Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9.710

2001
‎Laukizuzenaren perimetroa eta azalera
‎Zure materialetik hemen tipiturik ageri diren A, B, C, D eta E laukizuzenak deslot. Laukizuzen bakoitzarentzat emanak zaizkizun aldeen neurriak egiazta itzazu; perimetroa eta azalera kalkula eta marka.
‎Zure materialetik hemen tipiturik ageri diren A, B, C, D eta E laukizuzenak deslot. Laukizuzen bakoitzarentzat emanak zaizkizun aldeen neurriak egiazta itzazu; perimetroa eta azalera kalkula eta marka.
‎Zure materialetik hemen tipiturik ageri diren A, B, C, D eta E laukizuzenak deslot. Laukizuzen bakoitzarentzat emanak zaizkizun aldeen neurriak egiazta itzazu; perimetroa eta azalera kalkula eta marka.
‎4 bai eta perimetro bera duen eta C k baino azalera handiagoa duen G/ aukizuzen batenak.
‎4 bai eta perimetro bera duen eta C k baino azalera handiagoa duen G/ aukizuzen batenak.
‎Laukizuzen batzuek ber perimetroa eta azalera desberdina ukan dezakete. Adibidez, hemengo laukizuzen guziek perimetro bera dute (80 mm) baina azalerak handituz doaz.
‎1 Trebatuz] 1 Eragiketa eta emaitza batzuk emanak zaizkizu. Emaitza guziak okerrak dira.
‎Emaitza guziak okerrak dira. Eragiketa pausatu gabe, 1 emaitza ezinezkoa dela frogatzen duen arrazoinamendua aurki ezazu eta erranaldia osa.
‎A: 648+ 995 en batura ez da 1 743 izaiten ahal, zeren eta ...
‎B: 4 x 1 056 ren biderkadura ez da 4 024 izaiten ahal, zeren eta .. .
‎C: 49,5 x 377 ren biderkadura ez da 3 775 izaiten ahal, zeren eta .. .
‎[TI Ez da nabari perimetro konstantearekin laukizuzen batzuek azalera ezberdina ukan lezaketela. Hemen ikasleei berezitasun hori erakusten zaie perimetro bera duten bost laukizuzenekin.Ondorioz azaleraziko zaie perimetroa konstantea izanez, zabalera tipitzean azalera tipitzen dela eta handitzen luzera eta zabaleraren arteko diferentzia murriztean. Maximora heltzen da aldeak berdinak direlarik (lauki karratua}.
‎[TI Ez da nabari perimetro konstantearekin laukizuzen batzuek azalera ezberdina ukan lezaketela. Hemen ikasleei berezitasun hori erakusten zaie perimetro bera duten bost laukizuzenekin.Ondorioz azaleraziko zaie perimetroa konstantea izanez, zabalera tipitzean azalera tipitzen dela eta handitzen luzera eta zabaleraren arteko diferentzia murriztean. Maximora heltzen da aldeak berdinak direlarik (lauki karratua}.
‎Zenbaki hamartar baten biderketa eta zatiketa 10ez, 100ez edo 1 000z. 74 sekuentzian bezala.
‎348, 75 dm cm-tan eta ondotik dam-tan no/ a konberti, liiakiren eta haren erakaslearen metodoak konpara itzazu.
‎348, 75 dm cm-tan eta ondotik dam-tan no/ a konberti? liiakiren eta haren erakaslearen metodoak konpara itzazu.
‎Beste zifra guziak berehala ongi kokatuak dira. cm-tan konbertitzeko, dam-tan konbertitzeko, cm-en zutabea begiztatzen dut eta kakotxa ezartzen. dam-en zutabea begiztatzen dut eta kakotxa ezartzen.
‎Beste zifra guziak berehala ongi kokatuak dira. cm-tan konbertitzeko, dam-tan konbertitzeko, cm-en zutabea begiztatzen dut eta kakotxa ezartzen. dam-en zutabea begiztatzen dut eta kakotxa ezartzen.
‎Neurri hauek taula batean adieraz itzazu eta galdegina zaizun unitatean idatz.
‎8,7 dm mm-tan eta ondotik hm-tan nola konberti?...
‎8 dm dm-en zutabean kokatzen dut. Beste zifra bereha/ a ongi kokatua da. mm-tan konbertitzeko, mm-en zutabea begiztatzen dut eta " 0" batekin osatzen. hm-tan konbertitzeko, hm-en zutabea begiztatzen dut
‎" 0" batzuekin osatzen dut eta kakotxa ezartzen.
‎Neurri hauek taula batean adieraz itzazu eta galdegina zaizun unitatean idatz.
‎95,3047 dm2 cm2-tan eta ondotik dam2 tan no/ a konberti?...
‎5 dm2 dm2 en zutabeko eskuineko lekuan kokatuz, beste zifra guziak berehala ongi kokatuak dira. cm2-tan konbertitzeko, cm2-en zutabea begiztatzen dut eta kakotxa ezartzen. dam2 tan konbertitzeko, dam2 en zutabea begiztatzen dut," O" batzuekin osatzen eta kakotxa ezartzen. km2 hm2 ldam2 m2
‎5 dm2 dm2 en zutabeko eskuineko lekuan kokatuz, beste zifra guziak berehala ongi kokatuak dira. cm2-tan konbertitzeko, cm2-en zutabea begiztatzen dut eta kakotxa ezartzen. dam2 tan konbertitzeko, dam2 en zutabea begiztatzen dut," O" batzuekin osatzen eta kakotxa ezartzen. km2 hm2 ldam2 m2
‎Neurri hauek taula batean adieraz itzazu eta galdegina zaizun unitatean idatz. 1 368 47 m2=... dam2 319 051 hm2=... m2 72 4 cm2=... m2
‎Neurri hauek taula batean adieraz itzazu eta galdegina zaizun unitatean idatz.
‎[I] etik @J ra: Konbertsio taulak CM2 mailaren bukaeran erabilaraztea hautatu dugu. lkasleek tresna horrekin edozein konbertsio egin dezaketelako, unitate bakoitzaren handitasuna kontuan hartu gabe eta unitateen arteko arrazoiak ezagutu gabe, gure aukera zuzenesten da. Konbertsio aitzineko sekuentzietan, orain arte hautatuak izan diren funtsezko jokabideek ekar.ditzateken ondorio onak jadanik azpimarratu ditugu.
‎: 1 dam2, 1 dam aldeko karratuaren azalera da, edo 0,5 dam x 2 dam-rena, guti gorabehera bi ikasgelena...)." Hek1area" eta " area" hitzak 114 sekuentzian aipatzen dira.
‎Buruketa baten testuaren hastapena ezagutzen da eta ongi ebatzi duen ikasle baten kalkulua ere: lErosten du...
‎C: Liburu bat 13 € tan eta idaz/ uma bat 9,35 € tan. Zenbat diru gelditzen zaio?
‎Borda jaunaren baratzea laukizuzena da. Alde handia 37 metro luze da eta aide tipia 10,8 m.
‎Baratze horren azalera kalkula ezazu,/ ehenik m2 tan eta ondotik areatan.
‎Zenbat itzuli egin du 15 km-ren egiteko? Eta 20 km-ren egiteko?
‎5 ► lrudi honen perimetroa eta azalera kalkula itzazu.
‎Taula kopia ezazu eta balio hauekin osa: 2 €, 21 €, 25 €, 46 €, 48 €. rezioa € tan Gure kalkuluak 1 € 1 X 6,55957 F
‎Konbertigailua noiz da eskasean hurbiltzen eta noiz soberakinean?
‎[I] eta �: lkasleek jadanik badakite idazkera hamartarraren zati bat baizik ez hartzen, hurbiltze bat eginez eskasean edo soberakinean.
‎• 18 3z zatitzen da eta 18ren � heldu da.
‎B ► Bixkotx baten egiteko, orea gurina eta irina nahasiz prestatu da.
‎Orotara 2,750 kg ore egin da proportzio hauekin: � irin eta gurin.
‎[I] lkasleak" zenbaki baten 35/ 100en hartzea" eta " zenbaki hori 0,35ez biderkatzea" ren berdintasunari ohartzen dira, kasu bakoitzeko kalkuluek emaitza bera emaiten dutela, ordena berean ez eginik ere.
‎0 Begira ezazu Mirentxuk eta lnakik problema hau nola ebazten duten.
‎Mirentxu eta lnaki emaitza berera helduko direla egiazta ezazu. 8 Problema hauen ebazteko, gaineko bi metodoak erabil. erabiltzen du.
‎Kalkulagailua harrazu eta problema bakoitzaren soluzioa aurki zatiketa bat eginez.
‎Hemen tipiturik ageri den irudiaren perimetroa eta azalera kalku/ a itzazu.
‎25/ 100= 1/ 4 izanik, egiaztatzen da 0,25ez biderkatzea zenbaki baten laurdenaren hartzea ere dela. Berdin arrazoinatzen da 0,5entzat eta 0, 125entzat. lkasleak ohartzen dira zenbaki horiekin biderketa baten kalkuluak zatiketa batenarengana daramala. Kasu berezi hauetan ohartzen dira beraz kolegioan izanen den funtsezko jakitate bati.
‎Zenbaki oso baten biderketa 0,5ez, 0,25ez eta 0.125ez. lkus orrialde behereko azalpena.
‎Arbelean ldatziz galdegin kalkulua sekuentzian irakatsi jokabidearen erabilpena. Zenbaki osoak zatiketak 2z, 4z eta Bz errazak izaiteko gisan hautatzen dira. Bz zatitzeko lehentasuna emanen zaie Bko taulan dauden zenbaki osoei.
‎[I] eta [2]: " Goratasuna" hitza egun guzietakoa da;" altuera" hitza matematikako hiztegiari doakio.
‎Zenbaki oso baten biderketa 0,5ez, 0,25ez eta 0,125ez.
‎Hiruki honen azaleraren kalkulatzeko... ... a altuera marrazten da eta neurtzen (a= 27 mm).
‎Hiruki baten altuera ezagutzen badut: a= 63 mm, bai eta oinarria den aldearen luzera: o= 45 mm, orduan hiruki horren � azalera ezagut dezaket:
‎DEF hirukia marraz ezazu eta azalera kalkula. Lan bera egizu GHJ hirukiarentzat.
‎[I] eta [zl: Ez da aise hirukien azaleraren kalkulatzeko formularen arrazoinamendua ulertzea.
‎Hala bada, gorriz marraz ezazu eta D izenda.
‎Neurri bakoitza taula egoki batean irudika eta galdegina zaizun unitatean idatz.
‎5 km-ko beste ibilbide batentzat, Errekarte andereak 16,25 € ordaindu du. Prezioa eta km kopurua proportzionalak direa. Baiezkoan, zer da 15 km-ko ibilbidearen prezioa?
‎2 ► Luxik eta Sabinak igeritekuaren luzera 6
‎aldiz kurritu dute. Luxik 6 min eta 47 s eman du eta Sabinak 400 s.
‎aldiz kurritu dute. Luxik 6 min eta 47 s eman du eta Sabinak 400 s.
‎Horra A eta B pisu aurtikitzaileen emaitzak (tehenak 4 entsegu egin ditu eta bigarrenak 3 entsegu):
‎Horra A eta B pisu aurtikitzaileen emaitzak (tehenak 4 entsegu egin ditu eta bigarrenak 3 entsegu):
‎Amaiak 7,56 € ko konpasa erosi du, bi orri pakete 2,35 € tan bakoitza, eta tinta ontzi bat 1,45 € tan.
Eta 12 litro? 15 litro?
‎8 ► Autobus batek 6,963 t pisu du hutsik. Hiru pertsona igan eta , 7,18 t pisu du.
‎• [EA] [CB] ri... eta [EC] ri... da. A
‎lkasleekjadanik ikusi dute 0,5ez biderkatzea edo erdiaren hartzea, berdin dela (ikus 108 sekuentzia). 116garrenetik 118garrenerainoko hiru sekuentziek 0,25ez biderkatzea edo laurdenaren hartzea berdin dela eta 0,125ez biderkatzea edo zortzirenaren hartzea berdin dela ulertaraztea dute helburu. Hemen" x" ikurraren beste erabilpen bat ikasten dute:
‎25/ 100z biderkatzea 25 ehunenen hartzea da (PEA ariketetako urraspidea). 117 sekuentzian, 25 ehunenen hartzea edo 0,25ez biderkatzea berdin dela ikasten dute (lehenago, 0,25ez biderkatzea 0,25en batuketa errepikatuari dagokio), eta azkenik, 118 sekuentzian, laurdenaren hartzea edo 0,25etan biderkatzea berdin dela.
‎0 Begira ezazu bi problemak nola ebazten dituzten Mirentxuk eta liiakik.
‎Bi biderketa hauek kalkulatu gabe, segur gara emaitza bera izanen dutela. Esplika ezazu zergatik eta egiazta ezazu biderketak kalkulatuz.
‎Zenbaki bat 0,9z biderkatzea eta zenbaki horren lo hartzea gauza bera da. Zenbaki bat 0,46z biderkatzea eta zenbaki horren 1660 hartzea gauza bera da.
‎Zenbaki bat 0,9z biderkatzea eta zenbaki horren lo hartzea gauza bera da. Zenbaki bat 0,46z biderkatzea eta zenbaki horren 1660 hartzea gauza bera da.
‎Kalkulagailua harrazu eta buruketa bakoitzaren soluzioa asma biderketa bat eginez.
2002
‎Egiazta eta osot. 8 6=........
‎Egiazta eta osot.
‎7 ttitta gorde dütüt. lkusten düdana asma ezazü eta bardintza idatz.
‎Dedek ikusten düana asma ezazü eta bardintza OSOt.
‎[KI Zenbakien diktaketa 50 arte bederen; horietarik zenbait 11 eta 16 artekoak izanen dira.
‎[fil eta [g: Urtxintxak kontatzen du.
‎Marratu duena zuzenean ikusten du Dedek, 6 kanikak gisa honetan kentzen baititu: 5 eta 1.
‎[Q] Scenario hau erakasleak erakusten du lehenik, adibidez: 9 7, 10 6, 4 3, 9 5, 6 4 eta 7 5 Zenbaki ttipi bat kentzen balitz bezala da (ikus 47 or.) baina hemen behereko puntuak dira gordetzen.
‎> eta ikurrak
‎. 5+ n( eta n+ 5), n+ 1{ eta 1+ n), n+ 2 (eta 2+ n), eta" doble ttipiak"
‎. 5+ n (eta n+ 5), n+ 1{ eta 1+ n), n+ 2 (eta 2+ n), eta" doble ttipiak"
‎. 5+ n (eta n+ 5), n+ 1{ eta 1+ n), n+ 2( eta 2+ n), eta" doble ttipiak"
‎. 5+ n (eta n+ 5), n+ 1{ eta 1+ n), n+ 2 (eta 2+ n), eta " doble ttipiak"
‎[filtik [Q] ra: > eta zeinuen erranahia eta zentzua ulertu. Kuboak bata bestearen gainean metaturik irudikatzeak zeinu bakoitzaren erranahia emaiten du:
‎[filtik [Q] ra: > eta zeinuen erranahia eta zentzua ulertu. Kuboak bata bestearen gainean metaturik irudikatzeak zeinu bakoitzaren erranahia emaiten du:
‎Zonbat sagü behar da orotara? lhardets eta egiazta.
‎Egiaztatzeko, sagü multzo egokia ützüli ützülian motz. Ondotik, bi sagü ützüli ützülian motz eta gatü bakoitzaren aitzinean lot.
‎Gatü bakoitzak 2 sagü nahi dütü. lhardets eta egiazta.
‎[fil eta [g: Norberak zuzendu problema (bati 2 eman).
‎10 egiten düan B ariketako bardintzak gaztelü hontan kopia eta beste zonbait idatz.
‎@ Kalkulu zalua: 61 orrialdean bezalako jarduera, 10eko batura duten [fil Batuketa deskonposaketetan, batuketetan ari izanez bereziki, bai eta 10 1 eta 10 2 motako 10enei ohartu. kenketetan.
‎@ Kalkulu zalua: 61 orrialdean bezalako jarduera, 10eko batura duten [fil Batuketa deskonposaketetan, batuketetan ari izanez bereziki, bai eta 10 1 eta 10 2 motako 10enei ohartu. kenketetan.
‎Zenbakikuntzara buruz: 10 baino gehiagoko bildumak antolatu (1) o10saegnaiak e& Ürtxaintxak badütü 14 hür eta Dedek 14 püntü marraztü dütü. Egiazta.
‎Zonbakia idatz eta Dedek bezala marraz. ijj;:)
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia