2015
|
|
458. Aste beteko meniaren inguruan bi sindikatuek zerbait elkarrekin
|
esan
ote zezaketen burutazioa ustekabean sortu zen beste gai batzuetarako jarritako bilera arruntean; zaila zela jakinda, aukera inolako konpromisorik gabe saiatzea erabaki zuten bi ordezkaritzek; ohi bezala, ELAk prestatu zuen komunikatu zirriborroa" ariketa" bat baino ez zela zehaztu zion LABi ELAko ordezkariak, gaia ez baitzen artean eztabaidatu zuzendaritza organoetan; LABek arazo bakarr... lehen aldia izango zen ENAMeko erakunde batek ETAri zerbait publikoki eskatzen ziola; azkenean, ohiko orrazketen ondoren, testua adostu zen eta ELAk Nazio Batzordearen urgentziazko bilera deitu zuen ekainaren 27ko gauerako; eztabaida luzea izan zen, jite politiko nabarmeneko ekimen hura ez baitzetorren bat Doralen erailketaren ondoren erabakitako" profil apaleko" lankidetzarekin; eremu ezezagunean sartzeko beldurrak ere zuhurtzia eskatzen zuen; azkenean aurrera begirako irizpidea nagusitu zen, eta, urrats hura LABen bilakaerarako eta lankidetzaren garapenerako lagungarri izango zelakoan, agiri bateratua onartu egin zuen Nazio Batzordeak; ez zuen, ordea, onartu LABek, bidenabar, lotu nahi zuen presoen aldeko manifestazio bat deitzeko konpromisoa.
|
2017
|
|
Ibon Sarasolak dioen bezala, hitzak esaldietan bizi dira, eta ez hiztegietan. Baina eta esaldietara jauzi ezin izan zutenen belaunaldietan, Azkuerenean, Mitxelenarenean, edo Retanarenean, ezer
|
esan
ote zezaketen heurez, beraiekin hizkuntza eta kultura galtzen sentitzen zutenek, hutsaren hurrengo ez ote zuten jo beraien buruaren herriaren eta kulturaren galbidearen aldean.
|
2019
|
|
Bigarrenik, onartzen badugu garapen kapitalista nahitaezkoa izan dela —ez esatearren beharrezkoa edo desiragarria historiaren edozein unetan, iraganekoan zein gaur egunekoan—, jendeak garapen kapitalista horri aurre egiteko egindako borrokez bestaldean kokatzen dugu gure burua. Baina,
|
esan
ote dezakegu heretikoak, anabaptistak, 69 hondeatzaileak, 70 ihesean zebiltzan esklabo beltzak eta beren herri lurren hesitzeari aurre egin zieten erreboltari guztiak, edo berdintasunean oinarritutako gizarte ordena bat eraikitzeko borrokatu zirenak —idatziz beren banderetan, Thomas Muntzer ek bezala, Omnia sunt communia [Gauza guztiak komunak dira] —, esan ote dezakegu horiek guztiak h... Ez da alferreko galdera.
|
|
Bigarrenik, onartzen badugu garapen kapitalista nahitaezkoa izan dela —ez esatearren beharrezkoa edo desiragarria historiaren edozein unetan, iraganekoan zein gaur egunekoan—, jendeak garapen kapitalista horri aurre egiteko egindako borrokez bestaldean kokatzen dugu gure burua. Baina, esan ote dezakegu heretikoak, anabaptistak, 69 hondeatzaileak, 70 ihesean zebiltzan esklabo beltzak eta beren herri lurren hesitzeari aurre egin zieten erreboltari guztiak, edo berdintasunean oinarritutako gizarte ordena bat eraikitzeko borrokatu zirenak —idatziz beren banderetan, Thomas Muntzer ek bezala, Omnia sunt communia [Gauza guztiak komunak dira] —,
|
esan
ote dezakegu horiek guztiak historiaren alde okerrean zeudela giza askapenaren ikuspuntutik begiratuta. Ez da alferreko galdera.
|