2004
|
|
Hurrengo geltokia. Pare bat aldiz unibertsitate publiko eta pribatuetako errektore jaunak, Alvaro Amann garraio sailburuaren deiari berehala positiboki erantzuteko prest egon dira,
|
Euskal
Y proiektuaren defentsan. Gizarte legitimazio faltan egonik, antza, asko baitira, bertoko gehiengo sindikala (ELA, LAB, EHNE, HIRU…) barne, AHTren inpaktu sozial eta ekologikoen aurka tren sozial baten aldeko kritika eraikitzen ari direnak, errektoreek instituzioen arteko gobernarien adostasuna antzeztu dute, kontutan hartu gabe AHTren inguruko desadostasunak eta legitimazio hutsuneak Eusko Jaurlaritzan bertan hasten direla, Intxaurraga eta Madrazoren eskutik.
|
2006
|
|
Hainbat eremu dago. Batetik,
|
euskal
Y proiektua dago. Obraren lehen zatirako 250 milioi euro jasota daude aurrekontuetan.
|
2008
|
|
Nuria Lopez de Guereñu Eusko Jaurlaritzako Garraio eta Herri Lan sailburuak eta Patxi Plazaola Beasaingo alkateak inauguratu zuten erakusketa, udaleko zinegotzi taldearekin batera. Lopez de Guereñuren hitzetan, erakusketa
|
Euskal
Y-aren proiektua herritarrei ezagutarazteko eta hurbiltzeko bere egindako konpromisoaren ondorioa da.
|
2009
|
|
Jarraian, AHTren inguruko iritzien azterketa(
|
euskal
Y proiektuak kaltetzen dituen udalerrietan bizi diren biztanleei egindako inkesta) lana oinarri hartuta, inkestaren emaitzen interpretazio soziologiko bat egingo dugu, iritzi publikoari buruzko ikerketa desberdinez baliatuta. Hori egitearekin, politikoki adierazgarriak diren bi gogoeta ildo sakonduko ditugu2.
|
|
alde batetik, irudi luke kontraesan bat dagoela datuetan (36 Euskal Soziometroan). Informazio maila baxua dela baieztatzearekin batera,
|
euskal
Y-aren proiektua aurrera eramateaz galdetuta, hauek dira erantzunak: % 53k ondo;% 18k ez ondo ez txarto;% 15ek txarto;% 14k Ed Ez; eta,?
|
|
Idazlan honetan AHTren inguruko iritzien azterketa bat egiten dugu. 2007ko otsailean
|
euskal
Y proiektuak kaltetzen dituen udalerrietan bizi diren biztanleei inkesta bat egin genien. Gure asmoa zen azpiegituraren inguruan herritarrek eskuraturiko informazioa, beraien parte hartzea eta iritzia ezagutzea.
|
|
Lan honek bi zati izango ditu. Lehenik eta behin, AHTren inguruko iritzi bilketa baten berri emango dugu, zehazki,
|
euskal
Y proiektuak kaltetzen dituen udalerrietako herritarren iritziak jasoko dira. Atalka banatuta, informazioari, parte hartzeari eta, oro har, abiadura handiko trenari buruzko iritziak laburbilduko ditugu.
|
|
Hori egin ostean, bigarrenik, emaitza deigarrienak jaso eta horren inguruko azalpen bat egingo dugu. Iritzi publikoari buruzko atalak agerian uzten ditu gobernu onaren aholkuak bazterrean utzi direla,
|
euskal
Y proiektuari dagokionez. Hori dela eta, beharrezkoa iruditu zaigu ahalegin berezi bat egin eta hori interpretatzen ahalegintzea ere.
|
2014
|
|
AHT Abiadura handiko trenaren
|
Euskal
Y proiektuaren trenbideko adarrek bat egingo duten tokiko. Bergarako (Gipuzkoa) lotunea, lehen obrak gaur lizitatuko ditu Espainiako Gobernuak.
|
|
AHT Abiadura handiko trenaren
|
Euskal
Y proiektuaren trenbideko adarrek bat egingo duten tokiko lehen obrak gaur lizitatuta, beste lau geratuko dira, beraz.
|
2017
|
|
ELA eta LAB sindikatuek abiadura handiko
|
euskal
Y proiektuaren kontu ikuskaritza independientea egitea galdegin diete erakundeei, eta proiektu honetan" euro bat gehiago ere" ez gastatzea. Bi sindikatu abertzaleek Ekopol taldeari AHTri buruzko ikerketa bat eginarazi diote berriki.
|