Emaitzak: 6
2001 | ||
" zerbait ona norbaiti nahi izatea" 12 Baina ez da maitasunaren azalpen egokia, nire iritziz eta nire esperientzia pertsonalaz. Gauza bat da maitatzea; beste bat ‘norbait’ maitatuz, onginahia izatea; eta beste bat onginahia | diozunari zerbait ematea. Zerbait norbaiti —norberari, adibidez— eman nahi diogunean, maitatzen ari gara, bai, beti ari baikara maitatzen. | |
Erich Frommek | badio zerbait: " maitatzea jarduera (aktibitatea) da eta ez saiatze pasiboa; beti adi egotea, ez derrepenteko joera" 46. | |
2004 | ||
Izan ere, ezin esan genezake zer lirudikeen mundu ‘ilogiko’ batek" (3.03). " Logikari kontraesanen | dion zerbait hizkuntzan irudikatzea, geometrian koordenatuen bidez espazioaren legeei kontraesanen dien irudi bat irudikatzea bezain ezinezkoa da" (3.032). Perpaus apofantikoak ez diren perpausekin, ordea, ezinezkoa dateke inferentzia logikorik egitea, egiatasunik edo faltsutasunik adierazten ez dutelako, adieraz ez dezaketelako, hain zuzen ere. | |
2008 | ||
Eta gauza bera hitzak ere. Zerbait pentsatuz bezala hitz egiten dutela iruditzen zaizu; baina | esandakoetako zerbait galdetzen badiezu, ulertu nahian, gauza bera adierazten dute beti (275d). | |
2010 | ||
bere abiapuntua" hizkuntza arrunta da", eta, bertan, garbi atzematen du enuntziatuak ez direla beti" deskriptiboak" edo egiaztagarritasunari loturikoak, baizik eta beroriek izan daitezkeela ere" errealizatzaileak" edo konbentzioen araberako hainbat ekintzei loturikoak. Horrenbestez, bada, hiru" ekintza linguistiko" ezberdintzen ditu, hala nola," lokutiboa"(" zerbait esatearen ekintza")," ilokutiboa"(" | esaterakoan zerbait egitea") eta" perlokutiboa"(" esatearekin ondorio bat eragitea") 56 Horretan guztian sakonduz, Searlek, bestela," hizketa ekintzak" 57 ditu hizpide: kontua da autore horrek ezinbestekoa ikusten duela hizkuntz estudioa, egiaz, orokorragoa den ekintzaren teoria baten baitan kokatzea, hain zuzen, hizkuntza bat hitz egitea hainbat arauen bidez kontrolaturiko hizketa ekintza bat gauzatzea delako. | |
Hemen azpimarratzekoa da" konpetentzia komunikatiboaren" kontzeptua, zeinek hizkuntz gaitasuna ulertzeko modu klasikoa osatzen duen, hain zuzen, berori ez bakarrik konpetentzia gramatikalera mugatuz baizik eta baita ere konpetentzia pragmatikora zabalduz. Baldin eta hizkuntza batez ere hitz egitea bada, orduan jabekuntza linguistikoa ezin daiteke mugatu kode bat ezagutzera; aldiz, horrekin batera nahitaez ikasi beharko da ere nola | esan zerbait norbaiti modu egokian. Horren haritik, adibidez, esanguratsua da ikustea" komunikazioaren etnografia" delakoak hizkuntzaren irakaskuntza emantzipatzaileaz hitz egiten duela. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
esan | 6 (0,04) |
Lehen forma
badio | 1 (0,01) |
dion | 1 (0,01) |
diozunari | 1 (0,01) |
esan | 1 (0,01) |
esandakoetako | 1 (0,01) |
esaterakoan | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Jakin liburuak | 6 (0,04) |
Konbinazioak (2 lema)
esan zerbait izan | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
esan zerbait izan egin | 1 (0,01) |
esan zerbait izan eman | 1 (0,01) |
esan zerbait izan galdetu | 1 (0,01) |
esan zerbait izan hizkuntza | 1 (0,01) |
esan zerbait izan norbait | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |