2008
|
|
Mikel Cabieces Espainiako Gobernuak Euskal Autonomia Erkidegoan duen ordezkariak Estatuko Aurrekontuen lege egitasmoa eta horrek EAEn izango duen eragina analizatu du gaur prentsaurreko batean. Cabiecesek esan duenez, Estatuak 2009an EAEn egingo duen inbertsioa %6, 2 igoko da, besteak beste 219 milioi euro bideratuko baitituzte
|
Euskal
Y-aren lanetara.
|
2009
|
|
Martxaren amaieran ehunka manifestari
|
Euskal
Y-aren lanetara sartu dira eta Ertzaintza oldartu egin zaie. Lanetatik herrira itzultzen ari zirela manifestariak jarraitu eta beste karga bat egin dute agenteek.
|
|
Mila Elorza plataformako eledunak Donostian emandako prentsaurrekoan azaldu duenez,
|
Euskal
Y-aren lanetara manifestazioa egingo dute larunbatean, 12:00etan, Urbinako plazatik abiatuta, AHT Gelditu! Lurra berreskuratu! lelopean.
|
|
|
Euskal
Y-aren lanen %60 datorren urterako abian egongo dela espero du Iñaki Arriola sailburuak
|
2010
|
|
Bestalde, atzo Europako Batzordeko Garraio zuzendari Matthias Ruetek bilera egin zuen Alain Rousset Akitaniako lehendakariarekin eta Iñaki Arriola Eusko Jaurlaritzako Garraio sailburuarekin. Europako Batzordea gustura agertu zen
|
Euskal
Y-aren lanek daramaten erritmoarekin, Eusko Jaularitzak bidalitako prentsa oharraren arabera. Gasteiz Akize trenbide zatia lehentasunezkoa izaten jarraitzeko eskatu diote Europari.
|
|
|
Euskal
Y-aren lanak amaituta, Donostia eta Gasteiz arteko oraingo trenbideari errail berria jarriko diola hitzeman du Espainiak
|
|
Orain, pozik erantzun diote Sustapen ministroaren erabakiari:
|
Euskal
Y-aren lanekin aurreikusi bezala jarraitzea berri ona dela adierazi du Eusko Jaurlaritzako Garraio eta Herri Lan Sailak, eta gaineratu du tren lasterra proiektu estrategikoa dela Eusko Jaurlaritzarentzat eta Espainiako Gobernuarentzat. Hori guztia dela eta, 2010 amaierarako AHTaren Gipuzkoako zatiaren %60 amaituta izatea espero dute.
|
2011
|
|
Eusko Jaurlaritzako Garraio Sailak Abiadura Handiko Treana eraikitzeko lehen pausoa eman du gaur.
|
Euskal
Y-aren lanak ofizialki hasi baititu Andoain Urnieta eta Urnieta Hernani eremuetan.
|
|
Azken lan hauek Gipuzkoako ogasunak Espainiako estatuari kupo bidez ematen diotenetik aurreratuz egiten dihardute. Izan ere,
|
Euskal
Y-aren lan guztien kostua Madrileko gobernuari dagokio.
|
2012
|
|
" Zulo" horretara diru gehiago ez botatzeko eskatu dugu ordea, behin eta berriz, AHTren aurkariok. Izan ere,
|
Euskal
Y-aren lanetan, kasu, eragindako kalteak handiak izateaz gain, inbertsio osoaren %70 gutxienez egitea falta zaie oraindik.
|
2015
|
|
Abiadura Haundiko Trena 2019an abian ezarria izanen dela iragarri du Ana Pastor Espainiako Gobernuko ministroak," proiektuak ez duela gibelatzerik" gaineratuz.
|
Euskal
Y-aren lanak arras gibelatuak daude, 2016 urterako bururatuak izan behar zutenak, bainan krisiaren eraginez eta diru publikoa xuhurragotuz, proiektua ez da nahi bezain laster gauzatzen ari. Espainiako Gobernuak Bizkaiko eta Arabako tarteak eraiki behar ditu eta Jaurlaritzak Gipuzkoakoak.
|
2017
|
|
EAJko buruek adierazi dutenez, oraingo honetan, lehen aldiz, Espainiako Gobernuak abiadura handiko trenaren (AHT)
|
Euskal
Y-aren lanak amaitzeko idatzizko kronograma batean ezarri du bere sinadura, eta, hala, 2023rako lanak amaitzeko falta den ekarpena egingo luke. Lapurdirekiko lotura 2025erako amaituko litzateke, horrela.
|
|
Bi alderdiek sinatutako agirian zehaztu dutenez, Donostiako tren geltokia 2018ko azarotik 2020ko otsailera egingo dute. Astigarraga eta Oiartzun arteko zatia
|
Euskal
Y-aren lanen kronogramari gehituko diote. Ezkioko geltokia 2018an hasiko dute, eta Astigarragan geltoki berri bat egingo dute.
|