2011
|
|
Maiatzaren 30ean abiatu zuten ekimena, eta hilaren 5era arte iraungo du. Hala ere, atzo egin zuten
|
Euskal
Herriko eguna, eta tipagunea bisitatu zutenek" interes handia" erakutsi zutela esan du Maiak. Euskal itsasgintzaren inguruko postuak jarri zituzten, eta ikusgai izan ziren egun osoan.
|
2012
|
|
2010eko urriaren 22ko" egun ilunean" Itzubaltzeta/ Romon" haserrearen plaza" izandako Santa Eugenia," askatasunarena" bilakatu zuten larunbatean dozenaka gizon emakumek. Euskal Presoak
|
Euskal
Herrira Egunaren baitan, otsailaren 27an espetxetik ateratako Imanol Beristain Gutierrez" Lolo" 29 urteko preso politiko ohi itzubaltzetarra ongi etorri beroa eskaini zioten bertan eskualde osotik heldutako 340 bat lagunek. Hain zuzen ere, ekitaldia bukatzear zela jakinarazi zuen tokiko herri bilguneak, egun Itzubaltzetako preso politiko bakarra Iñaki Gonzalo Casal" Kitxu" Araba aldeko Zaballa espetxera aldatu dutela.
|
|
Euskal Presoak
|
Euskal
Herrira Egunari buruzko bideoa (cc by Koska kolektiboa)
|
|
Euskal Presoak
|
Euskal
Herrira Eguna argazkitan
|
2014
|
|
Kontsentsuan izan gaitezen, kontzeptua martxa dadin eta oraingo Euskal Herria identifika dadin zortzikote horretan, holako gauzak sartzen dira jokoan eta nola! Ez dezala finalista bihi batek erran egun horretako ez duela pertsonaiari pentsatzen, jantzi zati guziak ontsa pisatzen, t shirt honek zer dion, dandismoa eta borroka urtu behar dira arrago berean, jendarteko azpi gremio guzien isla izan behar da oholtzagaina, denek behar dute nonbait beren burua ezagutu
|
Euskal
Herriko egun horretan.
|
|
2/ Santa Ageda bezpera degu
|
Euskal
Herriko eguna etxe guztiak kantuz pozteko aukeratua deguna.
|
2016
|
|
Martxoaren 19tik apirilaren 3ra bitartean, 1.558 bisitari joan ziren Loiolako bulegora informazio eske, gehienak espainiarrak eta euskal herritarrak: " Jatorriari dagokionez, %39
|
Euskal
Herrira egun batzuk pasatzera etorritako espainiarrak izan dira, %33 eguna pasatzera etorritako euskal herritarrak, %9 karaluniarrak, eta %16 atzerritarrak; batez ere turismo erlijiosoa egitera etorri diren taldeak izan dira azken horiek".
|
2017
|
|
1 SARRERA hizkuntza inoiz ez da testuingururik gabe gertatzen eta, hortaz, nekez aztertu daiteke hizkuntza testuingurua kontutan hartu gabe. hizkuntzaren gizarte praktikei begiratzeko beharrezkoa zaigu aldagai sozialak aintzat hartzea: klasea, kategoria sozio-ekonomikoa, adina, arraza, jatorria, generoa... artikulu honetan adina eta, batez ere, genero kategoriak
|
euskal
herrian egun ematen diren hizkuntza praktikekin gurutzatuko ditut. nerabeekin egindako ikerketa esploratzaile baten bidez generoak euskara eta beste hizkuntzen erabileran izan dezaketen garrantziaz mintzatuko naiz. halako azterketa bat nerabezaroan kokatzeak adinari buruz hitz egitea dakar. kultura gehienetan bezala, gurean ere, adina gizarte antolaketaren oinarria da. pertsona bakoitzaren kokape... Mendebaldeko kulturan biziaroa modu linealean gauzatzen da, heldutasuna bizi helmuga bihurturik. iruditegi sozial horren arabera, heldua da erreferentzia eta eredua; haurrek, nerabeek eta gazteek iritsi (heldu!) behar duten tokia. azken hamarkadetan euskal herrian abiatu den euskararen biziberritze prozesuan adinaren faktoreak garrantzia izan du, indar handia jarri baita eskolaren bidez haur eta gazteak euskalduntzeko ahaleginean. estrategia horren onurak eta gabeziak azalarazten ari dira, eta adinaren ardatzak hainbat gako eman ditzakeela uste dut. bestetik, egungo gizartea generoaren arabera antolatua dago eta, norbanakoen sozializazio prozesuan" bi sexuen" araberako bereizketa egiten indar eta energia handia erabiltzen da. genero aldagaia kontutan hartzea ezinbestekoa da edozein talde edo jarduera soziala ulertu ahal izateko, eta generoa analisi kategoria gisa erabiltzeak, genero harremanak botere harremanak direla ikusarazten ahalbidetzen digu. genero rolen bidez kategorizatzen eta eraikitzen dira subjektuak, eta esperokoa da horrek hizkuntzaren gizarte erabileran ere eragina izango duela. hizkuntza eta bere erabilerak gizartearen isla baitira, eta hizkuntzak ez direlako diskurtso, arau, uste eta praktiketatik aparte dauden egitate autonomoak:
|
2018
|
|
|
Euskal
Herriko egun nazional handitzat dute batzuek, igande pasa atsegintzat beste zenbaitek eta katarsi kolektiboaz hitz egin duenik ere bada. Denek ere, une eta memento bera partekatu izana daukate lotura, bakoitzak bere modura, noski.
|
2019
|
|
Euskal giristino tradizioari jarraiki San Migel litzateke Euskal Herriaren zaindaria, irailaren 29an, eta Agate Deuna gure zaindarisa. Santa Ageda bezpera dugu,
|
Euskal
Herriko eguna, etxe guztiak kantuz pozteko aukeratua duguna dio gure geografiaren luze zabalean zabalduen dagoen kobletako batek.
|
|
|
Euskal
Herriko eguna;
|
2021
|
|
Santa Agata bezpera degu
|
Euskal
Herriko eguna, etxe guztiak kantuz pozteko, aukeratua deguna.
|
2022
|
|
Aberri Egunaren bezperan ekitaldi berezia egin du Euskal Herria Batera herri ekinbideak Urruñako (Lapurdi) herriko etxean.
|
Euskal
Herriko egun nazionala mundu guzian ospatzera deitu dute, 24 orduz. Horretarako, euskal ikurrak atera eta euskal ereserkiak abestera deitu dute.
|