Emaitzak: 12
2011 | ||
5.2.5 Ikasle | etorri berrien jatorrizko hizkuntzak | |
Sarritan, gainera, | etorri berrien jatorrizko hizkuntzak hizkuntza gutxituak izaten dira jatorrizko herrialdeetan, horrek esan nahi duen guztiarekin. Baina are gehiago, hizkuntza horiek, harrera lurraldean ere, hizkuntza gutxitu izaten jarraitzen dute. | |
Datozen orrialdeetan, lehendabizi, harrera lurraldeko hizkuntzen irakaskuntza eta ikaskuntza izango ditugu hizpide. Eta bigarrenik, | etorri berrien jatorrizko hizkuntzen tratamendua eskolan. | |
5.3.2.2 Eskolan | etorri berrien jatorrizko hizkuntzak sustatzeko hainbat proposamen | |
Eskolaren funtsezko ekarpena izan daiteke ikasle | etorri berriei jatorrizko hizkuntzekiko irudikapen positiboa eraikitzen laguntzea. Jatorrizko hizkuntzekiko atxikimendua indartzen lagundu behar zaie, eta horretarako, gorago aipatu dugun Eskisabelen artikuluan agertzen zena bezalako ekimenak bultzatu behar dira. | |
Bide horretatik, zutabe nagusia izan daiteke | etorri berrien jatorrizko hizkuntzak mantendu eta bultzatzea (kasu askotan hizkuntza gutxituak izango dira Euskal Herrian), besteak beste, horrek euskararekiko ere jarrera abegikorragoa izan dezaten ekarriko duelako, eta euren prozesua integrazioaren bidetik bideratuko delako eta ez asimilazioaren bidetik. | |
5.3.2 | Etorri berrien jatorrizko hizkuntzak | |
Ikasle | etorri berrien jatorrizko hizkuntzak 115 | |
5.3.2 | Etorri berrien jatorrizko hizkuntzak 123 | |
Eskolan | etorri berrien jatorrizko hizkuntzak sustatzeko hainbat proposamen 125 | |
2021 | ||
Bortzirietako harrera plana Topagunearen aniztasun taldearen aholkularitzarekin egin zen. Plana osatzeko zenbait lagun elkartu ziren (euskara teknikariak, gizarte hezitzailea, zenbait irakasle, mankomunitateHizkuntza ekologiaren printzipioa aintzatetsita, | etorri berrien jatorrizko kultura eta hizkuntza (k) balioan paratzen dira; jendarte batean ukipenean bizi diren hizkuntza eta hiztunei garatzeko aukera ematen zaie. ko burua, kanpotik gurera etorritako hiztun berri bat, eta Topaguneko aholkulariak), egindako ibilbidea baloratu, eta, aitzinera begira, hizkuntza harrerak izan lituzkeen ezaugarriak, helburuak eta jarduerak adosteko.... Kontzeptuak definitzen dezente aitzindu zen. | |
Hizkuntza harrerari dagokionez, abiapuntua da Bortzirietan euskara dela gizarte kohesiorako hizkuntza. Hizkuntza ekologiaren printzipioa aintzatetsita, | etorri berrien jatorrizko kultura eta hizkuntza (k) balioan paratzen dira; jendarte batean ukipenean bizi diren hizkuntza eta hiztunei garatzeko aukera ematen zaie ikuspegi honetatik. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
etorri | 12 (0,08) |
Lehen forma
Argitaratzailea
UEU | 10 (0,07) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 2 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
etorri berri | 12 (0,08) |
Konbinazioak (3 lema)
etorri berri jatorrizko | 12 (0,08) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |