2013
|
|
5 Mireiari adierazi diozu azaldu beharrekoa,
|
eta
berak honela erantzun dizu: " Nik lehendik ere idatzi izan ditut deskribapenak, baina, tira, orain, hobeto egiten ikasiko dut.
|
|
" Nik lehendik ere idatzi izan ditut deskribapenak, baina, tira, orain, hobeto egiten ikasiko dut.
|
Eta
, bloga dela eta, nik ez dut inoiz blog era ezer igo, baina irakasleak irakatsiko digu!".
|
|
a)
|
Eta
zuk," beti ongi nahi duenak maiz gaizki" dabilela jakinda, nola ikusten duzu zeure burua. Jo ezazu berriz ere taulara, eta jaso informazio hori hirugarren zutabean.
|
|
a) Eta zuk," beti ongi nahi duenak maiz gaizki" dabilela jakinda, nola ikusten duzu zeure burua? Jo ezazu berriz ere taulara,
|
eta
jaso informazio hori hirugarren zutabean.
|
|
6 Galderak formulatu, pertsonak
|
eta
lekuak deskribatu, mailak idatzi
|
|
Erabakia hartzeko, lehendabizi, hautaketarako irizpideak adostu dituzue. Baina," zenbat buru, hainbat aburu", hortaz, adostasun batera iritsi duzue, talde txikian lehenik,
|
eta
gelakide guztien artean ondoren.
|
|
Behin hori erabakita, zuetako bakoitzari ikastetxe
|
eta
gela jakin horrekin harremana izatea egokituko zaizue. Taldeka jarrita, formulatu hautaketa egiteko hiru irizpide.
|
|
BHko 1 mailako gazte euskaldunen artean harremanak sustatzeko
|
eta
elkar ezagutzeko aukera paregabea daukazue; zeregin horretan, etengabe arituko zarete elkarri galderak formulatzen: bizkaitarrak" zelakue zara?" galdetuko du, gipuzkoarrak," nolakua zera?", nafarrak," nolkua zara?" & baita horiek erantzuten ere.
|
|
noski! Izan ere, nahiz
|
eta
hitzez ezberdinak izan, guztiok gera euskaldun, guztiok
|
|
2 Zuen euskalkian ere izango da kantu berezi edo ezagunen bat. Talde txikitan elkartuta, hautatu zuen eskualdeko kantu bat,
|
eta
osa ezazue hari dagokion fitxa, honako ezaugarriak azalduz:
|
|
3 Entzun, orain, hurrengo audioa,
|
eta
erantzun galderari.
|
|
Taldeka, hautatu duzuen kantua ikasiko duzue. Prest zaudetenean, gelan abestuko duzue, zuen gelakideen aurrean,
|
eta
grabatu egingo duzue. Grabazioa egiteko, audio editorea erabiliko duzue.
|
|
5 Berrikusi bolumena, abiadura
|
eta
intonazioa egokiak diren.
|
|
Horixe izango da blog era igoko duzuen
|
eta
beste ikastetxeko ikaskideekin partekatuko duzuen lehenengo informazioa: zuen gustukoa den eta zuen euskalkian dagoen kantua.
|
|
Horixe izango da blog era igoko duzuen eta beste ikastetxeko ikaskideekin partekatuko duzuen lehenengo informazioa: zuen gustukoa den
|
eta
zuen euskalkian dagoen kantua.
|
|
Irakasleak grabaketa
|
eta
abestiari dagokion fitxa igoko ditu blogera.
|
|
1 Hasteko, zure datuak
|
eta
zure truke kidearenak jasoko dituen fitxa egingo duzu. Lehenik, zure datuak idatziko dituzu:
|
|
Lehenik, zure datuak idatziko dituzu: izen abizenak, ikastetxea, herria,
|
eta
helbide elektronikoa. Horretarako, testu
|
|
4 Mezuaren testua idatzi: hasierako agurra, mezua bera
|
eta
amaierako agurra.
|
|
6 Amaitzeko, dena ondo dagoela ziurtatu,
|
eta
bidali.
|
|
1 Gelakideok sei taldetan banatuko zarete. Taldean, irakurri arretaz honako esapide hauek,
|
eta
identifikatu zer komunikazio asmori dagozkion:
|
|
2 Talde bakoitzak egindakoa talde handian partekatuko duzue,
|
eta
denon artean zuzenketak egingo dituzue.
|
|
Toki batzuetan" atzaldeon/ atsaldeon",
|
eta
, beste batzuetan," arrastion". Batzuetan," ongi izan", eta, beste batzuetan," untsa izan" & Zalantzarik gabe, halako esapideak beste euskalki batzuetan esaten jakitea oso ongi etorriko zaizu elkartrukea iristen denerako.
|
|
Toki batzuetan" atzaldeon/ atsaldeon", eta, beste batzuetan," arrastion". Batzuetan," ongi izan",
|
eta
, beste batzuetan," untsa izan" & Zalantzarik gabe, halako esapideak beste euskalki batzuetan esaten jakitea oso ongi etorriko zaizu elkartrukea iristen denerako.
|
|
Irakasleek edo jende helduak ere horiexek erabiltzen al dituzte? Taldean bilduta, pentsa ezazue zer nolako esapideak erabiltzen diren zuen herrian; osatu esapide zerrenda bat,
|
eta
zehaztu zertarako erabiltzen den bakoitza.
|
|
Ikastetxearen aurkezpena: izena
|
eta
herria.
|
|
Hartu emanetan
|
eta
informazioa trukatzen dugunean, begirunez jokatzea garrantzitsua dela esan dugu. Horrez gain, elkarri galderak egiten dizkiogu etengabe.
|
|
Horrez gain, elkarri galderak egiten dizkiogu etengabe. Galderak, gainera, ez dira gauza solteak izaten normalean; galdera batek erantzuna dakar, sarri haren ondoren beste galdera bat dator&
|
eta
horrela jarrai daiteke, elkarri galderak eginez, adreilu bat beste baten gainean jarriz bezala, elkarren zeregin komunikatiboa amaitutzat ematen den arte. Jakina, solaskideek trukatzen dituzten galdera erantzunen artean, lotura eta ordena logikoa egon behar da.
|
|
Galderak, gainera, ez dira gauza solteak izaten normalean; galdera batek erantzuna dakar, sarri haren ondoren beste galdera bat dator& eta horrela jarrai daiteke, elkarri galderak eginez, adreilu bat beste baten gainean jarriz bezala, elkarren zeregin komunikatiboa amaitutzat ematen den arte. Jakina, solaskideek trukatzen dituzten galdera erantzunen artean, lotura
|
eta
ordena logikoa egon behar da.
|
|
1 Maialenek
|
eta
Peruk txatean jardun dute, eta hainbat galdera sortu dira beren elkarrizketan. Baina kontuz, galderak eta erantzunak nahastu egin dira!
|
|
1 Maialenek eta Peruk txatean jardun dute,
|
eta
hainbat galdera sortu dira beren elkarrizketan. Baina kontuz, galderak eta erantzunak nahastu egin dira!
|
|
1 Maialenek eta Peruk txatean jardun dute, eta hainbat galdera sortu dira beren elkarrizketan. Baina kontuz, galderak
|
eta
erantzunak nahastu egin dira! Nola berrantolatuko zenuke elkarrizketa, koherentea izan dadin?
|
|
Nola berrantolatuko zenuke elkarrizketa, koherentea izan dadin? Eman segida bi gazteen solasaldiari, eskuineko galderak
|
eta
erantzunak ordena egokian kokatuz.
|
|
Aurrekoan aipatu nian pertika jauzilaria nintzela. Laster, Espainiako proba batzuetan parte hartuko diat
|
eta
ezin nauk entrenatu gabe geratu zuen etxean nagoenean.
|
|
Ni bertso eskolara
|
eta
hi entrenatzera!
|
|
|
Eta
noiz izaten duk hori praktika C tzeko astia. Saltsero hutsa egina hago gero, e?
|
|
Eskalada egiteko? Igande goize E tan izaten dinat horretarako
|
eta
|
|
1 helburua. Galduta zaude,
|
eta
herriko enparantzara joan nahi duzu.
|
|
3 helburua. Ikastetxetik irtendakoan, zer egin erabakitzen ari zaretela, Andonik proposamen bat egin du,
|
eta
Kepa urduri jarri da. Andoniren proposamenarekiko Keparen iritzia jakin nahi duzu.
|
|
4 helburua. Peio
|
eta
Rakel Parisera joan dira seme alabekin. Egunean zehar zer egin planifikatzeko, turismo agentziara joan dira.
|
|
b. Kaixo! Zer egin daiteke Parisen 10
|
eta
6 urteko haurrekin?
|
|
10 Zer bazkaldu ohi duzue?
|
Eta
afaldu?
|
|
1 Berria egunkariko webgunean, hiru pertsonaia ezagunen elkarrizketa digitalak argitaratu dira irakurleek egindako galderekin. Gorka Urbizu, Mikel Aiestaran
|
eta
Ainhoa Moiua dira pertsonaiak. Baina hirurei egindako galderak nahastu egin dira; beraz, zure lana izango da galdera bakoitza zein pertsonaiari dagokion esatea.
|
|
Zea Mays musika taldearen" Negua joan da ta" kantuaren itzulpena egin du,
|
eta
Korrikaren mezua irakurri zuen amaiera ekitaldian.
|
|
Zein?
|
Eta
zerekin moldatzen zara nazioartean. Aiora
|
|
Disko berrian, edo etorkizunean, entzungo al dugu berriz horrelakorik? Eskerrik asko,
|
eta
segi horrela. Beste bat
|
|
4 Aupa hi! Jakin nahiko nuke zer anpli
|
eta
gitarra mota erabili dituzun Haria diskoaren grabaketan. Baita ere zein diren erosi dituzun pedalera berriak.
|
|
7 Zein da, konposatu dituzun diskoen artean, zuretzat garrantzitsuena edo kuttunena? Ongi segi
|
eta
jarraitu egurra ematen. Eppur si mouve!!!!!
|
|
8 Asteburu honetan taberna batean kanta jarrita, gazte kuadrilla handi bat ikusi dut kantuan
|
eta
zuk bideoan egiten dituzun keinuak zehatz errepikatzen. Zer gogoeta eragiten dizu horrek?
|
|
Nola adierazi diote begirunea elkarri? Erantzun galderari bakarka,
|
eta
, ondoren, eztabaidatu gelan denon artean.
|
|
1 Entzun ezazu elkarrizketa,
|
eta
erantzun: zein da idazleari egiten dioten elkarrizketaren helburua?
|
|
c) Pertsonaia jakin bat
|
eta
harekin zerikusia duten gertakizunak ezagutzera ematea entzuleari.
|
|
d) Pertsonaia jakin baten nortasuna, izaera, interesak
|
eta
iritziak ezagutzera ematea.
|
|
2 Entzun berriz ere elkarrizketa,
|
eta
, talde txikietan elkarturik, erantzun honako galdera hauei:
|
|
b) Kazetariak eginiko galderek ba al dute loturarik elkarrizketaren komunikazio asmoarekin?
|
Eta
entzuleek eginikoek. Zergatik?
|
|
a) Irratsaio honetako parte hartzaileek euskararen aldaera bat baino gehiago erabiltzen dute. Zer aldaera dira,
|
eta
nork erabiltzen ditu?
|
|
1 Elkarrizketari dagozkion galderak testutik atera ditugu,
|
eta
desordenaturik dauzkazu hemen behean. Osa ezazu elkarrizketa, hutsune bakoitzerako galdera egokia hautatuz.
|
|
b) Xabierrek zer dauka Payatik,
|
eta
zer Ruizetik?
|
|
c)
|
Eta
zer falta duzula uste duzu zuk?
|
|
Erosi behar izan duen agendak diosku aldaketak egon direla.
|
Eta
, sakelan barik, eskuetan duen telefonoak. Elkarrizketak, itzulpen lanak, bertso saioetarako deialdiak...
|
|
Saltsa guztietako perrexila da oraindik. Agendako tarte zuriak
|
eta
telefonoaren isiltasun mementoak aprobetxatu ditugu Xabier Payarekin hitzordua jartzeko. Euskalduna Jauregian ez, baina bai Bilbon.
|
|
Bizkaiko txapeldun izandako guztiak, niretzat, oso errespetagarriak dira, kalitate handiko pertsonak.
|
Eta
, bat batean, esatea gradu hori niri eman didatela edota nik irabazi dudala... Urtetan egindako lanaren emaitza da, baina ez nik egindakoarena bakarrik; nigatik egin dutena eskertzeko modua ere bada.
|
|
Urtetan egindako lanaren emaitza da, baina ez nik egindakoarena bakarrik; nigatik egin dutena eskertzeko modua ere bada.
|
Eta
aurrera jarraitzeko akuilua.
|
|
Bai, duda barik. Bertso udalekuek aukera eman didate bertsolaritza oso modu informalean bizitzeko
|
eta
gozatzeko. Bertsolaritza ez da gaia, aitzakia da.
|
|
Askotan ibili naiz bertsoak itzultzen.
|
Eta
horrek oso ikuspegi zabala eman dit: komunikazio legez ikusteko, inprobisazio legez...
|
|
Orain, antzerki munduan sartu naiz apur bat: Ama, quiero ser lehendakari obra idatzi du Aizpea Goenagak,
|
eta
horko kanten letrak egin ditut. Bremengo musikarien obra bat, italieraz errimatua, euskarara itzuli diot Gasteizko talde bati.
|
|
Gure kasua berezia da. Aita itsasgizona da,
|
eta
kanpoan ibiltzen da. Oso matriarkala da gure familia.
|
|
Ni oso ezkorra naiz,
|
eta
akatsa besterik
|
|
Karga handiegiak hartzen ditut.
|
Eta
estresatu egiten naiz. Estres hori gero transmititu egiten dut, eta ez zait gustatzen, jendeak erreta nagoela pentsa dezakeelako.
|
|
Eta estresatu egiten naiz. Estres hori gero transmititu egiten dut,
|
eta
ez zait gustatzen, jendeak erreta nagoela pentsa dezakeelako. Kirolaren kontu hori ere badago.
|
|
Kirola egin dudanean on egin dit. Asko laguntzen dit gauzak ondo banatzen
|
eta
zehazten. Kanpora joateko ere itzelezko gogoa daukat.
|
|
1 Irakur ezazu honako informazio testu hau,
|
eta
, ondoren, osatu galderen hutsuneak galdetzaile egokia jarriz.
|
|
Galderak egitean, askotan erabiltzen ditugu NOR, NORI, NON, ZENBAT&
|
eta
horien gisako hitzak; horiei galdetzaile deitzen diegu. Galdetzailea galderan zer informazio eskatzen den zehazteko erabiltzen den elementua da.
|
|
3 joaten zarete ikastolara ahizpa
|
eta
biok?
|
|
Oinez joaten gara ikastolara ahizpa
|
eta
biok.
|
|
Ikastolara ahizpa
|
eta
biok joaten gara oinez.
|
|
5 joaten zarete oinez ahizpa
|
eta
biok?
|
|
Ikastolara joaten gara oinez ahizpa
|
eta
biok.
|
|
Hemen azpian duzuna lagun berriak ezagutzeko edo bikotekide posibleak ezagutzeko erabiltzen diren galdetegien antzekoa da. Baina galdetzaileak falta dira,
|
eta
, ordainetan, bi pertsonek emandako erantzunak ematen dira. Erantzunetako bat, ordea, ez da egokia; ez dio galderari erantzuten.
|
|
1 Binaka jardungo duzue, ahoz, elkarri galdetuz
|
eta
erantzunez. Batak galdera osatzeko zer galdetzaile behar den ondorioztatuko du, eta, besteak, erantzun egokia identifikatuko du.
|
|
1 Binaka jardungo duzue, ahoz, elkarri galdetuz eta erantzunez. Batak galdera osatzeko zer galdetzaile behar den ondorioztatuko du,
|
eta
, besteak, erantzun egokia identifikatuko du.
|
|
a) Dudarik gabe, Benito Lertxundi da, nahiz
|
eta
adinean gora doan eta ahotsa ez duen jada gaztetakoa.
|
|
a) Dudarik gabe, Benito Lertxundi da, nahiz eta adinean gora doan
|
eta
ahotsa ez duen jada gaztetakoa.
|
|
a) Aitaren begiak, amaren bihotza
|
eta
amonaren malaletxea ditudala esaten didate.
|
|
b) Begi urdinak, sudur txikia
|
eta
ile kizkur kizkurra ditut.
|
|
1 Binaka elkarturik, ordenatu ematen zaizkizun hitzak,
|
eta
osatu erantzuna modu egokian. Zeregin hori azkar eta ondo burutzeko, bi pista emango dizkizugu:
|
|
1 Binaka elkarturik, ordenatu ematen zaizkizun hitzak, eta osatu erantzuna modu egokian. Zeregin hori azkar
|
eta
ondo burutzeko, bi pista emango dizkizugu: (1) Ezer baino lehen, irakurri galdera, eta borobildu galdetzailea.
|
|
Zeregin hori azkar eta ondo burutzeko, bi pista emango dizkizugu: (1) Ezer baino lehen, irakurri galdera,
|
eta
borobildu galdetzailea. Horrek erantzuna ordenatzen lagunduko dizu.
|
|
|
eta
|
|
Gida turistikoek diotenez,
|
eta
dira
|
|
Bai galderak egitean, bai erantzunak ematean, esaldi zentzudunak
|
eta
zuzenak erabili dituzu. Beraz, horretan trebatzen jarraituko duzu jarduera honetan.
|
|
Jardueraz jarduera, ikasi duzu besteekiko begirunez jarduten, informazio helburuaren
|
eta
hartzailearen araberako galdera egokiak formulatzen, baita horiek zuzen idazten ere. Beraz, gaia edozein dela ere, dagoeneko prest zaude hartu emanetan galderak formulatzeko.
|
|
Beraz, gaia edozein dela ere, dagoeneko prest zaude hartu emanetan galderak formulatzeko. Horiek egoki
|
eta
zuzen formulatzen dituzula bermatzeko, ondo etorriko zaizu kontrol zerrenda bat izatea. Jarraian, kontrol zerrenda bat proposatzen dizugu, baina ez dago guztiz bukatuta
|
|
NOLA JAKINGO DUT GALDERAK EGOKI
|
ETA
ZUZEN FORMULATZEN DITUDAN?
|
|
dut: agurtuz; nor naizen adieraziz; euskalkia badu, hizkera horretako hitzak zein esamoldeak erabiliz; eskerrak emanez;
|
eta
, bukaeran, berriz agurtuz.
|
|
5 Hori guztia, galdera nik egiten dudanean; baina, galdera beste norbaitek egiten didanean, nolakoa izango da erantzuna? Bada, erantzunak beti egon du baitan; hau da, galderaren
|
eta
erantzunaren artean lotura eta ordena logikoa egon behar da. Gainera, aurrez aurrekoa bada, zaindu egin behar da nola erantzun agurrari, etab.
|
|
5 Hori guztia, galdera nik egiten dudanean; baina, galdera beste norbaitek egiten didanean, nolakoa izango da erantzuna? Bada, erantzunak beti egon du baitan; hau da, galderaren eta erantzunaren artean lotura
|
eta
ordena logikoa egon behar da. Gainera, aurrez aurrekoa bada, zaindu egin behar da nola erantzun agurrari, etab.
|
|
Heldu zara" Nolako galdera, halako erantzuna" osagaiaren amaierara. Lehenengo osagai honetan, informazioa eskatzeko
|
eta
emateko galdera erantzun zuzenak eta egokiak formulatzen ikasten aritu zara. Baina, aurrera egin baino lehen, egin ezazu eten bat bidean, eta azter ezazu zure ikasketa prozesua.
|
|
Heldu zara" Nolako galdera, halako erantzuna" osagaiaren amaierara. Lehenengo osagai honetan, informazioa eskatzeko eta emateko galdera erantzun zuzenak
|
eta
egokiak formulatzen ikasten aritu zara. Baina, aurrera egin baino lehen, egin ezazu eten bat bidean, eta azter ezazu zure ikasketa prozesua.
|
|
Lehenengo osagai honetan, informazioa eskatzeko eta emateko galdera erantzun zuzenak eta egokiak formulatzen ikasten aritu zara. Baina, aurrera egin baino lehen, egin ezazu eten bat bidean,
|
eta
azter ezazu zure ikasketa prozesua.
|