2002
|
|
Orain, pozaren pozez, umeak euskaraz hazten ditugu eskoletan, ikusten duzunez. Idazle onak ditugu gure artean, luma arin erabiltzen dutenak, esan nahi duten hori esan nahi duten moduan eta unean eragozpenik gabe adierazteko gai direnak, aldamenean beti hiztegira altxapeka begira egon gabe, eta gogora
|
datorkien
erdal esaera haren ordaina euskaraz zein ote den kontuan hartu gabe ere. Orain, eginaren eginak gure eskura jarri dizkigu autore guztien liburuak CDetan edo Interneteko sareetan, hariaren bidez kontsultatzeko moduan.
|
2005
|
|
Alderantzizkoa izan da garri eta kor atzizkien erabilera alda tzera eraman gaituena, alegia, euskal garri atzizkia erdal ble atzizkiarekin parekatzea. Halaber, erdal sistemarekiko parekatze horretatik
|
datorkigu
erdal hitz bakarrerako hitz bakarreko euskal ordaina nahi izatea: internacional >
|
2007
|
|
Garai batean, gatzak balio handia zeukan, truke txanpon edo diru gisa. Hortik
|
dator
erdal hitza: â?, salarioâ?, hau da, â?, gatz sariaâ?.
|
2008
|
|
Baserri mundukoak, gehienbat, edo euskal herri txikietako biztanleak. Eta gu ez
|
gatoz
erdal periferiatik euskal mundurantz: ez, gu euskal mundu horretatik gatoz eta erdal mundura ekarri gaituzte, erdal itsasoan murgildu gaituzte, eta, murgildu ez ezik, ito.
|
|
Lehen mailako herritar izateko eskubidea dugun aldetik, euskaldun izan nahi dugu, eta euskaldun izateko baldintza soziolinguistikoak nahi ditugu erdaldunek erdaldun izateko dituzten modu berean. Ibarretxeren esperientzian eta oharmenean mundu erdalduna orain dela urte batzuk baino euskaldunagoa izango da bere agintepeko lurraldeetan, baina euskal mundutik
|
etorrita
erdal mundura kondenatu gaituztenok alderantzizko sentipena daukagu; geure izatearen eta nortasunaren ukapen sistematikora kondenatu gaitu egungo egoera soziolinguistikoak eta kulturalak.
|
|
Baliteke. Baina herri txiki euskaldunetan bizi den euskaldunak ere lanak izango ditu bizitza modernoaren joan
|
etorriak
erdal munduaren itsasoan murgildu gabe egiteko. Euskalduna, denik euskal herririk euskalduneneko euskalduna ere, nik dakidala, bizitza modernoaren zurrunbiloan barneraturik bizi da aldez edo moldez.
|
2011
|
|
EITBko aurreko zuzendaritza ere bat
|
dator
Erdal irakaslearen erlatibismo teknologikoarekin. Horren arabera, digitalizatzea, eta ondorengo konbergentzia, ez daprozesu mekaniko eta kausala.
|
2015
|
|
Nafarroatik
|
etorritako
erdal idazleen hirukoa indartsuagoa zen. Batetik, Pablo Antoñana zegoelako, ordurako idazle esanguratsua jadanik, 50eko hamarkadaren amaieratik argitaratzen zuena; bestetik Sánchez Ostiz, oraindik idazle aski ezezaguna bazen ere hurrengo hamarkadetan espainieraz idatzitako literaturako erreferente garrantzitsu bihurtuko zen.
|
2016
|
|
Beren biziaren zati garrantzitsuak (gizakiaren Gemeinschaft giroa sortzen dutenak eta euskarazko arnasgune trinkoetan bizi izaten lagun diezaieketenak, bereziki) euskaraz sortzen, antolatzen eta seme alabei transmititzen ikasi dute. Eguna joan eta eguna
|
etorri
erdal munduarekin mutur joka ibili gabe euskal kulturari edertasun kutsua eransten asmatu dute, gogoz eta ekitez euskal neurrietara errendituz eta kanpoko herritar euskaldunen zein erdaldunen aurrean beren bizimodu berezia errespetatu araziz. Mila bider errazagoa da hori esaten, egiten baino.
|
2022
|
|
Euskarazko zer abesti famatu
|
datoz
erdal musikatik?
|
2023
|
|
XIX. mendearen erditik aurrera geroz eta nabarmenagoa zen industrializazio prozesuaren garapena, lanera
|
zetorren
erdal emigrazioak geroz eta pisu handiagoa hartu zuen euskal jendartean, eta gutxika masa kulturaren lehen agerpenak hasi ziren loratzen. Euskal kulturak Europan geroz eta interes biziagoa pizten zuen bitartean, geroz eta ertzerago egin zuen bere lurraldean:
|