2005
|
|
AIk erabiltzaileei gomendatzen die ez erantzutea inoiz horrelako mezu elektronikoei eta ez “klikatzea” proposatzen duten estekan. Banketxeek, berriz, gogoratzen dute ez dietela inoiz
|
eskatuko
bezeroei ezkutuko gakoak. Faltsutze “ia perfektua” Víctor Domingo buru duen elkarteak ohartarazi du, gainera, Caja Madrid-en web orria “ia perfektua” dela “.com” domeinua.
|
2008
|
|
Erreklamazioak Bidaiari batek atzerapen bat duenean eta erreklamatzea erabakitzen duenean, lehenik eta behin jakin behar du bere txartela garraio kontratua dela, eta, beraz, bere eskubideak eska ditzake hitzartutakoa betetzen ez bada. Kontuan hartu behar da idazki batek ez duela bermatzen enpresak
|
eskatutakoa
bezeroari ematea. Legeak egoera nahiko ahulean uzten du bidaiaria, eta aukera murritzak ditu.
|
|
Abalaren beharra Abal hori finantza erakundeak eskatzen duen berme gehigarri bat da, azterketa ekonomiko bat egin ondoren hipoteka eskatu duen pertsonak kuoten ordainketari aurre egin ezin izateko arriskua duela uste duenean. Ohikoa da bankuak abala
|
eskatzea
bezeroak nominarik ez badu, nahiz eta sarrerak handiak izan, edo soldata aldi baterako kontratu batetik badator. Ez du ezertarako balio eskatzaileak laster kontratu finkoa duen langilea izango dela eta ezegonkortasuna iragankorra dela ziurtatzeak, entitatea ez baita arriskatuko.
|
2009
|
|
Eta bisitatzerik ez badago, komeni da alokatzaileari edo agentziari argazki dossier bat eskatzea, non agertuko baitira etxebizitzako gela nagusiak, sarbideak eta bistak (hondartza benetan zer distantziatara dagoen ikusteko, adibidez), eta zer zerbitzu osagarri dituen: igerilekua, lorategia, hurbileko haur parkea… Seinalea, azken prezioaren %40 baino gehiago ez Etxebizitzaren egoerari buruzko zalantzak argituta, erabiltzaileak ondorioztatzen badu apartamentu edo etxe hori interesatzen zaiola, ohikoena da jabeak edo bitartekari lanak egiten dituen higiezinen agentziak seinale bat ordaintzeko
|
eskatzea
bezeroari. Seinale hori jabearen esku dagoela, etxebizitzaren erreserba bermatzen du, eta, jakina, ordaindu beharreko zenbatekotik deskontatuko da.
|
2011
|
|
Ohikoa izaten da, lanei ekiteko, dirua aurrera dezala
|
eskatzea
bezeroari.
|
2015
|
|
Mezu horiek guztiak ez dira kontuan hartu behar, eta ezabatu egin behar dira esteketan klik egin gabe, eta ez eman daturik. Bankuek ez diete inoiz horrelako informaziorik
|
eskatzen
bezeroei, are gutxiago bide horretatik. Gainera, oro har gaizki idatzita daude eta erraz detekta daitezke.
|
2017
|
|
Ustekabeko eskaera Oro har, online maularen batean erabiltzaileari eror nahi dioten mezu elektronikoek informazioa eskatzen dute: datu pertsonalak, txartel edo kontu zenbakia (banku batetik pasatzen ari bazara), erabiltzaile izena eta lineako zerbitzuren baten pasahitza, etab. Garrantzitsua da gogoraraztea ez enpresa teknologiko handiek ez banketxeek ez dietela
|
eskatzen
bezeroei posta elektronikoaren bidez datuak eskatzea. Mezu bat jasotzen bada, segurtasun osoz phishing kasu bat da.
|
2021
|
|
Legez egin dezakete? Ez, ezin da
|
eskatu
bezero batek erosketa baten zenbatekoa aplikazioen, txartelaren edo mugikorraren bidez ordaintzea. Konfinamenduan, salbuespenezko neurri gisa, autobusaren gisako zerbitzuak ordaintzeko eskudirua debekatu bazen, denbora igaro ondoren ezin da txartelarekin ordaintzera behartu.
|
|
Era berean, Espainiako Bankuko Erakundeen Portaera Arduradunek adierazi dutenez, “banku jardunbide egokien arabera, finantza erakundeei, arlo horretako profesional gisa, beren interesak eta bezeroenak zaintzeko eskatu behar zaie”. Hori dela eta, eta batez ere teknologia erabiltzeko arazo gehien dituzten erabiltzaile taldeak kontuan hartuta, Espainiako Bankuak jardunbide egokien irizpide bat ezarri du, erakundeek doako bitarteko irisgarri eta seguru bat, gutxienez, eskura izan dezaten
|
eskatzeko
bezeroei, “kolektibo bakoitzaren inguruabar partikularrak kontuan hartuta, beren kontuan dirua izan dezaten”. Nola eskatu komisioen kobrantza Leihatilatik dirua ateratzeagatik komisioa kobratzearen ondorioetako bat bazara, erreklamazioa egin dezakezu.
|