Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 998

2000
‎Hogeita bost urte bete zituela eta (27 baditu jada), Haritz euskal dantza taldeak Elgoibarko dantza eta txistuaren historia biltzen duen liburua kaleratu du, Danobat taldea eta Elgoibarko Udalarekin elkarlanean. Argazkiz beterik eta kronologiari jarraiki, XVI. mendetik honainoko gertakizunak kontatzen ditu.
‎" Julene Azpeitia" ipuin eta bertso paper lehiaketaren sari banaketa, III. Emakumeen Herri kirolen erakustaldia, Euskadiko XVIII. Dantza Jaialdia, bertso saioa, X. Trikitixa Jaialdia, Euskal Baserrriko nekazaritza elikagaien azoka eta abar. Ekainean zehar, Durango euskal dantza, musika, euskara, baserria eta ingurunearen erdigune bilakatzea da Garapen eta Durangoko Ekintza Komunitariorako Udal Institutoak koordinatutako aste kulturalaren helburua. Bide batez, euskal dantzak, euskal folk musika eta euskara sustatu nahi ditu ekitaldi hauekin.
‎Ekainean zehar, Durango euskal dantza, musika, euskara, baserria eta ingurunearen erdigune bilakatzea da Garapen eta Durangoko Ekintza Komunitariorako Udal Institutoak koordinatutako aste kulturalaren helburua. Bide batez, euskal dantzak, euskal folk musika eta euskara sustatu nahi ditu ekitaldi hauekin.
‎" Gure kulturak sekulako indarra du, eta ez dut ulertzen zergatik ez dagoen euskal dantzen balet nazionalik"
2001
‎Zaletasunak: Euskal dantzetan aritu zen Laguntza taldean. Kendo arte martziala egiten du eta poesia, ipuin eta nobela laburrak idazten ditu.
‎Adivasien dantzak, euskal dantza zaharrak bezala, gizaldiz gizaldi lurrari, bizi diren toki naturalei, ehizari, arrantzari eta etxeko animaliei lotuak daude.
2002
‎Balet klasikoko pauso asko euskal dantzetatik omen datoz.
‎Garaiko zapata puntadunak zerabiltzaten eta hankak kanporantz jartzearen arrazoi bakarra zen zapaten diseinua ondo erakustea. Euskal dantzak berriz, dantza klasikoa bezain zaharrak edo zaharragoak dira. Garai jakin batean, ziur aski bi lurraldeak mugan daudelako, euskal dantzatako pauso asko balet klasikoak hartu zituen.
‎Euskal dantzak berriz, dantza klasikoa bezain zaharrak edo zaharragoak dira. Garai jakin batean, ziur aski bi lurraldeak mugan daudelako, euskal dantzatako pauso asko balet klasikoak hartu zituen. Esate baterako," pas de basque" (euskaldunaren pausoa) edo aurreskuko hanken birak, edo airean hankak aldatzea ere baletean egiten da.
Euskal Dantza Barriak (BIBV, 17, 1967) 411
‎1967 Euskal Dantza Barriak (BIBV, 17, 1967) 411
Euskal Dantza Barriak (BIBV, 17, 1967) 411
2003
‎Zerbait mugitzen ari den seinale. Euskal Dantzarien Biltzarra Frantziako Kultura Ministerioarekin ari da eztabaidatzen Euskal Dantzaren Diploma sortzeko. Donostian Dantzarako Sentsibilizazio Mugaz Gaindiko Zentroak dantzari eskainitako aste bat antolatu du maiatzerako.
‎Euskal Herrian behintzat, ez baitago dantza profesionala egiteko kulturarik. Izan ere, txikitatik euskal dantzak ikusten hezten gaituzte, baina dena da musutrukeko lanaren bitartez. Ondo bazabiltza taldean jarraituko duzu, eta kito.
‎Auzoaren elkarbizitza suspertu du elkarteak. Haren bitartez, euskal dantzak, ingelesa eta euskara ikas ditzakete San Juaneko bizilagunek.
‎Jaialdiko zer batzuk ikusi, batez be bariku arratsaldean uriko teatro baten egindakoa. Hango euskal dantza, kanta, bertso eta abarrek jente guztia ahoa zabalik itxi eben. Australiatik etorritako euskaldun bik autortu eusten, denpora guztian negar eta negar egon zirala, barruko pozari eutsi ezinik, aspaldiko ordez ikusten eta entzuten ebena sinistu ezinik.
‎Dantzarion artean, onenetarikoa Gamizko mutiko zuhur bat, gero euskaltzale handi, euskal lanetan lagun eta adiskide on izango neban Lontzo Zugazaga. Hurrengo kurtsoan (1956), Gasteizko Seminarioan egozan abadegaiak Deriora etorriko ziranean, euskal dantzak indar handia hartu eban gure Seminarioan. Irakaslerik onenak J.A. Retolaza(" Kili kili" ren sortzailea izango zana) eta J.M. Uriarte (gaur Donostiako gotzaina) izan ziran.
‎Juan Inazio Iztueta zaldibiarrak argitaratu zuen, 1824an, Guipuzcoaco dantza gogoangarrien condaira edo historia. Bi lan horien artean ez dugu euskal dantzak –edo dantzak, besterik gabe– laudatzen dituen obra edo sermoi bakar bat ere ezagutzen; ez behintzat euskaldun batek idatzia, kanpotarren begirada normalean askoz ere alaiagoa izaten baitzen (Jovellanos edo Humboldtena, esaterako). Baina dantzei buruz idatzi eta hitz egin zen, bai –eta mordoa–, hirurogeita hamar urteko tarte horretan, Euskal Herrian.
‎Gainera, dio, Teologia Moralean faltsutzat hartzen diren proposizioak defendatzen ditu Mendiburuk: batetik, esaten duelako dantza egitea, besterik gabe, bekatu dela; bigarren, dioe  lako euskal dantzak bizio ororen iturri direla eta, horiek desagertuz gero, ez legokeela bekaturik; azkenik, esaten duelako haragikeriatik datorrela dantzarako joera.
‎ez da sekulan gauza txarrik egin behar, hortik zerbait ona etorriko dela jakinda ere. Dantza mota guztiak gaitzetsi arren, bereziki euskal dantzak jo  tzen ditu lotsagarri, eta oraindik frai Bartolome baino haratago doa, honako hau adieraztean:
‎Munduaren ikuspegi ilun horren aurrean, tarteka ageri zaiz  kigu dantza eta gainerako herri dibertsioak bizi-pozaren seinale estimagarritzat jotzen dituzten autoreak ere. Iztueta agertu arte –edo Zamakola, gutxienez–, kanpotar batzuk baino ez dira euskal dantzak ederresten dituztenak. Jovellanos idazle eta politikari liberala dugu horien artean nagusia.
‎Txosten horretan euskal probintzietan egin ohi ziren igandetako dantzaldi, danbolin soinu eta pilota jokoen  gorazarrea egiten du Jovellanosek. Eta berritu egiten ditu gorazarreok 1791n eta 1797an euskal probintzietan egin zuen egonaldien ondoren; are gehiago, Espainiako beste probintzietarako eredutzat jarri zituen euskal dantzak, haietan askoz ere lehortasun eta tristezia handiagoa aurkitu baitzuen:
‎Gero, orobat, Historia de las Naciones Bascas (1818) idazten duenean (Iztuetak ondo ezagutzen duen obra), Zamakola bera da euskal dantzen izaera nazionala azpimarratzen duen lehenengoetarikoa, edo lehenengoa?. Bere ustez, euskal dantzetan oraindik igar zitekeen herriaren arima gerlaria:
‎Gero, orobat, Historia de las Naciones Bascas (1818) idazten duenean (Iztuetak ondo ezagutzen duen obra), Zamakola bera da euskal dantzen izaera nazionala azpimarratzen duen lehenengoetarikoa, edo lehenengoa?. Bere ustez, euskal dantzetan oraindik igar zitekeen herriaren arima gerlaria: " Las danzas de Bizcaya y de las provincias bascas conservan aún el carácter guerrero y terrible que establecieron aquellos antiguos bascos que lidiaron tantas veces con los romanos y que fueron terror y espanto de sus águilas imperiales" (t.III: 92).
‎27). Mito multzo bera erabiliz, Iztuetak euskal dantzak ere hasierako mundu dohatsu hartan kokatzen ditu, erlijioaren eta euskararen garbitasunarekin erlazionatuz. Hona liburuaren hasiera:
‎Zaldibiarraren kritikak beti bide horretatik doaz. Behin eta berriz dioenez, azken hogeita hamar bat urtean (1790eko hamarkadatik, beraz) euskal dantzak galtzen ari omen dira, horien ordez estilo fran  tses, italiar edo ingelesekoak ari baitira nagusitzen (bereziki" Baltseoa" eta Europa osoan zabaltzen ari den Fandangoa
‎Iztuetaren obraren ondoren, eta batez ere XIX. mendearen erdialdetik aurrera, literatura fueristak eta nekazaritza giroa goratzen duenak euskal dantzen auzia ere ikuspuntu horretatik aztertzen du. Begirada horren arabera, igandetako dantzaldi zintzoak tradizioa eta erlijioa hain maite dituen euskal herriaren moral zorrotzaren adibide dira.
‎Begirada horren arabera, igandetako dantzaldi zintzoak tradizioa eta erlijioa hain maite dituen euskal herriaren moral zorrotzaren adibide dira. Dantza horietan zerbait ez garbia baldin badago atzerriko eraginari zor zaio, euskal dantza" jatorrizkoak"," zaharrak", dibertsio tolesgabe eta bihotz garbitasunaren eredu baitira. Sabino Aranak eta XX. mendearen lehen erdiko euskal nazionalismoak gogotik erabili eta zabalduko dute ideia hori.
‎Hona hemen metamorfosi bitxi baten historia: euskal dantzak Espainiako lotsagarrienak izatetik (J.A. Mogel), garbienak izatera pasatzen dira (Iztueta, Arana); deabruaren amarru nahiz jentilen" erlikia" zikin zirenak, jatorrizko eta jainkozko euskal Urre Aroaren" erlikia" baliotsu bilakatzen dira.
‎2 Joxemiel Bidador (1993b) eta Fernández de Larrinoak (1998) bildu dute euskal dantzen historiari buruzko bibliografia.
‎Euskal arima badabil portuan, karriketan, etxeetakopa retetan, nolaz ere 1906.ean eraiki frontoian, non ere pilotak, euskal dantzak eta indar jokoek beren lekua baitute.
‎Euskal Herri enblematikoa: Euskal dantza: sinbolen ingurua n. URBELTZ, Juan Antonio/ Ayerbe Echebarria, Enrique**.
2004
‎" Bilboko jaiak hutsalak ziren. Boxeo borrokaren bat, euskal dantza emanaldiren bat, meza.... abuztuan Bilbo hustu egiten zen, jende guztiak kanpora alde egiten zuen", azaltzen dute Bilboko konpartsetako kideek beren webgunean. " Halako batean, lehenengo udal demokratikoak jaien inguruko lehiaketa bat antolatu zuen.
‎Zerrenda horretaitk %3 bada bakarrik industri ondare eta Bizkaiko Zubia onartuz gero, ondare mota horren garrantzia nabarmenduko litzateke. Unescok aurki Ondare inmaterialaren zerrenda irekiko du eta Eusko Jaurlaritzak bertsolaritza eta euskal dantzak proposatuko ditu zerrenda horretarako hautagai gisa.
‎Gerra zibilaren inguruko urteetan, euskal dantzak abertzaletasun borrokalari eta garbizalearen agerpena ziren. Gure eredu plastikorik handiena, gure gazteriaren eskola, gure herri izaeraren ispilu gardena, gure… Urte haietan, euskal gazteak dantzari talde edo koru batetik pasa behar zuen, jatortasun seinale izateko.
‎Dantzari gazteak bilatzeko arazoak, saio gutxi, eginkizun protokolario errepikakorretarako »ezkontzak, omenaldiak…» ia beste deirik ez… Kaleko dantzari buruz, zer esanik ez. Noraezeko urte batzuk pasa ditu euskal dantzaren alorrak.
‎Dantza eta bereziki euskal dantza maite dugunok kezkatuta bizi izan dugu denbora latz hau. Baina, zorionez, zerbait aldatzen ari dela esango nuke.
‎1937 Gogoaren bidezidorretatik, Jon Mayaren azken emanaldia ikusi baduzue konturatuko zineten. Jada euskal dantzaren balioa ez da aldarrikatzen beste zerbaiten aitzakian: gureak direlako, halako mito zahar baten agerpena direlako… Alderantziz, euskal dantzak, berezkoa duten balio estetikoan oinarrituta, beste ideia artistikoen mesedetan erabiltzen dira »gerra garaian erbesteratutako haurren drama» eta laguntza paregabea ematen diote.
‎Jada euskal dantzaren balioa ez da aldarrikatzen beste zerbaiten aitzakian: gureak direlako, halako mito zahar baten agerpena direlako… Alderantziz, euskal dantzak, berezkoa duten balio estetikoan oinarrituta, beste ideia artistikoen mesedetan erabiltzen dira »gerra garaian erbesteratutako haurren drama» eta laguntza paregabea ematen diote. Balio artistiko autonomoa du euskal dantzak.
‎gureak direlako, halako mito zahar baten agerpena direlako… Alderantziz, euskal dantzak, berezkoa duten balio estetikoan oinarrituta, beste ideia artistikoen mesedetan erabiltzen dira »gerra garaian erbesteratutako haurren drama» eta laguntza paregabea ematen diote. Balio artistiko autonomoa du euskal dantzak. Bazen konturatzeko tenorea!
Euskal dantzak, krisi latza pasa ondoren, abiatu duen olatu txiki hau aprobetxatu genuke Soka dantza, dituen balio sozial eta metaforikoak ondo adieraziz, berriro gure herrietako plazetan sarri agertzeko. Botika garesti asko baino eragingarriagoa izan daitekeela iruditzen zait.
‎Eskerrak emoten deutsuedaz, urte honeetan jai euskaldunak antolatzen ibili zareelako. Algorta lako herri erdaldun batean nahikoa gatxa da hori; halanda bere, herrian euskerari eta euskal kulturari bultzada ona emon deutsazue eta horra hor adibide moduan jaietan antolatutako ekitaldiak (bertsolariak, euskal dantzak, euskal rock kontzertuak, txoznan euskal musika...).
‎Otsailaren 21ean (larunbata), berriz, euskal dantzak eskainiko ditu, 17:30etik aurrera,
2005
‎Baletarekin konparatuz oso trinkoa da euskal dantza, bereziki gerritik gora. Horrek asko mugatzen du koreografia bat sortzea?
‎Zorionez, badira Thierry Malandain eta Yves Kordian bezalako pertsonak. Interesatzen zaie egiten dugun lana, eta interesatzen zaie euskal dantza. Beharra dagoenean sostengu handia ematen digute.
‎1976an, Euskal dantza ikastaroak ematen hasteaz batera, Bizkai elkarteko arduradunek pentsatu zuten" gune bat sortu behar zela, kalean bertan, gure ikasleek eta herritar guztiek benetako euskal dantza tradizionalak dantzatzeko aukera eduki zezaten, garai batean gure arbasoek egiten zuten bezala".
‎1976an, Euskal dantza ikastaroak ematen hasteaz batera, Bizkai elkarteko arduradunek pentsatu zuten" gune bat sortu behar zela, kalean bertan, gure ikasleek eta herritar guztiek benetako euskal dantza tradizionalak dantzatzeko aukera eduki zezaten, garai batean gure arbasoek egiten zuten bezala".
‎Bilboko Areatzan egiten den hiruzpalau orduko erromeria da" 1700 eta 1800 artean egiten zen bezala", eta aurten maiatzetik abendura arte egiten ari dira, hileroko lehengo larunbatean. Zer esanik ez, erromeria aukera ederra da elkartearen euskal dantza ikastaroetan parte hartzen dutenek ikasitakoa praktikatzeko. Ikastarook azarotik maiatza arte irauten dute, eta 35 lagun inguru ibili ohi dira horietan.
‎" Dantza tradizionalean ematen ari diren hainbeste aldaketaren aurrean, Bilbo Dantzan aire freskoa arnasteko leiho irekia da". Izan ere," benetako euskal dantza eta musika tradizionalen alde" lan egingo duen mugimendua sortu nahian dabiltza. Euren iritziz, talde askok ikuskizun berriak egitea beste kezkarik ez daukate" nahiko kalitate eskasekoak, bide batez esateko", eta horren ondorioz ohiko euskal dantza krisialdi larrian murgilduta dago.
‎Izan ere," benetako euskal dantza eta musika tradizionalen alde" lan egingo duen mugimendua sortu nahian dabiltza. Euren iritziz, talde askok ikuskizun berriak egitea beste kezkarik ez daukate" nahiko kalitate eskasekoak, bide batez esateko", eta horren ondorioz ohiko euskal dantza krisialdi larrian murgilduta dago.
‎Zer esanik ez, euskal kulturan dihardute gehienbat, eta horren barruan dantza eta musikan. 1976an jende aurreko emanaldiak egiteari utzi eta Euskal Dantza Folklorikoen Eskola sortu zuten. 1979an eman zuten lehenengo ikastaroa, eta harrezkero ez dira gelditu.
‎Etnologia alorrean, Ladislao Velascoren liburu orduan argitaratu gabeko betetik, euskal dantza, joko eta kirolen gaineko atal bat atera zen 1878an. Kuriosoago da «para la triste historia del lenguaje maldiciente, obsceno y blasfemo en las provincias vascongadas» azpitituluaz, Antonio Truebak hizkera txarrari buruz idatziriko artikulua.
‎Gero, 12:00etan, urtean hil diren erretiratun aldeko meza nagusia entzutera joango dira makinatxo bat erretiratu. Eta mezaren ostean, Lagun Artean dantza taldeak zenbait euskal dantza eskainiko dizkie San Martin Parrokia aurrean.
‎Haien artetik ateratzen ziren ETAko ekintzaile eta laguntzaileak, noizean behin gertatzen ziren erorketek agerian uzten zutenez, edo ekintzaileak mugaz bestaldera ihesi joaten zirelarik azaleratzen zenez. Abertzaleen esku zeuden, oro har, euskal dantza taldeak, euskaltegiak, eta Elizaren inguruko hainbat eta hainbat jende, apaiz" kontzientziatuen" gidaritzapean.
2006
‎Hamaika ekintza dituzte aukeran: ipuinak, jolasak, pilota, futbola, eskulanak, birziklaia, euskal dantzak, zokobetailu (magia, mahai jolasak, esperimentuak)... helburua, aisialdian ere euskaraz aritzea. Horretarako begiraleen lana da oso garrantzitsua.
‎Orain diseinua berritu dute, baina baita mamia ere. Esaterako, euskal dantza tradizionalaren alorreko 3.000 argazki sareratu dituzte eta atzerriko balet konpainietan dauden euskal dantzarien ibilbideari buruzko atala zabaldu dute.
‎Kontua da Argiaren lehen aroak eragin handia eduki zuela euskal dantza talde askotan, noiz eta Espainiako estatuko aldaketa politikoen harira herritarrak euskalduntasun adierazpen egarriz zebiltzanean. Oier Araolaza dantzari eibartarrak gogoratzen duenez, 70eko hamarkadan, eta 80koan oraindik ere, dantza talde asko sortu zen, inoiz baino dantzari gehiago zegoen, inoiz baino emanaldi gehiago egiten zen.
‎Kalitatea behin baino gehiagotan agertu zaigu dagoeneko, eta horrek goraxeago aipatutako arazo batera garamatza: nork irakasten du euskal dantza tradizionala gaur egun. Eta batez ere, nola?
‎Egigurenen ustez, balletizazioa gailendu da euskal dantza tradizionalean. «Denak ari dira ikuskizunak egiten, dena goitik behera aldatzen.
‎Tradizioa finkoa ez dela azaltzen duten adibide bi aipatuko ditugu. Jakina da berreskurapen lan handia egin dela euskal dantza tradizionalaren esparruan. Galtzeko zorian egon zitezkeen zenbait dantza zulo beltzetik atera dituzte ikerlariek, eta plazetara eraman.
‎Tradizioaren ikuspegia oso bestelakoa izan arren, Araolaza bat dator Egigurenekin, euskal dantza tradizionalak balletizazioa jasan duela esatean. «Egia da horrek kalte egin ziola dantzakera jatorrizko eta naturalari.
‎Balletizazio hori 1920 hamarkadan etorri zen, errusiar balleten arrakasta izugarria eraginda hein handi batean. Folklorea ulertzeko modu berriak agertu ziren, eta horrek euskal dantzan ere eragin zuen». Hala ere, Araolazak ez du uste balletizazioa hain zabalduta dagoenik Euskal Herriko taldeetan.
‎Dozenaka euskal dantzarik erbestean betetzen du lapikoa, bertoko aukera ezak behartuta. Nahiago zuten Euskal Herrian gelditu, baina Euskal Herriak ez zien, ez die, behar zutena eskaintzen.
‎Umeekin eta umeen gurasoekin pentsatuz, bazkal osteko orduak betetzeko hartu dute erabaki hori. Baina antzerkiaz gain, elkarteen arteko bakailao lehiaketa, sokamuturra, xake lehiaketa, euskal dantzen erakustaldia, musika kontzertuak, pilota partidak, miss eta mister jator lehiaketa eta umeendako jolas parkea ere badaude aurtengo egitarauan, besteak beste. Ekitaldiak, lau gune nagusitan egingo dituzte:
‎18:00 Olentzerok opariak banatuko ditu Villamonten: txokolatea eta gaztainak, bertsolariak eta euskal dantzak.
‎13:40an, euskal dantzak Ibaiondo kalean.
‎Luis Alberdi Beltza (Aizpurutxo, Azkoitia, 1966) dantzaria eta euskal dantza irakaslea da. Zazpi urte zituela hasi zen dantzan, hasieran Itsasin eta geroxeago Osintxun dantza sueltoa ikasten.
‎Dantza sueltoa erakusten, berriz, orain dela 25 urte hasi zen. Egun dantza sueltoko sei bikoteren irakaslea da eta ehundik gora ikasleri taldekako euskal dantzak erakusten ari da. Orain arte dantza erakusteko Sanjuandegin lokal bat zuen alokairuan hartuta eta orain Udalak Betharrametan lokala utzi dio.
2007
‎Kanpotik begiratuta dantza klasikoak eta euskal dantzak, edota klakeak eta balletak oso desberdinak dirudite. Kanpoko bereizketa horietatik harago, oinarrian ere elkarren artean ez dute zerikusirik.
‎Edozer dantzatzen nuen, ezpata dantza edo dena delakoa. Oso gustuko nuen euskal dantza. Horregatik izan naiz SESBko antzokietan euskal koadroa antolatu duen bakarra.
‎Goizean goiz artisau azokak ateak irekitzen ditu. Euskal dantza txapelketarekin eta Arabako patatez egindako erregosi dastapenarekin bukatzen da eguna. Bestalde, irailaren bigarren igandean Estibalizko Ama Birjinaren eguna ospatzen dute arabarrek.
‎3 Euskal dantzak
‎Euskal Jaiak euskal dantzen topaleku ere bihurtuko dira. Egape Dantza Taldeak Urnieta Dantzan Eguna antolatu baitu.
‎" Falta ezin diren puzgarriak izango dira, tailer piloa, ludoteka, ipuin txokoa, ziber txokoa, saiatuko gara sormen tailerrak lantzen…Eta nobedade moduan aurten herriko kultur elkarteekin elkarlanean, urtarrilaren 2an, 3an eta 4an ikuskizunak izango ditugu. Urtarrilaren 2an euskal dantzak eta sevillana dantzak; 3an, gimnasia erritmikoa, karatea eta batuka eta 4an judoa eta karaokea; guztiak 18:00etatik 20:00etara".
‎Eta bonuak 15 euro.Egun bereziaUrtarrilaren 4an igerileku biak puzgarriekin izango dira.Aurtengo berritasunaKultura elkarteekin elkarlanean, ikuskizunak. Urtarrilaren 2an, euskal dantzak eta sevillana dantzak; 3an gimnasia erritmikoa, karatea eta batuka eta urtarrilaren 4an, karaokea.
‎18:00 Olentzerok opariak banatuko ditu Villamonten: txokolatea eta gaztainak, bertsolariak eta euskal dantzak.
‎Getxo udalerriko hainbat ikastetxetako 2.366 ikaslek izena eman dute ikasturte honetan euskal dantza, kanta eta bertsolaritza klaseetara joateko, bertako Euskara Zerbitzuak jakitera emandako datuen arabera. Hain zuzen ere, euskal dantza ezagunenak ezagutzea, apurka apurka euskal dantzetan trebatzea eta aldi berean euskararen erabilera bultzatzea helburu dituzten dantza klaseetara aurten Lehen Hezkuntzako 1.595 ikasle joango dira.
‎Getxo udalerriko hainbat ikastetxetako 2.366 ikaslek izena eman dute ikasturte honetan euskal dantza, kanta eta bertsolaritza klaseetara joateko, bertako Euskara Zerbitzuak jakitera emandako datuen arabera. Hain zuzen ere, euskal dantza ezagunenak ezagutzea, apurka apurka euskal dantzetan trebatzea eta aldi berean euskararen erabilera bultzatzea helburu dituzten dantza klaseetara aurten Lehen Hezkuntzako 1.595 ikasle joango dira. Bestalde, euskal kanta klaseen helburuak betiko kantuak ezagutzea, horien zergatia ezagutzea eta banaka edo taldeka kantatzeko gai izatera heltzea dira.
‎Getxo udalerriko hainbat ikastetxetako 2.366 ikaslek izena eman dute ikasturte honetan euskal dantza, kanta eta bertsolaritza klaseetara joateko, bertako Euskara Zerbitzuak jakitera emandako datuen arabera. Hain zuzen ere, euskal dantza ezagunenak ezagutzea, apurka apurka euskal dantzetan trebatzea eta aldi berean euskararen erabilera bultzatzea helburu dituzten dantza klaseetara aurten Lehen Hezkuntzako 1.595 ikasle joango dira. Bestalde, euskal kanta klaseen helburuak betiko kantuak ezagutzea, horien zergatia ezagutzea eta banaka edo taldeka kantatzeko gai izatera heltzea dira.
‎* 12:30 Euskal dantzen agertaldia (Txiki Otaegi plazan)
‎Ez dago aitzakiarik hortaz ospakizunetan ez murgiltzeko. Igandean, paella jan erraldoia egin ondoren, euskal dantza ikuskizuna eskainiko dute Gure Ohiturak, Txikiak eta Trabudu taldeek, 18:00etan. Azkenik, sariak banatu eta bukaera emango diete jaiei, 20:30ean.
‎18:00 Euskal dantzak Gure Ohiturak, Txikiak eta Trabudu taldeen eskutik.
‎Horrek ez du adierazi nahi, halabeharrez, euskal kultura idealizatuaren aurkako giroa zegoenik. Bizkaiko kasuan, bereziki, euskarak atzera egin bazuen ere, Bilbora etorri zen komunista baten esanetan, ez zen gauza bera gertatu folklorean, dantzei eta musikari zegokienez; izan ere txistua eta euskal dantzak nonahi ikusten ziren udako jaialdietan. Gauza bera gertatzen zen abertzaleek erabiltzen zituzten milrayas prakekin, euskal izenekin eta Athleticeko jokalarien euskalduntasunarekin.
2008
‎Elementu guzti hauekin Mireia Gabilondok osatuko du gidoia eta zuzendaritza. Maiderren lana obra honetako koreografietan laguntzea eta aholkatzea izan da.Eskuarteko proiektuakOrain bi urte hasi ziren Kukai dantza konpainiako kideak Maiderrekin dantza garaikidea jorratzen, izan ere, taula gainean euskal dantzekin adierazi ezin dutena, garaikidearekin egiten dute.Landaberri Dantza Eskolako irakasle dugu Maider azken urteetan. Baina ez da eskuartean duen proiektu edo lan bakarra, beste batzuk ere baditu martxan.Esaterako, iaz aurkeztu zuen" Bidean" proiektua Eusko Jaurlaritzak antolatzen duen Koreografo Berrien Erakusketan, eta aukeratua izan zen.
‎1966an sortutako taldeak, gaur egun 25 dantzari helduek osatzen dute. Espainiar Estatuan, zein atzerrian hainbat emanaldi eskaini ditu euskal dantzak ezagutarazteko eta herrian hainbat ekitaldi eta jaietan parte hartzen du.•
Euskal dantzak ulertzeko gakoak eskainiko ditu Erketzek ikuskizun berezi batean
‎Ikuskizun berezia eskainiko du Erketz Euskal Dantza Taldeak datorren igandean 22an arratsaldeko 19.30etan Manuel Lekuona Kultur Etxean. Ikus entzunezkoen bidez lagunduta Erketzekoek egindako dantza bakoitzaren azalpena emango da, dantza hori interpretatzen laguntzeko.
Euskal dantza emanaldi bat baino gehiago izango da hilaren 22an 19:30ean kultur etxean Erketzek eskainiko duena. Euskal dantzen sakoneko esanahia ezagutzeko aukera eskainiko dute ikuskizun berezian.
‎Euskal dantza emanaldi bat baino gehiago izango da hilaren 22an 19:30ean kultur etxean Erketzek eskainiko duena. Euskal dantzen sakoneko esanahia ezagutzeko aukera eskainiko dute ikuskizun berezian. Erketz dantza taldekoen ustez, harrigarria da gure herrietako dantzek gorderik duten mezua eta" txundituta" geratuko dira ikusleak.Erketzeko antolatzaileen asmoa ikusleari dantzek barrenean gordetzen dutena, aintzinatik dakarten esanahia interpretatzeko gakoak eskaintzea da.
‎Erketz dantza taldekoen ustez, harrigarria da gure herrietako dantzek gorderik duten mezua eta" txundituta" geratuko dira ikusleak.Erketzeko antolatzaileen asmoa ikusleari dantzek barrenean gordetzen dutena, aintzinatik dakarten esanahia interpretatzeko gakoak eskaintzea da. " Euskal dantzek ez dute soilik helburu estetiko bat, eta ez dira hurrenkera jakin batean egiten diren urrats andana bat soilik, koreografia hutsa alegia. Gaurdaino iraun duten dantzek, antzinakoen mundu ikuskeraren berri ematen dute.
‎Gaurdaino iraun duten dantzek, antzinakoen mundu ikuskeraren berri ematen dute. Euskal dantzak, beraz, gure arbasoen mundu ikuskeraren isla dira, urteen joan etorrian etengabe moldatuz eta egokituz joan direnak. Nola antzeman daiteke, ordea, arbasoek dantzaren bidez ondorengo belaunaldiei utzitako ezagutza hori?
‎Hori izango da aurtengo emanaldiaren helburuetako bat. Egun nazioartean entzutetsuak bihurtzen ari diren hainbat korronte antropologikoen berri emango dugu ikuslea gauza izan dadin ulertzeko zergatik diren euskal dantzak diren bezala.". Erketzen helburua, ondare kulturalari dagokion balioa ematea da, belaunaldiz belaunaldi transmititu den zerbait ikustean ikusitakoari buruzko jakintza zuzena izatea.
‎Juan Antonio Urbeltz euskal folklore eta kulturan adituaren marko teorian oinarritu dira Erketzekoak azalpenak prestatzeko. Erketzeko ordezkariek adierazi dute berezia izango dela emanaldia, orain arte euskal dantzak ikustera joateko ohiturarik ez dutenei ere irekia, dantzak beste ikuspuntu batekin jasotzekoa. Urte osoan aritu dira Erketzekoak emanaldia prestatzen, lan handia egin dute hainbat herritarren laguntzarekin.
‎Duela 43 urte sortu zen Erketz taldean, egun, 16 lagun dira eta horietatik 6 bakarrik mutilak, hau da, zortzikotea osatzeko jenderik gabe dabiltza. Taldekoek aditzera eman dute une honetan ez dela Lasarte Orian euskal dantzen jarraipena ziurtaturik. Ikuskizuna dela eta Erketz dantza taldeak berak irudi bat sortu du kaleetan jartzeko.
‎Emigrante ezkonduak eta bertan jaiotako lehenengo belaunaldiak sortutako instituzioa litzateke Euskal Etxea. Gurasoak musean edo briskan ari diren bitartean, haurrek euskal dantzak ikasten dituzte. Ostatuetan bezala, gustatzen zaie Euskal Etxean festak Euskal Herriko erara egitea eta euskal janaria jatea eta giro horretan haziko dituzte seme alabak.
Euskal dantza tradizionalean tradizioak gero eta leku gutxiago duela salatzeko baliatu zuen Bizkai elkarteak Berrizko folklorea DVDaren aurkezpena, joan den otsailaren 26an. Horrek ez ditu ezustean harrapatu dantza mundua eta, batik bat, Bizkai ezagutzen dutenak, bilbotar taldearen aspaldiko leloa baita.
‎Egiguren dixit. Beste edozein euskal dantzaz esan zezakeen eta esan egiten du gauza bera. Mezu hori Berrizko folklorean ere bada, antzinako dantzari eta txistularien ahotan.
‎Euskal nazionalismoaren bilakaeran dantzak jokatu duen paperak eta dantzari emandako erabilerek ikerketa lan mamitsua egiteko emango lukete. Baina euskal dantzak klinexak bailiran tratatu ditugu: erabili eta bota.
‎Mundua korritu du euskal dantzak erakutsiz. Aurresku txapelketa behin eta berriro irabazi zuen.
Euskal dantza irakaslea zara. Zer bilatzen dute zure ikasleek?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
euskal 765 (5,04)
Euskal 227 (1,49)
EUSKAL 3 (0,02)
eskual 3 (0,02)
Argitaratzailea
Herria - Euskal astekaria 187 (1,23)
Berria 110 (0,72)
Argia 106 (0,70)
Jakin 55 (0,36)
Urola kostako GUKA 41 (0,27)
hiruka 38 (0,25)
ELKAR 35 (0,23)
uriola.eus 35 (0,23)
Pamiela 35 (0,23)
Txintxarri 33 (0,22)
goiena.eus 28 (0,18)
erran.eus 25 (0,16)
Hitza 25 (0,16)
EITB - Sarea 21 (0,14)
aiaraldea.eus 17 (0,11)
aiurri.eus 16 (0,11)
Alberdania 15 (0,10)
Karmel aldizkaria 14 (0,09)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 14 (0,09)
Susa 13 (0,09)
alea.eus 12 (0,08)
Uztaro 9 (0,06)
Karkara 9 (0,06)
Labayru 9 (0,06)
Guaixe 8 (0,05)
Anboto 8 (0,05)
Booktegi 8 (0,05)
Uztarria 7 (0,05)
Euskaltzaindia - EHU 6 (0,04)
Antxeta irratia 6 (0,04)
barren.eus 6 (0,04)
Zarauzko hitza 6 (0,04)
Bertsolari aldizkaria 6 (0,04)
Aizu! 5 (0,03)
Euskaltzaindia - Liburuak 4 (0,03)
Maxixatzen 4 (0,03)
UEU 3 (0,02)
Noaua 3 (0,02)
Erlea 2 (0,01)
HABE 2 (0,01)
Kresala 2 (0,01)
plaentxia.eus 2 (0,01)
Maiatz liburuak 2 (0,01)
ETB serieak 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Sarea 1 (0,01)
LANEKI 1 (0,01)
Osagaiz 1 (0,01)
Kondaira 1 (0,01)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
euskal dantza tradizional 73 (0,48)
euskal dantza talde 65 (0,43)
euskal dantza ikasi 29 (0,19)
euskal dantza ikastaro 22 (0,14)
euskal dantza ere 15 (0,10)
euskal dantza emanaldi 14 (0,09)
euskal dantza erakustaldi 11 (0,07)
euskal dantza mundu 10 (0,07)
euskal dantza ez 9 (0,06)
euskal dantza urrats 9 (0,06)
euskal dantza egin 8 (0,05)
euskal dantza eskaini 8 (0,05)
euskal dantza ikusgarri 8 (0,05)
euskal dantza ikuskizun 8 (0,05)
euskal dantza irakatsi 8 (0,05)
euskal dantza pauso 8 (0,05)
euskal dantza alor 6 (0,04)
euskal dantza asko 6 (0,04)
euskal dantza erakutsi 6 (0,04)
euskal dantza oso 6 (0,04)
euskal dantza saio 6 (0,04)
euskal dantza aritu 5 (0,03)
euskal dantza bat 5 (0,03)
euskal dantza eskola 5 (0,03)
euskal dantza gozatu 5 (0,03)
euskal dantza inguruko 5 (0,03)
euskal dantza egon 4 (0,03)
euskal dantza gain 4 (0,03)
euskal dantza ikusi 4 (0,03)
euskal dantza irakasle 4 (0,03)
euskal dantza adierazpen 3 (0,02)
euskal dantza Barria 3 (0,02)
euskal dantza garaikide 3 (0,02)
euskal dantza gu 3 (0,02)
euskal dantza jakin 3 (0,02)
euskal dantza lehen 3 (0,02)
euskal dantza plaza 3 (0,02)
euskal dantza sakon 3 (0,02)
euskal dantza trebatu 3 (0,02)
euskal dantza ulertu 3 (0,02)
euskal dantza ' 2 (0,01)
euskal dantza aditu 2 (0,01)
euskal dantza al 2 (0,01)
euskal dantza alarde 2 (0,01)
euskal dantza arlo 2 (0,01)
euskal dantza ballet 2 (0,01)
euskal dantza beti 2 (0,01)
euskal dantza bista 2 (0,01)
euskal dantza dantzatu 2 (0,01)
euskal dantza ekitaldi 2 (0,01)
euskal dantza eman 2 (0,01)
euskal dantza erakatsi 2 (0,01)
euskal dantza eremu 2 (0,01)
euskal dantza ezagutu 2 (0,01)
euskal dantza harrera 2 (0,01)
euskal dantza hartu 2 (0,01)
euskal dantza heldu 2 (0,01)
euskal dantza herrikoi 2 (0,01)
euskal dantza historia 2 (0,01)
euskal dantza hobetu 2 (0,01)
euskal dantza inguru 2 (0,01)
euskal dantza irauli 2 (0,01)
euskal dantza izen 2 (0,01)
euskal dantza jaialdi 2 (0,01)
euskal dantza jardun 2 (0,01)
euskal dantza jo 2 (0,01)
euskal dantza mugimendu 2 (0,01)
euskal dantza oinarritu 2 (0,01)
euskal dantza on 2 (0,01)
euskal dantza ote 2 (0,01)
euskal dantza sorkuntza 2 (0,01)
euskal dantza tailer 2 (0,01)
euskal dantza topaketa 2 (0,01)
euskal dantza txapelketa 2 (0,01)
euskal dantza unibertsal 2 (0,01)
euskal dantza zahar 2 (0,01)
euskal dantza zaletasun 2 (0,01)
euskal dantza zer 2 (0,01)
euskal dantza zonbait 2 (0,01)
euskal dantza Aran 1 (0,01)
euskal dantza Elgeta 1 (0,01)
euskal dantza Erandio 1 (0,01)
euskal dantza Espainia 1 (0,01)
euskal dantza Ibaiondo 1 (0,01)
euskal dantza Lekorne 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia