2013
|
|
c) Barkamena
|
eskatzea
|
|
e) Zerbait
|
eskatzea
|
|
c) Barkamena
|
eskatzeko
|
|
e) Zerbait
|
eskatzeko
|
|
7 Aurreikusitako ekintzen artean, ba al dago dotore janztea
|
eskatzen
duen saio edo gau festarik?
|
|
Galderak egitean, askotan erabiltzen ditugu NOR, NORI, NON, ZENBAT& eta horien gisako hitzak; horiei galdetzaile deitzen diegu. Galdetzailea galderan zer informazio
|
eskatzen
den zehazteko erabiltzen den elementua da. Hori dela-eta, erantzunean, galdetzailea zegoen lekuan ipini ohi da eskatutako informazioa.
|
|
Galdetzailea galderan zer informazio eskatzen den zehazteko erabiltzen den elementua da. Hori dela-eta, erantzunean, galdetzailea zegoen lekuan ipini ohi da
|
eskatutako
informazioa. Adibidez:
|
|
b) Adibidez, nire datu pertsonalak, telefonoa, helbidea&
|
eskatzen
didan ezezagun baten galderei ez nieke erantzungo, badaezpada. Edo iraingarria den galdera bati, edo mina emateko borondatea duela iruditzen zaidanari
|
|
Heldu zara" Nolako galdera, halako erantzuna" osagaiaren amaierara. Lehenengo osagai honetan, informazioa
|
eskatzeko
eta emateko galdera erantzun zuzenak eta egokiak formulatzen ikasten aritu zara. Baina, aurrera egin baino lehen, egin ezazu eten bat bidean, eta azter ezazu zure ikasketa prozesua.
|
|
Galderei erantzutean, informazioa eman ere egin behar da. Galderen erantzunak oso laburrak izan daitezke (bai, ez&), esaldi bakarrekoak& Beste batzuetan, berriz, galderak azalpen luze bateko erantzuna
|
eskatzen
du: Nolakoa da Maider?
|
|
Zereginak, labur esanda, hau
|
eskatzen
dit:
|
|
Zereginak, labur esanda, hau
|
eskatzen
dit:
|
|
2 Ongi moldatuko al zara, informazioa partekatzea
|
eskatzen
dizun beste egoera batean. Zertan izango zaizu baliagarria
|
|
pertsona deskribapenean
|
eskatutako
kategorien baitako informazioa ematen?
|
|
Kafe bat
|
eskatu
, eta kanpoko terrazan eseri nintzen. (a) ondo ikus nezakeen inguru guztia:
|
|
|
Eskatutako
kategorien baitako informazioa eman dut.
|
|
Zalantzan izan duzue zer eta nola egin: jendartean zabaldu ala ez, albaiteroari laguntza
|
eskatu
, basozainarengana jo& Zuen etxea ez da betikoa txakurrik gabe, eta, zuek bakarrik, laguntzarik gabe, ez duzue aurkituko. Hortaz, ahalik eta jende gehienari emango diozue txakurraren galeraren berri:
|
|
Antzeman al duzu hobetu beharreko alderdirik? Horrela izan bada, zer
|
eskatu
eta zer eskainiko zenuke alderdi horiek sendotzeko?
|
|
Zereginak, labur esanda, hau
|
eskatzen
dit:
|
|
|
eskatutako
kategorien baitako informazioa eman badut.
|
|
a) Zer egitea
|
eskatzen
zaigu?
|
|
3. " Balego eta balitz, elkarren atzetik dabiltz" dio esaera zaharrak; aurreko urratsean taldean egindakoa ez da nahikoa Mireiak
|
eskatutakoari
erantzuteko. Jarrai ezazue hiruko taldeetan, eta, hautatu, honako zerrenda honetatik, zer egingo duzuen lehen identifikatu ditugun informazioak eskatzeko eta emateko.
|
|
" Balego eta balitz, elkarren atzetik dabiltz" dio esaera zaharrak; aurreko urratsean taldean egindakoa ez da nahikoa Mireiak eskatutakoari erantzuteko. Jarrai ezazue hiruko taldeetan, eta, hautatu, honako zerrenda honetatik, zer egingo duzuen lehen identifikatu ditugun informazioak
|
eskatzeko
eta emateko.
|
|
4 Eraldatu lehenengo poema, honako baldintza hau bete dezan: poetak, besarkada
|
eskatu
beharrean, berak emango dio besarkada. Horretarako, hautatu honako hitz hauetatik egokiak:
|
|
Eta nire bihotzeko eguzkia itzali zait. Horregatik, egunez ere farolak piztuta uzteko
|
eskatu
diet lagunei.
|
|
3 Sentimenduen inbentarioko hirugarren zutabean, Zergatik? galderari erantzuteko
|
eskatzen
zaizu: Zergatik sentitu naiz horrela?
|
|
Behingoagatik diot: barkamena
|
eskatuko
diet, tontolapikoa ez naizelako.
|
|
Ez
|
eskatu
ispiluak bezain leiala izan nadin ezin bazara ikusi zure aurrean ezin badidazu barrura so egin zabalik etsi den leiho batetik bezala.
|
|
Ez dakit bestearen minaz nireaz ez bada. Ikusten dudan bezala diotsut ez
|
eskatu
ispiluak bezain leiala izan nadin, ez naiz mugituko
|
|
Gerta liteke oraindaino sortutako aleren batek bildumarako bere horretan balio ez izatea; baina egokitzapen batekin, edo apur bat eraldatuta, zure bildumarako ale dotorea izan daiteke. Beharbada, bildumaren hartzaileak, helburuak eta irudikapenak beste testu bat sortzea
|
eskatuko
dizu. Gerta liteke, halaber, zure testu baten irakurketa adierazkorra sartu nahi izatea bilduman, eta testua binaka edo taldean irakurtzeko izatea aproposa.
|
|
Laguntza
|
eskatu
diet taldekideei eta inortxok ez dit erantzun.
|
|
1 Oraingoan ere probatzea izango da onena. Irakasleak
|
eskatutako
eraldatzeak egingo dituzue: Eunateren rola hartu duenak Xabik idatzitako testua eraldatuko du; Xabiren rola hartu duenak, Urkorenak; Urkok, Mirenena; Mirenek, Mikelena eta Mikelek, Eunaterena.
|
|
a) Sentimenduak adierazi edo iradokitzen dituzten izenak, adjektiboak, metaforak eta konparazioak identifikatu, eta ordezkatu
|
eskatutako
sentimendua edo jarrera adieraz ditzaten.
|
|
Antzeman duzu hobetu beharreko alderdirik? Horrela izan bada, zer
|
eskatuko
eta eskainiko zenuke alderdi horiek sendotzeko?
|
|
Zereginak, labur labur esanda, hau
|
eskatzen
dit:
|
|
Zereginak, labur labur esanda, hau
|
eskatzen
dit:
|
|
egokitu zaidan poemaren irakurketa adierazkorra egitean, testuaren esanahia kontuan hartuz, guneak, nabarmentzea
|
eskatzen
duten hitzak eta hitz multzoak, nabarmendu baditut.
|
|
Zereginak, labur labur esanda, hau
|
eskatzen
dit:
|
|
eraldatutako poemak
|
eskatutako
baldintzak betetzen baditu: adibidez, jatorriko poemak norbait baztertua sentitzen zela adierazten bazuen, eraldatutakoak onartua eta baloratua dela adierazten du.
|
|
B) Tradizio historikoak eta zentzuak baserriaren jabetza lur eta guzti oso osorik familiaren barruan eskualdatzea
|
eskatu
dute beti. Bidezko jokamolde horrek ahalbidetu zuen ustiapenen azalera ez zatikatzea eta nekazarien biziraupena ziurtatzeko beharrezkoa zena baino gehiago ez edukitzea, baina, halere, Gipuzkoako nekazarien artean lau gizatalde osatu ziren, lurraren jabetzaren arabera zuten kokapena zela medio.
|
|
Ea gai zareten edizio ezaugarriak nola erabiltzen diren deskubritzeko.
|
Eskatutakoa
egiteko zailtasunak izanez gero, egin klik bideo tutorialean.
|
|
Zenbait galderak
|
eskatzen
duten informazioa testuan identifikatzeko, ez dago testua osorik irakurri beharrik, nahikoa da gainbegiratu batez gako hitzak (izena, zenbakia, aditza, etab.) edota beste aztarnaren bat identifikatzea eta haren inguruko lerroak irakurtzea. Hori eraginkortasunez egin ahal izateko, hainbat estrategia ikasiko dituzue jarraian datozen jardueretan.
|
|
Testua gainbegiratuz galdera batek
|
eskatzen
duen informazioa identifikatzeko, hauxe duzu ikasi beharreko lehenengo estrategia: galdera bakoitzean gako hitza zein den identifikatzea (bat baino gehiago izan daitezke).
|
|
c) Gako hitza: galdetzailea izaten da, galderan zer informazio
|
eskatzen
den zehazteko erabiltzen den hitza.
|
|
TESTUA OSORIK IRAKURRI GABE, GALDEREK
|
ESKATUTAKO
INFORMAZIOA IDENTIFIKATZEKO ESTRATEGIEN BILDUMA
|
|
TESTUA OSORIK IRAKURRI GABE, GALDEREK
|
ESKATUTAKO
INFORMAZIOA IDENTIFIKATZEKO ESTRATEGIEN BILDUMA
|
|
TESTUA OSORIK IRAKURRI GABE, GALDEREK
|
ESKATUTAKO
INFORMAZIOA IDENTIFIKATZEKO ESTRATEGIEN BILDUMA
|
|
b) Zuen kolaborazioa
|
eskatzen
duen gutunean, behin eta berriz irakurtzen ditugu kultura eta tradizio hitzak. Bi kontzeptu horiei buruzko argibideak ematen dituzten testu labur batzuk bildu ditugu hemen.
|
|
Orrialde honetan jaso ditugun irudi, izenburu eta esaldietan hainbat gairen proposamena egiten da. Baina guztiek ez dituzte betetzen aldizkariak
|
eskatzen
dituen baldintzak.
|
|
Gure erroak aldizkarirako artikuluak idatzi aurretik, bi lan egiteko
|
eskatu
dizu kultura elkarteko lehendakariak kolaboratzaile gisa.
|
|
2 Elkarteko kide batek aholkua
|
eskatu
dizu. Lantzeko inauteriak direla eta, hainbat testu ditu idatzita, eta zalantza sortu zaio:
|
|
Horrenbestez, testuari osotasunean behatzea lagungarria izaten da galderak
|
eskatzen
duen informazioa zein ataletan egon daitekeen azkar identifikatzeko eta zuzenean bertara joateko.
|
|
2 Kazetariek, errealitate jakin bat ezagutzera emateko, dibulgazio artikuluak idazten dituzte, baina, jakina, horiek ez dira goizetik gauera egiten; aldizkari bat osatzeak ere denbora luzea
|
eskatzen
du. Hainbat lan egin behar izaten dute azken emaitzara iritsi baino lehen.
|
|
Prest ote zaude
|
eskatu
zaizun idazle lana egiteko. Alegia, informazioa aurrez erregistratu, antolatu eta dibulgazio artikulu batean testuratzeko?
|
|
Dagoeneko amaitu duzu
|
eskatutako
lana. Zer moduz moldatu zara?
|
|
Zereginak, labur labur esanda, hau
|
eskatzen
dit:
|
|
Zereginak, labur labur esanda, hau
|
eskatzen
dit:
|
|
Zereginak, labur labur esanda, hau
|
eskatzen
dit:
|
|
idatzi dudan sarrerak
|
eskatutako
osagaiak baditu.
|
|
|
eskatutako
denbora epean sartu bada.
|
|
galdera bakoitzak
|
eskatzen
duen informazioa testuan ahalik eta azkarren identifikatzen?
|
|
a) Bilbo inguruan hainbat parke daudela ikus daiteke mapan. Adieraz ezazu zer izen duten
|
eskatzen
zaizkizun lekuetako parkeek.
|
|
Unitate hasieran aurkeztu zitzaizun erronka jada gainditu duzu eta
|
eskatutako
hainbat zeregin ere egin dituzu. Zer moduz konpondu zara?
|
|
Ekoizleek badute lurralde posibleen zerrenda bat, eta hainbat lekuren azterketa egiten ere hasiak dira, baina ez dute denborarik lurralde horiek guztiak ondo ezagutzeko. Beraz, laguntza
|
eskatu
dizuete. Zuek, euskarri digitalean bideratu dizuen mapa osatuko duzue, eta leku horiei buruz eskatutakoa mapan txertatu eta helbide honetara bidaliko diezue:
|
|
Beraz, laguntza eskatu dizuete. Zuek, euskarri digitalean bideratu dizuen mapa osatuko duzue, eta leku horiei buruz
|
eskatutakoa
mapan txertatu eta helbide honetara bidaliko diezue: abenturakalenturak.15tb@gmail.com.
|
|
Lurralde horien koordenatuak zeuen artean banatu ondoren, leku horiek ikur urdinez kokatuko dituzue. Ondoren,
|
eskatzen
dizuen informazioa deskribapen fitxan zehaztu duzue. Programaren ekoizleek ezartzen dituzten baldintzen arabera, kokapen hori programarako baliagarria den ala ez zehaztuko duzue.
|
|
1 Programaren ekoizleengana, dagoeneko, bi lekuren (mapan ikur arrosaz) informazio osatua iritsi da, baina zalantzak dituzte bi horietatik zein aukeratu, eta zuei, laguntza ematen ari zaretenez, iritzia
|
eskatu
dizuete. Jarri taldekideok binaka, eta identifika itzazue leku horietako bakoitzak dituen alde onak eta txarrak.
|
|
Zereginak, labur labur esanda, hau
|
eskatzen
dit:
|
|
Lurraldearen kokapenari eta erliebeari buruz behar nuen informazioa eremu digitalean lortzean& Mapa digitaleko lekuaren deskribapenean, kokapena eta erliebeari buruz
|
eskatutako
datuak adieraztean
|
|
|
Eskatutako
distantziak kalkulatzean
|
|
Zereginak, labur labur esanda, hau
|
eskatzen
dit:
|
|
Ordu eremu, klima eta biomei buruz behar nuen informazioa lortzean& Mapetan lekuaren deskribapenean
|
eskatutako
datuak adieraztean& Lurraldeko klima eta bioma kontuan hartuta, ekintzak hautatzean
|
|
Zereginak, labur labur esanda, hau
|
eskatzen
dit:
|
|
Lurraldeen kokapena eta ezaugarri fisikoei buruz behar nuen informazioa eremu digitalean lortzean& Mapetan lekuen deskribapenetan
|
eskatutako
datuak adieraztean
|
|
Zer egitea
|
eskatzen
zaizue?
|
|
Balizko bizilekua hautatzea. Zer egiteko
|
eskatzen
zaigu? "
|
|
2 Zer
|
eskatzen
zaizuen badakizu, horiei aurre egiteko hausnarketa lan bat egingo duzu orain.
|
|
ZER EGITEKO
|
ESKATU
DIDATE?
|
|
nitatearen hasieran aurkeztu zitzaizuen zereginean, hautatutako lurraldeari buruz balioespena egiteko
|
eskatu
zitzaizuen. Dagoeneko, asko dakizue balizko bizilekutzat hautatu zenuten lurraldeari buruz; beraz, azken atal honetan, balioespenak nola egiten diren ikasten jardungo duzue.
|
|
Zer egitea
|
eskatzen
zaizue?
|
|
1 Topa itzazue adierazitako eraikinak, emandako koordenatuak ezarriz. Ondoren, osatu horiei buruz taulan
|
eskatutako
informazioa. Lagungarri izango zaizkizu Satelite ikuspegiak, Earth ikuspegiak eta Google Mapsek eskaintzen dizkizun argazkiak.
|
|
Zer egitea
|
eskatzen
zaigu. Ahozko azalpenak ematea
|
|
2 Zer
|
eskatzen
zaizuen jakinda, eskaerari erantzuteko egin beharrekoak zehaztuko ditugu. Hemen dituzu, nahas mahasean; ezarri bakoitza dagokion gelaxkan.
|
|
ZER EGITEKO
|
ESKATU
DIDATE. HORRETARAKO EGINBEHARRAK
|
|
Horretarako, batak besteari zuen objektua zer izan daitekeen adierazi, komentatu zerez egina dagoen eta zer garaitakoa izan daitekeela uste duzuen. Ezer bururatzen ez bazaizue, laguntza
|
eskatu
diezaiekezu kideei.
|
|
|
Eskatutako
informazioa Jasotako informazioa
|
|
a) Testuak azaltzen al ditu
|
eskatutako
puntu guztiak?
|
|
Paleolitoko arteari buruzko testua balioetsi ondoren, aipatu behar da testuak ez duela
|
eskatutako
guztia ongi adierazten, artelanen funtzioa edo esanahia soilik izendatua dagoelako. Horri buruzko informazio gehiago topatu litzateke
|
|
a) Testuak azaltzen al ditu
|
eskatutako
puntu guztiak?
|
|
Trikuharriak eraikitzeak lan handia eta neketsua
|
eskatzen
zuen; beraz, argi dago taldean egingo zituztela.
|
|
1 Has gaitezen lana planifikatzen. Jarduera egiteko
|
eskatzen
zaizkizuen eginbeharrak era nahasian dituzue hemen. Ordena itzazue, jarduera planifikatzeko.
|
|
Denbora lerroaren esteka gorde, eta, irakasleak hala
|
eskatuz gero
, gelako blogera igo.
|
|
2 Txertaturik al daude
|
eskatutako
hiru arloen (ekonomia, gizartea, kultura) deskribapenak?
|
|
a) Testuak azaltzen al ditu
|
eskatutako
puntu guztiak?
|
|
|
Eskatutako
informazioa eduki fitxa eta mapa zein denbora lerro digitaletan biltzen.
|
|
Lehen multzokoak Historiaurrekoak eta Antzinarokoak dira, eta bigarren multzokoak gaur egungoak. Egin itzazu
|
eskatzen
zaizkizun ariketak, bi multzoetako objektuak konparatzeko.
|
|
LHko irakasleei azalpenak emateko baimena
|
eskatu
eta hitzorduak antolatu. Lau puzzle dituzuenez, lau azalpen egingo dituzue; beraz, ikastetxeko gela kopuruen arabera, irakasleekin adostu gela bakoitzean zenbat azalpen egingo dituzuen, guztiak gela guztietan arituko zareten...
|
|
Unitate hasieratik zenuen erronka jada gainditu duzu, eta
|
eskatutako
hainbat zeregin ere egin dituzu. Nola moldatu zara?
|
|
Zalantzak omen dituzte Historiaurrekoak edo Antzinarokoak diren erabakitzeko. Aldizkaritik bidalitako bizilekuen argazkiekin eta bilduko duzuen informazioarekin denbora lerro digitala egitea
|
eskatu
dizuete. Horrela, modu grafikoan eta ulertzeko moduan, ikusiko da aztarnak noizkoak izan daitezkeen eta noizkoak ez
|
|
Zereginak, labur labur esanda, hau
|
eskatzen
dit:
|