2005
|
|
Baztertuei laguntzeko elkarteek lanaldi osoko harrera zentroak eskatzen dituzte
|
etxerik
gabeko pertsonentzat
|
|
|
Etxerik
gabeko pertsonak
|
|
Espainiak
|
etxerik
gabeko pertsonei arreta ematen dien 600 zentroetatik, lautik hiru pribatuak dira, erakunde erlijiosoek kudeatzen dituzte, eta zentro guztien urteko gastua 118 milioi eurokoa da, hau da, 12 euro pertsonako eta eguneko. Kopuru hori ez da nahikoa gure herrialdean kalean edo oso egoera txarrean bizi diren 30.000 laguni laguntzeko, nesketan eta antzeko kokalekuetan bizi direnak kontuan hartu gabe.
|
|
Hori dela eta, Caritasek eta Baztertuen Integrazio eta Laguntzarako Zentroen Federazioak (FACIAM) 1999az geroztik gizarte laguntzan behera egiteko joera salatu dute, urte horretan 18 eurokoa baitzen. “Nolanahi ere, kopuru hori ez da nahikoa, kontuan hartzen badugu bertan ez direla sartzen pertsonei laguntzeko gastuak soilik, baita azpiegiturak mantentzeko gastuak eta langileen kostua ere”, argitu du Caritasek, 2004an 15.265.199 euro bildu baitzituen
|
etxerik
gabeko pertsonentzako programetara, eta 108.384 erabiltzaile artatu ziren guztira. Egoera kezkagarri horren ondorioz, bi erakunde hauek, Caritas eta Baztertutako Pertsonentzako Zentroen Federazioa, kanpaina bat jarri dute abian, etxerik gabeko pertsonen eskubideak errespetatzeko, ‘Sabaia behar dut, eta errespetua, prestakuntza, segurtasuna, autonomia… lanaldi osoko giza eskubideak’ lelopean.
|
|
“Nolanahi ere, kopuru hori ez da nahikoa, kontuan hartzen badugu bertan ez direla sartzen pertsonei laguntzeko gastuak soilik, baita azpiegiturak mantentzeko gastuak eta langileen kostua ere”, argitu du Caritasek, 2004an 15.265.199 euro bildu baitzituen etxerik gabeko pertsonentzako programetara, eta 108.384 erabiltzaile artatu ziren guztira. Egoera kezkagarri horren ondorioz, bi erakunde hauek, Caritas eta Baztertutako Pertsonentzako Zentroen Federazioa, kanpaina bat jarri dute abian,
|
etxerik
gabeko pertsonen eskubideak errespetatzeko, ‘Sabaia behar dut, eta errespetua, prestakuntza, segurtasuna, autonomia… lanaldi osoko giza eskubideak’ lelopean. Jasotako laguntza publikoen murrizketa salatzeko modu bat da, eta gogorarazteko modu bat da “sabaia, errespetua, afektua, prestakuntza eta giza eskubideak izatea” dela gizartean txertatzeko modua.
|
|
Hasi berri den kanpaina honekin erakunde hauek lortu nahi dituzten helburuak hauek dira: Zentroak urte osoan irekitzea
|
Etxerik
gabeko pertsonen egonaldia ez mugatzea Ez banandu bikoteak, familiak edo maskoten jabeak. Autoestimua eta prestakuntza sustatzeko behar diren espazioak eta baliabideak eskaintzea.
|
2007
|
|
RAIS Fundazioak (Gizarteratzeko eta Laneratzeko Laguntza Sarea), Errealitateak Elkarteak eta Caja Madrid Gizarte Ekintzak txosten bat aurkeztu dute,
|
etxerik
gabeko pertsonen bizi itxaropena gainerako biztanleriarena baino 25 urte txikiagoa dela dioena. Lana “Erlazioak eraikitzen:
|
|
Lana “Erlazioak eraikitzen:
|
Etxerik
gabeko pertsonekin egindako esku hartze psikosoziala”. Etxerik gabeko pertsonekin lan egiten duten profesionalen esperientziak biltzen ditu, baita kolektibo hori integratzeko jarduera berriak ere, erakunde horiek jakinarazi zutenez.
|
|
Etxerik gabeko pertsonekin egindako esku hartze psikosoziala”.
|
Etxerik
gabeko pertsonekin lan egiten duten profesionalen esperientziak biltzen ditu, baita kolektibo hori integratzeko jarduera berriak ere, erakunde horiek jakinarazi zutenez. Txostenaren arabera, etxerik gabeko pertsonen ohiko profila 41 eta 65 urte bitarteko gizonezkoa da, ezkongabea, prestakuntza gutxikoa, osasun arazoak, alkoholikoa eta kalean luzaroan egoten dena.
|
|
Etxerik gabeko pertsonekin lan egiten duten profesionalen esperientziak biltzen ditu, baita kolektibo hori integratzeko jarduera berriak ere, erakunde horiek jakinarazi zutenez. Txostenaren arabera,
|
etxerik
gabeko pertsonen ohiko profila 41 eta 65 urte bitarteko gizonezkoa da, ezkongabea, prestakuntza gutxikoa, osasun arazoak, alkoholikoa eta kalean luzaroan egoten dena. Etorkinak, tratu txarrak jasaten dituzten emakumeak, familia arazoak dituzten gazteak, drogazaleak, familia taldeak eta unibertsitate taldeak dira arrisku gehien dutenak.
|
|
Feantsa Españak hainbat programa garatzen ditu, egoitza bazterkeriari aurrea hartzeko eta
|
etxerik
gabeko pertsonei laguntzeko.
|
|
Kopuru hori, egoerarik larrienen erreferentziatzat hartuta, gure gizarteko talderik ahulenak bizi diren bizitegi bazterketaren egoeraren icebergaren gailurra da. Errealitate horren jakitun, 13 gizarte erakundek, besteak beste,
|
Etxerik
Gabeko Pertsonekin lan egiten duten Erakundeen Sare Nazionalak, Baztertuen Integrazio eta Laguntzarako Zentroen Federazioak, Harrera Sareak eta Garapenerako Solidarioek Feantsa Europaren egoitza espainiarra sortu dute. Etxerik gabeko pertsonentzat lan egiten duten gizarte erakundeen Europako federazioa da, 1989an sortua, eta Europako 30 herrialdetako 100 erakundek osatzen dute.
|
|
Errealitate horren jakitun, 13 gizarte erakundek, besteak beste, Etxerik Gabeko Pertsonekin lan egiten duten Erakundeen Sare Nazionalak, Baztertuen Integrazio eta Laguntzarako Zentroen Federazioak, Harrera Sareak eta Garapenerako Solidarioek Feantsa Europaren egoitza espainiarra sortu dute.
|
Etxerik
gabeko pertsonentzat lan egiten duten gizarte erakundeen Europako federazioa da, 1989an sortua, eta Europako 30 herrialdetako 100 erakundek osatzen dute. Espainian, zehazki, plataforma hori osatzen duten gizarte erakundeek ohartarazten dute etxebizitzak galdu egin duela “gizarte kohesioaren” rola, eta “eskubide izateari utzi dio”, eta “espekulazio ondasun” bihurtu da, ondorio ekonomiko, ingurumeneko eta gizarte desintegrazioko ondorio larriak dituena.
|
|
“Administrazioek beren maila guztietan egin dituzten etxebizitza planek eta etxebizitza babestuen ekintzek gaur egun jasotzen dituzten neurriek ez dute kontuan hartzen desabantaila handienak dituzten biztanleria sektoreen errealitate sozioekonomikoa, eta bazterkeria arriskuan dauden pertsonak politika horietatik kanpo geratzea eragin dute”, salatu du. “Etxebizitzak gizarte kohesioaren eginkizuna galdu du, eta eskubide izateari utzi, eta espekulazio ondasun bihurtu da, ondorio ekonomiko larriak eta gizarte desintegrazioa ekarriko dituena” Hori dela eta, federazioak etxebizitza duina defendatzen du
|
etxerik
gabeko pertsonentzat, eta gogorarazten du etxebizitzen prezioak etengabe igotzeak, bai erosketan, bai alokairuan, etxebizitza horiek eskuratzeko eskakizunak ere gehitu dituela. “Horren ondorioa izan da, neurri handi batean, handitu egin direla bai pertsona kopurua bai gure herrialdeko egoitza bazterkeriako egoerak”, erantsi du.
|
|
Harrera zentroa arreta sare berriaren parte da, eta lehengo ekimenak ordeztu eta hobetu nahi ditu, hala nola Atotxako metroaren ahoa “logela” gisa gaitzea. Hala ere, aurtengo Hotzari Aurre Egiteko Kanpainaren estrategiarako funtsezkoa izaten jarraituko du Atochak, hori izango baita
|
etxerik
gabeko pertsonak Raimundo osabaren putzura eramango dituzten autobusen abiapuntua. Bertan, lo egiteaz gain, afaltzeko, gosaltzeko eta doan garbitzeko aukera izango dute.
|
|
Hori dela eta, aterpetxe asko libre geratzen direnean, jende asko egoten da kalean hotzez, eta horri buruz esan zuen. Darío Pérez Madera
|
etxerik
gabeko pertsonentzako Samur Sozialaren arduradunak azaldu du zer “arazo” dakarren kolektiboak eskura dituen laguntza baliabideei buruzko informazioa eskuratzerik ez izateak. Hori dela eta, aterpetxe asko libre daudenean, jende asko egoten da kalean hotzaren eraginpean.
|
|
Egindako azken “zenbaketan” islatu zen 600 bat behartsu hiriko kaleetan daudela inolako arretarik gabe, hotzari ez ezik, eraso bortitz askori ere aurre eginez, Pérez Blancak esan zuenez. Madrilgo Udalak 15 milioi euro baino gehiago bideratu ditu
|
etxerik
gabeko pertsonak zaintzera, eta Madrilgo Erkidegoaren laguntza izan du; kasu honetan, eta IVIMAren bidez, instalazioak utzi eta hiru milioi euro inguru jarri ditu horretarako.
|
2008
|
|
|
Etxerik
gabeko pertsonak, beren kargura seme alabak dituzten emakumeak edo gizartean baztertuak izateko arriskuan dauden gazteak dira etxebizitza horien onuradun batzuk.
|
|
Gizarteratzeko Etxebizitzen Sarearen kasuan, talde onuradunak hauek dira:
|
etxerik
gabeko pertsonak, bizitzeko edo lan egiteko baimenik ez duten etorkinak, asilo eskatzaileak eta errefuxiatuak, GIBa duten pertsonak, genero indarkeriaren eraginpean dauden emakumeak, abusuzko jardueren bidez kaleratutako errentariak, drogazaleak, buru nahasmendua duten pertsonak, prestazio oso baxuak jasotzen dituztenak, Administrazioaren tutoretzapean egon diren gazteak eta antzeko egoeretan dau... “Gizarteratzeko Etxebizitzen Sarearen 2006 Txostenak” talde horietako bakoitzak dituen zailtasunak jasotzen ditu, eta emakume etorkinen egoera azpimarratzen du, “beren izaerari lotutako diskriminazioen” biktimak, jasotzen dituzten soldata baxuak, informaltasun ezaugarriak dituzten lanak, kontratu irregularrak edo ez daudenak eta lan babesik ez dutenak, besteak beste.
|
|
Gizarte bazterketa eta sinhogarismoa aliantza bat dira.
|
Etxerik
gabeko pertsonak gizartetik baztertuta sentitzen dira, nahiz eta, Arrels Fundaziok dioenez, “mundu guztia egon daiteke” egoera horretan. “Inoiz eragingo ez digun kanpoko inguruabar gisa ikusten dugu beti”, adierazi du erakundeak.
|
|
Bere esperientziaren arabera, egoera horrek “edozein adinetan, egoera zibilean, osasun egoeran, sexuan, lan egoeran eta kultura mailan” izan dezake eragina.
|
Etxerik
gabeko pertsonen ohiko profila gizon heldua, ezkongabea, alkoholismo arazoak dituena eta prestakuntza eta hezkuntza maila txikia duena izan arren, azken urteetan profil berriak sortu dira, batez ere gizon gazteak, emakumeak eta etorkinak sartu baitira. Errealitate hori konpondu behar da.
|
|
Errealitate hori konpondu behar da. Aurten,
|
Etxerik
gabeko Pertsonekin lan egiten duten Erakundeen Sare Nazionalak 26 lagun hil ditu kalean. Zortzi bakarrik arrazoi naturalengatik.
|
|
Zortzi bakarrik arrazoi naturalengatik. Ustekabeko suteak, eraso fisikoak edo erorketak dira, besteak beste,
|
etxerik
gabeko pertsonak amaiera zoriontsurik gabeko istorioen protagonista bihurtzen diren tokiak. Badago konponbiderik?
|
|
Badago konponbiderik? Hori eztabaidatuko dute azaroan Cardiffen (Gales) gizarte bazterketaren eta
|
etxerik
gabeko pertsonen arloan lan egiten duten politika eta erakunde ordezkariek, hala nola FEANTSAk. Europako estrategiak Duela hilabete gutxi, apirilean, Caritas Europak EBri dei egin zion bere aurrekontuei gizarte dimentsio “nabarmena” emateko eta pobreziaren aurkako borrokarako tresna “eraginkor” bihurtzeko.
|
|
Topaketa horretan, FEANTSAko lehendakari Hannu Puttonenek tokiko agintariek Europako foro bat eratzeko beharra defendatu zuen, fenomeno hori gutxitzeko esperientziak eta ideiak trukatzeko. Halaber, funtsezkotzat jo zituen pertzepzio publikoa eta herritarren mobilizazioa, kaleetako indigentziaren aurkako prebentzioa eta borroka, eragile guztien lankidetza eta
|
etxerik
gabeko pertsonen kopurua murrizteko laguntza ofizialak. Sei milioi eskoziarrek estresa edo depresioa pairatzen dute, ezin baitiete aurre egin beren etxebizitzako gastuei Alde horretatik, Eskoziaren proposamena nabarmendu zen, gero eta handiagoa baita etxerik gabeko etxebizitzen prebentziorako tokiko inbertsioa.
|
|
Txosten horren arabera, herritar batzuek nahiago dute janaria gutxiago gastatu, ondasunak saldu edo familiakoei eta lagunei dirua eskatu etxea mantentzeko; aldiz, sei milioi pertsonak estresa edo depresioa jasaten dute etxebizitzaren gastuen ondorioz. Bestalde, Irlandan, MakeRoom aliantza,
|
etxerik
gabeko pertsonekin lan egiten duten lau erakunde nagusiek osatua, egoera delikatu batean daudenei laguntzen die eta haiekin proiektuak garatzen ditu. Erakunde horrek helburu hau ezarri du 2010erako:
|
|
Hain zuzen, Rotterdamen, gizarte bazterketa jasateko arriskuan dauden pertsonek arreta plan berezi bat izan dezakete, beren neurrira egina, non profesional talde batek zehazten baititu pertsona bakoitzak behar dituen gabeziak eta konponbideak. Danimarkan, udalerri bakoitzak harrera zentroak eta ostatuak kudeatzen ditu, eta horien kostuak ordaintzen dira, baita
|
etxerik
gabeko pertsonek hiriarekiko harremanik ez badute ere. Bestalde, Finlandiak proposatu du 2011rako etxerik gabeko pertsonen kopurua erdira murriztea herrialdeko hamar hiri nagusietan, eta 2015erako “iraupen luzeko” etxegabekeria ezabatzea.
|
|
Danimarkan, udalerri bakoitzak harrera zentroak eta ostatuak kudeatzen ditu, eta horien kostuak ordaintzen dira, baita etxerik gabeko pertsonek hiriarekiko harremanik ez badute ere. Bestalde, Finlandiak proposatu du 2011rako
|
etxerik
gabeko pertsonen kopurua erdira murriztea herrialdeko hamar hiri nagusietan, eta 2015erako “iraupen luzeko” etxegabekeria ezabatzea. Besteak beste, Frantzian aurkitzen ditu indigentziak oztoporik handienak, eta Quichotteren Les Enfants kolektiboaren (Don Quijoteren seme alabak) eta Italiaren sentsibilizazio lana nabarmentzen du, non gizarte zerbitzuek, batez ere, fenomeno horri eustea baitute ardatz.
|
|
|
Etxerik
Gabeko Pertsonekin Lan Egiten duten Elkarteen Europako Federazioak (FEANTSA)" ezinezkotzat" jotzen du hiritar talde hori" zehaztea ez badago argi". Bere irizpidearen arabera, etxerik gabeko pertsona batek ezin du ostatu egokia eskuratu edo mantendu, bere egoerara egokitua, iraunkorra eta" elkarbizitzarako esparru egonkorra" ematen duena.
|
|
Etxerik Gabeko Pertsonekin Lan Egiten duten Elkarteen Europako Federazioak (FEANTSA)" ezinezkotzat" jotzen du hiritar talde hori" zehaztea ez badago argi". Bere irizpidearen arabera,
|
etxerik
gabeko pertsona batek ezin du ostatu egokia eskuratu edo mantendu, bere egoerara egokitua, iraunkorra eta" elkarbizitzarako esparru egonkorra" ematen duena. Alde horretatik, ziurtatzen du etxerik gabeko pertsona bat ez dela kalean bizi den pertsona bakarra, baizik eta" egoera sorta zabalagoa".
|
|
Bere irizpidearen arabera, etxerik gabeko pertsona batek ezin du ostatu egokia eskuratu edo mantendu, bere egoerara egokitua, iraunkorra eta" elkarbizitzarako esparru egonkorra" ematen duena. Alde horretatik, ziurtatzen du
|
etxerik
gabeko pertsona bat ez dela kalean bizi den pertsona bakarra, baizik eta" egoera sorta zabalagoa". Horiei guztiei irtenbidea aurkitu nahi zaie Europar Batasunean, baina hori lortzeko estrategiak ez dira berdinak eta ez dituzte emaitza berak herrialde guztietan.
|
|
Haren datuen arabera, patologia mentalak dituzten pertsonen %60k ez du laguntza psikologikorik jasotzen, eta %67k ez du parte hartzen errehabilitazio programetan. Gainera, FEAFESek salatu du gaixo horiek “gizarteratzeko” neurriak falta direla, eta landa eremuan, haur eta gazteengan eta talde ahuletan (etorkinak,
|
etxerik
gabeko pertsonak eta presoak) osasun mentalean dauden hutsuneak ohartarazi direla.
|
|
Gaur, “Etxerik ez izateak etxerik gabe egotea baino askoz gehiago esan nahi du” lelopean, 2008ko Etxerik Gabekoen Eguna ospatzen da, Espainiako Caritasek, FACIAMek (Baztertuak Integratzeko eta Laguntzeko Zentroen Elkarteen Federazioa) eta FEANTSA Españak(
|
etxerik
gabeko pertsonekin lan egiten duten Elkarte Nazionalen Europako Federazioa) antolatutako jardunaldia. Jardunaldi honen bidez, etxeko “giza balio sakona” azpimarratu nahi da, herritar guztiek hazteko eta autonomia pertsonal ordezkaezina izan dezaten, baina “kalean bizi diren pertsonek ezin dute horretaz gozatu”, sustatzaileen arabera.
|
|
Halaber, honako hau proposatzen dute: “toki korporazioetako ordenantza batzuk kentzea, espazio publikoaren erabilera eta
|
etxerik
gabeko pertsonen zentroetan egiten diren polizia jarduerak arautzeko asmoarekin bat ez datozenak, dokumentazioa edo erabiltzaileen zerrendak eskatzeko”. FACIAM, FEANTSA eta Caritasek nabarmendu dute, gainera, beharrezkoa dela gizarte zerbitzu autonomikoen eta tokikoen arteko koordinazioa, etxerik gabeko pertsonen arretari eta jarraipenari dagokienez, batez ere osasun gaiei dagokienez.
|
|
“toki korporazioetako ordenantza batzuk kentzea, espazio publikoaren erabilera eta etxerik gabeko pertsonen zentroetan egiten diren polizia jarduerak arautzeko asmoarekin bat ez datozenak, dokumentazioa edo erabiltzaileen zerrendak eskatzeko”. FACIAM, FEANTSA eta Caritasek nabarmendu dute, gainera, beharrezkoa dela gizarte zerbitzu autonomikoen eta tokikoen arteko koordinazioa,
|
etxerik
gabeko pertsonen arretari eta jarraipenari dagokienez, batez ere osasun gaiei dagokienez.
|
|
|
Etxerik
gabeko pertsonak, non igarotzen dira egun hauek?
|
|
Beharrezkoa denean, amets gaizto bihur daiteke. Bakardadea, hotza, desnutrizioa, gaixotasunak…
|
Etxerik
gabeko pertsona askoren errutina da. Harrera zentroak eta aterpetxeak urte osoan ahalegintzen dira egoera hori arintzen, baina egun horietan izaten dute beren lana gehien.
|
|
Arrelsekiko lotura “borondatezkoa eta afektuaren ondorioa da”. Esku hartzea kalean
|
Etxerik
gabeko pertsonekiko harremana eten egin behar da. Pixkanaka haiengana hurbildu behar da.
|
|
Gatazkei aurre egiteko, lasai egoteko eta ez erortzeko prestatzen da. Boluntarioek une jakin batzuetan izan dezaketen mina ez dator bat, nahitaez,
|
etxerik
gabeko pertsonen sentimenduekin. “Langileen larritasuna ez da behartsuena”, azpimarratu du Norok.
|
2009
|
|
Horiek guztiek batera jaso ditzakete Estatuko eta Europako laguntzak. Guztien artean, 2.500 boluntariok osatzen dute eta Espainiako lurraldearen %50 hartzen dute, adinekoei, gaixoei, etorkinei,
|
etxerik
gabeko pertsonei, haurrei edo adimeneko ezinduei laguntzeko programetan lan eginez.
|
|
|
Etxerik
gabeko pertsonak eta etxebizitza eskuratzeko arazoak
|
|
Etxebizitzarekin zerikusia duten arazoek etxegabekeria sustatzen dute ala faktore sozial eta ekonomikoen eragina dute?
|
Etxerik
Gabeko Pertsonekin lan egiten duten Erakunde Nazionalen Europako Federazioaren (FEANTSA) txosten batek erantzuna eman nahi dio gai horri, Europako 18 herrialderen ekarpenetatik abiatuta; horien artean dago Espainia.
|
|
Joera berrien ondorioz, sektore pribatua zerbitzu hornitzaile bihurtzen da, pertsonek autoestimua hobetzeko edo gizarte trebetasunak berreskuratzeko aholkularitza eta laguntza jasotzen duten zentroak sortzen dira, eta “irtenbide iraunkorretarantz bultzatzeko plataformak” sortzen dira. Etxekotasunaren gaineko jarduketak
|
Etxerik
gabeko pertsonek batzuetan zuzeneko laguntzarik ez duten arren, herrialde batzuetan errenta baxuenak dituzten familiei laguntzeko neurriak ezarri dira. Austrian, Alokairuaren Babeserako Zentroek lege aholkularitzako zerbitzuak, prestazioak eta laguntzak tramitatzeko laguntza, beste laguntza zerbitzu batzuetara bideratzea edo zuzeneko laguntza ekonomikoa emateko arriskua dutenei, kasuaren arabera.
|
|
Horregatik antolatzen dugu aintzatespen ekitaldi publiko bat. Lehen esan dut boluntario horiek
|
etxerik
gabeko pertsonekin ere lan egiten dutela, “itxaropenik eza ikasita” duen taldearekin. Nola laguntzen diete itxaropena berreskuratzen?
|
|
|
Etxerik
gabeko pertsonak ugaritu egin dira
|
|
Harrera eta integrazio lanak oinarrizkoak dira
|
etxerik
gabeko pertsonek beste etorkizun baterako lehen urratsa eman dezaten. Erakunde publiko eta pribatuek aldaketa hori bultzatzeko baliabideak jarri dituzte, baina eskaera kopurua handitu egin da eta laguntza mugatua da.
|
|
“Caritas ante la crisis” txostenak dioenez, gero eta gehiago hurbiltzen dira sare horretara etxerik gabeko gizon bakartiak, bananduak edo dibortziatuak eta langabezian daudenak, eta ezin diote aurre egin bizitzeko leku baten ordainketari. Egoera larriagotu egiten da, krisiak jotako baina
|
etxerik
gabeko pertsonen taldeko kide ez diren herritar batzuk “baliabide espezifikoak eskatzen hasten direlako”. Aterpetxe, jantoki sozial, eguneko zentro eta lantegi okupazionaletara joaten dira.
|
|
Aterpetxe, jantoki sozial, eguneko zentro eta lantegi okupazionaletara joaten dira. Krisiak kaltetutako herritar batzuk
|
etxerik
gabeko pertsonentzako baliabide espezifikoak eskatzen hasi dira Aurtengo apiriletik maiatzera bitartean egindako galdetegi batetik aurrera, entitateak ikusi du 2009ko lehen hiruhilekoan %30 handitu dela etxerik gabeko pertsonen kopurua. Kopuru hori bertako pertsonen hazkundeak(+% 17) baldintzatzen du, baina, batez ere, etxerik ez duten etorkinen bolumenak(+% 68).
|
|
Aterpetxe, jantoki sozial, eguneko zentro eta lantegi okupazionaletara joaten dira. Krisiak kaltetutako herritar batzuk etxerik gabeko pertsonentzako baliabide espezifikoak eskatzen hasi dira Aurtengo apiriletik maiatzera bitartean egindako galdetegi batetik aurrera, entitateak ikusi du 2009ko lehen hiruhilekoan %30 handitu dela
|
etxerik
gabeko pertsonen kopurua. Kopuru hori bertako pertsonen hazkundeak(+% 17) baldintzatzen du, baina, batez ere, etxerik ez duten etorkinen bolumenak(+% 68).
|
|
Casa Caridad Valenciak 2008an bildutako datuen arabera, Espainiako erabiltzaileei eskainitako arretak atzerritarren eskaerak baino hobeak izan ziren, “horrek esan nahi du Valentziako pobreziaren aurpegia aldatu dela”, nabarmendu du txostenak. Madrilen, San Martín de Porres Fundazioak
|
etxerik
gabeko pertsonei laguntzen die 1969tik, eta hainbat programa garatzen ditu haien bizi kalitatea hobetzeko. Helburu nagusia oinarrizko beharrak asetzea da (osasuna eta ostatua, batez ere), baina onuradunek parte hartzen dute aldaketaren protagonista senti daitezen.
|
|
Banandutako edo dibortziatutako pertsonak.
|
Etxerik
gabeko pertsonak edo txabolismoa erauzteko eragiketetatik datozenak. Diru-laguntzak edo maileguak Gizarte segurantzaren arloan Estatutik datozen laguntza guztiak bezala, obrak finantzatzeko kredituak diruz lagun daitezke (zero kostua dute; jabe txikien, maizterren eta komunitateen kasua da), edo inbertitzaileentzat eta arlo horietako proiektuetarako baldintza onuragarriak dituzten maileguak.
|
|
|
Etxerik
gabeko pertsonentzako baliabideak neguan
|
|
Hotza itzuli da, eta, harekin batera, hainbat kanpaina jarri dira martxan hari aurre egiteko.
|
Etxerik
gabeko pertsonak dira tenperaturen jaitsierak gehien eragiten dituenak, eta, haientzat, jarduera planak bitan banatzen dira: aterpetxeetako plazak handitu egiten dira, eta mantak edo janari beroa aire zabalean daudenen artean banatzen da.
|
|
Tina Li Donostiako Hotzaren Lokalak azaroaren 15ean zabaldu zituen ateak. 40 pertsona hartzeko prestatuta dago, eta
|
etxerik
gabeko pertsonen eskura jarri den lehen zentroetako bat izan da, eguraldiak hala egitea agintzen duenean. Madrilgo Udalak ere laster hasiko du hotzaren aurkako kanpaina.
|
|
Ematen diren zerbitzuak CONSUMER eroski ren azterketa baten arabera, 2005ean, pobreenak laneratzeko edo gizarteratzeko aurreikusitako harrera zentroen zerbitzuen defizita antzeman zen, eta orain konpondu nahi da. Zentro gehienek, baita aldi horretan “inprobisatuek” ere, dutxak eta jantokia dituzte, erabiltzaileek garbitzeko eta bero jateko aukera izan dezaten, baina gero eta arreta sanitario edo poyo psikologiko handiagoa eskaintzen da
|
etxerik
gabeko pertsonen gaixotasunak arintzeko. Beste batzuetan larrialdietarako plazak gordetzen dira ezustekoei erantzuteko.
|
|
Harrera zentro batera joaten ez direnentzat, irabazi asmorik gabeko erakunde batzuek mantak eta edari beroak edo ogitartekoak banatzea aurreikusten dute. Garapenerako Solidarioetako boluntarioak Madril, Sevilla, Jaén, Granada eta Murtziako kaleetan zehar dabiltza,
|
etxerik
gabeko pertsonen bakardadea konpainian lortzeko. “Kafe bat partekatzen dugun pertsona sentiarazten saiatzen gara, gure berdina dena, gure eskubide eta duintasun berberekin”, azaldu dute.
|
2010
|
|
Udaleko gizarte zerbitzuen aniztasunak eta heterogeneotasunak markatzen eta zailtzen dute konparazioa. Salbuespen hori gorabehera, Gizarte Gaietarako aurrekontuek alde handiak dituzte (gogoratu behar da
|
etxerik
gabeko pertsonei ematen zaien laguntzak adinekoei, haurrei eta gazteei, familiei, emakumeei, gizarte hezkuntzari, garapenerako lankidetzari eta abarri zuzendutako neurriak finantzatzen dituen aurrekontuaren zati txiki bat baino ez dela). Bilbon eta Iruñean, Gizarte Ekintza eta Gizarte Ongizateko Sailek 40 milioi euro baino gehiago kudeatu zituzten (45 milioi Bizkaiko hiriburuan eta 43 milioi Nafarroako hiriburuan), Valentziako Udalak 31 milioi euro baino askoz gehiago, Bilboko biztanleak bikoiztu eta Iruñekoak baino lau aldiz gehiago.
|
|
Bilbon eta Iruñean, Gizarte Ekintza eta Gizarte Ongizateko Sailek 40 milioi euro baino gehiago kudeatu zituzten (45 milioi Bizkaiko hiriburuan eta 43 milioi Nafarroako hiriburuan), Valentziako Udalak 31 milioi euro baino askoz gehiago, Bilboko biztanleak bikoiztu eta Iruñekoak baino lau aldiz gehiago. Aurrekonturik handiena Madrili dagokio, 54 milioi euro bakarrik izan baitzituen
|
etxerik
gabeko pertsonei laguntzeko, gizarte zerbitzuetarako, gizarte larrialdietarako eta immigraziorako kapituluetan. Ondoren, Gasteizko Udala dator, 53,2 milioi euroko hasierako aurrekontuarekin.
|
|
Hala erakusten dute Madrilen 1.246 ohek, Bartzelonan 948 ohek edo Valentzian eta Murtzian erdi milakoak. Beste muturrean daude Donostiako Udal Harrera Zentroko 40 plazak, Iruñeko
|
etxerik
gabeko pertsonentzako arreta zentro integraleko 54k (aurten bertan jarriko da martxan) edo Valladolideko Udal Zentroko 58 plazak. Aztertutako gainerako hirietan, plazak 100 eta 200 ohe bitartekoak dira.
|
|
(1) Ez dira sartzen langileen gastuak. (2) Madrilen,
|
etxerik
gabeko pertsonei, gizarte zerbitzuei, gizarte larrialdiei eta immigrazioari soilik dagokien aurrekontua. (3) Oviedon, 2004ko aurrekontuan etorkinentzako arreta sartzen zen, baina etorkinez arduratzen den beste sail bat sortu da, eta horrek 2008 eta 2009ko kopuruak behera egin du.
|
|
“botere publikoek etxebizitza izateko eskubidea babestu, bermatu, sustatu eta ez urratzeko duten betebehar juridikoa ezartzen du”. Administrazioei dagokienez,
|
etxerik
gabeko pertsonen egoerari aurre egiteko ikuspegi orokorra izateko eskatzen da, alderdi guztietatik: gizarte politika, etxebizitza, osasuna, lana, hezkuntza.
|
|
Beste bide hauek ere proposatzen dira: lan munduan sartzeko politika integrala, behar adina egoitza aukera,
|
etxerik
gabeko pertsonentzako zerbitzuen kalitatea, psikohezkuntza programak, parte hartzeko dinamikak eta esperientziak, arretan genero ikuspegia eta koordinazio estrategia egokia. Guztira, Europako 84 milioi herritar pobrezia egoeran bizi dira.
|
|
Bruselan ere, ekainaren 4an, “Etxerik gabeko pertsonak espazio publiko eta pribatuetan” gaiari buruz eztabaidatuko da; izan ere, “kalean lo egiten duten eta espazio publikoetan bizi diren pertsonekin lotzen bada”, egoera hori bera gerta daiteke espazio pribatuetan. Nola lagundu
|
Etxerik
gabeko pertsonei lagundu nahi dietenek altruismoz egin dezakete hainbat erakunderen bidez. Rais Fundazioak herritarren partaidetzako proiektuak ditu, hala nola “auzo sareak”, parte hartze horizontaleko eredu gisa edo “auzotar normalizatuen eta gizarte bazterketako egoerak jasan dituzten beste batzuen arteko topaguneak”. Hala, laguntza harremanak hasten dira, baita “auzoko pertsona talde batekiko lotura afektiboa” ere.
|
|
Arrels Fundaciók ekarpen ekonomikoak edo boluntarioen laguntza ordainezina onartzen du, kalekoak, zentro, egoitza, lantegi edo tutoretzapeko etxebizitzetakoak, besteak beste.
|
Etxerik
gabeko pertsonekin harremanetan jartzen da, haiekin hitz egiten da edo “zentro medikoetan ospitaleratuta edo gaixorik daudenean hartzen dira”. San Martín de Porres Fundazioak ostatu eta enplegu programak garatzen ditu, eskulangintza, lorezaintza edo zurgintza lantegiekin batera.
|
|
Gazteek askotariko proiektuetan parte hartzen dute. Gaixoak, adinekoak, haurrak edo
|
etxerik
gabeko pertsonak zaintzen dituzte, besteak beste, eta nazioarteko boluntario programetan parte hartzen dute. Baina, gainera, haiek ere GKE batzuentzako arreta-gune dira.
|
2011
|
|
2005etik, azken azterketa ofiziala egin zutenetik, bereziki etorkinen kopuruak gora egin du eta egoera sozioekonomikoa nabarmen okertu da. Horrenbestez, logikoa da azken urteotan
|
etxerik
gabeko pertsonei gertatu zaizkien tragediak ugaldu izana.
|
|
Joan den azaro hasieran Groseko (Donostia) eraikin abandonatu bat suak hartu zuen. Bizilagunek adierazi zutenez,
|
etxerik
gabeko pertsonek gaua han pasa ohi zuten eta berotzeko suak piztu ohi zituzten. Zorionez, egun hartan ez zuten eraikina erabili eta, hortaz, ez zen biktimarik izan.
|
|
2009an, Madrilgo Sociedad Cooperativa de Enseñanza Arturo Soria elkarteari eman zitzaion lehen saria, Gosari Solidarioa programarengatik. Gosaria
|
etxerik
gabeko pertsonei ematea zen, “haiekin hitz egiteko aitzakia gisa eta pairatzen duten ahanztura orokorrari aurre egiteko”. Jarduera larunbatetan lau orduz egin zen, Atotxan, Madrilen.
|
|
Jarduerak ere proposa daitezke. Gizartean baztertuak izateko arriskuan dauden pertsonak Aurten ere, Caritas Salamancak proiektu sozialak antolatu ditu
|
etxerik
gabeko pertsonei eta hiesa duten gaixoei laguntzeko. Boluntarioak ikastetxeetara joaten dira etxeko lanetan eta jantokian laguntzeko.
|
|
Etxebizitzari dagokionez, baliabideak %13, 7 igo ziren 2010ean; 2009an 3,65 milioi euro inbertitu ziren, eta 2010ean 4,15 milioi. Gainera, iaz, Caritasek pertsona ahulenen aldeko ekintzak indartu zituen enborreko programen bidez, hala nola, adinekoak (32 milioi euro, 2009an baino 1,8 milioi gehiago);
|
etxerik
gabeko pertsonak (22 milioi, 1,8 milioi gehiago); haurrak (13,4 milioi, 2,6 milioi gehiago); etorkinak (7,7 milioi); eta familia (7,7 milioi). Caritasen laguntzaren onuradunaren profilari dagokionez, “krisi ekonomikoarekin etorkinen eta bertakoen presentzia orekatu da”, adierazi zuen erakundeak.
|
2012
|
|
Gurutze Gorriak laguntza deialdi bat egin dio Espainiako gizarteari maiatzaren 31n (osteguna), lehen aldiz bere historian, krisi ekonomikoak areagotu dituen gizarte urrakortasuneko egoerei erantzuteko gaitasuna handitzeko beharrari erantzuteko; izan ere, Espainiako biztanleen %21, 8 pobreziaren mugatik behera geratu da. Deialdi honen bidez, erakundeak 300.000 pertsona gehiago zauritu nahi ditu, bereziki kide guztiak langabezian dituzten familiak, etxe pobreetan bizi diren haurrak, familia prekarizazioaren ondorioz familia erantzukizunak dituzten adineko pertsonak, iraupen luzeko langabetuak,
|
etxerik
gabeko pertsonak edo gazte langabeak. Joan den maiatzaren 16an, erakundeak, urteko txostena aurkeztean, 30 milioi euro jarri zituen egoera oso ahulean dauden 300.000 pertsonei arreta zabaltzeko beharrezko funtsetan.
|
|
Ildo horretatik, higiene eta haur loteak banatu zizkien krisiak kaltetutako 17.500 familiari baino gehiagori, 20.600 familiak laguntza ekonomikoak jaso zituzten beren etxebizitzetako muturreko egoerei aurre egiteko, 15.500 pertsonak aldagelak behar izan zituzten, 8.800 haurrek eskola materiala jaso zuten ikasturtea hasteko, eta 20.000 pertsona inguruk jaso zuten gizarte eta osasun erantzuna deprimitutako hiriguneetan. Gainera, 2011ko urtarriletik abendura, 15.900 pertsona igaro ziren
|
etxerik
gabeko pertsonentzako arreta zerbitzuetatik, eta Gizarte Larrialdietarako Unitateek (UMES) 24.400 herritar artatu zituzten. Herritar horiek enpleguari eta laguntza ekonomiko puntualei buruzko informazio puntuen onuradunekin bat egin zuten, eta, beste esku hartze batzuekin batera, erakundeak 2008an aktibatu zituen krisi ekonomikoari erantzuteko.
|
|
150 euro elikagaientzat. 156,77 euro,
|
etxerik
gabeko pertsona baten elikadura eta ostaturako. 170 euro eskola liburuetarako.
|
|
Familia behartsuak hainbat profiletan sartzen dira: ama ezkongabeak, kide guztiak dituzten familiak edo, gutxienez, familiaburu langabeak, lanik egin ezin duten gaixoak, etxebizitza gabeko edo familiaren laguntzarik gabeko familia ugariak,
|
etxerik
gabeko pertsonak edo laguntzarik ez duten atzerritarrak. Caritasko sustapen ibilbideen onuradunen artean ere hautatzen dira, “autonomia ekonomikoa lortzeko tresnak ematen zaizkie eta bertan prestatzen dira”.
|
|
Pertsona bakoitzak motibazio bat du. Haurrak, emakumeak, adinekoak, migratzaileak edo
|
etxerik
gabeko pertsonak dira herritarren kezketako batzuk. Erakundeek haiekin egiten duten lanari buruz gehiago jakiteko, nahikoa da ordu libre bat eta Internet bidezko bilaketa.
|
|
|
Etxerik
gabeko pertsonak, haien egoerak okerrera egiten du
|
|
|
Etxerik
gabeko pertsonen gizarte babeserako baldintzak gogortu egiten dira, eta, beraz, haien eskubideak betetzea eta murrizketa gutxiago eskatzen dira.
|
|
Franco Folini Etxerik gabeko pertsonak, zergatik okertu diren haien baldintzak Etxerik ez izateak babesik eza dakar. Eta ez bakarrik hotza edo euria galarazten duen sabairik ez dagoelako, baizik eta
|
etxerik
gabeko pertsona gero eta gehiago da sistemaren parte ez izatea. Gizarte babeseko pribatuak, estereotipo gehiegirekin identifikatuta, sarritan, lehenago aurkitzen dute bazterketa osasuna laguntza soziala, harremanetakoa, bizitegietakoa edo lanekoa.
|
|
Nahiz eta hori dutenek ere ez dituzten beti baldintza onenak izaten. FEANTSAk(
|
Etxerik
Gabeko Pertsonekin lan egiten duten Elkarte Nazionalen Europako Federazioak) duela aste batzuk ohartarazi zuen Europar Batasunean bizi diren etorkinen «zati handi bat» «instalazio prekarioak eta osasungaitzak dituzten etxebizitza masifikatuetan bizitzera behartuta daudela». Hauen artean:
|
|
Etxerik gabeko pertsonen 2012ko kanpaina «Eskubideak dira, ez opariak. Nadie sin hogar» da hainbat erakundek bultzatutako sentsibilizazio kanpainaren lema Duela 20 urtetik,
|
Etxerik
gabeko pertsonen kanpaina bere egoerari buruzko atentzioa ematen du eta bere beharrei erantzuteko herritarren sentsibilitatea eskatzen du. Badago Caritasek babestua, FACIAM (Baztertuen Integrazio eta Laguntzarako Entitate eta Zentroen Federazioa), fePsh (Etxerik gabeko Pertsonei Laguntzeko Erakundeen Federazioa) eta XAPSLL (Xarxa d’Adenció a Persones Sense Llar).
|
|
Nadie sin hogar» da hainbat erakundek bultzatutako sentsibilizazio kanpainaren lema Duela 20 urtetik, Etxerik gabeko pertsonen kanpaina bere egoerari buruzko atentzioa ematen du eta bere beharrei erantzuteko herritarren sentsibilitatea eskatzen du. Badago Caritasek babestua, FACIAM (Baztertuen Integrazio eta Laguntzarako Entitate eta Zentroen Federazioa), fePsh(
|
Etxerik
gabeko Pertsonei Laguntzeko Erakundeen Federazioa) eta XAPSLL (Xarxa d’Adenció a Persones Sense Llar). Aurten «Eskubideak dira, ez opariak.
|
|
Las
|
etxerik
gabeko pertsonak ez dute sabairik eta, gero eta gehiago, gizarte babesa. Kalean bizi dira eta jasotzen dituzten laguntzak gutxi dira, azken urteotako “aldaketa murriztailea” dela eta.
|
|
Egoera larriagoa da neguaren etorrera. Osasun arretarik eza, hotza eta kaleko biziaren gogortasuna ez dira oso itxaropentsuak. Ondoren azaltzen da zergatik
|
etxerik
gabeko pertsonen egoerak okerrera egin du eta nola, aurten ere, hura babesten duten erakundeek “Etxerik gabeko inor” kanpaina Europako ekimen baten esparruan, inor ez etxerik gabe 2015.
|
|
Irudia: Franco Folini
|
Etxerik
gabeko pertsonak, zergatik okertu diren haien baldintzak Etxerik ez izateak babesik eza dakar. Eta ez bakarrik hotza edo euria galarazten duen sabairik ez dagoelako, baizik eta etxerik gabeko pertsona gero eta gehiago da sistemaren parte ez izatea.
|
|
Dokumentaziorik ez duten migratzaileak, ohikoa da «nomada gisa eta eremu marjinaletan bizitzea».
|
Etxerik
gabeko pertsonen 2012ko kanpaina «Eskubideak dira, ez opariak. Nadie sin hogar» da hainbat erakundek bultzatutako sentsibilizazio kanpainaren lema Duela 20 urtetik, Etxerik gabeko pertsonen kanpaina bere egoerari buruzko atentzioa ematen du eta bere beharrei erantzuteko herritarren sentsibilitatea eskatzen du.
|
|
Helburuak asmo handikoak dira. Asmoa da kalean inor lo ez egitea, larrialdiko ostatuetako egonaldiak hori bakarrik izatea, larrialdiko egonaldiak, aldi baterako egonaldiak ere behar baino gehiago luzatzea, etxe batean bizitzeko alternatibak planteatzea eta gazteak
|
etxerik
gabeko pertsona ez bihurtzea, independizatzen saiatu ondoren.
|
|
Garai honetan, boluntarioak ezinbestekoak dira haurrentzako jolas jarduerak antolatzeko, adinekoei laguntzeko eta
|
etxerik
gabeko pertsonei laguntzeko
|
|
Erakunde batzuek ez dute formula hori onartzen, boluntarioaren epe ertain edo luzerako konpromiso bat eskatzen baita, baina, beti ere, Gabonak aprobetxatu ahal izango dira, urte osoan ekintza ona bihurtuko den boluntario proiektu bati ekiteko. Artikulu honetan, haurrekin, adinekoekin eta
|
etxerik
gabeko pertsonekin boluntario lanetan parte hartzeko aztarnak ematen dira.
|
|
Baina lanak urte osoan jarraitzen du, bakardadea hamabi hilabete ingurukoa baita. Boluntarioak
|
etxerik
gabeko pertsonekin Etxerik gabeko pertsonak bereziki garrantzitsuak dira garai honetan. Familia bilerak egiten diren uneetan, askotan ez dute lotura oro familiarekin, eta, beraz, boluntarioak ezinbestekoak dira konpainia batzuetan konpainia egiteko, gizarte jantokietan eta harrera zentroetan laguntzeko edo kalean lo egiten duten pertsonekin harremanetan jartzeko, eta behar dutenean lagundu nahi zaien pertsonekin harremanetan jartzeko.
|
|
Baina lanak urte osoan jarraitzen du, bakardadea hamabi hilabete ingurukoa baita. Boluntarioak etxerik gabeko pertsonekin
|
Etxerik
gabeko pertsonak bereziki garrantzitsuak dira garai honetan. Familia bilerak egiten diren uneetan, askotan ez dute lotura oro familiarekin, eta, beraz, boluntarioak ezinbestekoak dira konpainia batzuetan konpainia egiteko, gizarte jantokietan eta harrera zentroetan laguntzeko edo kalean lo egiten duten pertsonekin harremanetan jartzeko, eta behar dutenean lagundu nahi zaien pertsonekin harremanetan jartzeko.
|
|
Arrrels Fundació. Besteak beste, Bartzelonako kale bolondresak egiten ditu, boluntarioek
|
etxerik
gabeko pertsonekin konfiantzazko harremana ezar dezaten, behar izanez gero laguntza eska diezaieketela jakin dezaten. Zentro irekiko boluntarioak arratsaldeetan joaten dira hitz egiteko, kartetara jolasteko, farmaziaz, kontsignazioaz, dutxa zerbitzuaz eta arropaz hitz egiteko, erakundeak azaltzen duenez.
|
|
Garapena eta Laguntza. GKE honek
|
etxerik
gabeko pertsonak ere hartzen ditu San Isidro Harrera Zentroan eta Puerta Abierta zentroan, Madrilen. Astero bisitatzen dituzte, eta haiekin hitz egiteaz gain, kudeaketak egitera joaten dira, behar izanez gero.
|
|
Caritas. Besteak beste, erakunde honek
|
etxerik
gabeko pertsonekin lan egiten du. Hala badagokio, egun horiek aprobetxatu egin daitezke boluntario mota honekin harremanetan jartzeko, eta urte osoan zehar mantendu ahal izango dira, horrelako ekintzak egiteko konpromisoa eta jarraipena defendatzen baitira.
|
|
Diotenez, azken urtean asko nabaritu da bizitza kalitatearen jaitsiera: nabarmen igo da
|
etxerik
gabeko pertsonen kopurua, baita depresio kasuak ere; dendetan gero eta gehiago dira hurrengo hilabeteko diru-laguntza murritzak itxaron behar dituztenak kontua ordaintzeko.
|
2013
|
|
Espainian, gero eta pertsona gehiagok eskatzen dute laguntza. Krisiak familia osoei eragiten die, kide guztiak langabezian daudenean, familia pobreetan bizi direnean eta gaizki elikatuta daudenean, ardura edo familia kargak dituzten adinekoak, iraupen luzeko langabetuak,
|
etxerik
gabeko pertsonak edo langabezian dauden gazteak. Hauek dira Gurutze Gorriak antzemandako «egoera larrian dauden» taldeak.
|
|
|
Etxerik
gabeko pertsonak ikusezinak zaizkigu, gure kontzientziak eragin baititzakete.
|
|
Xehetasun guztiak zaindu behar dira, abiapuntuko egoera okerragoa dutenek helmugara iristeko aukera izan dezaten. Enplegu plan integralek pertsona bati laguntza ematen diote lana aktiboki bilatzeko prozesu osoan zehar, eta baita enpresekin ere Programa hauek langabetuei zuzentzen zaizkie, Gizarteratzeko Gutxieneko Errenta jasotzen dutenei edo gizarteratzeko prozesu bat amaitu dutenei,
|
etxerik
gabeko pertsonei, lan baimenik gabeko etorkinei edo hiru hilabete baino gehiagoko baimena dutenei, emakumeek, iraupen luzeko langabetuei edo azken urtean lan egin ez duten gazteei. Oro har, gizarte trebetasun gutxi duten eta laguntza sare gutxi edo batere ez duten pertsonak hartzen dira kontuan, eta, beraz, lana eskuratzeko aukerak handitzen laguntzen zaie.
|
|
Gehien behar duten pertsonen laneratzea lortzeko apustu gogor batean, Gurutze Gorriak enplegurako plan integrala du. Plan horren ibilbideak etorkinei zuzenduta daude, enplegagarritasun eskasekoak, emakumeak, iraupen luzeko langabetuak, asilo eskatzaileak,
|
etxerik
gabeko pertsonak eta hezkuntza sistema utzi duten edo kualifikazio txikia duten pertsonak. Programa horien helburua da pertsona ahulenak edo lana eskuratzeko zailtasun gehien dituztenak.
|
|
|
Etxerik
gabeko pertsonen benetako profila ezagutzen dugu?
|
|
|
Etxerik
Gabeko Pertsonen Egunak agerian utzi du kalean bizitzera behartuta daudenak ezezagunak direla gehienentzat. Askotan, errealetik urruntzen den profil bat irudikatzen dugu.
|