2011
|
|
Horregatik, garrantzitsua da harrera herrialdetik era askotako mekanismo eta bitartekoak eskaintzea etorkinek hizkuntza berri horiek ikas ditzaten. Baina bestalde, oso garrantzitsua da, baita ere,
|
etorri
berrien hizkuntzak bultzatu eta sustatzea. Hau da, etorkinek ez ditzatela euren jatorrizko hizkuntzak alde batera utzi harrera herrialde hizkuntzak ikastearren.
|
|
Hurrengo orrialdeetan eskolaren esparrura mugatuko gara. Lehendik ere esana dugu etorri berrien hizkuntzak bultzatzeko asmoz hizkuntza horiek eskolatze hizkuntza izatea edota irakasleek ikasle
|
etorri
berrien hizkuntzak ikastea praktikan ezinezko diren planteamenduak direla. Baina jakina da, era berean, etxeko hizkuntzak sustatzea bigarren edo hirugarren hizkuntzak ikasteko aldagai garrantzitsua dela (Barkin, 2002) edo hizkuntzen ikaskuntzan motibazioa funtsezko aldagaia dela (Txepetx, 1987).
|
|
Baina jakina da, era berean, etxeko hizkuntzak sustatzea bigarren edo hirugarren hizkuntzak ikasteko aldagai garrantzitsua dela (Barkin, 2002) edo hizkuntzen ikaskuntzan motibazioa funtsezko aldagaia dela (Txepetx, 1987). Eskolak, beraz, ondo asmatu beharra dauka zer egin dezakeen eta zer ez ikasle
|
etorri
berrien hizkuntza eta kulturekin.
|
|
Egin eskolan
|
etorri
berrien hizkuntzak sustatzeko proposatzen diren ideien inguruko mapa kontzeptual bat.
|
|
Ondorengo web orrietan (<www.cuadernointerculural.org, www.aulaintercultural. com>, <www.zipilagun.blogspot.com, www.etorkinekin.blogspot.com/2007/09/ hipi berrientzat kit >) hainbat material azaltzen da ikasle etorri berrien integrazioa bultzatzeko. Aztertu web horri horiek eta proposatu esku hartze programa bat ikasle
|
etorri
berrien hizkuntzak lantzeko.
|
|
Horiek horrela, garrantzitsua da hizkuntza gutxituen normalizazio edo indarberritze prozesuetan
|
etorri
berrien hizkuntzak ez hartzea oztopotzat, baizik eta hizkuntza aniztasunaren alde egiteko aukeratzat. Noski, bide horretan hezkuntzak ere zeresan handia du, edo batez ere, erronka handi bat dauka esku artean:
|
|
Noski, bide horretan hezkuntzak ere zeresan handia du, edo batez ere, erronka handi bat dauka esku artean:
|
etorri
berrien hizkuntzak ere nola sustatu. Erronka konpartitua dela ere egia da, bertako hizkuntza gutxituak indarberritzea eskolak berak bakarrik lortuko ez duen bezalaxe, etorri berrien hizkuntzak sustatzeko ere bestelako esparruetan ere eragin baita.
|
|
etorri berrien hizkuntzak ere nola sustatu. Erronka konpartitua dela ere egia da, bertako hizkuntza gutxituak indarberritzea eskolak berak bakarrik lortuko ez duen bezalaxe,
|
etorri
berrien hizkuntzak sustatzeko ere bestelako esparruetan ere eragin baita. Bide horretan, etorri berrien familia eta gertuko harreman sareak giltzarri izan daitezke.
|
|
Hurrengo orrialdeetan eskolaren esparrura mugatuko gara. Lehendik ere esana dugu
|
etorri
berrien hizkuntzak bultzatzeko asmoz hizkuntza horiek eskolatze hizkuntza izatea edota irakasleek ikasle etorri berrien hizkuntzak ikastea praktikan ezinezko diren planteamenduak direla. Baina jakina da, era berean, etxeko hizkuntzak sustatzea bigarren edo hirugarren hizkuntzak ikasteko aldagai garrantzitsua dela (Barkin, 2002) edo hizkuntzen ikaskuntzan motibazioa funtsezko aldagaia dela (Txepetx, 1987).
|
2019
|
|
Lan ildo honek baina, badu bere ifrentzua: herrietako eskoletako irakasle eta gurasoen edo beste elkarte eta erakundeetako partaideen formazioa eleaniztasunaren inguruan,
|
etorri
berrien hizkuntzekiko errespetuan trebatzeko eta hizkuntzok erabil ditzaten eta etxeetan mantendu eta transmititu ditzaten lortzeko.
|
2021
|
|
Bertze alde batetik, epealdiko lorpenik haundiena harrera sistematizatzea izan zen. Hasierako helburua protokolo bat prestatzea bazen,
|
etorri
berrientzako hizkuntza harrera planerako jauzia egitea aitzinera pauso galanta izan da; ikuspegia zabaltzea ekarri du, zenbait urtera egin beharrekoak biltzea eta, batez ere, harreraz harago, hizkuntza eta kultura aniztasuna lantzeari dagokiona, euskara ardatz izanen duen gizarte anitz eta kohesionatu baten lorpenera begira paratzea.
|
|
Guk baino ibilbide luze eta oparoagoa dute arlo honetan bertze hainbatek, baina ezin uka gure aspaldiko kezka dela, eta euskara ardatz duen harrera eta jendarte kohesiorako urrats eta jarduerekin ez ginela bart gauerdian hasi. Gai honekin estuki lotua,
|
etorri
berrientzako hizkuntza harrera pentsatu eta antolatzea izan dira gure lehentasunak. Hizkuntza eta kultur aniztasuna, elkar ezagutza, jendarte kohesioa, batera edo zeharka landu ditugu.
|