Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 43

2016
‎Radio Vitoriako, Eusko Irratiko irratietako eta Eitbneteko erredakzio kontseiluak hiruna kidek osatuko dituzte, eta horiek ere bi urtez beteko dituzte euren zereginak. EiTBko Zuzendaritzak edo kontseiluek eurek eskatuta , osaera berriz aztertu daiteke (ikus Erredakzio Estatutuaren 93 artikulua).
‎dakzio Kontseilua EiTBko ikus entzunezko profesional guztien ordezkaritza organo gorena izango da denei eragiten dieten gaietarako, eta, hartara, EiTBko Zuzendaritza Nagusiaren aurrean eta Administrazio Kontseiluaren aurrean solaskide modura agertuko da arazo profesional batengatik hala eskatzen zaionean.
‎Arauok, EiTBko zuzendariek eta arduradun editorialek ere bete dituzte, bai eta edozelako lankide direnek edo informazio edukiak ekartzen dituztenek ere. Enpresek eta arduradun editorialek ez dute inola ere eskatuko betebehar horiek urra ditzakeen lanik. Printzipio horiek betetzen ez direnean, salaketa jar daiteke erredakzio kontseiluen aurrean, edo erredakzio kontseiluek eurek jar dezakete.
‎14 art. Iturriak argi identifikatuko dira, batik bat albistea sinesgarri egiteak hala eskatzen duenean
‎17 art.. Off the record? esandakoa isilpean gordetzeko eskatzen denean, errespetatu egingo da, ha
‎topatzeko asmoa dutenen presioei, bortxakeriei, larderiei eta mehatxuei. Halakorik jasaten duten profesionalek erredakzio kontseiluen babesa eskatu dute.
‎36 art. Profesionalek Erredakzio Kontseiluak esku hartzeko eskatu dute; Kontseiluko kideen
‎Estilo liburu hau hirugarren belaunaldikoa da, tratamendu informatiborako jarraibideak eman eta ikuspegi multimedia aplikatzen duelako. Aldaketa teknologiko eta sozialek lan hau bizia eta dinamikoa izan dadin eta aldian aldian egunera dadin eskatzen dute. Erronka zirraragarria da, Zuzendaritzak eta Erredakzio Kontseiluak behar bezala heltzen jakingo dutena.
‎Albisteetan, informazio praktikoa emango da, esate baterako Genero indarkeriaren biktimentzako arreta zerbitzuaren telefonoa() 19, erakundeek eskaintzen dituzten diru-laguntzak eskatzeko epeak, informazio puntuen kokapena, e. a.
‎Kazetariek ez diete topiko eta estereotipo sexista, klasista eta arrazistetan oinarritutako galderarik egingo adin txikikoei, ez eta egokiro erantzuteko gai izango ez diren galderarik ere. «Zein panpina eskatuko diozu Olentzerori?» edo «nola imajinatzen duzu zeure ezkontza eguna?», adibidez, aurreiritzietan oinarritutako galderak dira.
‎EiTBk badaki delituen eta auzien gaineko informazioak eragina duela iritzi publikoan. Errugabetasun presuntzioak neutraltasuna eskatzen du, eta tratamendu informatiboak ez dezala kondena soziala edo mediatikoa ekar.
‎Ez da zilegi, zuzeneko konexioaren aitzakian, pertsonengana gerturatzea eta pantailan agerraraztea, egiazko baimenik eskatu barik eta uko egiteko aukera eman barik.
‎Ikerketa eta inkesta zientifikoak, enpresa espezializatuei eskatzen zaizkienak.
‎Inkesta baten emaitzen gaineko informazioan, beti azaldu behar da ftxa teknikoa (unibertsoa, metodologia, errore marjina...), teleprinterra edo ahotsa erabiliz. Ikerketa egin duen enpresaren izena eta lana eskatu duen erakundearena ere aipatuko dira.
‎Inkesten emaitzak direla eta, EiTBko kazetariak euren irakurketa eta interpretazioa egiten ahaleginduko dira, ikerketa egin duen enpresak edo hura eskatu duen erakundeak emandako titularrak erreproduzitu barik. Horretarako, behar beharrezkoa da kazetariak oinarrizko prestakuntza izatea estatistikan eta demoskopian.
‎EiTBren izaera multimediak eskatuta , hainbat hedabidetan, kanaletan eta hizkuntzatan argitaratzeko prestatu behar dira albisteak. Kasu guztietan, albistearen ezaugarri nagusiak berehalakotasuna eta laburtasuna dira, eta galdera hauei erantzun behar zaie:
‎Baimenduta dago bide publikotik eraikinen kanpoaldea grabatzea. Hala ere, segurtasunari eta militarren instalazioei lotutako eraikinak grabatu nahi direnean, hobe da idatzizko baimena eskatzea .
‎Egiazkotasunak iritzi publikoari ezagutzera emango zaizkion gertakariak egiaztatzea eskatzen du. Gertakariak iturri desberdinen bidez kontrastatu behar dira; iturriok jorratuko den errealitatearen jakinaren gainean egon behar dute, edo horren lekukoak izan behar dute.
‎Beharrezkoa denean, agerikoedo begi bistako lekuren batean jarriko dute hori ziurtatzen duen identifikazio txartela. Halaber, beharrezkoa denean, dagokion agintaritzari eskatuko diote informatzeko eta informatuak izateko eskubidea bermatuko dien bereizgarria.
‎Kontzientzia klausula eskubide bat da, informazioaren profesionalak euren enpresaren aurrean babesten dituena. Kontzientzia klausula arautzen duen legearen babespean, eskubide hori dagokion EiTBko profesionalak bere kontratua desegiteko eska dezake, baldin eta lan egiten duen hedabidean informazioaren orientazioan edo ildo ideologikoan funtsezko aldaketa gertatzen bada, edo baldin eta talde bereko beste hedabide batera lekualdatzen badute eta horren ondorioz, hedabide berriaren generoagatik edo ildoagatik?
‎EiTBko langileek modu arrazoituan eta idatziz eskatuko dute kontzientzia klausula baliatzea. Eskaerari erantzun behar dion nagusiak ere modu arrazoituan eta idatziz egingo du.
‎Sekretu profesionala eskubide eta betebehar bat da, informazio iturriak isilpean gordetzea bermatzen duena iturriok hala eskatzen dutenean11 Eskubide gisa, eskatzen duenari ematen dio babesa. Betebehar gisa, hala jokatzea onartu eta hitzartu duen kazetaria lotzen du.
‎Sekretu profesionala eskubide eta betebehar bat da, informazio iturriak isilpean gordetzea bermatzen duena iturriok hala eskatzen dutenean11 Eskubide gisa, eskatzen duenari ematen dio babesa. Betebehar gisa, hala jokatzea onartu eta hitzartu duen kazetaria lotzen du.
‎Pertsona bati EiTBren hedabide baterako iritzia edo adierazpenak eskatzen bazaizkio, garbi azaldu zaio bere hitzak zelan eta zertarako erabiliko diren, eta beren beregi jakinaraziko zaio zein saiotan, egunetan eta ordutan emitituko diren. Hitzok bestelako saio eta tarteetan erabil daitezke, horretarako baimena jasotzen bada.
‎Egiazkotasunak eta ingurugiroaren errespetuak tratamendu orekatua eskatzen dute. Alde batetik, baztertzekoa da ingurugiro arriskuen ikuspegi alarmista eta apokaliptikoa, iturri fidagarrietan baieztatu eta egiaztatu ezina dena.
‎Informazioaren profesionalek off the record esandakoa errespetatu egin behar dute, iturriek berariaz hala eskatzen badiete, eta iruzurrik, manipulaziorik edo filtrazio interesaturik ez dagoela ziurtatzen badute.
‎2.5 Informazio ekitaldia amaitutakoan, EiTBko kazetariak adierazpen gehigarriak eskatuko dizkioprentsaren aurrean azaldu den pertsonari euskarazko/ gaztelaniazko albistegietarako, ekitaldian aukerarik izan ez bada.
‎Hala ere, horrek ez du esan nahi kazetariak gertaerarekin guztiz bat jantzi behar duenik, edo mozorrotuta joan behar duenik. Hauteskunde gauak edo zinema sariak banatzeko ekitaldiak ere ez dute janzkera bera eskatzen .
‎3.1 Ahal den neurrian, ez da artxiboko materialetara jo behar irudi berriak grabatzea saihesteko. Kaletik dabilen jendearen, jolastokian ari diren umeen, errepidetik doazen txirrindularien edo abarren baliabide planoak behar badira, hobe da kalera irten eta irudi berriak grabatu, horrelako irudi neutroak artxiboan eskatu baino, irudi berberak behin eta berriro erabiltzeko arriskua dago eta.
‎lak babesa eska diezaioke Erredakzio Kontseiluari.
‎berriak euren ibilbide profesionalean eten nabarmena edo galera dakarrela uste badute, edo zeregin jakin batzuk behin eta berriro ukatzen zaizkienean euren duintasun profesionalari erasotzen zaiola uste badute, profesionalek Erredakzio Kontseiluaren babesa eska dezakete.
‎profesionalik ez dagoela uste badute, profesionalek Erredakzio Kontseiluaren babesa eska dezakete.
‎64 art. EiTBko zuzendariak edo telebistako, irratiko edo Interneteko albistegi zuzendari eta programa zuzendariek emanaldietako edukien arduradun nagusiak diren aldetik informazioren bat atzeratzea edo eragoztea erabakitzen badute, edo informazioaren baten edukia zuzentzea edo aldatzea erabakitzen badute, erabakiaren arrazoiak argitu dizkiete erredakzio kontseiluei, kontseiluok hala eskatuz gero .
‎70 art. Lanaren antolaketa profesionalean funtsezko aldaketak egin baino lehen, Zuzendaritzak erredakzio kontseiluari jakinaraziko dizkio, eta iritzia eskatuko dio. Horrek ez ditu eragotziko Zuzendaritzari legez dagozkion ahalmenak.
‎71 art. Profesionalek prozesu informatiboan eta, orokorrean, erredakzio prozesuan inplikazio handiagoa izateko helburuarekin eta erredakzioaren antolakuntza eraginkorrago bihurtzeko helburuarekin, erredakzio kontseilua hilean behin bilduko da, kasuan kasuan, Albistegi zuzendariarekin, Eduki arduradunarekin edo Programa zuzendariarekin, edo izendatutako ordezkariarekin. Alderdiren batek hala eskatuta , bilera gehiago egin daitezke. Horrek guztiak produktuen kalitate handiagoa ekarriko du, bai eta Estatutu honi dagozkion arazo profesionalei buruz gogoeta egiteko aukera hobea ere.
‎75 art. Gatazka edo desadostasunen bat gertatzen denean, bitartekari moduan aritu behar dute Zuzendaritzaren aurrean, arazoa dagokion profesionalak hala eskatuz gero .
‎80 art. Erredakzio kontseiluek estilo liburuak egiteko edo/ eta eguneratzeko debateetan hartuko dute parte. Debate horietarako, informazioaren profesional guztiei eskatuko zaie iritzia zuzenean. Erredakzio kontseiluek, era berean, praktika onen katalogoak egiteko lanetan hartuko dute parte, dela zuzenean, dela EiTBko beste profesional batzuek ordezkaturik.
‎87 art. Erredakzio kontseiluek, gehiengo osoaren erabakiz, enpresako Zuzendaritzarekin eta Albistegi Zuzendaritzarekin bilerak egiteko eska dezakete.
‎art. Txostenak egingo dituzte, euren eskumenen arloaren barruan, Administrazio Kontseiluak, Enpresa Batzordeak edo bestek hala eskatuz gero .
‎Radio Vitoriako, Eusko Irratiko irratietako eta Eitbneteko erredakzio kontseiluak hiruna kidek osatuko dituzte, eta horiek ere bi urtez beteko dituzte euren zereginak. EiTBko Zuzendaritzak edo kontseiluek eurek eskatuta , osaera berriz aztertu daiteke (ikus Erredakzio Estatutuaren 93 artikulua).
‎8 art. Kontseilua utzi ondoren, kide ohiei urtebetez errespetatuko zaizkie kontseiluko eginkizunetan aritu bitartean izandako ordutegia, lanaldia eta egitekoa, hala eskatzen badute.
‎19 art. Errolda argitaratuta, informazioaren profesionalek zazpi eguneko epea izango dute egoki deritzen zuzenketak eskatzeko . Hauteskunde Batzordeak hiru egun izango du alegazioen gainean erabakitzeko eta behin betiko hautesle errolda argitaratzeko.
‎art. Hautesle errolda argitaratuta, informazioaren profesionalek bost eguneko epea izango dute egoki deritzen zuzenketak eskatzeko . Hauteskunde Batzordeak bi egun izango du alegazioen gainean erabakitzeko eta behin betiko hautesle errolda argitaratzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia