2000
|
|
Era berean, eta kanpotik
|
etorritako
kulturei esker seguruenik, gizakiak hainbat landareren haziak kultibatzen ikasi zuen, fruitu eta hazi biltzaile izatetik nekazari izatera pasatuz. Lehen nekazari horiek itineranteak ziren, hau da, baso zati bat erre, bertan erein eta urte gutxi batzuetan uztak jaso eta gero, lurzorua txirotzen zenean, beste baso zati batera joaten ziren.
|
2001
|
|
Egia zen urdetegi erraldoiek eta autobideek, bidea izan arren euskararen deklinabideak baino segurkiago aberasten zutela patrimonioa. Aski zen, bargo zahar muturreko zerri egile batekin hitz egitea, zehazki esplikatzen entzuteko adibidez Baionako xingarrak munduan zehar nola balioztatzen zuen etorki ezezagunetik
|
zetorkigun
kultura hau, etorkia norantza haina ilun zuela noski. Kultura mota honek, zentzu guztietara asetzen bederen gintuen eta horretarako agian hautetsien indarrak txalotzekoak ziren.
|
2004
|
|
Autoritatearen lana aisago da, jendea otzanagoa da halakorik ez bada. Hemen goitik —goi agintaritzatik— mugatua
|
datorkigu
kulturak hartu behar duen dimentsioaren luze laburrera.
|
2007
|
|
Eta saihestezina ez ezik, onargarria ere iruditzen zait. Horrek ez du, inola ere, beste gogoeta garrantzitsurik eragotzi behar; adibidez, nolako lekua eman behar diegun kanpotik
|
etorritako
kultura adierazpenei; edota zein den biderik onena gure gizartean tolerantzia eta abegikortasuna lantzeko «desberdina» denarengana.
|
2008
|
|
Beraz nazionalizazio prozesuak masa osoari eragiten zion garaia bizi izan zuen, gizonezkoen sufragioaren orokortzearena (Espainian 1890etik), eskolatze masiboarena (bizkaitarren erdiak 1900ean bazekien gaztelaniaz irakurtzen), merkatu nazionalen kontsolidazioarena, hedabide idatzien sozializazioarena... Antzinako Erregimenetik
|
zetozen
kultura tradizionalak, bereziki nekazari eremuetakoak, higatuz joan ziren, nazioestatuak ezarritako ereduen faboretan. Fenomeno hau, azkarrago edo mantsoago Europako herrialde guztietan gertatu zen.
|
2009
|
|
Ez bakarrik kanpotik datozenei hemengotzen lagundu. Guntinen arabera, etxekoak ere kanpotik
|
datorkien
kultura berrira egokitu behar dira.
|
2010
|
|
Eta aunitzetan gainera erori da harrokeriaren bekatura, hau da, arrazakeriaren teorizaziora, eta praktikara. Hori herri indigenetan baino kultura orientaletik
|
datozen
kulturetan gertatu da gehiago, piska bat sakonduz gero denok dakigun moduan.
|
|
" Asimilazioa", sorterriko kultura baztertu eta harrera egiten dion gizartean bete betean sartu. " Integrazioa",
|
datorreneko
kulturari eutsi eta berrian ere parte hartu, bikulturalismoa. " Bereizketa", harrerako gizartearekin harremanik sortu nahi ez izatea, sorterrikoekin jarraituz.
|
2012
|
|
Kontrakoa ere bai, logoak tratu pribilegiatua duela ematen du aditzera, katalanezkoa beste hizkuntzetakoa baino askoz hobe eta gehiago zaintzen dela, eta, jakina, hori ez da justua. Hori alde batetik; bestetik, hainbat unibertsitatetatik
|
etorritako
kultur kudeaketa eta hizkuntz normalizazioan aditu ziren kudeatzaile berrien taldeak, galdera egiten zion bere buruari, ez al da hori, diruz laguntzea, besteak beste, aginte politikoaren eginbeharra. Zertara propaganda bilatu nahi hori?
|
|
Krisia bera izan daiteke ahalegin zehatz horien motorretako bat, nahiz eta ez izan bakarra. Krisiak agerian utzi du aspalditik eta oinarritik
|
zetorren
kultur sistemaren gabezia, subentzioen sistema sarritan kritikatu honek luzaroan estali duena. Teatroaren kasuan nabarmena da oso, arloak bizi duen babes eza, eta sortzaile berriek bidea egiteko eta denboran irauteko duten zailtasuna.
|
|
Horien arabera, adibidez, ikasle etorkinak euskarazko ereduetanmatrikulatu lirateke, baina, aldi berean, haien jatorrizko hizkuntzak lekuaizan luke bertan. Hau da, etorkin taldeek onartu lukete EuskalHerrira
|
datozenean
kultura eta historia jakin bateko gizartera datozela eta euskalgizarteak onartu luke etorkin taldeek ere historia bat, iragan bat eta kulturabat dutela. Elkarren ezagutza eta errespetua ezarri lirateke, hortaz, ikuspegimultikulturalista baten eskutik (Albite, 2008).
|
|
Ekonomiaz gain, oraingo irratia lehiatu behar dute leku bat izateko dialean, hau da, lizentzia bat lortzeko. Administrazioaren borondatea beti ez
|
dator
kulturarekin bat; sarritan, merkatari irizpideak dira nagusiak. Beste aldetik, erakargarria izan behar da eta hori ez da batere erraza, gero eta gutxiago dena ikusita omen dago eta.
|
2016
|
|
, sorterriko kultura baztertu eta harrera egiten dion gizartean bete betean sartu. ,
|
datorreneko
kulturari eutsi eta berrian ere parte hartu, bikulturalismoa. , harrerako gizartearekin harremanik sortu nahi ez izatea, sorterrikoekin jarraituz.
|
|
Egun kulturari ematen diogun garrantzi analitiko eta estetikoa iraultza burgesean kokatu behar dugu. Bertatik
|
baitator
kulturaren eta naturaren arteko era bateko aurkaritza. Natura espazio ez politiko bezala ulertuko da; kultura, aldiz,
|
2018
|
|
Asimilazioa, sorterriko kultura baztertu eta harrera egiten dion gizartean bete betean sartu. Integrazioa,
|
datorreneko
kulturari eutsi eta berrian ere parte hartu, bikulturalismoa. Bereizketa, harrerako gizartearekin harremanik sortu nahi ez izatea, sorterrikoekin jarraituz.
|
|
Disposizioak postulatzearekin abiatzen den generoaren eskurapenaren kontakizunak kanpoan uzten du, hain zuzen ere, kontakizun horren abiapuntua, zeinak agerian utziko lukeen narrazio hori debekuaren beraren taktika bat dela bere burua hedatzeko. Kontakizun psikoanalitikoan debekuak trebatu, finkatu eta sendotzen ditu disposizioak, eta gero debeku hori bera
|
dator
kulturaren izenean, katexi homosexual kontrolatu gabeak sortutako nahasmenduak erreprimitzera. Lege debekatzailea kontakizunaren une fundazionaltzat hartzen duen ikuspegitik kontatuta, legeak sexualitatea ekoizten du «disposizio» gisa, eta geroago zurikeriaz azaltzen da disposizio ustez «natural» horiek eraldatzeko, kulturan onargarriak diren senidetasun egitura exogamiko bihurtuta.
|
|
kide.
|
Etorri
kultur elkarteko egoitzara eta segituan tramitatuko dizugu bazkidetza.SARREREN ZOZKETAEguna: azaroak 9, ostirala.Zozketatuko ditugun sarrerak: Azaroaren 11ko" Black is beltza" filma ikusteko bi sarrera bikoitz. Azaroaren 16ko" Euskaraldirako lau aitzakia:
|
2019
|
|
Nagore Utxupia EAJko alkategaiarentzat ere lehentasunezkoa da" udal aurrekontuak osatzeko garaian gorliztarren parte hartzea lortzea", apirilean Deia egunkariari emandako elkarrizketan adierazi zuenez. Azpiegituren alorrean, auditorio bat eraikitzea Gorlizentzat premiazko beharrizana dela uste du Utxupiak;" herrikoentzat zein kanpotik
|
datozenentzat
kultur ekimenak antolatzeko aukera emango digu, bertoko elkarteek erabili ahal izatea lehenetsiz beti ere". Behar bezalako gazteleku bat ere gura luke Utxupiak, inguruko beste udal batzuetan daudenen ildo beretik.
|
|
kide.
|
Etorri
kultur elkarteko egoitzara eta segituan tramitatuko dizugu bazkidetza." Dantza" Zuzendaritza eta idoia: Telmo Esnal.Sinopsia:
|
2020
|
|
Abuztuan, berriz, herriko hainbat txoko hartuko ditu kulturak. " Aurtengo uda indartsu
|
dator
kultur arloan. Kaleak hutsak izan ditugu azken hilabeteotan; herriko jaiak ospatu ezinik geratu gara, baina iritsi da ordua, berme eta segurtasun neurri guztiak kontuan hartuta, kaleak biziberritzeko.
|
|
Horietako batean hau esan zuen: «Alemaniara
|
datozenek
kultura aleman liberalera egokitu dute».
|
|
Arrastiko zortzietan, puntu puntuan, agertu ohi da jendaurrean, boleroak, zarzuelak edo ezagunak diren opera kantak abesteko. Dioenez, garai zailak
|
datoz
kulturaren mundurako; bitartean, kantatzeko ohiturak ez galtzeko eta jendea animatzeko baliagarria egiten zaizkio horrelako ekimenak. Horrez gainera, azaldu duenez, azken egunotan Cáritas GKE laguntzeko disko solidarioa grabatzeko ekimena jarri du martxan.
|
2021
|
|
2022an ehun urte beteko ditu Getarian lau urtetik behin antzezten den Elkanoren Lehorreratzeak, eta Haritz Alberdi Getariako alkateak azaldu zuen" ekitaldia eguneratzeko" lanean ari direla herrian. " Gure garaira ekarri nahi dugu, batetik, gure gizartearekin bat
|
datozen
kultur aniztasuna eta errespetua islatzeko; eta, bestetik, gertakari horiei buruz ezagutzen dugun informazio berria gehitzeko kontakizunari", adierazi zuen.
|
|
«Orio koloretsua!»: 18 galderako jolas bat da, herrira
|
etorritako
kulturez zenbat dakigun ezagutzeko. Sare sozialetan banatuko dira galderak.
|
2022
|
|
Imanol Epelde taldeko kideak zehaztu zuenez, Zarauzko kultur ekosistema" aberastera eta trinkotzera"
|
dator
Kultur Faktoria," esperientziei balioa eman, komunitatea sendotzeko harremanak trinkotu eta sormena elikatzeko asmoz".
|
2023
|
|
Ama Maimuna zen, baina guk Muna deitzen genion...". Txikikeria bat izan zitekeenak behinolatik
|
zetorren
kultura baten berezkotasuna adierazten zuen.
|
|
Izan ere, errogabeziaren bigarren faktorea da orai kontzebitua izan den irakaskuntza. Pizkundeak jende jantziaren eta masaren artean moztura denetan sortu du; baina kultura nazio tradiziotik mozterakoan, tradizio grekoan murgildu zuen bederen; geroztik, nazio tradizioarekiko lokarria ez da berrezarri eta Greziarekiko lokarria utzi dugu; horren ondorioz,
|
badatorkigu
kultura bat ingurumen oso hertsian garatutakoa, giro zerratuan, baita mundutik moztua ere; kultura hori biziki itzulia da teknika aldera eta honek eragin anitz dauka; pragmatismoz oso kutsatua dago eta espezializazioak sobera zatikatzen du. Mundu honekiko kontaktutik erabat moztua dago, baita beste munduaren alderako irekidura orotik ere.
|