Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2001
‎Galzorian dago nahi eta nahi ez, eta ez ideologiaz: batetik, etxe gehienetan soldata bakarra ez da nahikoa, eta nahi ez badute ere, emakumeek etxetik kanpo ere lan egin beharra dute. Gainera, aparailu berriek etxeko lana erraztu eta azkartu dute eta bestalde, gaur ez ditugu sei seme alaba izaten.
2006
‎Dibortzioari buruzko 1981eko Legearen Zioen Azalpenak jasotzen zuenarenarabera, ezkontideen arteko berdintasuna erdiesteko oztopo oro ezabatu behar zen.Ikuspuntu soziologikotik begiratuta, ordea, berdintasun formala aintzatesteak ez duemakumezkoen lanaren eta familiako gainkargen banaketa sexualaren arazoakonpondu. Estatistikek adierazten dutenez, egun, oraindik ere, emakumezkoak diraetxeko lanez arduratzen direnak nahiz eta etxetik kanpo ere lan egin. Emakume etagizonezkoen arteko aukera berdintasuna erdiesteko, beraz, ez bide da nahikoaeskubide eta betebeharren berdintasun formala aldarrikatzea; neurri ekonomiko etasozialak ere hartu behar dira, beharrezkoak baitira kultura mailako aldaketaksustatzeko:
2008
‎JEREMY M: ... etxean ere lan egiteko aukera izan nahi zuen.
2009
‎Nolanahi ere, epaileek greba egin dutela aitortzen ez badute, zaila izango da grebalariak identifikatzea, erakunde judizial askotako epaileek etxetik ere lan egin baitezakete.
‎Bada, erantsi du hezkuntzaren pisu guztia ikasgelaren gain jartzea ez dela egokia, eta etxean ere lan egin behar dela.
2010
‎Ez da erraza izan nere asmoa ulertaraztea; errientak ez dira gau beiletan ibiltzen, neguan lanpetuegi izaten direlako. Eguneko eskolaren ondoan, gauekoa eman behar dute eta honezgain, Herriko Etxean ere lan egin behar, haiek bait dira frantsesez ongi mintzatzen eta irakurtzen duten bakarrak".
2011
Etxean ere lan guztiak egiten aritu zen, Ane berriro supermerkatuan lanean hasi zen arte. Orduan esan zion Anek etxekoak ere berak egingo zituela.
2012
‎umeak daudenean tartean, adin guztietako hiztunek erabiltzen dute gehiago euskara, umerik ez dagoenean baino. Haurren hizkuntza ohituratan eta hizkuntzarekiko jarreratan eragiteko kontzientzia ondo txertatua dagoela berresten du datuak, gizarteak ondo barneratu duela haurren ezagutzan eragiteko, etxean ere lan egin behar dela. Baina haurrik ez dagoenean portaera aldatzeak pista berri bat ematen du, kontzientziarekin batera koherentzia landu beharra dugunaren ideia.
2013
‎Pala mekanikoak eta eskukoak ibili behar izan zituzten kamio guziak garbitzeko. Etxeetan ere lana berretu zen, kanpoko lohia eta zikina barrenera ekartzen zelako.
2020
‎Beste kasu bat ere hartu du hizpide: " Ama batek esan zidan asko kostatzen zaiola haurra lanean jartzea, haserre bukatzen dutela; eskolan eszenatokia aldatzen da eta rolak ere bai, haurrak gurasoak guraso gisa ikusten ditu, ez irakasle gisa, eta batzuei gainera asko kostatzen ari zaie ulertzea etxean ere lan egin behar dutela".
2021
‎Aurretik esan bezala, egunerokotasuna, publikoa zein esfera pribatukoa, iturri egokia da gizarteari buruzko erretratu zehatza egiteko, argi eta garbi ikus daitekeelako nola gizartearen eta sistemaren ezaugarriek eragina duten pertsonengan, nola beraien bizitzak baldintzatzen dituzten. Historia aztertzeko metodo honi esker, gainera, jakin dezakegu emakumeek etxetik kanpo ere lan egiten zutela, familiaren ekonomiari lagunduko zioten beste diru iturri batzuk lortuz. Adibidez, testigantza hauei esker jakin dezakegu Uretamendi alboko meategian etxoletako emakume askok lan egin zutela.
2022
‎Gure etxean ere lana egiten dugu guztiok. Gure aitak burdin landua pilatu ondoren barkuan garraiatzen du Britainiara eta sosak erabaziko ditu, baina etxean ez dugu nabaritzen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia