‎Itxialdiak hankaz gora jarri du irakaskuntza: ikastetxeak itxita daude orain hiru aste baino gehiagotik, eta hala jarraituko dutela denbora batez —Hego Euskal Herriko eskoletan Aste Santuko oporrak dituzte datozen bi asteetan— Gauetik goizera aldatu da dena, prestatzeko astirik gabe ia. Itomena sortu da.
‎Hezkuntza Komunitateko zati garen heinean, erabakien parte ere izan behar gara. Horretarako, ordea, Euskal Herriko eskola eredu propioa, euskalduna, herritarra eta burujabea dugu. Ikasturteak nola hala eginen du aurrera, eta guk ere bide horretan jarraituko dugu, nola hala.
‎Beraz, bakea izan dezagula Euskal Herriko eskoletan. " Kaleko arabiera" hitz egiten zuen neskato euskalduna izan dadila protagonista, ez zuzendariaren bulegoan ikasten duen neskato belodun
‎Esaterako, Jerusalemgo hiriari noka zuzentzen zaio etengabe, mespretxuz, hango gertaera tamalgarriak leporatzen dizkionean. Echeverriak (2003) Euskal Herriko eskoletako testuliburuetan ere arakatu zuen hitanoaren erabilera, eta ikusi zuen erabilera urria izanda ere baztertzailea zela, emakumearen kaltetan. Normalean toka ari ziren testuliburuetako pertsonaiak, gizona gizonari, baina baita hartzaileak bai gizon bai emakume zirenean ere.
2021
‎Ikus, esaterako, ondoko adibide hau: Aitor dezagun bada euskara orain arte, Euskal Herriko eskoletarik kanpo atxiki izan dugula, hori baita Herrian Herriko mintzaira hiltzera kondenatzea. Ikusi ere da horrelakorik munduan barna" koloniak" deitzen ziren eskualdeetan eta izan du gaitz horrek ondoriorik, ondorio odoltsurik (Herria).
‎Hezkuntza Kodean sartuko da. Behin indarrean jarrita, Ipar Euskal Herriko eskola publiko orok euskarazko eskaintza prestatu eta proposatu du. Halakorik ez da sekula ezagutu.
‎Harro gaude, nola ez gara bada egongo gure eskolan egiten dugun lanarekin harro? Ziur gure antzeko helburuak, ahaleginak eta frustrazioak dituztela Euskal Herriko eskola eta ikastola askotan. Zerk egiten du huts?
‎EEPk bide hori ibiltzea erabaki zuen 2008an. 2020 ikasturtean 39 esperimentazio izan dira Ipar Euskal Herriko eskoletan: hogei sare publikoan, eta hemeretzi pribatuan.
‎Kontrakoa: azken hamar ikasturteetan, %22, 3 igo da matrikula kopurua Hego Euskal Herriko eskoletan; azken bost ikasturteetan, %9, 5 Baina denbora kontua da gaur maila baxuagoetan dauden ikasleak DBHra edo Batxilergora iristea.
‎Izan ere, kanpoko argitaletxeek hezkuntzaren muinari heltzen diote, euskal curriculumari. Helburu nagusi eta bakarra horixe dute, Euskal Herriko eskoletan kanpoan sorturiko curriculum egokitua sartzea.
‎Hegoaldeko eskoletan curriculum espainiarra da zabalduena. Kanpoko argitaletxeek helburu nagusi eta bakarra horixe dute, Euskal Herriko eskoletan kanpoan sorturiko curriculum egokitua sartzea
‎Izan ere, kanpoko argitaletxeek hezkuntzaren muinari heltzen diote, euskal curriculumari. Helburu nagusi eta bakarra horixe dute, Euskal Herriko eskoletan kanpoan sorturiko curriculum egokitua sartzea.
‎Egungo eskola suzedaneoa da, hortaz, eskola hipererreala, super erreala dirudien ilusio kaltegarri bat. Baina, zein da, aldaketa guztien horien eraginpean, Euskal Herriko eskolen egoera. Zein euskal kulturaren etorkizuna?
‎Modu batean edo bestean izan, Iztuetarekin, uste dut aipatu bi faktoreei, ekonomikoari eta politikoari, kulturala (identitarioa) ere gehitu behar zaiela, Euskal Herriko eskoletan ere gatazka kulturalak bizi baitira, zeintzuen artean nagusitzen edo nabarmentzen den linguistikoa. Kultura normala eta normatiboa da aldi berean, jakina denez.
‎Estatu espainolean, beranduxeago, 1857ko Moyanoren legeko 88 artikuluak argi esaten du irakaskuntza publikoan erabili beharreko hizkuntz bakarra gaztelania dela. Hortaz, Euskal Herriko eskola guztietatik at geratu zen euskara, erabat zokoratuta, 1918ra arte —ez hori bakarrik, 1876an lau probintziek maisuak izendatzeko ahalmena ere galdu baitzuten, kanpoko irakasleei ateak irekiz— Urte horretan, ideologia desberdinetako euskaltzale talde bat batu zen, euskal eskola baten oinarriak ezartzeko. Proiektuak bere lehendabiziko urratsak eman zituen arren, 1936ko Gerrak eten zuen.
‎Irakaskuntza elebidunaren ala murgiltzekoaren eskaintza nabarmen hazi da azken urteetan, Ipar Euskal Herriko eskoletako% 42 osatzetik 20042005 ikasturtean,% 62 osatzeraino igaro baita ikasturtean, esan nahi baita, 243 ikastetxeetatik 150ek proposatzen dutela. Gaur egun, irakaskuntza pribatu kristauan," eskolen bi herenek(...) proposatzen dute, erdiek egiten zutelarik [ikasturtean].
2022
‎Urmaela modu naturalean urez betetzea eta animalien etorrera besterik ez da falta orain. Euskal Herriko eskoletako Urmael Sarearen parte izango da Munoaundiko urmaela, eta bide batez, ikastetxeek didaktikoki erabiltzeko gune garrantzitsua bihurtuko da aurrerantzean.
‎Haatik, sadiko bortitza izateagatik sari nagusiaren merezidun, euskaraz mintzatzeagatik Euskal Herriko eskoletan ezarritako zigorrik ankerrenak eta krudelenak burutzeagatik hain zuzen, Jose Mari Satrustegiren lekukotasunean ageri den Nafarroako maisuarena:
‎Gogoan al duzu Euskal Herriko eskola batera joan zinen lehen eguna?
‎Euskarazko irakaskuntzarako 5,5 irakasle postu gehiago izanen dira heldu den ikasturterako Ipar Euskal Herriko eskola publikoetan. Hala jakinarazi du François Xavier Pestel Pirinio Atlantikoetako akademia ikuskariak.
‎Azokaren koordinatzailea da Danel Solabarrieta, eta azaldu du 150 talde inguruk hartuko dutela parte, Euskal Herriko 45 ikastetxetatik iritsitako laurehun ikasle baino gehiagok, zehazki. Are, azpimarratu duenez, lehenbizikoz egongo da parte hartzaileen artean Ipar Euskal Herriko eskola bat ere.
‎Kepa Erdozia, Mikel Santesteban eta Adam Zawiszweski Bigarren kapituluan, Joana Achak txikitatik bi hizkuntza dakizkiten Euskal Herriko eskoletako haurrek idazten eta irakurtzen nola ikasten duten azaltzen du. Hirugarren kapitulua Marie Pourquiek idatzi du. Bertan, hizkuntz arazoak dituzten Euskal Herriko haur nahiz heldu elebidunen ekoizpena eta ulermena nola gauzatzen diren azaltzen da. Laugarren kapituluan, Miren Arantzeta ikertzaileak pertsona elebidunei diagnosia eta terapia bi hizkuntzetan emateko beharraz ohartarazten gaitu. Bosgarren kapitulua, Mikel Santestebanek eta Miriam Ugartek idatzi dute.
2023
‎Adibidez, ikas material bateratua sortzen has gaitezke: Euskal Herriko eskola guztietara eramateko materiala sor dezakegu hezkuntzan dihardugun hainbat eragilek eratutako erakunde batean —Euskal Herri osorako hezkuntza sistema berri baten lehen hazia izan daiteke— Eusko Jaurlaritzak prozesu hori finantza dezake eta eragile guztiok adostu ditzakegu estatuen esku hartzeei aurre egiteko mekanismoak. Burujabetza ariketa praktiko bat aldarrikatzen dugu, ez besterik, PSOEk ere Gernikako Estatutuaren defentsan onartu lukeena.
‎–Bueno, oporretan gaude Euskal Herriko eskoletan, eta familia dugu hemen, tira, zu zeu.. –esan, eta totelka hasi zen tarte batez.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia