2005
|
|
|
Etxe
Eskolen eta Ikastolen mugimenduak alderatzeko, Fernandez-ek (1994: 110) erabili zuen koadroa aurkeztuko dugu:
|
|
3.2 irudia.
|
Etxe
Eskolen eta Ikastolen arteko diferentziak. (Fernandez, 1994: 110).
|
|
Aurreko koadroan oinarrituta,
|
Etxe
Eskolen eta Ikastolen arteko aldeakzehaztuko ditugu labur labur, Fernandez (1994: 66) autoreak egindakodeskribapenetik abiatuta.
|
|
1
|
Etxe
Eskolek eta Ikastolek, biek ere, euskaraz irakasten bazuten ere, «EtxeEskoletara joaten zen ikasle kopurua txikia da,, goi mailako, familia, kultura, eta ekonomia jatorrikoak gehienak, eta Euzko Alderdi Jeltzalearen ildo politikoaren jarraitzaileak; ikasle guztiek euskaraz badakite.
|
|
2
|
Etxe
Eskolek eta Ikastolek, biek ere, euskara bizirauteko lan egiten zuten. EtxeEskoletan «ama hizkuntzan euskara izango da, eta euskalkiei eutsiko diete»; Ikastoletan «euskara batua irakasten da, eta horrela, hizkuntzaren biziraupenaren alde lan egitearekin batera, euskal hiztunak ez diren tokietan hizkuntzaberreskuratuko dute».
|
|
5 Azkenik, goiko koadroaren irakurketarekin amaitzeko, nazioaren ideiariburuzko iruzkintxo bat egingo dugu:
|
Etxe
Eskoletan eta Ikastoletan, euskarazkoirakaskuntza Euskal Herriaren nazio proiektuaren aldarrikapenarekin loturikdago.
|
|
EtxeEskola eta Ikastola. Aipa itzazu
|
Etxe
Eskolaren eta Ikastolaren arteko aldeak.
|
|
|
ETXE
ESKOLEN ETA IKASTOLENEZAUGARRIAK
|
2012
|
|
Zortzi urterekin gurasoek bizikleta berria oparitu zioten. Ondo pasatzeko, bai, baina baita
|
etxetik
eskolara eta eskolatik etxera joan etorriak azkarrago egiteko ere, denbora gehiago izan zezan aitari nekazaritza zereginetan laguntzeko. Ziklismoaren harrik ez zuen artean.
|
2013
|
|
Zertarako, gainera, ezinezko bati ekin, ahalezko aukera eskura zuenean? Aski zuen, hartarako,
|
etxea
eskola eta unibertsitate bihurtzea, eta senarra irakasle. Baita aukera aprobetxatu ere:
|
|
Herriko mutil askok bezalako bizimodua nuen.
|
Etxetik
eskolara eta eskolatik etxera.Nork imajinatuko zuen hura jazoko zela. Nori eta niri gertatuko zitzaidala. Gure amak apuntatu ninduen eta segidan hartu ninduten.
|
|
Zertarako, gainera, ezinezko bati ekin, ahalezko aukera eskura zuenean? Aski zuen, hartarako,
|
etxea
eskola eta unibertsitate bihurtzea, eta senarra irakasle. Baita aukera aprobetxatu ere:
|
2015
|
|
Garai haietan" bizitza latzagoa zen"; izan ere, zapatu eta domeketan ere
|
etxetik
eskolara eta eskolatik etxera ibiltzen zirela dio Mari Carmen Gallastegik. Ez zeuden aukera asko musika entzun, uniformea erantzi eta beste era batera jantzi edota lagunekin egoteko.
|
2016
|
|
Hasierako praktika haiek bide segurtasuna lantzea eta osasun arazoak ekiditea zuten helburutzat, baina gurean gaur egun martxan jartzen diren Eskola Bide gehienak Tonucciren proposamenetik datoz, eta askoz eraldaketa sakonagoa eta sozialagoa bilatzen dute. Etxea eta eskola direnez gaur egungo haur eta gazteen gotorlekuak, proiektuaren helburu nagusia bi espazio horietaz baliatuz, tarteko ibilbidea(
|
etxetik
eskolara eta handik bueltan etxera) haiek bakarrik egitea lortzea da, helduen laguntasunik gabe alegia. Adin desberdinetako ikasleak elkartu eta joan etorriak euren kabuz gauzatzea.
|
2017
|
|
Zortzi urterekin gurasoek bizikleta berria oparitu zioten. Ondo pasatzeko, bai, baina baita
|
etxetik
eskolara eta eskolatik etxera joan etorriak azkarrago egiteko ere, denbora gehiago izan zezan aitari nekazaritza zereginetan laguntzeko. Ziklismoaren harrarik ez zuen artean.
|
2020
|
|
Horietatik, sei milioi eta erdi baino gehiago joaten ziren egunero haur hezkuntza, lehen hezkuntza eta DBH egiten duten ikastetxeetara (6 urte arte, eskolatzea borondatezkoa da). Baldintza normaletan, astelehenetik ostiralera bitarteko errutina
|
etxetik
eskolara eta ikastetxetik etxera joatera mugatuko litzateke, eskolaz kanpoko jarduerak eta parkeko jolas tarteak izan ezik. Baina konfinamendu egoera baten aurrean, egoera normalak egoera hori izateari uzten dio.
|