Emaitzak: 7
2001 | ||
Espazioa eta kanpokoa dena ezagutzaren jatorri gisa agertzen dira Kantengan; ez, ordea, Leibnizengan. Honen arabera, espazioaren bidez eta, beraz, sentsazioaren bidez | datorkigun ezagutza oso maila apalekoa da, ez da benetako ezagutza; hori arrazoimenak soilik lortuko du. Hortik sortzen dira Leibnizen monadak, espazioaren eta denboraren beharrik ez duten objektuak, bere baitan aski direnak kanpoko gauzaren batekin harremanik izan gabe. | |
Lehen urratsa ezagutza hutsaren eta enpirikoaren artean bereiztea da. Ezagutza oro esperientziatik abiatzen da; baina ezagutza oro esperientziatik abiatzen bada ere, ez | dator ezagutza oro esperientziatik, ez da hau bere jatorri bakarra. Esperientziak ezagutza berriak eskaintzen dizkigu, eta gauzak nola diren esaten digu, ez, ordea, gauzak horrela izan behar dutenik. | |
2002 | ||
Joan den astean, Lisboan, jada badauden testen errebelazio zientifikoak eta ikuspegi eguneratuak eztabaidatu dituzte. Helburua haurren behar guztiak tratatzea da, neurobiologiatik, psikologiatik eta psikiatriatik | datozen ezagutzak erabiliz. Pediatrian aditu den T estatubatuar batek gidatu ditu. | |
2004 | ||
Zentzuzkoa ematen du sentimenen bidez gureganatzen ditugun determinazioak direla onartzea, baina garbi geratu da, honez gero, horietaz hitz egitean atzera murgiltzen garela ezagutezinaren eremu labaingarrian. Alabaina, nahikoa al da hori sentimenetatik | datorkigun ezagutza erabat baztertzeko, kontuan izanda eredu matematizatzaileak, azaldu berri dugun modura, badituela bere mugak, eta ez makalak gainera. Balio al du honek, bestalde, Jainkoa engainatzailetzat hartzeko eta kontsideratzeko kolorearen eta hotsaren gisako determinazioak asmazioak direla ez ei direlako errealitate matematikoak? | |
2008 | ||
1) Euskalduna globala identitatea euskara ezagutu nahi izatea ezaugarriarekin indar handienarekin lotzen da; ondoren | datoz ezagutza maila eta erabilera ezaugarriak. | |
Lehenago, ezak bultza eginik," aberastera" joaten zen jendea hemendik urrutietara, eta orain, berriz, gehiegiak egotzirik," pobreei laguntzera". Handik honakoan, hala diruz nola duintasunez gailendurik | datozenentzat ezagutza edo ezinikusi berbera dago inongo bultzadak inora egotzi gabekoen aldetik. | |
2022 | ||
Ziurrenik, | zetorrenaren ezagutza eza izango zen kausa. Tripa festako lagunak bezalaxe, alegia. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
etorri | 7 (0,05) |
Lehen forma
datorkigun | 2 (0,01) |
dator | 1 (0,01) |
datoz | 1 (0,01) |
datozen | 1 (0,01) |
datozenentzat | 1 (0,01) |
zetorrenaren | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Jakin liburuak | 3 (0,02) |
Consumer | 1 (0,01) |
Berria | 1 (0,01) |
Alberdania | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
etorri ezagutza | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
etorri ezagutza erabat | 1 (0,01) |
etorri ezagutza erabili | 1 (0,01) |
etorri ezagutza ez | 1 (0,01) |
etorri ezagutza maila | 1 (0,01) |
etorri ezagutza oro | 1 (0,01) |
etorri ezagutza oso | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |