2002
|
|
Goiko zerrendako lehen kasua hartuz gero, esate baterako, hor agertuko lirateke estaturik gabeko nazioaren beraren kultura (gutxitua, seguru asko) eta estatuan nagusi den elitearen kulturaren jarioa (seguru asko, zapaltzailea lehenarekiko). Baina ez hori bakarrik, kultura transnazionalen kasu askotarikoa ere kontuan hartu litzateke;
|
esan
gura baita, gutxienez, hedabide erraldoien jardun kultural transfronterizoa eta lurraldean arrotzak diren minoriek ekarritako kultura jarduna ere hor daudela. Beraz, zilegia litzaiguke hitz egitea estatua eraiki ez duen lurralde bateko biztanleria historikoaren kultura zapalduaz, lurralde horren gainean eraiki den estatuak ezarritako kultura ildoaz, aipatutako kultura bi horien arteko hibridazioaz sor daitekeen berriaz, hedabideek kanpotik ekar dezaketenaz, horrek aurreko hirurekiko meztizajean sor dezakeenaz, talde migratzaileek lekarketenaz.
|
|
Emanaldi edo argitalpenen bahiketa?
|
esan
gura baita, argitalpenaren aleak zirkulaziotik kentzea edo uhin elektromagnetikoen bitartezko emanaldiak ebakitzea, da administrazioek euren esku duten ahalmen zirgortzaileetariko bat.
|
|
Gertuko ulertarazlearen figurak signifikazio potentzialak dakartza gogora;
|
esan
gura baita ezen gertuko ulertarazleak hedabideetako diskurtsoen esangura estrukturala osatzen duten aldez aurretiko interpretazio espezifikoak ekartzen dituela gogora. Gertuko ulertarazle mediatikoa kalkuluen esparrukoa da, alegia, zeinu mediatikoak entzuleengan izan dezakeen eragin ez erabat analizatuaren esparru potentzialekoa.
|
|
Idaztearen lehen ahaleginak helburu mnemoteknikokoak izan ei ziren,
|
esan
gura baita, informazioa gogoratzeko helburu hutsezkoak. Informazio oso mugatuak gorde eta igor zitezkeen ahalegin primitibo horietan; saiakeran erabilitako lehen erremintak hauexek izan ziren:
|
|
tema desberdinen menpekoak dira, gai desberdinen zerbitzuan egon daitezke. Diskurtso mediatikoa tematikoa da,
|
esan
gura baita, eskuartean darabiltzan berriak klasifikaturik darabiltza; hots, genero periodistikoek antolatzen eta klasifikatzen dute informazioa, eredu, profesionalei, jarraituta; komunikatzaile profesionalek identifikatzen dituzte tema batekin edo beste batekin euren belarrietara heltzen diren informazio zantzuak.
|
|
Berez eta izatez, hedabidera kanpotik heltzen den kontrolbide bat da zentsura;
|
esan
gura baita, administrazioak, botereak, zentsura dela medio hartzen dituela bere menpe hedabideetako agintariak, eta zentsuraren eraginez hedabideek men egin behar diotela hedabideaz kanpoko eragin bati, administrazioaren botereari.
|
2007
|
|
kontinentalen lotura eta gaindipen gunea:
|
esan
gura baita, Hegel-entzat Ipar Afrika eta Ekialde Hurbila (modernoak behintzat) 529 Europa direla, hots, kultura guztiaren parte, hori XIX. mendearen hastapenetan ezagutzen zen heinean. Izpiritu europar hau, gaur egun, orain menpegabea naturatik?
|
|
Ikerketa grinagarriak, beharbada hizkuntzaren filosofoa (eta hizkuntzalaria bera) ikusliar soil bihurtzen dutenak hala ere. Arazoak trataera enpirikoa soilik ametitzen du, enfatizatu du Fodor ek;
|
esan
gura baita, argumentu modu transzendental edo logikoek («posibilitatearen baldintzen» analisiek eta), esperientziatik menpegabeek, ez dutela tokirik. Eztabaida horietan ohikoa izaten da tonu erdeinuzkoak aurkitzea filosofoentzat1568, eta, nolanahi ere, filosofiaren kontzeptua eta zentzua kuestionatua gelditu da.
|
2013
|
|
Ziur naiz, nonbait, guztiaren jakitun banintz, jo eta guztiz ezberdin jokatuko nukeela iragandako une askotan. Gure aitaren inguruko une askotan,
|
esan
gura baita.
|
|
Edo gero eta gutxiago garbitzen zuen etxea. Gura barik baina gurata,
|
esan
gura baita.
|
2017
|
|
Izendapenak ez du izendatuari buruz deus esaten, baina esate ororen presupostua da; zerbait eriaz seinalatzea bestetsu(, horko zer hori?). Horko nor hori bere baitan nor/ zer den esateko, predikatu logikoki posibleak berez zenbaezinak lirateke (oroit Leibniz);
|
esan
gura baita, unibertsoan printzipioz dena erlaziona daiteke denarekin, eta denok gara nolabait dena. Elkarren ezagutzan erabiltzen ditugunak, ordea, erlazio arruntak izaten dira, hurbileko erreferentziak:
|