2023
|
|
Edozein kasutan, enpresako mugigarritasun funtzionala gauzatuko da lan prestazioa gauzatzeko beharrezkoak diren titulazio akademiko edo profesionalekin bat
|
etorriz
eta langilearen duintasuna errespetatuz (ikusi LELTBren 39.1 artikulua).
|
|
Hitzarmen kolektiboak edo banakako itunak jasoko du joan
|
etorrien
eta biren arauketa ere.
|
|
Distantziara lan egiten duten langileek eskubidea dute enpresaburuak eman eta modu egokian manten diezazkien jarduera gauzatzeko beharrezkoak diren baliabide, ekipamendu eta lanabes guztiak, distantziara lan egiteko akordiora bildutako inbentarioarekin bat
|
etorriz
eta, hala denean, hitzarmen edo akordio kolektibo aplikagarrian ezarritako baldintzetan. Edu berean, enpresaburuak, zailtasun teknikoak daudenean, bereziki telelanaren kasuan, behar den moduko arreta bermatu behar du.
|
|
G Kontraprestazio ekonomikoa jasotzea bere jardueraren emaitzaren arabera, bezeroarekin itundutakoarekin bat
|
etorriz
eta jardueraren arriskua eta mentura bere gain hartuz.
|
|
Halako akordioen artean izango da, baita ere, aurretiazko konpromisoa, eztabaidak arbitraje loteslearen esku uzteko. Azken aukera horren alde eginez gero, arbitraje laudoak kontsultaldian lortutako akordioen eragingarritasun bera izango du, eta laudo horri errekurtsoa egin ahal izango zaio soil soilik LELTBren 91 artikuluko prozedurarekin bat
|
etorriz
eta artikulu horretan ezarritako arrazoiengatik (artikulu hori hitzarmen kolektiboak aplikatu eta interpretatzeari buruzkoa da, infra 4.3).
|
|
Organo horiek erabakia eman dute, gehienez ere, 25 eguneko epean, gatazka euren esku jarri zenetik zenbatzen hasita; egin eginean ere, erabaki hori hartu ahal izango dute organo horiek edo organo horiek ondore horietarako izendatutako arbitroak, horren inpartzialtasuna ziurtatzeko behar adinako bermeak hartu ondoren. Erabaki horrek kontsultaldian lortutako akordioen eragingarritasun bera izango du, eta erabaki horri errekurtsoa egin ahal izango zaio soil soilik LELTBren 91 artikuluko prozedurarekin bat
|
etorriz
eta artikulu horretan ezarritako arrazoiengatik. Halatan, HKABNri eratxikitako eginkizun horren ondorioz, hitzarmen kolektiboetako lan baldintzak ez aplikatzeko prozeduretan akordiorik ez lortzeagatik sortutako eztabaidak konpontzeko prozedura bat arautu da, irailaren 27ko 1362/ 2012 Errege Dekretuan, Hitzarmen Kolektiboen Aholku Batzorde Nazionala arautzeari buruzkoan (ikusi 19.etik 24.enera arteko artikuluak).
|
|
Orobat, esanbidezko ituna egonez gero, aldez aurretikoa edo desadostasuna sortzean egindakoa, alderdiek lanbide arteko akordio horietako arbitraje prozeduretara joko dute; kasu horretan, arbitraje laudoak hitzarmen kolektiboen eragingarritasun juridiko bera izango du, eta horri errekurtsoa egin ahal izango zaio soil soilik LELTBren 91 artikuluko prozedurarekin bat
|
etorri
eta artikulu horretan ezarritako arrazoiengatik (infra 4.3).
|
|
Gainera, horren parean eratzen da enpresaburuen ordezkaritza kolektiboa. Behin erakunde kolektiboak identifikatuta, negoziazio kolektiboa aztertu behar da, bai eta horren emaitzarik garrantzitsuena ere, hots, hitzarmen kolektiboa; bada, horien bidez bi alderdien ordezkariek dituzten interesak egituratzen dira, batik bat, interesok bat ez
|
datozenean
eta, horren ondorioz, interesen arteko orekari eutsi behar zaionean.
|
|
Kontu hartzailearen funtzioak betetzean kontu hartzailea egintzekinn, dokumentuekin edota espedienteekin bat ez
|
badator
eta bere desadostasuna adierazten badu, erreparoa egin behar du414 Erreparoa da kontu hartzaileak kudeaketa organoen eta organo politikoen egintzen aurrean desadotasuna adierazteko bidea.
|
|
Toki administrazioez gaineko lurralde administrazioek egikarituko dituzte finantza zaintzaren funtzioak baina kontuan izan behar dugu nork daukan horretarako eskumena, eta hor dago arazoa. Arazoa aspalditik
|
dator
eta KAk askotan eskumen gatazka horren inguruan hitz egin du. Finantza zaintzaren funtzioak kontrol teknikak egikaritzeko eskumen bihurtzen da eta ez finantza zaintza arautzeko eskumen.
|
|
Horrela, konstituziogilea, ikuspegi pragmatiko batekin, ez da sartzen printzipioaren definizioan, baizik eta legegileari hura lortzeko bitartekoak adieraztean. ...ela, eta ez gaudela baliabideen zerrenda itxi baten aurrean; izan ere, legegileak aukera izango luke toki erakundeen finantzaketa iturriak zabaltzeko, arau garapenaren bidez. Hala ere, legegileak udalerriei baliabide nahikoak emateko ezartzen dituen aukerak tokiko ogasunari ukitzen duten gainerako printzipio konstituzionaletara egokitu dira, hala nola, autonomiara, lege erreserbara, pertsonen joan
|
etorrirako
eta ondasunen zirkulaziorako askatasunera, besteak beste" 127.
|