Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27.543

2013
‎5 Mireiari adierazi diozu azaldu beharrekoa, eta berak honela erantzun dizu: " Nik lehendik ere idatzi izan ditut deskribapenak, baina, tira, orain, hobeto egiten ikasiko dut.
‎" Nik lehendik ere idatzi izan ditut deskribapenak, baina, tira, orain, hobeto egiten ikasiko dut. Eta , bloga dela eta, nik ez dut inoiz blog era ezer igo, baina irakasleak irakatsiko digu!".
‎a) Eta zuk," beti ongi nahi duenak maiz gaizki" dabilela jakinda, nola ikusten duzu zeure burua. Jo ezazu berriz ere taulara, eta jaso informazio hori hirugarren zutabean.
‎a) Eta zuk," beti ongi nahi duenak maiz gaizki" dabilela jakinda, nola ikusten duzu zeure burua? Jo ezazu berriz ere taulara, eta jaso informazio hori hirugarren zutabean.
‎6 Galderak formulatu, pertsonak eta lekuak deskribatu, mailak idatzi
‎Erabakia hartzeko, lehendabizi, hautaketarako irizpideak adostu dituzue. Baina," zenbat buru, hainbat aburu", hortaz, adostasun batera iritsi duzue, talde txikian lehenik, eta gelakide guztien artean ondoren.
‎Behin hori erabakita, zuetako bakoitzari ikastetxe eta gela jakin horrekin harremana izatea egokituko zaizue. Taldeka jarrita, formulatu hautaketa egiteko hiru irizpide.
‎BHko 1 mailako gazte euskaldunen artean harremanak sustatzeko eta elkar ezagutzeko aukera paregabea daukazue; zeregin horretan, etengabe arituko zarete elkarri galderak formulatzen: bizkaitarrak" zelakue zara?" galdetuko du, gipuzkoarrak," nolakua zera?", nafarrak," nolkua zara?" & baita horiek erantzuten ere.
‎noski! Izan ere, nahiz eta hitzez ezberdinak izan, guztiok gera euskaldun, guztiok
‎2 Zuen euskalkian ere izango da kantu berezi edo ezagunen bat. Talde txikitan elkartuta, hautatu zuen eskualdeko kantu bat, eta osa ezazue hari dagokion fitxa, honako ezaugarriak azalduz:
‎3 Entzun, orain, hurrengo audioa, eta erantzun galderari.
‎Taldeka, hautatu duzuen kantua ikasiko duzue. Prest zaudetenean, gelan abestuko duzue, zuen gelakideen aurrean, eta grabatu egingo duzue. Grabazioa egiteko, audio editorea erabiliko duzue.
‎5 Berrikusi bolumena, abiadura eta intonazioa egokiak diren.
‎Horixe izango da blog era igoko duzuen eta beste ikastetxeko ikaskideekin partekatuko duzuen lehenengo informazioa: zuen gustukoa den eta zuen euskalkian dagoen kantua.
‎Horixe izango da blog era igoko duzuen eta beste ikastetxeko ikaskideekin partekatuko duzuen lehenengo informazioa: zuen gustukoa den eta zuen euskalkian dagoen kantua.
‎Irakasleak grabaketa eta abestiari dagokion fitxa igoko ditu blogera.
‎1 Hasteko, zure datuak eta zure truke kidearenak jasoko dituen fitxa egingo duzu. Lehenik, zure datuak idatziko dituzu:
‎Lehenik, zure datuak idatziko dituzu: izen abizenak, ikastetxea, herria, eta helbide elektronikoa. Horretarako, testu
‎4 Mezuaren testua idatzi: hasierako agurra, mezua bera eta amaierako agurra.
‎6 Amaitzeko, dena ondo dagoela ziurtatu, eta bidali.
‎1 Gelakideok sei taldetan banatuko zarete. Taldean, irakurri arretaz honako esapide hauek, eta identifikatu zer komunikazio asmori dagozkion:
‎2 Talde bakoitzak egindakoa talde handian partekatuko duzue, eta denon artean zuzenketak egingo dituzue.
‎Toki batzuetan" atzaldeon/ atsaldeon", eta , beste batzuetan," arrastion". Batzuetan," ongi izan", eta, beste batzuetan," untsa izan" & Zalantzarik gabe, halako esapideak beste euskalki batzuetan esaten jakitea oso ongi etorriko zaizu elkartrukea iristen denerako.
‎Toki batzuetan" atzaldeon/ atsaldeon", eta, beste batzuetan," arrastion". Batzuetan," ongi izan", eta , beste batzuetan," untsa izan" & Zalantzarik gabe, halako esapideak beste euskalki batzuetan esaten jakitea oso ongi etorriko zaizu elkartrukea iristen denerako.
‎Irakasleek edo jende helduak ere horiexek erabiltzen al dituzte? Taldean bilduta, pentsa ezazue zer nolako esapideak erabiltzen diren zuen herrian; osatu esapide zerrenda bat, eta zehaztu zertarako erabiltzen den bakoitza.
‎Ikastetxearen aurkezpena: izena eta herria.
‎Hartu emanetan eta informazioa trukatzen dugunean, begirunez jokatzea garrantzitsua dela esan dugu. Horrez gain, elkarri galderak egiten dizkiogu etengabe.
‎Horrez gain, elkarri galderak egiten dizkiogu etengabe. Galderak, gainera, ez dira gauza solteak izaten normalean; galdera batek erantzuna dakar, sarri haren ondoren beste galdera bat dator& eta horrela jarrai daiteke, elkarri galderak eginez, adreilu bat beste baten gainean jarriz bezala, elkarren zeregin komunikatiboa amaitutzat ematen den arte. Jakina, solaskideek trukatzen dituzten galdera erantzunen artean, lotura eta ordena logikoa egon behar da.
‎Galderak, gainera, ez dira gauza solteak izaten normalean; galdera batek erantzuna dakar, sarri haren ondoren beste galdera bat dator& eta horrela jarrai daiteke, elkarri galderak eginez, adreilu bat beste baten gainean jarriz bezala, elkarren zeregin komunikatiboa amaitutzat ematen den arte. Jakina, solaskideek trukatzen dituzten galdera erantzunen artean, lotura eta ordena logikoa egon behar da.
‎1 Maialenek eta Peruk txatean jardun dute, eta hainbat galdera sortu dira beren elkarrizketan. Baina kontuz, galderak eta erantzunak nahastu egin dira!
‎1 Maialenek eta Peruk txatean jardun dute, eta hainbat galdera sortu dira beren elkarrizketan. Baina kontuz, galderak eta erantzunak nahastu egin dira!
‎1 Maialenek eta Peruk txatean jardun dute, eta hainbat galdera sortu dira beren elkarrizketan. Baina kontuz, galderak eta erantzunak nahastu egin dira! Nola berrantolatuko zenuke elkarrizketa, koherentea izan dadin?
‎Nola berrantolatuko zenuke elkarrizketa, koherentea izan dadin? Eman segida bi gazteen solasaldiari, eskuineko galderak eta erantzunak ordena egokian kokatuz.
‎Aurrekoan aipatu nian pertika jauzilaria nintzela. Laster, Espainiako proba batzuetan parte hartuko diat eta ezin nauk entrenatu gabe geratu zuen etxean nagoenean.
‎Ni bertso eskolara eta hi entrenatzera!
Eta noiz izaten duk hori praktika C tzeko astia. Saltsero hutsa egina hago gero, e?
‎Eskalada egiteko? Igande goize E tan izaten dinat horretarako eta
‎1 helburua. Galduta zaude, eta herriko enparantzara joan nahi duzu.
‎3 helburua. Ikastetxetik irtendakoan, zer egin erabakitzen ari zaretela, Andonik proposamen bat egin du, eta Kepa urduri jarri da. Andoniren proposamenarekiko Keparen iritzia jakin nahi duzu.
‎4 helburua. Peio eta Rakel Parisera joan dira seme alabekin. Egunean zehar zer egin planifikatzeko, turismo agentziara joan dira.
‎b. Kaixo! Zer egin daiteke Parisen 10 eta 6 urteko haurrekin?
‎10 Zer bazkaldu ohi duzue? Eta afaldu?
‎1 Berria egunkariko webgunean, hiru pertsonaia ezagunen elkarrizketa digitalak argitaratu dira irakurleek egindako galderekin. Gorka Urbizu, Mikel Aiestaran eta Ainhoa Moiua dira pertsonaiak. Baina hirurei egindako galderak nahastu egin dira; beraz, zure lana izango da galdera bakoitza zein pertsonaiari dagokion esatea.
‎Zea Mays musika taldearen" Negua joan da ta" kantuaren itzulpena egin du, eta Korrikaren mezua irakurri zuen amaiera ekitaldian.
‎Zein? Eta zerekin moldatzen zara nazioartean. Aiora
‎Disko berrian, edo etorkizunean, entzungo al dugu berriz horrelakorik? Eskerrik asko, eta segi horrela. Beste bat
‎4 Aupa hi! Jakin nahiko nuke zer anpli eta gitarra mota erabili dituzun Haria diskoaren grabaketan. Baita ere zein diren erosi dituzun pedalera berriak.
‎7 Zein da, konposatu dituzun diskoen artean, zuretzat garrantzitsuena edo kuttunena? Ongi segi eta jarraitu egurra ematen. Eppur si mouve!!!!!
‎8 Asteburu honetan taberna batean kanta jarrita, gazte kuadrilla handi bat ikusi dut kantuan eta zuk bideoan egiten dituzun keinuak zehatz errepikatzen. Zer gogoeta eragiten dizu horrek?
‎Nola adierazi diote begirunea elkarri? Erantzun galderari bakarka, eta , ondoren, eztabaidatu gelan denon artean.
‎1 Entzun ezazu elkarrizketa, eta erantzun: zein da idazleari egiten dioten elkarrizketaren helburua?
‎c) Pertsonaia jakin bat eta harekin zerikusia duten gertakizunak ezagutzera ematea entzuleari.
‎d) Pertsonaia jakin baten nortasuna, izaera, interesak eta iritziak ezagutzera ematea.
‎2 Entzun berriz ere elkarrizketa, eta , talde txikietan elkarturik, erantzun honako galdera hauei:
‎b) Kazetariak eginiko galderek ba al dute loturarik elkarrizketaren komunikazio asmoarekin? Eta entzuleek eginikoek. Zergatik?
‎a) Irratsaio honetako parte hartzaileek euskararen aldaera bat baino gehiago erabiltzen dute. Zer aldaera dira, eta nork erabiltzen ditu?
‎1 Elkarrizketari dagozkion galderak testutik atera ditugu, eta desordenaturik dauzkazu hemen behean. Osa ezazu elkarrizketa, hutsune bakoitzerako galdera egokia hautatuz.
‎b) Xabierrek zer dauka Payatik, eta zer Ruizetik?
‎c) Eta zer falta duzula uste duzu zuk?
‎Erosi behar izan duen agendak diosku aldaketak egon direla. Eta , sakelan barik, eskuetan duen telefonoak. Elkarrizketak, itzulpen lanak, bertso saioetarako deialdiak...
‎Saltsa guztietako perrexila da oraindik. Agendako tarte zuriak eta telefonoaren isiltasun mementoak aprobetxatu ditugu Xabier Payarekin hitzordua jartzeko. Euskalduna Jauregian ez, baina bai Bilbon.
‎Bizkaiko txapeldun izandako guztiak, niretzat, oso errespetagarriak dira, kalitate handiko pertsonak. Eta , bat batean, esatea gradu hori niri eman didatela edota nik irabazi dudala... Urtetan egindako lanaren emaitza da, baina ez nik egindakoarena bakarrik; nigatik egin dutena eskertzeko modua ere bada.
‎Urtetan egindako lanaren emaitza da, baina ez nik egindakoarena bakarrik; nigatik egin dutena eskertzeko modua ere bada. Eta aurrera jarraitzeko akuilua.
‎Bai, duda barik. Bertso udalekuek aukera eman didate bertsolaritza oso modu informalean bizitzeko eta gozatzeko. Bertsolaritza ez da gaia, aitzakia da.
‎Askotan ibili naiz bertsoak itzultzen. Eta horrek oso ikuspegi zabala eman dit: komunikazio legez ikusteko, inprobisazio legez...
‎Orain, antzerki munduan sartu naiz apur bat: Ama, quiero ser lehendakari obra idatzi du Aizpea Goenagak, eta horko kanten letrak egin ditut. Bremengo musikarien obra bat, italieraz errimatua, euskarara itzuli diot Gasteizko talde bati.
‎Gure kasua berezia da. Aita itsasgizona da, eta kanpoan ibiltzen da. Oso matriarkala da gure familia.
‎Ni oso ezkorra naiz, eta akatsa besterik
‎Karga handiegiak hartzen ditut. Eta estresatu egiten naiz. Estres hori gero transmititu egiten dut, eta ez zait gustatzen, jendeak erreta nagoela pentsa dezakeelako.
‎Eta estresatu egiten naiz. Estres hori gero transmititu egiten dut, eta ez zait gustatzen, jendeak erreta nagoela pentsa dezakeelako. Kirolaren kontu hori ere badago.
‎Kirola egin dudanean on egin dit. Asko laguntzen dit gauzak ondo banatzen eta zehazten. Kanpora joateko ere itzelezko gogoa daukat.
‎1 Irakur ezazu honako informazio testu hau, eta , ondoren, osatu galderen hutsuneak galdetzaile egokia jarriz.
‎Galderak egitean, askotan erabiltzen ditugu NOR, NORI, NON, ZENBAT& eta horien gisako hitzak; horiei galdetzaile deitzen diegu. Galdetzailea galderan zer informazio eskatzen den zehazteko erabiltzen den elementua da.
‎3 joaten zarete ikastolara ahizpa eta biok?
‎Oinez joaten gara ikastolara ahizpa eta biok.
‎Ikastolara ahizpa eta biok joaten gara oinez.
‎5 joaten zarete oinez ahizpa eta biok?
‎Ikastolara joaten gara oinez ahizpa eta biok.
‎Hemen azpian duzuna lagun berriak ezagutzeko edo bikotekide posibleak ezagutzeko erabiltzen diren galdetegien antzekoa da. Baina galdetzaileak falta dira, eta , ordainetan, bi pertsonek emandako erantzunak ematen dira. Erantzunetako bat, ordea, ez da egokia; ez dio galderari erantzuten.
‎1 Binaka jardungo duzue, ahoz, elkarri galdetuz eta erantzunez. Batak galdera osatzeko zer galdetzaile behar den ondorioztatuko du, eta, besteak, erantzun egokia identifikatuko du.
‎1 Binaka jardungo duzue, ahoz, elkarri galdetuz eta erantzunez. Batak galdera osatzeko zer galdetzaile behar den ondorioztatuko du, eta , besteak, erantzun egokia identifikatuko du.
‎a) Dudarik gabe, Benito Lertxundi da, nahiz eta adinean gora doan eta ahotsa ez duen jada gaztetakoa.
‎a) Dudarik gabe, Benito Lertxundi da, nahiz eta adinean gora doan eta ahotsa ez duen jada gaztetakoa.
‎a) Aitaren begiak, amaren bihotza eta amonaren malaletxea ditudala esaten didate.
‎b) Begi urdinak, sudur txikia eta ile kizkur kizkurra ditut.
‎1 Binaka elkarturik, ordenatu ematen zaizkizun hitzak, eta osatu erantzuna modu egokian. Zeregin hori azkar eta ondo burutzeko, bi pista emango dizkizugu:
‎1 Binaka elkarturik, ordenatu ematen zaizkizun hitzak, eta osatu erantzuna modu egokian. Zeregin hori azkar eta ondo burutzeko, bi pista emango dizkizugu: (1) Ezer baino lehen, irakurri galdera, eta borobildu galdetzailea.
‎Zeregin hori azkar eta ondo burutzeko, bi pista emango dizkizugu: (1) Ezer baino lehen, irakurri galdera, eta borobildu galdetzailea. Horrek erantzuna ordenatzen lagunduko dizu.
eta
‎Gida turistikoek diotenez, eta dira
‎Bai galderak egitean, bai erantzunak ematean, esaldi zentzudunak eta zuzenak erabili dituzu. Beraz, horretan trebatzen jarraituko duzu jarduera honetan.
‎Jardueraz jarduera, ikasi duzu besteekiko begirunez jarduten, informazio helburuaren eta hartzailearen araberako galdera egokiak formulatzen, baita horiek zuzen idazten ere. Beraz, gaia edozein dela ere, dagoeneko prest zaude hartu emanetan galderak formulatzeko.
‎Beraz, gaia edozein dela ere, dagoeneko prest zaude hartu emanetan galderak formulatzeko. Horiek egoki eta zuzen formulatzen dituzula bermatzeko, ondo etorriko zaizu kontrol zerrenda bat izatea. Jarraian, kontrol zerrenda bat proposatzen dizugu, baina ez dago guztiz bukatuta
‎NOLA JAKINGO DUT GALDERAK EGOKI ETA ZUZEN FORMULATZEN DITUDAN?
‎dut: agurtuz; nor naizen adieraziz; euskalkia badu, hizkera horretako hitzak zein esamoldeak erabiliz; eskerrak emanez; eta , bukaeran, berriz agurtuz.
‎5 Hori guztia, galdera nik egiten dudanean; baina, galdera beste norbaitek egiten didanean, nolakoa izango da erantzuna? Bada, erantzunak beti egon du baitan; hau da, galderaren eta erantzunaren artean lotura eta ordena logikoa egon behar da. Gainera, aurrez aurrekoa bada, zaindu egin behar da nola erantzun agurrari, etab.
‎5 Hori guztia, galdera nik egiten dudanean; baina, galdera beste norbaitek egiten didanean, nolakoa izango da erantzuna? Bada, erantzunak beti egon du baitan; hau da, galderaren eta erantzunaren artean lotura eta ordena logikoa egon behar da. Gainera, aurrez aurrekoa bada, zaindu egin behar da nola erantzun agurrari, etab.
‎Heldu zara" Nolako galdera, halako erantzuna" osagaiaren amaierara. Lehenengo osagai honetan, informazioa eskatzeko eta emateko galdera erantzun zuzenak eta egokiak formulatzen ikasten aritu zara. Baina, aurrera egin baino lehen, egin ezazu eten bat bidean, eta azter ezazu zure ikasketa prozesua.
‎Heldu zara" Nolako galdera, halako erantzuna" osagaiaren amaierara. Lehenengo osagai honetan, informazioa eskatzeko eta emateko galdera erantzun zuzenak eta egokiak formulatzen ikasten aritu zara. Baina, aurrera egin baino lehen, egin ezazu eten bat bidean, eta azter ezazu zure ikasketa prozesua.
‎Lehenengo osagai honetan, informazioa eskatzeko eta emateko galdera erantzun zuzenak eta egokiak formulatzen ikasten aritu zara. Baina, aurrera egin baino lehen, egin ezazu eten bat bidean, eta azter ezazu zure ikasketa prozesua.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia