Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 32

2011
Etorri berriak harrera herrialdera iristean hainbat zailtasun eta erronkei aurre egin beharrarekin aurkitzen dira, eta horien artean bertako hizkuntza edo hizkuntzak ikastea izaten da erronka nagusietakoa. Kasu askotan, etorri berrientzat harrera lurraldeko hizkuntza edo hizkuntzak erabat arrotzak izaten dira.
‎Etorri berriak harrera herrialdera iristean hainbat zailtasun eta erronkei aurre egin beharrarekin aurkitzen dira, eta horien artean bertako hizkuntza edo hizkuntzak ikastea izaten da erronka nagusietakoa. Kasu askotan, etorri berrientzat harrera lurraldeko hizkuntza edo hizkuntzak erabat arrotzak izaten dira. Baina beste batzuetan ez, izan ere, jatorrizko herrialdeko hizkuntza eta harrera herrialdeko hizkuntza berbera izaten dira.
‎Baina bada hirugarren kasu nagusi bat ere: litekeena da etorri berriek harrera lurraldeko hizkuntzetako bat jakitea, baina ez bestea, edo besteak. Azken hori oso ohikoa da, esate baterako, Hego Amerikatik Hego Euskal Herrira datozenen kasuan.
‎5.3.1.1 Murgilketa ereduak balio du etorri berriek harrera lurraldeko hizkuntza ikas dezaten?
‎Aurreko puntuko auziaz harago, hainbat autorek egindako proposamen pedagogiko eta didaktiko batzuk ere ekarri nahi genituzke hona, etorri berriek harrera lurraldeko hizkuntza edo hizkuntzak ikasteko orduan baliagarri izan daitezkeelakoan (Barkin, 2002; Barkin eta beste, 2007; Carbonel, 1995, Coelho, 1998; Carrasquillo eta Rodriguez, 1996; Sainz, 2002; 2004). Ez da gure asmoa proposamen hauek bateratzen saiatzea edo halako teoria didaktiko koherente bat eraikitzea, baizik eta askoz ere modu xumeagoan, proposamen horiek bata bestearen atzetik labur labur aipatzera mugatuko gara:
2015
‎Buelta eman eta haiengana hurbildu da, isilik, meza ez oztopatzeko eta ahalik eta gizon gutxien konturatzeko. Martin eta Esteban ohartarazi ditu bisitaz, buruarekin keinu bat eginda, eta hirurak irten dira kanpora, etorri berriei harrera egitera.
2018
‎XIX. mendearen bukaera aldean Jaizkibel mendian, Guadalupeko gotorlekutik hurbil zegoen baserri batean Ameriketatik etorritako osaba indianoa hartzen zuten. Familia osoa baserriaren atarian zegoen, osaba etorri berriari harrera egiten, etxekoandre alarguna eta lau seme alabak.
‎13:00 Soka dantza eta Elgetara etorri berriei harrera.
‎Urtero bezala, hainbat herrialdetako folklorea, kultura eta gastronomia ezagutzeko nahiz partekatzeko parada izango da. Aurten, gainera, garrantzi berezia eman nahi diote haur eta gazte etorri berriak herrian integratzen laguntzeko eta denon artean kultura eta jatorri aniztasuna onartzen duen gizartea eraikitzeko egiten ari diren lanari.Ikasturte honetan Ongi Etorri Eskolara programa jarri du martxan udalak herriko bi eskoletan –Antoniano ikastetxean eta Orokieta Herri Eskolan–, zarauztar etorri berrien harrera hobetzeko eta kulturartekotasuna lantzeko. «Gure helburua da Zarauztik Mundura jaia ikastetxeetan egiten ari den lanaren ispilu izatea», azaldu du zinegotziak.Ongi Etorri Eskolara proiektuko kide Dorleta Mikeok jakitera eman du beraien egitekoa, eta «gure helburuetako bat da eskolan kulturartekonasunaren inguruan egiten dugun lana herrira ateratzea».... Hori horrela, larunbat arratsaldean aurkeztuko dute jendaurrean.
2019
‎Beraz, etorri berria herria ezagutzeko eta herrira egokitzeko egiten diren ekintzak, hau da, etorri berriari egiten zaion harrera, oso garrantzitsua da. Gizarteratzea bi norabideko prozesua da eta gizarte hartzaileak etorri berriei harrera egiten dienean eta aukerak eskaintzen dituenean, gizarteratze positibo bat egiteko aukera gehiago dago. honetarako tresna izan nahi du Auzokok. Saiatu behar gara" giltza sekretua" transmititzen. euskaltegi batean euskara ikasi dezakezu, baina ez da eraginkorra izango euskara duen jendearekin hitz egiteko aukera ez baduzu. euskararen bidezko elkargunea da Auzoko.
‎Apain jarri eta dotore jantzi ondoren baizik ez zen itzuli. Orduan egingo zion etorri berriari harrera. Horrela hasi nintzen antzematen zer egon zitekeen gordeta antzertiaren muinean.
2021
Etorri berriei harrera egiteko protokoloak
‎Aniztasun hori behar bezala kudeatzea da udalen erronka nagusietako bat. Horretarako, hainbat egitasmo eta tresna prestatzen ari dira etorri berriei harrera egokia egin eta elkarbizitza sustatzeko helburuarekin.
Etorri berrien harrera
‎Andoainen ere martxan dute harrera plana. Udaleko lan sail guztiak, Gizarte Zerbitzuen gidaritzapean, etorri berriei harrera egiteko protokoloa eta gida ari dira lantzen.
‎" Euskara ardatz izanen duen jendarte kohesioa helburu, etorri berriei harrera eta kultur aniztasuna Bortzirietan" izeneko artikulua idatzi dute Urko Ikardo eta Patri Arburua Bortziriko Mankomunitateko euskara teknikariek. Mankomunitate horretan migrazio prozesuen ondoriozko hizkuntzaeta kultura aniztasuna lantzeko duten modua azaldu dute, eta euskararen biziberritze prozesua ardatz hartuta hizkuntza harrera inplementatzeko sistema erakutsi dute artikuluan.
‎Mario Zapata soziologoaren" Etorri berrien harrera integral baterako gako nagusiak, gutxiagotutako hizkuntzen testuinguruan" artikuluan kulturaeta hizkuntza aniztasunaren kudeaketa planteatzen da gutxiagotutako hizkuntzen testuinguruan. Azpimarrau behar da zenbateraino den garrantzizkoa etorri berrien harrera protokolizatua eta integrala, izan ere, harrera hori eragile sozialen zeregina ere badela aldarrikatzen den arren, etorri berrien harreran ikuspegi integrala bermatu behar dela azpimarratzen du, helburu horrekin plan orokorrerako printzipioak eta estrategiak ere proposatuz.
‎Mario Zapata soziologoaren" Etorri berrien harrera integral baterako gako nagusiak, gutxiagotutako hizkuntzen testuinguruan" artikuluan kulturaeta hizkuntza aniztasunaren kudeaketa planteatzen da gutxiagotutako hizkuntzen testuinguruan. Azpimarrau behar da zenbateraino den garrantzizkoa etorri berrien harrera protokolizatua eta integrala, izan ere, harrera hori eragile sozialen zeregina ere badela aldarrikatzen den arren, etorri berrien harreran ikuspegi integrala bermatu behar dela azpimarratzen du, helburu horrekin plan orokorrerako printzipioak eta estrategiak ere proposatuz.
‎Mario Zapata soziologoaren" Etorri berrien harrera integral baterako gako nagusiak, gutxiagotutako hizkuntzen testuinguruan" artikuluan kulturaeta hizkuntza aniztasunaren kudeaketa planteatzen da gutxiagotutako hizkuntzen testuinguruan. Azpimarrau behar da zenbateraino den garrantzizkoa etorri berrien harrera protokolizatua eta integrala, izan ere, harrera hori eragile sozialen zeregina ere badela aldarrikatzen den arren, etorri berrien harreran ikuspegi integrala bermatu behar dela azpimarratzen du, helburu horrekin plan orokorrerako printzipioak eta estrategiak ere proposatuz.
‎Hizkuntza integrazioa helburu, lorpen haundiena izan da etorri berriei harrera egiteko plana prestatzea, kultura eta hizkuntza aniztasuna baliotzat hartuta, euskara ardatz izanen duen gizarte kohesioa planteatzea.
‎— Hizkuntza integrazioa helburu, lorpen haundiena izan da etorri berriei harrera egiteko plana prestatzea, eta aitzineko hamarkada hasierako etenaldia gaindituta, kultura eta hizkuntza aniztasuna baliotzat hartuta, euskara ardatz izanen duen gizarte kohesioa planteatzea, eta, etorri berriei euskarari buruzko informazio, mezu eta bitartekoak eskaintzea, euskarara hurbildu daitezen, eta seme alabek euskaraz (ere) ikas dezaten. Ikastetxeetan sortu den euskara indartzeko beharrari modu xumean erantzun diogu mentoretza egitasmoarekin, garapena duena (Ibid, 52).
‎Helburuen garapenean berariaz aipatzen dira euskaraz jakinen duten hiztun gehiago izatea, bereziki kanpotik gurera bizitzera etorri diren jatorri aunitzetako herritarren artean, eta etorri berrien harreran, euskararen erabilera areagotzea, horretarako herritarrak eta gizarte eragileak aktibatu eta ahaldunduta.
‎Helburu garrantzitsua herritarrak eta gizarte eragileak etorri berrien harreran parte har dezaten aktibatzea da, hizkuntza, migrazio eta aniztasun gaietan sentsibilizatzea indartuz.
‎Bertze helburu garrantzitsua herritarrak eta gizarte eragileak aktibatzea da, etorri berrien harreran parte hartu eta ekarpena egin dezaten. Herritarren harrera sarea sortzeko urratsa egin nahi da, zaila bada ere herri erakundearen bulkada hutsetik helburu hori erdiestea.
Etorri berriendako harrera programei laguntza: Nafarroako Udaletako Euskara Teknikarien Sareak (NUETSek) egindako argitalpena; Bortzirietan bolondresek osatutako harrera sarea sortu eta etorri berriak euskara ikastera animatzeko bideoa ekoiztu.
‎Nafarroako eskualde bateko harrera programak finantzatzeaz harago, bertzelako inplikazio bat da aitzinera eginen badugu, batetik toki entitateekiko elkarlanean sakontzea, eta, bertzetik, honako ardatz hauetan baliabide askitasuna bermatzea: etorri berrien seme alabentzako euskara indartzeko programetan, etorri berrientzako harrera programa eta euskara ikastaroetan, eta herritar zein eragileentzako sentsibilizazioan, hizkuntza eta kultura aniztasunari buruz, eta migrazio prozesuek planteatzen dituzten erronkei buruz. •
‎Euskara ardatz izanen duen jendarte kohesioa helburu, etorri berriei harrera eta kultur aniztasuna
‎Ez dugu helburu kronologia xehea egitea, baizik eta agerian paratzea zein izan diren emandako pausoak, edo aitzinera pausoak hobeki erranda, immigrazioa, harrera eta euskara uztartzeko lantegi horretan. Ondorio bezala, bere xumean nabarmendu nahi ditugu, batetik, gure planetan aniztasunaren gaia oinarri eta zehar lerro bezala lantzeak zer ekarri digun, alegia, gure ikuspegia zertan den, eta, bertzetik, etorri berrien harrerarako abian ditugun egitasmo edo jarduera batzuk.
‎Gakoa, beraz, aldagai horietan ahalik eta gehien eragitea da, etorri berriei harrera egiterakoan euskara ezinbesteko osagaia dela sentiaraztearekin eta ulertaraztearekin batera. Horretarako, noski, ongi antolaturiko herri ekimenak behar dira.
‎“Eta hortik euskara ikasteko nahia sortu da”, jakinarazi du Zestauk, “eta hor gabiltza, euskara ikastaro bat antolatzen”. Aitzindari izan ziren bi udalak aurten etorri berriei harrera egiteko ekitaldia eginen dute. “Anitzartean Zerbitzuaren helburua da udal guztiek pauso hori ematea.
2023
‎Eskoletan hainbat modutan landu ohi da arrazakeria. Amara Berrin, besteak beste, Ongi etorri eskolara programa dute, etorri berriei harrera egiteko, eta tutoreekin ere jorratzen dute gaia. Hala ere, uste dute agerikoa dela oraindik ere gabezia handiak daudela, eta beste zerbait egiteko beharra ikusten dute.
‎ZAPATA, Mario (2021). " Etorri berriei harrera integral baterako gako nagusiak, gutxiagotutako hizkuntzen testuinguruan", BAT Soziolinguistika Aldizkaria 119, 2: 127
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia