2011
|
|
Irakasle eskoletarako proposamenak 4 izan ziren. Lehena,
|
Euskal
Filologia espezialitatea sortzea hiru irakasle eskoletan, Euskal Filologia unibertsitateko Filologien baitako espezialitatea izan gabe; eta bertako irakasgai guztiak euskaraz ematea, gaztelania irakasgaia izan ezik, jakina. Neurri horrek ikasle zein irakasleei eragiten zien.
|
|
Hain zuzen ere, unibertsitate eskola horiek zuten euskarazko eskaintza zabalena 1978/ 79 ikasturtean. Izan ere, Derion, Elizbarrutikoan eta Eskoriatzan, publikoetan ematen zen
|
Euskal
Filologia espezialitatetik kanpo ere, euskaraz eskaintzen ziren zenbait irakasgai: Derion adibidez, Matematika; Elizbarrutikoan, Geografia, Psikologia, Filosofia, Erlijioa, Hizkuntzaren Psikologia eta haurraren hazibide logiko matematikoa; eta azkenik, Eskoriatzak eskaintzen zuen euskarazko eskaintzarik zabalena, hainbat irakasgai kurtso desberdinetan (Geografia, Matematika, Musika, Plastika, Lengoaien Didaktika eta abar).
|
|
Kabinetearen arduraduna urte luzeetan Xabier Kintana izan zen, irakasle eskolan 70eko hamarkadaren bigarren erdialdean ibilitakoa, hasieran euskara ikasteko eskolen irakasle koordinatzaile gisa, eta gerora
|
Euskal
Filologia espezialitateko irakasle gisa, harik eta 1980 urtean Institutuko lehen euskara katedra lortu zuen arte. Orduan Bilboko Gabriel Aresti Institutura joan zen, baina hurrengo urtean bueltatu zen unibertsitatera, Leioan Kabinete sortu berrian lan egiteko.
|
|
Uribarren eta Letamendiak horixe jakinarazi zioten Euskaltzaindiari292 Ondoren, 1978/ 79 ikasturtean, euskara ikasteko eskolak ez ofizialak izaten jarraitu arren, Bilboko Irakasle Eskolan, baita beste zentro eta fakultateetan ere? ohiko ordutegien barruan txertatu ziren293 Bestalde, ikasturte horretan
|
Euskal
Filologia espezialitatea abian jarri zen (eta horiek euskarazko lehen ikasketa ofizialak izan ziren aipatutako Irakasle Eskolan). Azkenik, 80ko hamarkadaren lehen erdialdean eskolaren edozein espezialitateko irakasgaia euskaraz ikas zitekeen.
|
|
Uribarrenek kontatzen duenez, Bilboko Irakasle Eskolan bere egitekoak hiru izan ziren: lehena, euskara eskolak antolatzea, ordura artekoak hala hola antolatzen baitziren; bigarren, Irakasle Eskolan
|
Euskal
Filologiako espezialitatea prestatzea; eta hirugarren eta azkenik, Euskal Filologiako espezializazioetatik kanpo euskara ikasgaia sartzea (Uribarren, 2007: 62).
|
|
Kontu horren inguruan ez zen txostenik aurkeztu, baina bai eztabaida piztu, Andoni Sagarnaren txostenaren haritik. Bergaran Sagarnak euskalduntze alfabetatze mugimenduko irakasleak aztertu zituen, eta horren haritik Mitxelenak planteatu zuen irakasle eskoletan presioa egin behar zela,
|
Euskal
Filologia espezialitatea sortzeko unibertsitatean ondo formatutako irakasleak lortzeko. Mitxelenari, Patxi Uribarrenek honela erantzun zion:
|
|
866). Seguru aski adierazpen irmo horrekin Euskaltzaindiak presioa egin nahi zuen unibertsitate publikoko Irakasle Eskoletan ezbaian zegoen euskarazko adarraren eta
|
Euskal
Filologiako espezialitatearen sorrera sustatzeko. Hain zuzen ere, Bergarako biltzarraren aurretxoan L. Oihartzabalek, Donostiako Elizbarrutiko Irakasle Eskolan ari zenak, aipatu zuen unerik egokiena zela Akademiak Irakasle Eskoletan indar egiteko391.
|