Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11.915

2009
‎Ibon Salaberriak eta Amaia Casadok Toki arkitektura bulegoa osatzen dute. EHUko irakaskuntza lana eta erronka arkitektoniko berriak tartekatzen dituzte.
‎Ibon Salaberriak eta Amaia Casadok Toki arkitektura bulegoa osatzen dute. EHUko irakaskuntza lana eta erronka arkitektoniko berriak tartekatzen dituzte. Igaro den 2008 urtea benetan oparoa suertatu zaie alde profesionalean
‎Donostiako Arkitektura Eskolan egin dugu elkarrizketa. Solasaldia ordenagailuaren aurrean eman dugu, Toki arkitektura bulegoaren bloga [1] eta beste webgune batzuk tarteka ikuskatuz. Amaia lankidearen izenean ere hitz egin digu.
‎2003ko martxoan edo apirilean bukatu genuen arkitekturako karrera Amaiak eta biok, eta segituan eman genuen izena Arkitektoen Elkargoan.
‎2003ko martxoan edo apirilean bukatu genuen arkitekturako karrera Amaiak eta biok, eta segituan eman genuen izena Arkitektoen Elkargoan.
‎Bai, baina konkurtso hori Nerea Zapirain artistak, Alex Mitxelena arkitektoak eta hirurok egin genuen. Oraintxe bertan egon naiz Nerearekin hitz egiten, arazoak baititugu eskulturarekin.
‎Bai. Esaten dute oso arriskutsua dela eta tokiz mugitu nahi dute. Umeak eskulturara igotzen dira, eta ematen du bertatik lurrera jausi daitezkeela.
‎Esaten dute oso arriskutsua dela eta tokiz mugitu nahi dute. Umeak eskulturara igotzen dira, eta ematen du bertatik lurrera jausi daitezkeela. Orain arazoa beste leku batera eraman nahi dute udalekoek, besterik gabe.
‎Guri azalera erabilgarri bat proposatzea bururatu zitzaigun, eskultura kiosko moduan ere funtziona zezan. Gure sorpresarako konkurtsoa irabazi genuen, hura eraiki, eta ondoren hasi ziren ikusten hiri altzari gisa erabilgarria den eskulturaren arriskua. Agian idulki baten gainean jaso eta beirazko kutxa baten barnean sartu lukete, inork erabil ez dezan?
‎Gure sorpresarako konkurtsoa irabazi genuen, hura eraiki, eta ondoren hasi ziren ikusten hiri altzari gisa erabilgarria den eskulturaren arriskua. Agian idulki baten gainean jaso eta beirazko kutxa baten barnean sartu lukete, inork erabil ez dezan. Hau da, eskultura erabilgarritasunik gabeko dekorazio pieza huts moduan erakustea, hain zuzen ere guk ekidin nahi genuena!
‎Amaiak eta zuk Toki arkitektura bulegoa sortu duzue. Non ezarri zarete?
‎Hala ere, iruditzen zaigu hemen eskuratzen ditugun aukerak baliatuz arkitektura interesgarria egin daitekeela. Eta egitearekin esan nahi dugu arkitektura gauzatu beharra dagoela, paperetik harago joan beharra dagoela. Arkitektura ez da marrazkia, edo hasierako proiektuaren egitasmoa, azkenean egikaritzen dena baizik.
Eta zein da enkargu errealak lortzeko modua. Arkitektura konkurtsoa?
‎Bai, baina ez pentsa enkargu ugari dugunik. Amaiak eta biok pentsatu genuen konkurtsoetan sartuko genukeen denbora edozein enkargu txikian inbertitzea trukean. Askotan ematen du enkargu txikietatik ezin dela ezer onik espero, baina ez da egia.
‎Karrera amaierako proiektuan hiru gai ezberdinen arteko erlazioa jorratu nuen nik, alegia, azalak, egiturak eta instalazioek osatzen duten sistemarena. Interesatu zitzaidan egitura eta instalazioak batera ebaztea.
‎Karrera amaierako proiektuan hiru gai ezberdinen arteko erlazioa jorratu nuen nik, alegia, azalak, egiturak eta instalazioek osatzen duten sistemarena. Interesatu zitzaidan egitura eta instalazioak batera ebaztea.
‎Funtzio bikoitzeko elementuak interesatzen zaizkizue, beraz, zuen bulegoan dauden eskailera apalategian ikusten den bezala? Hori baino, elementu txikiekin ahalik eta gauza gehien egitea bilatzen dugu. Adibidez, orain Ezkioko baserri baten zaharberritzea egiten ari gara, eta proposatu dugu terraza bat funtzio bikoitzarekin, ikuspegi ederrez gozatzeko leku bezala eta komunikazio gune gisa estalpean diseinatu dugun apartamentu txiki batera ailegatzeko.
‎Hori baino, elementu txikiekin ahalik eta gauza gehien egitea bilatzen dugu. Adibidez, orain Ezkioko baserri baten zaharberritzea egiten ari gara, eta proposatu dugu terraza bat funtzio bikoitzarekin, ikuspegi ederrez gozatzeko leku bezala eta komunikazio gune gisa estalpean diseinatu dugun apartamentu txiki batera ailegatzeko.
‎Hori baino, elementu txikiekin ahalik eta gauza gehien egitea bilatzen dugu. Adibidez, orain Ezkioko baserri baten zaharberritzea egiten ari gara, eta proposatu dugu terraza bat funtzio bikoitzarekin, ikuspegi ederrez gozatzeko leku bezala eta komunikazio gune gisa estalpean diseinatu dugun apartamentu txiki batera ailegatzeko.
‎Toki izenak leku jakin bati egiten dio erreferentzia. Arkitekturak toki eta une zehatz baterako balio duela iruditzen zaigu. Tokian tokiko ezaugarriei erantzuten dien arkitekturan sinesten dugu.
‎Bai, Donostiako Artelekuko eraberritzean laguntzeko egon nintzen Miguel Garai, Santos Barea eta Fernando Moraren bulegoan, Irune Sacristanekin batera. Alde horretatik, Miguel gehiago behar ditugu eskolan, bai, arkitekturaren inguruko teoria bat bazuen eta hura energiaz helarazten bazekien.
‎Bai, Donostiako Artelekuko eraberritzean laguntzeko egon nintzen Miguel Garai, Santos Barea eta Fernando Moraren bulegoan, Irune Sacristanekin batera. Alde horretatik, Miguel gehiago behar ditugu eskolan, bai, arkitekturaren inguruko teoria bat bazuen eta hura energiaz helarazten bazekien.
‎Horretarako blog bat sortu dugu Interneten [2], baita ikasle guztiak haien lanak erakusteko blogak egitera behartu ere. Horrela, zirriborroak publiko bihurtzean, ikasleak hobeto neurtzen du erakusten duena, eta txukunago egiten du. Beraz, ikasle bakoitzaren koaderno pertsonala ikusgai bihurtzen da, eta guztiek ikus dezakete besteak zer ari diren egiten.
‎Horrela, zirriborroak publiko bihurtzean, ikasleak hobeto neurtzen du erakusten duena, eta txukunago egiten du. Beraz, ikasle bakoitzaren koaderno pertsonala ikusgai bihurtzen da, eta guztiek ikus dezakete besteak zer ari diren egiten. Askotan proiektua ikasleen eta irakaslearen artean geratzen den gauza ezkutua da, eta guk hori ekidin nahi genuen.
‎Beraz, ikasle bakoitzaren koaderno pertsonala ikusgai bihurtzen da, eta guztiek ikus dezakete besteak zer ari diren egiten. Askotan proiektua ikasleen eta irakaslearen artean geratzen den gauza ezkutua da, eta guk hori ekidin nahi genuen.
‎Beraz, ikasle bakoitzaren koaderno pertsonala ikusgai bihurtzen da, eta guztiek ikus dezakete besteak zer ari diren egiten. Askotan proiektua ikasleen eta irakaslearen artean geratzen den gauza ezkutua da, eta guk hori ekidin nahi genuen.
‎Emaitzei hainbesteko garrantzia eman ordez, prozesuei eman nahi diegu guk. Azken finean, arkitektoa gertaera luze baten kudeatzailea da, eta hori nola antolatzen ikasi behar du. Zentzu horretan, erlazio handia dago arkitekturaren inguruko prozesua eta film bat egiteko garapenaren artean.
‎Azken finean, arkitektoa gertaera luze baten kudeatzailea da, eta hori nola antolatzen ikasi behar du. Zentzu horretan, erlazio handia dago arkitekturaren inguruko prozesua eta film bat egiteko garapenaren artean. Bietan kudeatu behar dira agente asko eta garai asko.
‎Zentzu horretan, erlazio handia dago arkitekturaren inguruko prozesua eta film bat egiteko garapenaren artean. Bietan kudeatu behar dira agente asko eta garai asko.
‎Elkargoaren beste ekimenen aurkezpenetan ere, esate baterako, jende gutxik hartzen du parte. Webgunearen asmoa litzateke bakoitzak eraikitzen dituen proiektuen inguruko informazioa Internetera igo eta erakutsi ahal izatea, hau da, lankideentzako erakusleiho ireki bat bermatzea. Konfiantza arkitekto gazteongan dugu batez ere, tresna zibernetikoak hobeto erabili ohi dituztelako.
‎Elkargotik interesatzen zaigun beste kontu bat da arkitektoen iritziak gai ezberdinen inguruan jaso ahal izatea. Horretarako webgunean foro bat antolatzea eta inkestak egitea dira gure asmoak. Bestalde, iruditzen zait Elkargoak arkitekturarekin erlazionatutako ekimen ezberdinen sustatzaile izan behar duela, formazio teknikoan ez ezik, hezkuntza kulturalean ere bai.
‎–SB Parkea?: Santa Barbara ermitaren eranskin eraberritze eta handipena Urretxun (Gipuzkoa) Irudia: Toki
‎Diversa aldizkarian parte hartu zenuen, eta duela gutxi Arkakuso izeneko proiektua ezagutu dugu [4].
‎Diversa aldizkariaren azken alean hartu nuen parte. Ez genuen lortu lan-talde iraunkor eta konprometitu bat mantentzea. Hasieran egondakoek, Roberto Villamayor arkitektoak edo Santos Bregaña diseinatzaileak kasu, lan asko egin zuten, baina lan-talde berriarekin ez genuen beharrezko inplikaziorik lortu.
‎Arkakuso proiektuaren asmoa ezberdina da, hau da, arkitekturako aldizkari bat Interneten PDF formatuan eskegitzea. Bertan euskara eta gaztelania nahastu ditugu, artikuluaren egilearen hizkuntzaren arabera.
‎Sorpresa handia izan da guretzat. Arquia/ Próxima foroan eta JAE erakusketan agertu ondoren, Felix Arranzen bildumakoak gurekin jarri ziren kontaktuan, eta hiru proiekturen informazioa bidali genien: Gabiriako Zubimusu etxea, eskena Toki izeneko eszenografia eta Urretxuko parkean diseinatu dugun eskala txikiko proiektu bat.
‎Sorpresa handia izan da guretzat. Arquia/ Próxima foroan eta JAE erakusketan agertu ondoren, Felix Arranzen bildumakoak gurekin jarri ziren kontaktuan, eta hiru proiekturen informazioa bidali genien: Gabiriako Zubimusu etxea, eskena Toki izeneko eszenografia eta Urretxuko parkean diseinatu dugun eskala txikiko proiektu bat.
‎Arquia/ Próxima foroan eta JAE erakusketan agertu ondoren, Felix Arranzen bildumakoak gurekin jarri ziren kontaktuan, eta hiru proiekturen informazioa bidali genien: Gabiriako Zubimusu etxea, eskena Toki izeneko eszenografia eta Urretxuko parkean diseinatu dugun eskala txikiko proiektu bat.
‎Arazoak bulego handiek izango dituzte batez ere, soldata ugari ordaindu behar dituztelako. Guk mementoz esku artean ditugun proiektuak bideratzen saiatuko gara, hots, Anderjaus baserriaren zaharberritzea, Urretxuko parkearena eta Amezketako etxebizitza batzuena.
‎AJdri. M<. itej(, b.J 13 eta Abaf
‎Buff? azkenean hiru urteko epeaz ari gara hitz egiten, nahiz eta hasiera batean hirurak leku fisiko berean jazo, baina gerora bakoitzak bere bideari jarraitu zion, zenbait beka eta bizitzaren gertakizunak direla medio. Ez gara inoiz oso modu diziplinatuan ibili, baina momentuz emaitzak ematen ari den metodo batekin egiten dugu lan.
‎Buff? azkenean hiru urteko epeaz ari gara hitz egiten, nahiz eta hasiera batean hirurak leku fisiko berean jazo, baina gerora bakoitzak bere bideari jarraitu zion, zenbait beka eta bizitzaren gertakizunak direla medio. Ez gara inoiz oso modu diziplinatuan ibili, baina momentuz emaitzak ematen ari den metodo batekin egiten dugu lan.
‎Bai! Batzuek besteek baino garrantzi handiagoa ematen diete zenbait gairi, eta bakoitzaren momentu pertsonalaren arabera Ion, Aitor edo nire pisuak zama gehiago pilatu dezake proiektuan. Azkenean elkar ulertzean eta konplizitatean oinarritzen den lana da.
‎Batzuek besteek baino garrantzi handiagoa ematen diete zenbait gairi, eta bakoitzaren momentu pertsonalaren arabera Ion, Aitor edo nire pisuak zama gehiago pilatu dezake proiektuan. Azkenean elkar ulertzean eta konplizitatean oinarritzen den lana da. Ez gara inola ere oso erreflexiboak, eta hori niretzat oso garrantzitsua izan da, karrera urteetan oso prozesu ideologikoetatik mugitzen bainintzen.
‎Azkenean elkar ulertzean eta konplizitatean oinarritzen den lana da. Ez gara inola ere oso erreflexiboak, eta hori niretzat oso garrantzitsua izan da, karrera urteetan oso prozesu ideologikoetatik mugitzen bainintzen.
‎Galdera arkitektura eta artearen marra fin horretan mugitzen diren estudioen parekoak ote zineten argitzeko zen, adibidez Santiago Cirugedaren lana. Leku guztietatik antzak bilatzen ari
‎Martinen apaltasunak, nire arkitekturarekiko konexio hori eginaraztea zapuzten du. Dena den, bere hitzak entzuten ditudan heinean, bi prozesu sortzaileren arteko lotura gero eta gehiago sendotzen doa.
Eta ez duzu azkenean arkitekturarekin alderik topatzen. Azken finean, proiektu bakoitzaren atzean egundoko lan pila dago, hausnarketa mordoa kasutan, mila parametro ezberdinen batuketa?
‎Azken finean, proiektu bakoitzaren atzean egundoko lan pila dago, hausnarketa mordoa kasutan, mila parametro ezberdinen batuketa? eta azkenean A1 formatuko planoan kristalizatu behar dituzu kontzeptu horiek guztiak, udaletxeak bisatu dezan.
‎Beno, lan artistikoak beti izango du sintesi baten beharra, eta agian sintetizazio lan horren gabezia gure lanaren ezaugarria izan daiteke. Erakusketa bat egiten duzunean, sintesi ariketa hori egin behar izan genuen, baina gure lanak zerbait adierazgarri izatekotan, gauza txiki askoren metaketa izan dela esango nuke.
Eta zergatik tetraedroa?
‎Bada, suhiltzaileen eskuliburuetan agertzen den. Suaren hirukia? delakotik dator; oxigenoa, erregaia eta beroa. Hiru osagai horiek sua sortzen dute, elementu erreal eta fisiko bezala.
‎delakotik dator; oxigenoa, erregaia eta beroa. Hiru osagai horiek sua sortzen dute, elementu erreal eta fisiko bezala. Sua itzaltzeko horietako edozein kendu behar da.
‎Sua itzaltzeko horietako edozein kendu behar da. Dena den, fenomeno batzuk hiruki horretatik kanpo gelditzen ziren, eta laugarren osagai bat azaltzen zen, kate erreakzioa. Hortik dator tetraedroa.
‎Guk irudi horren interpretazio moduko bat gauzatu dugu. Hortik, kartela eta ondorioz erakusketan ikusgai zen grafikoa eratorri genituen.
‎Mmm? grazia egiten dit, joan eta etorriko prozesu bat egin duzuela ematen du; hasiera batean oso azterketa sakona eta poliedrikoa egin duzue, gai antropologikoak, formalak eta prozesualak uztartuz. Horrek, denbora pasatu ahala, kartel baten itxura hartu zuen, ekoizpen material batera heldu zineten.
‎Mmm? grazia egiten dit, joan eta etorriko prozesu bat egin duzuela ematen du; hasiera batean oso azterketa sakona eta poliedrikoa egin duzue, gai antropologikoak, formalak eta prozesualak uztartuz. Horrek, denbora pasatu ahala, kartel baten itxura hartu zuen, ekoizpen material batera heldu zineten.
‎Mmm? grazia egiten dit, joan eta etorriko prozesu bat egin duzuela ematen du; hasiera batean oso azterketa sakona eta poliedrikoa egin duzue, gai antropologikoak, formalak eta prozesualak uztartuz. Horrek, denbora pasatu ahala, kartel baten itxura hartu zuen, ekoizpen material batera heldu zineten.
‎Horrek, denbora pasatu ahala, kartel baten itxura hartu zuen, ekoizpen material batera heldu zineten. Eta ostera atzera joan zineten, objektu batetik prozesu bat adierazten zuen errepresentaziora helduz.
‎Bai, banaketa bat. Argi eta garbi.
‎Elkarrizketaren beste aldean, grabagailuaren, off? botoia sakatu eta gero, berriketa hasten da, modu lasaiago batean. Artelanek nonbait ez dute mezu baten beharra, ez justifikazio baten premiarik; beren izate hutsarekin dute logika.
‎Bi norabideko prozesu baten aurrean gaudela ematen dit; Atomako mutilek, dokumentazio eta ikuspegi zabalen fruituak jaso, eta sintesi lan bat egin zuten. Gero, sintesi horren erantzunarekin ase ezinik, kontrako prozesua egin zuten, hots, objektutik aldenduz, kontzeptuetara jo.
‎Bi norabideko prozesu baten aurrean gaudela ematen dit; Atomako mutilek, dokumentazio eta ikuspegi zabalen fruituak jaso, eta sintesi lan bat egin zuten. Gero, sintesi horren erantzunarekin ase ezinik, kontrako prozesua egin zuten, hots, objektutik aldenduz, kontzeptuetara jo.
‎Ozta ozta, baina arkitektura eta eraikuntzarekin alderaketa topatu dezaket; gai oso abstraktu batetik (adibidez, Etxebizitza. Atomaren kasuan, Kea), aldez aurretik dugun imajinarioa baztertu eta beste ikuspegi batzuk jorratu (Etxebizitzan, XIX. mendetik datorkigun familia, tradizionala, ren ikuspegia, eta Atomaren kasuan, mendeen poderioz jaso dugun, kea, ren ezagutza eta irudiak), ondorio ezberdinak jasotzeko.
‎Ozta ozta, baina arkitektura eta eraikuntzarekin alderaketa topatu dezaket; gai oso abstraktu batetik (adibidez, Etxebizitza. Atomaren kasuan, Kea), aldez aurretik dugun imajinarioa baztertu eta beste ikuspegi batzuk jorratu (Etxebizitzan, XIX. mendetik datorkigun familia, tradizionala, ren ikuspegia, eta Atomaren kasuan, mendeen poderioz jaso dugun, kea, ren ezagutza eta irudiak), ondorio ezberdinak jasotzeko.
‎Ozta ozta, baina arkitektura eta eraikuntzarekin alderaketa topatu dezaket; gai oso abstraktu batetik (adibidez, Etxebizitza. Atomaren kasuan, Kea), aldez aurretik dugun imajinarioa baztertu eta beste ikuspegi batzuk jorratu (Etxebizitzan, XIX. mendetik datorkigun familia, tradizionala, ren ikuspegia, eta Atomaren kasuan, mendeen poderioz jaso dugun, kea, ren ezagutza eta irudiak), ondorio ezberdinak jasotzeko.
‎Ozta ozta, baina arkitektura eta eraikuntzarekin alderaketa topatu dezaket; gai oso abstraktu batetik (adibidez, Etxebizitza. Atomaren kasuan, Kea), aldez aurretik dugun imajinarioa baztertu eta beste ikuspegi batzuk jorratu (Etxebizitzan, XIX. mendetik datorkigun familia, tradizionala, ren ikuspegia, eta Atomaren kasuan, mendeen poderioz jaso dugun, kea, ren ezagutza eta irudiak), ondorio ezberdinak jasotzeko.
‎Beraz, ezin diezazuket, zer? den azaldu, baizik eta –nola, garatu dugun.
‎Kearen balio eskultorikoak interesatzen zitzaizkigun. Dokumentazioa ekoizten eta metatzen hasi ginen, adibidez gai antropologikoagoetan oinarritzen ziren bideo artxiboetan: Donibane gaua, edo Zeanurin urtean behin pizten den karobia?
‎Mendi magaletan kokatzen dira normalean. Putzu moduko batean egurrak sartu eta kareharriz estaltzen dira. Egurra erretzen denean, kareharria behera erortzen da eta beste tunel txiki batetik karea ateratzen da.
‎Putzu moduko batean egurrak sartu eta kareharriz estaltzen dira. Egurra erretzen denean, kareharria behera erortzen da eta beste tunel txiki batetik karea ateratzen da. Zeanuriko kasuan, oso esperientzia polita izan zen, karobiaren aitzakiarekin egundoko sardina jana antolatzen baitute, eta kristoren barreak bota genituen.
‎Egurra erretzen denean, kareharria behera erortzen da eta beste tunel txiki batetik karea ateratzen da. Zeanuriko kasuan, oso esperientzia polita izan zen, karobiaren aitzakiarekin egundoko sardina jana antolatzen baitute, eta kristoren barreak bota genituen. Gainera, kuriosoa izan zen:
‎dokumentazio lan ikaragarria egin genuen. Bidean, alde eskultorikoak gutxika garrantzia galtzen joan ziren, eta beste zenbait gauzak irabazi.
‎Proiektua oso plurala izan zen. Adibidez, Tabakaleran sutesimulazio bat egin genuen, ke makina batekin ibilbide bat betetzen joan zen, eta bitartean prozesu guztia bideo eta argazkietan dokumentatu genuen. Ideia hori Madrid Procesoseko proiektuan bururatu zitzaigun, Madrileko suhiltzaileekin egiteko.
‎Proiektua oso plurala izan zen. Adibidez, Tabakaleran sutesimulazio bat egin genuen, ke makina batekin ibilbide bat betetzen joan zen, eta bitartean prozesu guztia bideo eta argazkietan dokumentatu genuen. Ideia hori Madrid Procesoseko proiektuan bururatu zitzaigun, Madrileko suhiltzaileekin egiteko.
‎kontuan hartu behar da. Kea, ri buruz ari garenean, hiru urtetako lanaz ari garela. Ibilbide horretan ez gara proiektu bakarraz ari, baizik eta oso modu naturalean kateatu diren proiektuez baizik. Egun. Kea?
‎Egun. Kea? proiektuaz galdetzen didazu, eta agian hasierako ekoizpen material horrek ez dauka niretzat hasieran hartu zuen garrantzia. Urrun gelditzen zaigu, eta tartean beste mila pauso egin ditugu.
‎proiektuaz galdetzen didazu, eta agian hasierako ekoizpen material horrek ez dauka niretzat hasieran hartu zuen garrantzia. Urrun gelditzen zaigu, eta tartean beste mila pauso egin ditugu.
‎Ondorioz, guk ekoitzitako materialak modu berbera hartu zuen, bukaera bat jaso gabe alegia. Momentuan Artelekun genbiltzan lanean, eta gure lanaren erakusketa bat egiteko proposamenarekin aurkitu ginen. Aitzakia horrekin proiektuaren osotasuna hartu eta hainbat material espresuki ekoitzi genituen, adibidez kartel bat egin genuen.
‎Momentuan Artelekun genbiltzan lanean, eta gure lanaren erakusketa bat egiteko proposamenarekin aurkitu ginen. Aitzakia horrekin proiektuaren osotasuna hartu eta hainbat material espresuki ekoitzi genituen, adibidez kartel bat egin genuen. Kartel hori Gure Artea lehiaketarako aurkeztu genuen, eta barnean sartzeko aukeratu gintuzten.
‎Aitzakia horrekin proiektuaren osotasuna hartu eta hainbat material espresuki ekoitzi genituen, adibidez kartel bat egin genuen. Kartel hori Gure Artea lehiaketarako aurkeztu genuen, eta barnean sartzeko aukeratu gintuzten. Ibilbide artistikoa baloratzen zen, eta horrek pixka bat harritu gintuen, ez dakit?
‎Kartel hori Gure Artea lehiaketarako aurkeztu genuen, eta barnean sartzeko aukeratu gintuzten. Ibilbide artistikoa baloratzen zen, eta horrek pixka bat harritu gintuen, ez dakit?
‎Arrisku puntu bat zeukan, agian lana garatzen jarraitzeko testuinguru onena ez zelako. Azken finean, Gure Artea lehiaketan obra bukatua saritzen da, eta ez dago tarteko diru-laguntzarik.
‎Bada arkitekturako ikaslea naizenetik, agian prozesu enpirikoa eta –froga akatsa, metodologia aipatuko nituzke.
‎metodologia aipatuko nituzke. Gu proiektatzean, oso ohituta gaude ideia nagusi bat izatera, eta eskolan, nire bizipenen arabera, nahiko proiektu irrealen aurrean jartzen gaituztela ematen dit, konstruktibitatetik aldentzen direnak. Fisikotasunetik aldentzen direnak, alegia.
‎Ez naiz irakatsi diguten metodologia hori zalantzan jartzera sartzen, baina proiektu honetan nire ekarpen nagusia fisikotasun hori dela uste dut: arazo erreala, eta horri nola egin aurre.
‎Jendearekiko harremana goraipatuko nuke ere; zure mobidez ezer ez dakien enpresa bateko arduradun bati tramex xafla bakarra eskatu, eta pertsona horrek zure proiektuarekin hartzen duen konpromisoa ikustea, ez dakit, oso aberasgarria izan zen.
‎Artea fisikotasunetik aldentzen bada ere, zuen obrari azken urteotan arkitektura aldizkarietan ikusgai izan ditugun prozesu arkitekturen antza hartzen diot. Pertsonalki, eta erakusketaren esperientzia bakarra izanik, oso zaila suertatzen da ulermen oso batera heltzea.
‎Ikerkuntzak gure inguruko objektuei balio erantsia ematen dien garai honetan, hainbat begirada luzatzeko premia larrian topatzen dugu geure burua. Askotan, berrikuntzak ikuspegi aldaketa baten beharra dauka, eta gure egunerokotasunean topatzea ez da, kasu gehienetan, ariketa erraza suertatzen.
‎Leihoaz beste aldera, sortzen ari diren euri putzuek Errege Katolikoen kaleko eraikinen isla dardaratsua azaltzen dute. Negua ate joka badaukagu ere, hiriko tabernak jendez eta house musikaz lepo daude. Atoma kolektiboko partaide den Martin Ferran arkitekturako ikasleak Artzain Onaren itzalpean dagoen taberna batean elkartzeko burutazioa izan du; eseri orduko, 2008ko Gure Artea erakusketarako sailkatuta izan zela jakin ondoren prest genituen galderak bota dizkiogu.
‎Ion 2005ean ezagutu nuen, eta berehala hasi ginen elkarrekin lanean. Oso harreman pertsonaletan oinarritutako lan-taldea da, ez nuke kolektibo hitza erabiliko gurea definitzeko, beharbada erdibidean kokatuko litzatekeen egitura batekin parekatuko nuke.
‎Aspaldi ezagutzen dugu elkar, ikaskideak izandakoak gara. Ion eta Aitorrek Arte Ederrak ikasi, eta elkarren interes batzuk diela medio, proiektuak egiteari ekin genion. Proiektu horietako bat Madrilgo diru-laguntza programa batera aurkeztu genuen, Madrid Procesos.
‎Aspaldi ezagutzen dugu elkar, ikaskideak izandakoak gara. Ion eta Aitorrek Arte Ederrak ikasi, eta elkarren interes batzuk diela medio, proiektuak egiteari ekin genion. Proiektu horietako bat Madrilgo diru-laguntza programa batera aurkeztu genuen, Madrid Procesos.
‎Proiektu horietako bat Madrilgo diru-laguntza programa batera aurkeztu genuen, Madrid Procesos. Eman egin ziguten, eta esan genezake hor hasi zela nahaste borraste hau.
‎2006 urtean,. Kea? proiektua saritu eta segituan ekin zioten materiala eta dokumentazioa metatzeari gure mutilek. Urtea bukatzean, material mordoarekin zer egin pentsatzen hasi ziren.
‎2006 urtean,. Kea? proiektua saritu eta segituan ekin zioten materiala eta dokumentazioa metatzeari gure mutilek. Urtea bukatzean, material mordoarekin zer egin pentsatzen hasi ziren.
‎Bozgorailuen orroen artetik, Martinen ahotsa leun eta xuabe aditzen da. Gure Artea, Eusko Jaurlaritzak orain dela 26 urte asmatutako tresna bat da euskal artistak ezagutarazteko.
‎Gure Artea, Eusko Jaurlaritzak orain dela 26 urte asmatutako tresna bat da euskal artistak ezagutarazteko. Artearen munduan, arkitekturan bezala, kritiko eta komisarioek esan behar diete hiritarrei, antza, zer den ona eta zer den txarra.
‎Gure Artea, Eusko Jaurlaritzak orain dela 26 urte asmatutako tresna bat da euskal artistak ezagutarazteko. Artearen munduan, arkitekturan bezala, kritiko eta komisarioek esan behar diete hiritarrei, antza, zer den ona eta zer den txarra.
‎Beno, lan honi buruz ari bazara, zehazki, Madrid Procesos beka lan prozesuetan oinarritutako deialdi bat zen, eta gure hasierako lanarekin oso ondo moldatu zen, ez baikeneukan, hasierako pausoetan, helmuga jakinik. Agian gure lan egiteko moduak eragindako ondorio bat da, oso intuitiboak baikara.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia