2005
|
|
Irazu, A. (2001): Telelilura
|
Euskal
fikzioa ETBn. Madril:
|
2011
|
|
Irazu, A. (2001): Telelilura,
|
Euskal
fikzioa ETBn, Fundación Autor, Madril. Jankowski, N. W. eta Jensen, K. B. (1993):
|
2013
|
|
Gora beherekin bada ere, onartu egin behar da ETB k
|
euskal
fikzioa bultzatu zuela hasieran, eta horrek lagundu egin ziola ikus entzunezkoen industriari; baita zineari eta antzerkiari ere. Horrela, sektorea hasten joan da etengabe.
|
|
zalantzarik gabe. ETB zen traktore nagusia,
|
euskal
fikzioa suspertzeko erantzukizuna zuena, gainerako hizkuntzetan sortutako fikzioaren bikoizketaren ardura ere izan behar zuena. Arlo honetan ere Ibaia euskal ekoizpen etxeen elkarteak, euskal gidoilarien elkarteak eta EAB aktoreen sindikatuak osatzen duten Ikus entzunezko Plataformak otsailean salatu zuen telebistako fikzioa, ia erabat?
|
2014
|
|
Gora beherekin bada ere, onartu egin behar da ETB k
|
euskal
fikzioa bultzatu zuela hasieran, eta horrek lagundu egin ziola ikus entzunezkoen industriari; baita zineari eta antzerkiari ere. Horrela, sektorea hasten joan da etengabe.
|
|
zalantzarik gabe. ETB zen traktore nagusia,
|
euskal
fikzioa suspertzeko erantzukizuna zuena, gainerako hizkuntzetan sortutako fikzioaren bikoizketaren ardura ere izan behar zuena. Arlo honetan ere Ibaia euskal ekoizpen etxeen elkarteak, euskal gidoilarien elkarteak eta EAB aktoreen sindikatuak osatzen duten Ikus entzunezko Plataformak otsailean salatu zuen telebistako fikzioa, ia erabat?
|
2015
|
|
Gora beherekin bada ere, onartu egin behar da ETB k
|
euskal
fikzioa bultzatu zuela hasieran, eta horrek lagundu egin ziola ikus entzunezkoen industriari; baita zineari eta antzerkiari ere. Horrela, sektorea hasten joan da etengabe.
|
|
zalantzarik gabe. ETB zen traktore nagusia,
|
euskal
fikzioa suspertzeko erantzukizuna zuena, gainerako hizkuntzetan sortutako fikzioaren bikoizketaren ardura ere izan behar zuena. Arlo honetan ere Ibaia euskal ekoizpen etxeen elkarteak, euskal gidoilarien elkarteak eta EAB aktoreen sindikatuak osatzen duten Ikus entzunezko Plataformak otsailean salatu zuen telebistako fikzioa, ia erabat?
|
2019
|
|
Gerrako kronikak laneko protagonista nagusiak bere emaztea leihotik behera botata hiltzea erabakitzen du. Hori dela eta, liburuaren beraren analisiarekin hasi baino lehen,
|
euskal
fikzio kriminala kontuan hartzeari garrantzitsu deritzogu, izan ere, Jon Juaristik liburuaren gaztelaniazko itzulpenaren aurkezpenean (1999) aipatu moduan, eleberri honetan bi genero ezberdinen ezaugarriak elkartu dira: batetik, pertsonaiaren inguruko gertaera barregarriek eratzen duten endredozko komediari dagozkionak daude, baina bestetik bada krimen eleberriei dagokien alderdia ere.
|
2020
|
|
" Ongi legoke geure fikzioak ere espazio handiagoa hartzea gure pantaila eta garunetan.
|
Euskal
fikzioa indartsuagoa izatea, eta gehiago mintzatzea euskaraz"
|
|
Baina ongi legoke geure fikzioak ere espazio handiagoa hartzea gure pantaila eta garunetan.
|
Euskal
fikzioa indartsuagoa izatea, eta gehiago mintzatzea euskaraz. Geure baitatik munduari eskaintzen ahal dioguna balioestea, garestia izanagatik ere.
|
2021
|
|
156). Eta haur eta gazte literaturako zein
|
euskal
fikziozko testu fundazional gisa ez eze, antzerki taldeen suspertzearen harira, itzulitako hainbat obraren eta autoreren zerrenda ere ematen du (157).
|
|
1990eko hamarkadako
|
euskal
fikzioan, Sarrionandiaren eskutik ageri zaigu itzulpena. Lehenago ere eman dio tartea, eta etapa honetan ere bide beretik jarraitzen du sasi itzulpenarekin eta sasi itzultzaileekin jolasean.
|
|
Izan ere, fikziozko itzultzaileak karakterizaziorako edo pertsonaiak atzerrian kokatzeko baliatzen diren zein jolas literario edo teknika narratibo gisa baliatzen diren kasu bakanak alde batera utzita, itzulpengintza oso loturik agertzen da idazleen munduarekin, edizioaren mundutik gertuko pertsonaiekin... Alegia, idazleen gaiak jorratzen direnean ageri zaizkigu itzultzaileak, oro har,
|
euskal
fikzio garaikidean.
|
|
Narratzen den ekintzan fikziozko itzultzaileek duten egitekoari begiratuta, esan dezakegu gero eta posizio zentralagoa duela
|
euskal
fikzioaren eszenan; pertsonaia ikusezin asmatua izatetik (Sarrionandiarenean), narratzaile izatetik (Arrietarenean), eta adibide gisa baliatutako bigarren mailako pertsonaia izatetik (Alonsorenean), pertsonaia nagusi izatera igaro da paperezko itzultzailea: Atxagaren" Itzultzaile bat Parisen" ipuinean, Mendigurenen" Bizitzako garairik onena" deritzon istorioan, aurkeztu ditugun Apalategiren ipuinetan, Zalduarenetan, Canoren Twist eleberrian, Uriberen Musschen eta Saizarbitoriaren Martutenen.
|
|
Atxagaren" Itzultzaile bat Parisen" ipuinean itzultzea galerak onartzea da. Azkenik, gizartea antzeratzeko, kultur eta hizkuntza aniztasuna agerrarazteko, eta Euskal Herrian gertatzen diren istorioei egiantzekotasuna emateko ere baliatzen dira itzulpena eta hizkuntza aniztasuna
|
euskal
fikzioan.
|
|
Izugarrizko ilusioa ematen digu
|
euskal
fikzioan gure aletxoa jartzeak. Ikus entzunezkoak asko kontsumitzen ditugu, eta horietan identifikaturik ikusi nahi gara.
|
|
Ikus entzunezkoak asko kontsumitzen ditugu, eta horietan identifikaturik ikusi nahi gara. Pertsonalki, proiektuak izugarri motibatzen nau, besteak beste, gazteetatik gazteentzat kontatutako
|
euskal
fikzioan dagoen hutsunea betetzen duelako. Bestalde, nabarmentzekoa da azken hilabeteotan euskal fikzioa sustatzeko ahalegina izugarrizkoa izan dela.
|
|
Pertsonalki, proiektuak izugarri motibatzen nau, besteak beste, gazteetatik gazteentzat kontatutako euskal fikzioan dagoen hutsunea betetzen duelako. Bestalde, nabarmentzekoa da azken hilabeteotan
|
euskal
fikzioa sustatzeko ahalegina izugarrizkoa izan dela. Aurrerapauso handia da hori.
|
2022
|
|
Istorio bat sortzeko, herriaren izen berriak xarma puntu bat ematen dio. Arralde
|
euskal
fikzioko herri asmatu famatuena da. Uda honetan birala egin den txio baten protagonista egin da, gainera.
|
|
Euskarazko filmen emisioaz galdetuta, erantzun du «emisio leiho digitala» lehenesten ari direla eta «emisio lineala erreserban» dutela aldi baterako: «EITB
|
euskal
fikziozko eta zinemako edukien liburutegi bat osatzen ari da, 2023an plazaratu nahi duen Primeran plataforman eskaintzeko». Azaldu duenez, iaz 506 ekoizpeni eman zien lizentzia plataforma horretarako.
|