Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 601.681

2001
‎urtean espainiar Estatuan 90.000 trafiko istripu gertatu dira, bere biktima eta guzti.
‎urtean espainiar Estatuan 90.000 trafiko istripu gertatu dira, bere biktima eta guzti.
‎Kopurua, aurreragokoa bezain handia ez bada ere, larri larria da oraino eta , ezbehar kopuru dramatiko hori zuritzeko edo, era askotako hamaikatxo arrazoi zein aitzakia adierazten diren arren, aditu guztiak bat datoz funtsezko puntu batean: automobila egoera zuzenean mantentzeak istripuen kopurua dezente murriz dezake.
‎Are eta gehiago neguan, sasoi horretan kotxea egoera atmosferiko aldrebesean eramaten baitu gidariak: elurra, izotza, lainoa, euria...
‎Hortaz, ibilgailuak konpondu eta mantentzeko automobila tailerrera eramatea ohitura izan litzateke zeinahi gidarirentzat, istripuak aurreikusteko ez ezik, gidaritza seguruago eta erosoagoa erdiesteko ere.
‎Hortaz, ibilgailuak konpondu eta mantentzeko automobila tailerrera eramatea ohitura izan litzateke zeinahi gidarirentzat, istripuak aurreikusteko ez ezik, gidaritza seguruago eta erosoagoa erdiesteko ere.
‎Kotxea lantegian utzi eta gastuaren azkeneko kostua, guztira, zenbat izango zain eta beldurrez egon behar genueneko garaia pasea dugu, zorionez: 1987 urteaz geroztik, baldintza jakin batzuk bete behar izaten dituzte tailerrek ere, kontsumitzailearen eskubideak bermatzeko.
‎Kotxea lantegian utzi eta gastuaren azkeneko kostua, guztira, zenbat izango zain eta beldurrez egon behar genueneko garaia pasea dugu, zorionez: 1987 urteaz geroztik, baldintza jakin batzuk bete behar izaten dituzte tailerrek ere, kontsumitzailearen eskubideak bermatzeko.
‎Zerbitzu ona eta kontsumitzaileari eskubideak errespetatzen zaizkiola bermatzeko, aitzakiarik gabe eta zorrozki bete beharreko arau batzuk dituzte lantoki horiek.
‎Zerbitzu ona eta kontsumitzaileari eskubideak errespetatzen zaizkiola bermatzeko, aitzakiarik gabe eta zorrozki bete beharreko arau batzuk dituzte lantoki horiek.
‎Era berean, ohiko zerbitzu ordutegiak eta prestazio berezienak ere agerian egon behar dute.
‎Ibilgailuaren konponketa onartu baino lehenago aurrekontua eskatzeko eskubidea dugu: dokumentu horrek 12 laneguneko indarraldia izango du eta jarraiko datuak agertuko ditu:
‎Erregistro Berezian tailerrak duen zenbakia, identifikazio fiskala eta helbidea.
‎Ibilgailuaren berri: marka, modeloa, ibilitako kilometro kopurua eta matrikula.
‎Egin behar diren konponketak, eman beharreko bestelako prestazio guztiak, konpondu edo ordezkatzeko elementuak eta bezeroak ordaindu beharreko dirua, guztirako eta xehekapeneko prezioak adierazita.
‎Egin behar diren konponketak, eman beharreko bestelako prestazio guztiak, konpondu edo ordezkatzeko elementuak eta bezeroak ordaindu beharreko dirua, guztirako eta xehekapeneko prezioak adierazita.
‎Data eta sinadura ezartzeko tokia, erabiltzaileak aurrekontua onartzen badu.
‎Automobila konpondu baino lehenago aurrekontua egiteari erabiltzaileak uko egiten dionean, Ez dut aurrekontua egiterik nahi esakunea agertuko da, bezeroak idatzirik, bere sinadura eta guzti.
‎Era berean, jartzen diren ordezko piezen jatorriaren agiri bidezko justifikazioa eta pieza horien prezioak erabiltzaileen eskura ipiniko ditu tailerrak.
‎Aldatutako piezak bezeroari entregatu dizkio eta , elementu erabiliak hautatzeko aukera dagoenean, horrela jardun ahal izateko erabiltzaileak aurretiaz bere adostasuna adierazi du.
‎Horrez gainera, konpondu ondoren, ibilgailua erabiltzaileari entregatu beharreko data ere agertuko da bertan eta , automobila tailerrean utzi behar denean, gordailuaren frogagiria emango zaio erabiltzaileari (eskuarki, aurrekontua bera da agiri hori).
‎Beste aldetik, ibilgailua konpontzen ari den bitartean bestelako matxurarik hauteman balitz, tailerrak erabiltzaileari jakinarazi lioke horren berri, matxura horren kostu erantsiarekin batera, eta ibilgailuaren jabeari onespena eman dezan eskatuko zaio, lanean segi eta matxura berriak ere konpondu ahal izateko.
‎Beste aldetik, ibilgailua konpontzen ari den bitartean bestelako matxurarik hauteman balitz, tailerrak erabiltzaileari jakinarazi lioke horren berri, matxura horren kostu erantsiarekin batera, eta ibilgailuaren jabeari onespena eman dezan eskatuko zaio, lanean segi eta matxura berriak ere konpondu ahal izateko.
‎Tarifak, argi eta garbi
‎Tailer guztiek agerian erakutsi behar dute lanorduko (eskulanaren orduko prezioa 5.000 eta 6.000 pezeta bitartean dabil) eta zerbitzu jakinak (olio aldaketa, pintxazoak, aldizkako azterketak, etab) ematearren aplikatzen dituzten tarifak.
‎Tailer guztiek agerian erakutsi behar dute lanorduko (eskulanaren orduko prezioa 5.000 eta 6.000 pezeta bitartean dabil) eta zerbitzu jakinak (olio aldaketa, pintxazoak, aldizkako azterketak, etab) ematearren aplikatzen dituzten tarifak.
‎Erabiltzaileak kotxea jaso eta konponketa gastuak ordaindutakoan, egindako lan guztiak agertuko dituen faktura emango zaio, lanorduen prezioak, ordezkaturiko pieza edo elementuenak (hauek bezeroak eskatu ahal izango ditu) eta erabilitako materialenak xehekapenez adierazita.
‎Erabiltzaileak kotxea jaso eta konponketa gastuak ordaindutakoan, egindako lan guztiak agertuko dituen faktura emango zaio, lanorduen prezioak, ordezkaturiko pieza edo elementuenak (hauek bezeroak eskatu ahal izango ditu) eta erabilitako materialenak xehekapenez adierazita.
‎Matxura ohikoenak (istripu, lapurreta eta antzekoak bazterrean utzirik) sistema elektrikoan gertatzen dira; ondotik, ihes hodi eta katalizagailuan jazotzen direnak datoz: tailerrera egiten diren bisita guztien %40 inguru arrazoi horien ondoriozkoak izaten dira.
‎Matxura ohikoenak (istripu, lapurreta eta antzekoak bazterrean utzirik) sistema elektrikoan gertatzen dira; ondotik, ihes hodi eta katalizagailuan jazotzen direnak datoz: tailerrera egiten diren bisita guztien %40 inguru arrazoi horien ondoriozkoak izaten dira.
‎Motoreko matxurak garestiago izaten dira eta osotasunaren %20ra iristen dira ozta ozta: automobila abiatzeko ezintasunean edo elikadurako hutsegiteetan hautematen dira.
‎Hozte sistema, injekzioa eta barne ekipamendua (eserlekuak, aire egokitua, aginte mahaia...) ere agertzen dira konpondu beharreko elementuen zerrendako lehen postuetan.
‎Nolanahi ere, non eta istripuaren edo motoreko arazo larriaren ondoriozkoa ez den, ordezko piezarik kritikoena enbrage kablea aldatu edo ordezkatzea da beti.
‎Osagai sentibera eta konpontzen zaila denez, tarteka aldatu beharra dago, eskuarki gidariak ez baitu kotxea behar bezala gelditzen: enbragea gehiegitan darabil; jokaera horrek, aldi berean, balaztak (hauek ere aldizka aztertu behar dira, ibilgailuaren funtsezko elementuak baitira) ere dezente kontsumitzen ditu.
‎Ibilgailuen Azterketa Teknikoa (IAT) gainditzea betebeharrekoa izatea erabiltzaileari lagungarri gertatzen zaio, kotxea behar bezalako egoeran manten dezan: urtero urtero bi milioi ibilgailu baztertuta geratzen dira Estatu espainiarrean eta , horietatik, ehun bat milak ez du gainditzen bigarren saiakeran ere, hau da, aztertu eta konpondu ostean.
‎Ibilgailuen Azterketa Teknikoa (IAT) gainditzea betebeharrekoa izatea erabiltzaileari lagungarri gertatzen zaio, kotxea behar bezalako egoeran manten dezan: urtero urtero bi milioi ibilgailu baztertuta geratzen dira Estatu espainiarrean eta, horietatik, ehun bat milak ez du gainditzen bigarren saiakeran ere, hau da, aztertu eta konpondu ostean.
‎Haizeak, euriak, elurrak, izotzak eta lainoak gidatzea eragotzi egiten dutenez, horiek sortzen dituzten arriskuen aurrean erne egon behar dugu.
‎Haizea maiz ez da atzematen, harik eta ibilgailua astindu eta bere bidetik ateratzen duen arte: horregatik komeni da bidertzeko garo eta gainerako landareen inklinazioa nolakoa eta norakoa den kontuan hartzea, hurrengo haize erauntsiari aurrea har diezaiogun.
‎Haizea maiz ez da atzematen, harik eta ibilgailua astindu eta bere bidetik ateratzen duen arte: horregatik komeni da bidertzeko garo eta gainerako landareen inklinazioa nolakoa eta norakoa den kontuan hartzea, hurrengo haize erauntsiari aurrea har diezaiogun.
‎Haizea maiz ez da atzematen, harik eta ibilgailua astindu eta bere bidetik ateratzen duen arte: horregatik komeni da bidertzeko garo eta gainerako landareen inklinazioa nolakoa eta norakoa den kontuan hartzea, hurrengo haize erauntsiari aurrea har diezaiogun.
‎Haizea maiz ez da atzematen, harik eta ibilgailua astindu eta bere bidetik ateratzen duen arte: horregatik komeni da bidertzeko garo eta gainerako landareen inklinazioa nolakoa eta norakoa den kontuan hartzea, hurrengo haize erauntsiari aurrea har diezaiogun.
‎Bi egoeratan jarri behar dugu berebiziko arreta: beste ibilgailu bat aurreratzean bolumen handikoa baldin bada, bereziki eta mendi, eraikin edo tunelek babesturiko leku batetik lau eta irekia den beste batera irtetean.
‎Bi egoeratan jarri behar dugu berebiziko arreta: beste ibilgailu bat aurreratzean bolumen handikoa baldin bada, bereziki eta mendi, eraikin edo tunelek babesturiko leku batetik lau eta irekia den beste batera irtetean.
‎Bi kasuetan ere bidezkoena abiadura murriztu, bolanteari gogor eutsi eta traiektoria piskanaka zuzenduz joatea da (bolanteari gogor eragingo bagenio, automobila zigi zagaka has liteke eta).
‎Bi kasuetan ere bidezkoena abiadura murriztu, bolanteari gogor eutsi eta traiektoria piskanaka zuzenduz joatea da (bolanteari gogor eragingo bagenio, automobila zigi zagaka has liteke eta ).
‎Aurreneko euri tantoak erortzean, eguratseko hautsarekin eta asfaltoko gantzarekin nahasten da ura, lurzorua labain labaina bihurtuz.
‎Ondoren atxikipena handixeagoa da eta ibiltzea uniformeago bilakatzen da baina, lurzoruan ur asko baldin badago, baliteke gurpilak irristatzea (acquaplanning efektu ezaguna).
‎Aurreko ibilgailuarekiko distantzia handitzea eta abiadura murriztea komeni da horrelakoetan, bihurguneetan batik bat, bertara iritsi aurretik kotxea mantsotzen ahaleginduz, bidea oraindik zuzen delarik.
‎arreta pizteko unea da, elurra hastean: autopista eta autobideetan orduko ehun kilometroko abiaduran joan daiteke, gehienez ere, eta gainontzeko bideetan, berriz, laurogei kilometrotan orduko; kamioiek eskuineko karriletik joan behar dute, gainerako ibilgailurik aurreratu gabe.
‎arreta pizteko unea da, elurra hastean: autopista eta autobideetan orduko ehun kilometroko abiaduran joan daiteke, gehienez ere, eta gainontzeko bideetan, berriz, laurogei kilometrotan orduko; kamioiek eskuineko karriletik joan behar dute, gainerako ibilgailurik aurreratu gabe.
‎lurzorua hein batez elurrez estalia dagoela adierazten du: kamioiek eta ibilgailu artikulatuek debekatua dute zirkulatzea; turismo eta autobusen abiadura 60 kilometro orduko izan daiteke, gehienez ere; bihurguneetan eta tarte inklinatuetan abiadura txikiagoa izan behar du.
‎lurzorua hein batez elurrez estalia dagoela adierazten du: kamioiek eta ibilgailu artikulatuek debekatua dute zirkulatzea; turismo eta autobusen abiadura 60 kilometro orduko izan daiteke, gehienez ere; bihurguneetan eta tarte inklinatuetan abiadura txikiagoa izan behar du.
‎lurzorua hein batez elurrez estalia dagoela adierazten du: kamioiek eta ibilgailu artikulatuek debekatua dute zirkulatzea; turismo eta autobusen abiadura 60 kilometro orduko izan daiteke, gehienez ere; bihurguneetan eta tarte inklinatuetan abiadura txikiagoa izan behar du.
‎Maniobrak, ahal dela, ez dira bat batean egingo eta ibilgailu batetik besterako tartea handitu behar da.
‎Ibilgailu artikulatuen, kamioien eta autobusen zirkulazioa galarazita dago; gainerako ibilgailuen gidariei bidaia geroratzea aholkatzen zaie; kateak ipini behar izatekotan, ibilgeturik gelditu aurretik egin beharra dago; ez geratu behin ere zirkulazioa eragotz dezakeen tokian; ez aurreratu mugitu ezinik dauden ibilgailuak, aurrera jarraitzeko segurantzarik ezean.
‎Trafikoko Zuzendaritza Nagusiak adierazten dituen bideetatik joan eta beltz kolorearekin markatutakoetan ibiltzeari saihets egiten ahalegindu behar izaten da horrelakoetan.
‎Geldiarazirik gertatzekotan, motorea itzali eta bertan gelditu behar dugu, ibilgailua abandonatu gabe, babestokirik gertu ez baldin badago.
‎Traidore da izotza, bere atxikipen koefizientea hutsaren paretsukoa izaki: hortaz, leku laiotzetan eta erreka bazterretan kontu handiz ibiltzea da egokiena.
‎Izotz plakak egon litezkeen errezeloak bazaude, mantsotu abiadura eta ipini motorea erregimen apalean (1.500 edo 2.500 bira minutuko) atxikipen sendoagoa lortzeko.
‎Lainoa denean, guk ikustea eta beste gidariek gu ikustea da garrantzitsuena.
‎Egun argiz dugu baliagarrien lainotarako argiztapena (ikus gaitzaten, batik bat), argi horrek automobilak (kolore argikoak eta metalizatuak, bereziki) ia zeharo ezabatzen, mimetizatzen dituelako.
‎Baina gauez beste kotxe baten atzetik bagoaz, aurreko horren lainotarako argiak itsutzen gaituelarik, bistan da alferrikakoa dela argi mota hori eta atzetik datorkigun ibilgailuko gidaria gureak itsutuko duela.
‎autoan gaurkotuak eraman behar ditugu hurrengo agiriak: gidatzeko karneta, zirkulatzeko agiria, IATeko egiaztagiria eta aseguruko azken txartela.
‎Urte sasoi honetan lurzoruarekiko atxikipena ahulagoa izateak aholkatzen dio gidariari atxikipena sendotzen laguntzen duten kotxeko elementuak puntu puntuan edukitzea, hala nola motelgailuak, neumatikoak, balaztak eta gidagailua.
‎hauen endakapen eta higadurak inguruko gidariengan itsualdiak sortzeaz gainera, gainerako piezen nekea areagotu eta higadura gehitu egiten du.
‎hauen endakapen eta higadurak inguruko gidariengan itsualdiak sortzeaz gainera, gainerako piezen nekea areagotu eta higadura gehitu egiten du.
‎Horrez gainera, bihurguneetan atxikimendua ahulago izatea ondorioztatu, lurzoru bustian derrapatzeko arriskua larriagotu, abiadura txikiagoa acquaplanning efektua gertatzea ahalbideratu eta ABS balaztak okerreko datuak jasotzea bideratzen du, gelditzeko distantzia laburtuz (elurretan, orduko 30 kilometroko abiaduran, %11 gehitzen da, adibidez).
‎Balazta eta gidagailua:
‎Erauntsika ari badu eta asfaltoa behar bezain azkar irensteko gauza ez baldin bada edo lurzoruan gorabeherak baldin badaude, errepidean putzu txiki edo koxkorrak sor daitezke: gure automobilean horiek izango duten eragina aquaplanning izenaz ezagutzen dugu.
‎Hitz gutxitan: abiadura jakin batean, neumatikoek duten marradurako ildaska horiek ez dira gauza lurra eta gurpilaren artean dagoen likido guztia irensteko; horrela, presiopeko ur zorroa osatu eta horrek neumatikoa lurzorutik altxa egingo du.
‎Hitz gutxitan: abiadura jakin batean, neumatikoek duten marradurako ildaska horiek ez dira gauza lurra eta gurpilaren artean dagoen likido guztia irensteko; horrela, presiopeko ur zorroa osatu eta horrek neumatikoa lurzorutik altxa egingo du.
‎Horren ondorioz, ibilgailuaren norabidearen kontrola galdu egiten da eta , zenbaitetan, saiheska joaten da autoa.
‎Era berean, azeleragailua kontuz begiratu behar da: ezin zapal dezakegu une horretan, ezta hanka bertatik kendu ere, gurpilen biraketa errazteko eta derrapatzearen zergatia den masen transferentzia ekidingo duen abiadura uniformean eramateko.
‎Aquaplanning efektua gerta ez dadin formularik onena, neumatikoen presioa eta marradura egoki zaintzea da eta, esan gabe doa, behar bezalako abiaduran ibiltzea.
‎Aquaplanning efektua gerta ez dadin formularik onena, neumatikoen presioa eta marradura egoki zaintzea da eta , esan gabe doa, behar bezalako abiaduran ibiltzea.
‎Erregaiaren filtroa (20.000 kilometroko bakoitzean eta , diesel baldin bada, 10.000 kilometrokoan).
‎Erregaiaren filtroa (20.000 kilometroko bakoitzean eta , diesel baldin bada, 10.000 kilometrokoan).
‎Arazorik ez izateko, oporrak planifikatzea eta kontratuan ezarritako baldintzak betetzen ez badira ditugun eskubideak ezagutzea izaten da eraginkorrena.
‎Ekipajea galtzea eta kalteak izatea ere sarri sarri gertatzen da eta gure oporretako protagonista bihur liteke.
‎Ekipajea galtzea eta kalteak izatea ere sarri sarri gertatzen da eta gure oporretako protagonista bihur liteke.
‎Arazorik ez izateko, oporrak planifikatzea eta kontratuan ezarritako baldintzak betetzen ez badira ditugun eskubideak ezagutzea izaten da eraginkorrena
‎Ekipajea galtzea eta kalteak izatea ere sarri sarri gertatzen da eta gure oporretako protagonista bihur liteke.
‎Ekipajea galtzea eta kalteak izatea ere sarri sarri gertatzen da eta gure oporretako protagonista bihur liteke.
‎Izan ere, sektorea oso konplexua da eta agentziek antolaturiko oporraldietan gerta daitezkeen arazoen kasuistika oso zabala.
‎Baina erabiltzaileek ere badute euren erantzukizun zatia: jendeak ez ditu ezagutzen bidaiak kontratatzean kontsumitzaileak dituen eskubideak, erreklamazioak egiteko epeak eta bideak, eta bidaia prestatzeko inprobisazioa maite izateak eta prestakuntza guztia azken unerako uzteko ohiturak ere larriagotu egiten dute arazoa.
‎Baina erabiltzaileek ere badute euren erantzukizun zatia: jendeak ez ditu ezagutzen bidaiak kontratatzean kontsumitzaileak dituen eskubideak, erreklamazioak egiteko epeak eta bideak, eta bidaia prestatzeko inprobisazioa maite izateak eta prestakuntza guztia azken unerako uzteko ohiturak ere larriagotu egiten dute arazoa.
‎Baina erabiltzaileek ere badute euren erantzukizun zatia: jendeak ez ditu ezagutzen bidaiak kontratatzean kontsumitzaileak dituen eskubideak, erreklamazioak egiteko epeak eta bideak, eta bidaia prestatzeko inprobisazioa maite izateak eta prestakuntza guztia azken unerako uzteko ohiturak ere larriagotu egiten dute arazoa.
‎1995eko Bidaia Konbinatuen Legean oinarritutako txosten honetan, agentzia batean bidaia kontratatzen dugunean sortzen diren zalantzei erantzun nahi die eta baita informazio orriek zer jaso behar duten, tarifak aldatu baldin badira nola erreklamatu, edo aurrerapena ordaindu ondoren ezustekoak sortzen badira bidaiari nola uko egin ere.
‎Paradisua diruditen lekuen argazkiak, ametsetako hotelak eta txango ahaztezinen deskripzioak baliatzen dira erabiltzaileak bidai agentzia baten zerbitzuak kontrata ditzaten konbentzitzeko.
‎lekuak eta garraio bideak, horien ezaugarriak eta klaseak barne.
‎lekuak eta garraio bideak, horien ezaugarriak eta klaseak barne.
‎bidaiaren iraupena, ibilbidea eta egutegia.
‎ostatuen zerrenda, bakoitzaren mota, kokapena, kategoria, ezaugarri nagusiak eta , hala badagokio, homologazioa eta sailkapen turistikoa adierazita.
‎ostatuen zerrenda, bakoitzaren mota, kokapena, kategoria, ezaugarri nagusiak eta, hala badagokio, homologazioa eta sailkapen turistikoa adierazita.
‎atzerrira irteteko baldin bada, pasaporte, bisatu eta osasun aldetik bete beharrekoei buruzko informazioa.
‎prezioa, honako hauek zehaztuta: bidaia konbinatuaren zenbatekoa, aukerako txangoen gutxi gorabeherako tarifa, aurrerapenaren zenbatekoa edo ehunekoa eta gainerakoa ordaintzeko epeak eta, hala badagokio, finantzaketarako aukerak.
‎prezioa, honako hauek zehaztuta: bidaia konbinatuaren zenbatekoa, aukerako txangoen gutxi gorabeherako tarifa, aurrerapenaren zenbatekoa edo ehunekoa eta gainerakoa ordaintzeko epeak eta , hala badagokio, finantzaketarako aukerak.
‎bidaia egin dadin gutxieneko inskripzio kopurua, horrelakorik ezartzen baldin bada eta bidaia bertan behera uzteko azken eguna.
‎erantzukizun, kantzelazio eta bidaiaren bestelako baldintzei buruzko klausulak.
‎bidaia konbinatuaren antolatzailearen izena eta helbidea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia