2002
|
|
MOEk
|
dio
hiriek gutxienez bizilagun bakoitzeko 10 m2 izan behar dituztela berdegunetan, biztanle dentsitatearen eta horrenbestez, eraikuntza dentsitatearen arabera banatuta.
|
2008
|
|
horri buruzko kontzientzia publikoa sustatzea, berdegune gehiago eskaintzea, bizikletaz edo oinez gehiago ibiltzea, ibilgailu ekologikoagoak eta energia gutxi kontsumitzen duten garraio publikoak gehiago erabiltzea edo azpiegitura publikoak eta eraikinak hobetzea. Ildo horretatik, autoreek
|
diote
hiri hazkundea oinezkoentzat jartzean eta energia eraginkortasunean oinarritu litzatekeela, eta ez automobilean. Hala adierazten dute Atlantaren eta Bartzelonaren adibideek.
|
2009
|
|
Hala ere, eredu hori ez da jasangarria, baliabide horiek mugatuak direlako eta gehiegi ustiatzeak ingurumen inpaktu larriak eragiten dituelako. Premisa horretan oinarrituta, Kinsalako (Irlanda) Helduen Eskolan 2005ean sortu zen trantsizio hirien mugimenduak
|
dio
hiriek beren energia gastua murriztu eta baliabideen tokiko ekoizpena handitu dezaketela. Horrela, beren buruaskitasuna handiagoa denez, biztanleek berme handiagoz aurre egin eta berreskuratu ahal izango dute energia, elikadura edo ekonomia krisi orori aurre egiteko, hala nola, bat batean elikagai eskasia, premiazko ondasunen edo erregaien prezioen igoera handia edo berotze globalaren ondorioak.
|
2010
|
|
Etxerik gabekoentzako ohe kopurua da Udalaren prestazio horien beste adierazle bat. Arau orokorrak
|
dio
hiria zenbat eta handiagoa izan, orduan eta handiagoa dela zuzkidura. Hala erakusten dute Madrilen 1.246 ohek, Bartzelonan 948 ohek edo Valentzian eta Murtzian erdi milakoak.
|
2012
|
|
Zaragozako Lagun Egiteko Animaliak Eduki eta Zirkulatzeari buruzko Udal Ordenantzak ezartzen duenez, etxean txakur bat edukitzeko baldintza da “auzokoei eragozpenik ez sortzeko”. Herritarren arteko bizikidetzari buruzko arauak
|
dio
hiriko etxeetatik igorritako soinuak ezin direla 45 dB baino gehiago izan egunez eta 27 dB baino gehiago gauez. Auzitegietan eta probintzia auzitegietan, zakurraren lapurrek eragindako eragozpenak ere ez dira bitxiak.
|
|
Gazte gehienek nahiago lukete beren udalerrian edo komunitatean lan egin (%28), baina kopuru hori nabarmen jaitsi da aurreko edizioarekin alderatuta, han %34 geratuko baitzen jatorrizko hirian. Gainera, %26k
|
dio
hiria “axolagabea” dela, eta %24k esan du Espainiatik kanpo lan egin nahi lukeela. Horri dagokionez, abenturazaleenak Malagakoak dira; izan ere, %33k atzerrian egin nahi luke ibilbide profesionala, eta, ondoren, murtziarrak (%32) eta madrildarrak eta alacantarrak (%30 probintzia bakoitzean).
|
2013
|
|
Hala ere, Nayak bezala, «lantza bat apurtzen dugu hiri ertain eta txikien alde, bizikleta erabiltzeko potentzial handia dutela». Halaber, mitologia handia dagoela
|
diote
hiri daniar eta holandarrek, baina Alemania, Frantzia, Suitza edo Italiak oso erabilera handiko hiriak dituzte, nahiz eta oso ezagunak ez izan, Ferrara adibidez. Alfonso Peronak ere aipagarria da Italiako herri hau, bizikletaren erabilera% 30ekoa baita.
|
2017
|
|
Txalabala Salvador López txakur hezitzailea, Lobo Descafeinado blogaren egilea, bat dator azterketa honekin. Are gehiago, Lópezek
|
dio
hiria zakurrentzako nahiko ingurune gogorra eta estresagarria izan daitekeela, animalia horiei aukera gutxi eskaintzen baitie beste umekide batzuekin askatasunean sozializatzeko. Azken finean, hiriko txakur baten bizitza korapilatsua baino gehiago izan daiteke.
|