Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 74

2000
‎Karrikan, mutiko bi ostikoka lotzen dira, karraxika ama enoatuak jauzian etorri eta zartakoz bereizten [dituzten arte.
2001
‎Gero handik bost bat urtera berriz egin nuen. Probintziala Indian izana zen, eta etorri eta hango berri ematen ari zitzaigun ikasleei. Beste gauza askoren artean, zera esan zigun:
‎Hizketan hasi eta oso gauza jakingarriak kontatu zizkidan. Etxera etorri eta hark kontatutakoak idazten hasi nintzen. Ordura arte nire buruari atzeraka tiratzen nion bezala, handik aurrera aurreraka tira nion.
‎Alde horretatik, azken aspaldiko erasooi ikusten diedan arriskurik handiena zera da: erasoak kanpotik datozkigula eta, duguntxo horrendefentsa numantikoan tematzea, geurearekiko ahalmen kritikoa galdurik. Hezkuntza sistemaren kontrako erasoek ez dute gure hezkuntza sistema den baino hobeagoa egiten:
2002
‎Baina bi argiteletxe hauek ez dira bakarrak. UEUk (Udako Euskal Unibertsitatea) ere 25 urte ospatu du joandako urtean, Uztaritzetik etorri eta Iruñean kokatu zela, 1976 urtean. Iaz 25 urte bete ziren Gasteizko Jazzaldiaren sorreraz.
2003
‎Mende laurden bat daramagu goizetik arrats atekatik aterako gaituen gertakari miraritsuaren esperoan. Ez da halakorik etorri eta, zenbaiten kalaka gorabehera, zeruertzean ez da itxaropenari eusteko aztarnarik ageri. Ordu dugu.
‎Legeak ezarritako mugak aise gainditu ditu euskarak eta, gaur egun, herri ekimenari esker, helduen euskalduntze alfabetatzea, ikastolak, euskara taldeak eta, oro har, euskararen aldeko dinamika errealitate pozgarriak dira Nafarroa osoan. Dereduek matrikulazio handia eskuratu dute azken urte hauetan eta milaka heldu aritu da euskaltegietan; ondorioz, belaunaldi berriak neurri handi batez euskaraz datoz eta euskaldunberrien lehen haur sortzen hasiak dira, horrek esan nahi duen guztiarekin. Gainera, kalitatezko zerbitzu eta produktu ugari sortzeko gaitasuna izan du Euskalgintzak eta mugimendu erakargarri bilakatu da jende askorentzat.
2004
‎Eta hala ere Kantek hilezkortasuna eta Jainkoa berreskuratzen ditu atzeko atetik, postulatu gisa, Arrazoimen praktikoaren kritika n. Heinrich Heineren arabera tragediaren ondoren fartsa dator eta beraz Jainkoarekin akabatu ondoren Kanten zerbitzaria, Lampe, negarrez hasi zen eta Kant errukitu zen: Lampe gaixoak Jainkoa behar du, Jainkorik gabe ezin du zoriontsu izan.
‎Liburu eder eta mardulak ziren, marrazki eta argazki askorekin hornituak. Ikastolekin batera zetozen eta gazteei eskainiak ziren.
‎Kultura sexistatik mintzaira sexista dator eta mintzaira sexistak kulturaren sexismoa iraunarazten du.
2005
‎Ikasgelako atetik barrura egin zuenean, beltzez edo gri sez jantzita zetorren eta lepoan, gorbataren lekuan, bazeka rren halako gauza zuri bat. Abadea ere bazela esana zigu ten, estralurtarra izateaz gain, baina hamaika abade iku siak izanagatik (Don Severiano, Don Juan Jose, Don Anto nio, Don Carlos...), huraxe zen sotanarik gabe ikusitako le hena.
‎Friburgotik etorri eta lagun batzuk kezkatuak aurkitu nituen. 1969 inguruan zen.
‎" Zu Pedro zara, hau da, ha rria, eta harri horren gaineanneure eliza eraikiko dut". Eliza hitza Ecclesiatik dator eta biltzarra esan nahi du grekoz. Munduko kristau guztiok biltzar bat osatzen dugu, ekipo bat bezala.
‎Orain arte esan ez badut ere, filologia karrera ere egin nuen gero. Friburgotik etorri eta Deustun irakasle hasi nintzenean, ikusi nuen hemen bagenuela filologa hispanica (erromanikoa deitzen zen orduan), aleman filologia, ingelesa eta frantsesa ere bai... Orduan esan nuen:
‎A rtikulu bat idatzi nuen honetazArgiaaldizkarian. Bilbora etorri eta liburu bat idatzi nuen, India harrigarria. Libu ru horretan eman nituen nazio zoragarri horretanikusitakoen berri eta neure hausnarketak ere bai.
‎Familia horretan bizimodu latza zeramaten. Lehenengo egunean, aireportutik etorri eta galdetu egin zidaten zer nahi nuen afaltzeko. Abioian ongi eman ziguten jaten eta nik zer edo zer esatearren esan nien:
‎Iturritik edateko ura arriskutsua zen. Fruituak oso garestiak ziren, urrutitik zetozen eta, independente egin diren hegoaldeko nazioetatik: Ukraina, Armenia...
‎Jokaerak aldatzeari begira, eta bukatzeko, lanerako proposamen interesgarri bat izan daiteke Valentziako Unibertsitateko psikologo talde bat lantzen hasi dena, eta SL Klusterrean orain hilabete batzuk ezagutu genuena. El despertar dela Paisos Catalans (2004, Bartzelona, La Busca) liburuan jasoa dator eta Ferran Suay eta Gemma Sangines irakasleek garatu dute (internetez ere baduzue gaiari buruzko egileen artikulu bat, www. telp. lateneu. org/ helbidean). Norberak bere eguneroko harremanetan katalana (edo gure kasuan, euskara) gehiago erabiltzen lagunduko dioten psikologiako oinarri eta teknika batzuk azaltzen dituzte, gero norberak, noski, bere eguneroko egoera eta aukeretara moldatu beharrekoak.°
2006
‎Luisa, ikuspegi marxista batetik (Goldmann 1970), tokatu zaion moralari, gizarteari oldartzen zaion heroia da; ez du onartzen informazioa eta jakin beharreko guztia botere guneetatik etortzea eta bereganatzea. Berak, tokatu zaion gizartearen aurrean, informazioa eztabaidatzea, auzitan jartzea, kritikatzea eta batez ere istorioak kontatzea proposatzen du.
‎" Ume hauekin zer egin behar dugu?". Gabonak ere bazetozen eta zerbait egin beharra zegoen. Eta egin genuen, jaki" Utzi haurrei niregana etortzen".
‎Irrintzik, antzerkia prestatu eta hau eta hura, baina nirea eguneroko bizimodua zen. Ume giroa, gazte giroa... eta handik zer etorriko eta Naya dantzalekua.
‎Loa ere galdu dut, zu zentozela eta. " Nola esplikatu behar diot nik honi, gaur egun egiten dudan bizitzak garai hartan duela esplikazio guztia?".
‎Zarautzen errazago izan da euskara ikastea erdara ikastea baino. Gaztela herritik jendea etorri eta euskaraz ikasi zuen. Villaherreros de Palencia herriaren izena gogoan daukat oraindik.
‎Eta, gogoan dut, hantxe, estudioan nengoela Kixote irakurtzen, ondora etorri eta galdetu zidala maisuak: " Inpresionatu zaituen zer edo zer ba al da hor?"," Bai, hauxe irakurri dut:
‎Baina lau egun haiek horrelakoak izan ziren. Gizarajoa ni, etxera etorri eta balorerik ez esateko, hura ez zela nik espero nuena. Etxeko diziplina, eskolakoa, bandakoa...
‎Baina, hasieratik, jokaera, kalabaza. Eta nik banekien jokaeran ez banuen nahikoa, ez neukala bisita bat etorri eta kolegiotik alde egiterik. Horrela pasatu nituen Arantzazun bi urte.
2007
‎Elkarlana estutu egin zen ondorengo urteetan. 1959ko abenduaren 21ean, bere agintaldiaren azken urtean sartuta zegoen Eisenhower lehendakaria Madrilera etorri eta, V. Walters en begiradapean, Franco besarkatu zuenean, hartu zuten espainiar antifrankistek egiaztatzeke geratzen zitzaien azken desengainua: Franco adinakoxe gizontxoa zen Ike.
‎Azken horien artean aipagarriena Aurelio Artetaren erreakzioa izan zen eta horrek bi filosofoen artean ireki zuen ika mika publikoa. Nazioen ontologiaz, nazionalismoaren etikaz eta haren programa politikoaz debatitu zuten artikulu segida batean1 Moulinesek salatu du, ordea, Artetaren ikuspuntu teorikoa euskal auziak baldintzatuta datorrela eta horrek oztopatu egiten duela nazionalismoaren fenomeno orokorrari buruzko eztabaida akademiko osasuntsu eta emankorra. Hari beretik tiraka, hemen argudiatzen saiatuko naiz, Artetak bere burua ez nazionalista, euskaldun eta demokratatzat aurkezten duen arren, bere planteamenduak kontraesan erakusgarriak dituela, hain zuzen bere proposamenak nazionalista espainiar hegemonista batenak direlako.
2008
‎" Hauxe da", esan dit mostradorearen atzeko andreak, eta pakete handi bat luzatu dit. Etxera etorri eta handia ireki dut: barruan beste pakete bat zuen, paper marroiz bildua:
‎Azken hiru belaunaldien joanean, pixkanaka pixkanaka ikusi dugu, gure herri eta hirietara orain arte ezagutzen ez genituen beste kontinente, estatu eta herrietako pertsonak eta kolektiboak iristen direla, kolore eta azentu desberdina zutenak. Kolektibo horiek eta Euskal Herrira orain arte etorritakoek eta etortzen jarraitzen dutenek badituzte elementu komunak; baina, hala ere, badituzte zenbait berezitasun eta gure herrialdean bizikidetzarako beste erronka bat izatea eragin dute, baita gehienek eskatzen duten autodeterminaziorako eta" normalizazio" politiko eta kulturalerako ere.
‎Gaur egun, Euskal Herriko biztanleria guztiaren %20 inguru Espainiako eta Frantziako Estatuetan jaiotako immigranteak dira, eta horiek immigrante guztien %80 baino gehiago dira. Bi estatu horietatik etorri eta Euskal Herrian bizi diren 780.000 lagun inguru horietatik, %17 gutxi gorabehera (700.000) Espainiako Estatuko zonalderen batekoak dira eta Hego Euskal Herrian bizi dira; eta %3 inguru (78.000) frantziar jatorrikoak dira eta Ipar Euskal Herrian25.
2009
‎Nahaste ikaragarria. Etorri eta berehala, apaizek, gure lagunek, batzuk Herri Gaztedin eta JOCen kontsiliario izandakoak, okupatu egin zuten Seminarioa. 60 apaizek Derioko Seminarioa okupatu egin zuten.
‎Lovainatik etorri eta berehala, 60 apaizek Derioko Seminarioa okupatu egin zuten
2010
‎Lost en agertzen den ke beltzaren antzekoa. Narras zetorren eta apurka apurka inguratzen zintuen. Jabetzerako, barruan sarturik zenuen.
‎Euskal Herrira etortzea eta horren ondorioa: nazio talka
2011
‎Bost urteotan aurrerakada polita egin digu: Mitxelena biak (prantziskotarra ta bestea, Luis), Villasante, Etxaide gaztea, Andima t.a. berriak ditugu gure auzo-lanean; gazteok txairo, sakon eta goxo datoz eta euskeraz besterik ez dute idatzi nai. Ortarako ikasi egin bear eta gogotik ikasi dute gure euskera zarra (Data:
‎Guatemalatik etorri eta jaioterri inguruan kokaturik Euzko Gogoa ateratzerik ez; Euskal Idazleen Elkartasuna euskal idazle guztiekin sortzerik ere ez; haatik, Zaitegik ez zuen etsi, aurrera segitu zuen, baina Miarritzen. Bidasoako muga meharra egun baino askoz zailagoa zen igarotzeko:
2012
‎Dena dela, oso astuna eta pisu handikoa iruditu zitzaion nonbait proiektu hura lehen begiratuan, eta liburu errazak ere argitaratu behar zirela, gaineratu zuen: nobelak euskaratu, etab. Bestalde, osorik euskara batuan argitaratzea eskatu zuen, Euskaltzaindiaren arauak denak betez —1964tik aurrera egina zuen Jakinek euskara batuaren aukera, eta 1968tik aurrera Euskaltzaindiaren arauak betetzeko erabakia— Orduko Lur, Etor eta Gero argitaletxeen alor berean lehian ez sartzea eskatu zuen era berean; eta literaturarekin batera antropologia —giza zientziak— eta filosofiaren alorra —erlijioarenarekin batera— lehenestea edo proposatu zion Jakini. Arazo komertziala ere ukitu zuen gutunean, liburuen salmenta nola antolatu, etab." 1.500/ 2.000 suskriptore lortu behar dira, eta orduan joan daiteke lasai".
‎urteetan joan etorri eta gorabehera handiak izan ziren Euskal Herrian: bai politikoak bai sozialak.
‎Hala ere, ez gutxitan, artelan hori gauzatu ahal izateko gutxieneko azpiegitura eta finantzazioa behar izaten dira, eta horiek lortu ezean akabo artistaren ametsak. Zinema da adibide garbiena, non ideia bat izatetik hura gauzatzera hainbat urte eta joan etorri eta burubide pasa behar izaten diren, sarritan alfer alferrik. Baina ez da zinema bakarrik:
2013
‎Jaurlaritzan hasi nintzenean Garaikoetxeak bateraezintasuna jarri zigun denoi, eta tailerra utzi nuen. Berriro etorri eta alkate hasi nintzenean, ez nuen tailerra berpiztu. Ni neu hasi nintzen moldeatzen.
‎Iraganera egindako bidaia batean murgilduta nago. Denbora gelditu da datozkidan eta doazkidan liburu artean. Filosofia irakaslearekin gogoratu naiz.
‎Aldi berean erakunde, alderdi, sindikatu eta abarri sistematikoki egin zitzaien ekimenaren eta haren printzipioen aurkezpena, parte hartzeko gonbita eginez. Halaber, ekimenaren berri emateko hasieratik bertatik sortu zen web guneak (www.eh11kolore.org) Adierazpen bat hedatu zuen, eta bertan jakinarazitako printzipioekin bat zetozen eta hala nahi zuten guztiei beren sinadura eskatu zitzaien.
2014
‎Gero ETB2 zetorren eta. Albistegi horien segida izan zen gaztelerazko bigarren kanala.
‎Jendea harrituta! Bi gabon kantekin etorri eta hiru sari eraman! Sekula gehiago ez ginen aurkeztu.
‎Arnasguneena ez da, noski, gaur goizean asmatutako ideia. Fishmanek" physical breathing space" hura aipatu baino askoz lehenago ere bagenituen hemen arnasgunearen ideiaren gauzapentzat jo genitzakeenak, ikastolak, esate baterako; baina azken urteotan kontzeptuak hartu duen indarrak balio luke lehendik datozen eta ikuspegi horretan txertatuta dauden askotariko ekimenak are gehiago indartzeko eta euskararen estrategian behar duten tokia hartzeko: UEMA, konparaziora.
‎Ez da apenas akordioaren berriztapenaren inguruko eztabaidarik egon: Guggenheim ona da, dirua ekartzen du egun baterako bisitan etorri eta Zazpi Kaleetan pintxoa jaten duten turista horien bitartez, eta mapan jarri du hiria. Ze gehiago eskatu behar diogu kulturari?
2015
‎Bitxia gertatu zen: guardia zibilak agindu zidan inori ez esateko desterratuta nentorrela eta bilatzeko ostatua. Nik ezetz, ni ez naizela nire borondatez joan, lotuta ekarri nindutela eta beraiek eman behar zidatela ostatua eta mantenua.
‎Errekan karramarroak hartzen bagenituen, korrika zetozen karramarroak kentzera eta denuntzia jartzera. Gure etxera norbaiten bila etorri eta ez zegoela ikustean, auzoko etxeren bat ere miatzen zuten.
‎Bai, Sabin anaia ere bertsolaria zen, herrietan eta mitinetan aita eta biak aritzen ziren, garaiko prentsan ikus daitekeenez. Baina hari ezin zitzaion bertso bat kantarazi, behin trabajadores etatik etorri eta gero. Ez dakit noiz, baina halako txarriboda batean, kontrabentana guztiak itxita, inork ez entzuteko moduan, suabe suabe bertsoren bat kantarazi omen zioten.
‎Nik ez dakit. Aitona mezetara joaten zen igandetan, eta handik etorri eta Meza donea izeneko euskarazko liburutxo bat hartu eta hango ebanjelioak irakurtzen pasatzen zuen ordu erdi bat. Langile amorratua zen.
‎Gai honen ikerketak herri nortasuna eta munduan kokatzeko gakoak eman ahal dituen bitartean, euskaldun ikasiak ezjakinak gara. Azken hamarkadetan gertatutako aldaketa kulturalek nahasmendua sortu dute, zer nondik datorren eta nola interpretatu gero eta zailagoa zaigu. Gizarte mailako joera eta jarreren esanahia ulertzen lagundu dezakeen beste tresna bat gehiago litzateke mitologiaren gaia, ulertzearekin batera nortasun berritu bat diseinatzeko anabasa honetan.
‎Egunkaria S.A., aldiz, Egunkariaren beraren enpresa da. Egunkaria S.A. eta Egunkaria periodikoa bera sekula sozio kapitalista bakar baten jabego izan ez zedin demagun Eusko Jaurlaritza edo beste erakunde edo enpresa bat etorri eta erosi nahi duela eta nagusi egin, bada hori ez gertatzeko Egunkaria S.M. k beti edukiko zuen S.A. n akzioen hirutik bat, Egunkaria Sortzenena izango zena. Egunkariaren askatasunaren bermea zen hori.
2016
‎Hor ziren militanteak, bat bederen, ez ziren ados horrekin, tarte horretan Jokin eroria zelako Poliziaren esku. Hartu eta izorratu egin zuten, egurtu, ospitalean ere izan zen hain xehekaturik geldituta, eta nonbait txakurrek jakin zuten enekin zetorrela eta kotxearekin istripua izan genuela. Hori nik ez nuen jakin, ez zidaten erran, baina haiek ETAkoekjakin zuten, gaitzeko erorketa izan baitzen Iruñean eta militante ezagunak etorri baitziren Iparraldera gordetzera.
‎Kultur politikek, ordea, ez dute egoera hori hobetzeko biderik abiatu, eta horrek egileak diru-laguntzen menpeko izatera eramaten ditu nahi da, erosoa eta lasaia. Horrek irudiarekin bat ez datozen eta lehen onartzen ziren bestelako kultur praktikak baztertzera darama, Kukutza eta Kortxoenearen kasuetan ikusi bezala. Kortxoenean, gainera, oso modu argian burutu zen itxiera Tabakalera ireki behar zen aste berean, osagarriak diren bi kultur aukera kontrajarri eta bateraezintzat aurkeztuz.
‎turismoari zuzendutako irudi homogeneoa sortu nahi da, aisiarekin lotutakoa, izaera kritikorik gabekoa eta kontestualizazio gehiegirik behar ez duena. Irudi horrekin bat ez datozen eta irabazi ekonomikoak ez dakartzaten publikoak baztertzen dira (okupak, kasu) eta autogestioa eta herri sareak zokoratzen dira. Identitatea, euskal identitatea geure kasuan, banalizatu eta komertzializatzen da:
2017
‎turismoari zuzendutako irudi homogeneoa sortu nahi da, aisiarekin lotutakoa, izaera kritikorik gabekoa eta kontestualizazio gehiegirik behar ez duena. Irudi horrekin bat ez datozen eta irabazi ekonomikoak ez dakartzaten publikoak baztertzen dira (okupak, kasu) eta autogestioa eta herri sareak zokoratzen dira. Identitatea, euskal identitatea geure kasuan, banalizatu eta komertzializatzen da[...].
‎Ezin da bertzela egin. Ezin duzu amatur bati galdegin urte guzian errepiketara etortzea eta dantzatzea hari deus eman gabe. Sari bat behar da, eta hori afari on bat zen, eta ontsa irri egiten genuen.
‎Hilabeteak iraun dituen sorkuntza prozesuaren emaitza bertsoz, bakarrizketaz... josia dugu, dena den, nola kritikak egiterako orduan abila zaren, etorri eta zuk baloratu hain erradikalak garen.
‎Komedia erromantiko gisa sailkatu da, paristar neska gazte bat Ipar Euskal Herrira etorri eta bertako mutil batekin dituen afera umoretsuetan oinarritzen dela azalduz. Ez da hain esplizituki aipatzen, ordea, filmaren izaera komikoaren arrazoi nagusietako bat erromantzea gauzatzen den markoak berak dakarrela, hots, Euskal Herriak.
