2002
|
|
Garapen Kontseiluaren helburua Ipar Euskal Herrian garapenglobal, koherente eta orekatua lortzea zen, baita lurraldearen antolaketaz eta mugazgaineko lankidetzaz arduratzea ere. Erakunde honen gaur arteko lorpenik adierazgarriena Ipar
|
Euskal
Herriko Antolaketa eta Garapenerako Eskema egitea izan da, zeina lurraldearen egituran eragiten duten aktore guztientzako erreferentzia den, nahiz eta oinarri legalik izan ez. Eskema horrek azpiegiturak, ingurumena, ekonomia, habitata eta gisako kontuak lantzen ditu; baina lurraldearen antolaketarenalorra gainditzen duten zenbait auzitan ere badu zeresanik; esaterako, heziketan, ingurune kulturalean eta hizkuntzan.
|
2004
|
|
foru legea? puntua, adibidez, ondo egokitzen zaio Hego
|
Euskal
Herriko antolaketa foralari, baina Lapurdi eta Zuberoako kostumen egoera ez da eredu horretan ondo sartzen. Hurrengo puntuak dio:
|
2007
|
|
— 1996,
|
euskal
herriko antolaketa eta garapen eskema. euskal kultur erakundea:
|
2008
|
|
Dokumentu honen 8 orrialdean esaten da: "
|
Euskal
Herriko Antolaketa eta Garapen Eskemaren elaborazioaren kariaz 1997an, euskara berreskuratzeko plana eraikitzeko Joshua Fischman en (sic) aldarrikapenak baliatu izan dira" 7 Euskal Herriko Antolaketa eta Garapen Eskema hori bi dokumentutan aurkezten da, 1996ko" Norabide orokorrak" testuan eta 1997ko" Programmes opérationnels" delakoan. Proposatu den analisi soziolinguistikoa aski motza zen, baina esan behar da lehen aldia zela dokumentu ofizial batean euskararen aldeko politikarako hausnarketa batzuk agertzen zirela.
|
|
Dokumentu honen 8 orrialdean esaten da: " Euskal Herriko Antolaketa eta Garapen Eskemaren elaborazioaren kariaz 1997an, euskara berreskuratzeko plana eraikitzeko Joshua Fischman en (sic) aldarrikapenak baliatu izan dira" 7
|
Euskal
Herriko Antolaketa eta Garapen Eskema hori bi dokumentutan aurkezten da, 1996ko" Norabide orokorrak" testuan eta 1997ko" Programmes opérationnels" delakoan. Proposatu den analisi soziolinguistikoa aski motza zen, baina esan behar da lehen aldia zela dokumentu ofizial batean euskararen aldeko politikarako hausnarketa batzuk agertzen zirela.
|
|
Ildo horretan," Euskal Herri 2010 lurralde prospektiba (1992/ 1993)" ren 1994ko ekainaren" Le Pays Basque en perspective" sintesian ez zen oraino holakorik aipatzen, euskararen egoera txarra bakarrik, eta Euskadiko eta Kataluniako esperientziak. Lehen egiazko urrats publikoa gorago adierazi dugun
|
Euskal
Herriko Antolaketa eta Garapen Eskeman agertu zen. 1996ko" Norabide orokorrak" testuan," Kontestu honetan hizkuntz antolaketari buruzko politika egokia osatuka da(...) Hizkuntza antolaketa orokor bat asmatzera eramaten gaitu(...) euskararen aldeko hizkuntz politikarako zutabeak eraik daitezke" esaten da, besteak beste, 59 orrialdean.
|
2009
|
|
Askoren artean (1996).
|
Euskal
Herriko antolaketa eta garapen eskema: norabide orokorrak.
|
2010
|
|
1996
|
euskal
herriko antolaketa eta garapen eskema deszentralizazioaren legea baliatuz, garapen kontseiluak (gizarte zibila) eta hautetsien kontseiluak batera proposamen ezberdinen bilduma aurkeztu dute 1996an, horien artean euskararen aldeko lehen hizkuntzapolitika proposamenak.
|
|
2.4.4
|
Euskal
Herriko antolaketa eta garapen eskema: saiakera baten historia
|
2018
|
|
Azken urteetan utzi dugu antolaketa administratiboa gaina hartzen. Onartu dugu hori dela
|
Euskal
Herriko antolaketa naturala. Nafarroa Garaia eta EAE bereiziak direla (Nafarroa ez dela Euskal Herria) diotenek borroka ideologikoa irabazi dute.
|
|
Luis Martinez Garatek201 dioen bezala, Espainiak eta Frantziak muga itxiak eta aduanak jarri izana euskaldunen betiko harreman egituraren kontra zihoan; espainolek eta frantsesek" urratzen" zuten
|
Euskal
Herriko antolaketa soziala eta politikoa. Aduana haien gainetik, euskaldunek beren arteko harreman naturalari eutsi ziotelako froga baizik ez zen kontrabanda.
|