2002
|
|
Lehen esan dugun modura, genero autobiografikoa da nobela honetan protagonistaren ezinegona kontatzeko forma narratiboa. B. Ciplijauskaiték bere La novela femenina contemporánea() (Anthropos, 1988) ezagunean adierazi bezala, nobelagintza modernoak subjektuaren izaera finkatzen duten ezaugarrietan sakondu nahi du eta hortik
|
dator
genero honek betidanik autobiografiarekin izan duen lotura eta harremana. " Nor naiz?" edo" Zer egiten dut mundu honetan?" galderen erantzun literarioa, emakumezkoen nobelagintzaren ezaugarri bihurtu da XX. mendean.
|
2010
|
|
Zergatiei dagokienez, ikusi dugu emakumearen aurkako indarkeriaren azalpenen gehiengoa jatorri sozialari dagokiola. Badirudi emaitzak bat
|
datozela
genero indarkeriaren sistema patriarkatu honen ondorio dela esaten denean (Corsi, 1995; Giffin, 1994; Heise, 1998). Emakumeen aurkako indarkeria, indibiduoen arteko botere desorekaren erantzuna dela ulertzen dute.
|
|
Urteroko hurrenkeran
|
datoz
generoak. Eta urterokoa da, baita ere, narratibaren gailentasuna.
|
2014
|
|
Trukagarria dolarretan edo eurotan truka daiteke, arrunta ez. Kubara kanpotik
|
etorritako
generoa erosi nahi du jendeak, baina soilik peso trukagarriak erabil daitezke horretarako, kanpokoa erosteko. Kubatarren soldata gehienak, aldiz, peso arruntetan ematen dira.
|
2015
|
|
Horretan saiatu zen Mursego, adibidez, Cumbia villera de la ciudad armera egin zuenean. " Kunbia bat egin nuen, mendebaldean joera dugulako hegoaldetik
|
datozen
genero guztiak bachata, reggaetoia... gutxiesteko. Kantu horren bidez immigrazioak dakarrena aldarrikatu nahi nuen, kanpotik etorritakoa geurea bihurtu".
|
2017
|
|
Emaitza, gehiengoa; ondorioa, berriz izanen dugula misoginia eta bazterketa muin muinean dituen instituzio dogmatikoa ustez denona behar lukeen ordezkaritzan. Ongi etorri LGTIB fobikoa zaren hori, ongi
|
etorri
genero bereizketa ardatz duzuna, ongi etorri pederastia ezkutatu duen instituzioa, ongi etorri dogmaren dogmaz hiltzaile deitzen diena abortatzeko hautua egiten duten emakumeei, ongi etorri bazterkeriari.
|
|
Eguna joan eguna etorri azpimarratzen dute delitugileren baten jatorria edo etorkina dela. Eguna joan eguna
|
etorri
genero estereotipoz betetako albisteak kaleratzen dituzte, emakumea gutxietsiz eta bigarren mailan jarriz. Eguna joan eguna etorri hauspotzen dute patriotismoa, beste gaitz askoren anestesiko gisara.
|
2018
|
|
Zein muga dabil hemen lanean? Arazo gabeak ote dira termino horiek bat baldin
|
badatoz
generoa eta desira kontzeptualizatzeko matrize heterosexualarekin, eta orduan bakarrik. Zer gertatzen zaio subjektuari eta genero kategorien egonkortasunari mozorroa kentzen zaionean esan gabe doan heterosexualitatearen erregimen epistemikoari, eta bistan geratzen denean berak sortzen eta reifikatzen dituela ustezko kategoria ontologiko hauek?
|
|
Beste modu batera esateko: gorputzaren parte batzuk plazeraren gune posible bihurtzen dira bat
|
datozelako
genero bakoitzerako definitu den gorputzaren ideal normatibo batekin. Zelanbait ere, generoaren egitura malenkoniatsuak zehazten ditu plazerak, organo batzuk plazererako sorgortuz eta beste batzuk piztuz.
|
|
Ezin daiteke esan gorputzek adierazi daitekeen existentziarik dutenik genero marka eduki aurretik; hortaz, galdera hau sortzen da: ez ote da gorputza izatera
|
etortzen
genero mark (et) an eta genero mark (ar) en bidez. Zelan berpentsa dezakegu gorputza beste era batera, hau da, ez bitarteko pasibo edo tresna gisa, zain dagoena borondate guztiz ez material batek bizia eman diezaion?
|