‎‘Hizkuntza komunaren’ ideia horrekin, beste leku batzuetatik etorri eta gurekin bizi direnak ere ahazten ditugu. Beste horiek botere hizkuntza jakin batzuk hitz egitera derrigortzen dituzten ‘kulturaniztasun’ eta ‘transnazionalismo’ ideiak sustatzen ditugu, ‘enplegagarritasun’ eta ‘integrazioaren’ aitzakian.
2019
‎10 Berdintasun Foroa Gipuzkoako emakumeen elkarteek osatzen zuten, formaziorako eta bilgune espazio gisa planteatzen zen. Aurreko agintalditik zetorren eta mugimendu feministak ez zuen espazio hartan parte hartzen.
‎Espazio komunen eta harreman komunitarioen kalitateari, kudeaketari eta diseinuari garrantzia ematearekin du zerikusia. Berebizikoa da taldearen nahi eta beharretatik abiatzea, idealizazioetatik maila errealista batera etorri eta guztiok berarekin identifikatuak sentiaraziko gaituen elkarbizitza mota eta maila bat hasieratik landu eta definitzea, proiektua bizigarria eta, ondorioz, arrakastatsua izango bada.
2020
‎Komunitatea egitea garrantzitsua da, euskaldunak Baztanera etortzea eta bertakoekin egotea, bertako jendea ezagutzea, hitz egitea...
‎1984an ohartarazten zuen: " Hemengo merkatua komertzialki interesgarri gertatzen den orduko editorial erdaldunak etorri eta irents gaitzakete. Egun hori ez dago urruti" (1984, in ibid.:
2021
‎Oso gaizki sentitu ginen garai horretan, harik eta euskara zerbitzua gure ingurura etorri eta Berritzegune bezala lanean hasi ginen arte.
‎Derridak, Hego Afrikara egin zuen bidaian, unibertsitateko ekitaldi batean hegoafrikar ikasleei kontra egin eta barkamen hutsaren ideala aipatzen du (Derrida 2009), hau da, helburu politikorik ez duen barkamena. Barkamenari buruz argitaratu zuen saiakeran, barkamen hutsa defendatzen du, humanismotik datorkiguna eta ez erlijiotik (Derrida 2001). Zulaikak, ETAren hautsa saiakeran (2006), ñabardura handiz aztertzen du Derridaren barkamen hutsa ezohiko gertakari gisa, zeina baldintza historikoei atxikitzen dion:
2022
‎Joxean beti zebilen" Jaungoikoaren barrabilak" eta halakoak aipatzen, eta Irigaraik ez zituen gustuko. Garai berriak ate joka zetozen eta hura EAJrantz begira zegoen neurri batean; Artzek, berriz, halakoak egiteari ez ziola utziko zioen. Halako kontuengatik zatitu zen Ez Dok Amairu, eta, azkenean, kontua zer da eta Artzek errosarioa errezatzen eta mezetara joaten bukatu zuela, eta Irigaraik moderatuago edo!
‎Kotxina deitu diola moja bati!". Eta gure aitak etorri eta paliza eman zidan.
‎Baionan ezkondu ziren gure gurasoak, eta han jaio zitzaien haurra. Neska zen, baina korapiloarekin etorri eta hil egin zen. Horregatik, ama gure anaia Mikel izateko jarri zenean, ospitalera joan ziren.
‎Zein da euskalduntzen diren etorkinen ehunekoa lurralde edo herrika? Eta badakigu zein herritatik datozen eta nora etorri diren euskalduntzen direnak. Demografia fluxuetan, datozenen eta harrera egiten dutenen hizkuntza motibazio eta erabilera datuak?
‎Eta badakigu zein herritatik datozen eta nora etorri diren euskalduntzen direnak? Demografia fluxuetan, datozenen eta harrera egiten dutenen hizkuntza motibazio eta erabilera datuak. Doazenetatik zenbat diren euskaldunak, eta horietatik zein bueltatzen diren?
‎Ondorioz, ezegonkortasuna izango da egoera ohikoena, mundu arraro ulertezin batek gure bizimodua modurik sakonenetan afektatu edo eragin dezakeelako. Ez dakigu nondik etorriko den hurrengo uhina, baina badakigu etorri eta astinduko gaituela.
2023
Etorri eta ikusi. Vol.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia