Emaitzak: 5
2000 | ||
Euskararen azterketa soziolinguistikoa euskararen aldeko herri mugimenduarilotzen | dio zuzenean Txillardegik, bere testu argi horietako batean: Gure nazio hizkuntzaberriro Euskal Herriaren mintzabide eta oinarri bihurtuko bada, beraz, bi gauza lortubehar ditugu; eta lorpen horretan laguntzekotan sortu da eskuetan duzun aldizkarihau: | |
Ez | diogu zuzenean heldu, garai honetan (mende osoan esango genuke) nagusienetarikoa izan zen irakaskuntza askatasunaren arazoari, baina honekin lotura estua zuen Estatuaren aldetik bultzatzen ari zen hezkuntza alorreko monopolioaren gaia islatzen saiatu gara. Azken finean, irakaskuntza askatasunaren arazoa nahitaez hezkuntza sistema nazionalaren eraikitze prozesuak osatzen zuen testuinguruan ulertu behar dela uste dugu. | |
2007 | ||
zer ahal dut jakin (zientzia), zer behar dut egin (morala), zer zilegi dut itxaron (erlijioa), azkenean hiru galderak zer da gizakia itaun bakarrean erabakitzen dira. Baina Kant-en beraren obrak itaun horri erantzuten dio gutxien gutxiena; Humboldt-ek horrixe heldu nahi | dio zuzenean. Zer naiz ni, zer da gizabanakoa; baina gizabanakoa komunitatean existitzen eta osatzen da (multzoak egiten du banakoaren zerizana); komunitatea gizadian. | |
2012 | ||
Horrek guztiak, gainera, merkatuan lehiakortasunez jokatzeko gaitasuna ematen die elikagaigintzako eragileei. Oro har, ISO 22000 «elikagaien segurtasun bermea» eskaintzea helburu duen araua dela esan badugu ere, «elikagaien kaltegabetasuna»ren inguruko araua dela | esatea zuzenagoa litzateke. Arauak berak honako definizio hau ematen du kaltegabetasunaren inguruan: | |
2015 | ||
Efektu hori Marcel Pagnolen Topaze antzezlanean deskribatzen da, Topaze bera ikasle bati testu baten diktaketa egiten ari zaionean. Alde batetik, Topazek ezin du onartu ortografia akats larririk ikaslearen produkzioan, baina, bestalde, ezin | dio zuzenean ikasleari esan diktatzen ari zaion hitzaren idazketa zuzena. Horrenbestez, joskera moldatzen du, behin eta berriz, ikaslea ohar dadin hitzetako bat gaizki idatzi duela. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
esan | 5 (0,03) |
Lehen forma
Argitaratzailea
UEU | 5 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
esan zuzen | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
esan zuzen heldu | 1 (0,01) |
esan zuzen ikasle | 1 (0,01) |
esan zuzen Txillardegi | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |