2008
|
|
Gaur egun, tamalez, legeak prestatzeko indarrean dugun hainbat legetan kezka hori ez da jasotzen, ikus
|
esaterako
Eusko Legebiltzarreko 8/ 2003 legean, Xedapen Orokorrak Egiteko Prozedurarena, edo Eusko Jaurlaritzaren Idazkaritza Nagusiak onartu zituen lege egitasmoak, dekretuak, aginduak eta erabakiak lantzeko jokabideetan. Ez batean ez bestean ez da aipamenik egiten lege testuak euskaraz eta gaztelaniaz argitaratu behar izatearen inguruan eta horrek prozeduran ekarri lukeen urrats eta kalitate kontrolei buruz.
|
|
Jarraian Eusko Legebiltzarraren Osoko Bilkurak, 1999ko abenduan Euskara Biziberritzeko Plan Nagusia berretsi zuelarik ebazpen gehigarri hau egin zuen: " Legegintzaldi honetarako koalizio akordioak dioenez, Nafarroako eta Iparraldeko erakunde pribatuekin eta publikoekin lankidetzan euskararen sustapena bultzatzea eskatu nahi
|
dio
Eusko Legebiltzarrak Eusko Jaurlaritzari" (3 ebazpen gehigarria).
|
2009
|
|
Beste emaitza bat: Gobernuak eta Botere Judizialak baimena kendua
|
zioten
Eusko Legebiltzarrari, baina ordezkaritza txikiagoa izango duen legebiltzar bat are gutxiago hartuko dute aintzakotzat bake prozesuetan edo aldaketa politikoan. Erasanda geratuko da aniztasunik ez duelako bere barnean.
|
2011
|
|
Erakundeek martxan jarri behar dituzte biktimen oroimen kolektiboari eusteko politikak; horrela
|
dio
Eusko Legebiltzarrak 2008an onartutako Terrorismoaren Biktimei Aitorpena eta Erreparazioa Emateko Legeak. Eta, hain justu ere, artikulu horretan oinarrituta, biktimen memoria berreskuratu eta haren alde lan egiteko urratsa egin nahi du orain Eusko Jaurlaritzak, memoriaren zentro bat eraikita.Terrorismoaren Biktimen Partaidetzarako Euskal Kontseiluak proposatu berri du memoriaren zentro bat sortzea.
|
2014
|
|
« [Gehiengo batek kontsulta bidez harreman eredua aldatzea erabakiz gero], euskal instituzioek eta Estatuak konpromisoa hartua izango dute euskal gizartearen borondate demokratikoa adostasunez gauzatzeko aukera emango duten baldintza politiko berriak ezartzearen alde negoziazio prozesu bat bermatzeko». Testuak
|
dio
Eusko Legebiltzarrak lege bidez arautuko duela erreferendumerako bete beharreko prozedura eta emaitzen baliotasunerako baldintzak, eta horiek, gero, ordenamendu juridikoan sartu behar direla. Era berean, egitasmoan bi aldiz aipatzen dira eskubide historikoak.
|
2015
|
|
Legegintza ahala baliatzea, aurrekontuak onestea eta Jaurlaritzaren ekintza bultzatu eta kontrolatzea dira Legebiltzarraren eginkizunak». Horrela
|
dio
Eusko Legebiltzarraren araudiaren lehenengo artikuluan, erakundearen egitekoa definitzen duen puntuan. Gobernuaren jarduna bultzatu eta kontrolatzeko lanak, baina, ez ditu beti ematen oposizioak nahiko lituzkeen fruituak.
|
2021
|
|
«Hamar urte hauek indarkeria terroristarik gabe igaro ondoren, gizarte askeago, bidezkoago eta giza eskubideekiko errespetuzkoago batean bizi gara». Horrela
|
dio
Eusko Legebiltzarraren gehiengoak onartutako adierazpenaren bigarren puntuak. Aurrera begira, baina, oraindik «lana» egiteko badela azpimarratu dute testua babestu duten bost talde parlamentarioek.
|
2022
|
|
Dena den, jadanik argi geratu da minbiziaren aurkako Hipec teknika soilik Gipuzkoako hiriburuko ESIan egingo dela, orain arte bezala, eta horrek erreferentzialtasunari eutsiko dio minbizi jakin batzuen aurkako tratamenduan. Gotzone Sagardui Osasun sailburuak ez zuen hori
|
esan
Eusko Legebiltzarreko Osasun Batzordean, astelehenean bertan, eta Donostiako zerbitzuburuek ez zuten ongi hartu sailburuak ordu arte egin gabe zuen onarpen hori; Barakaldoko ESIan ere Hipec teknika egiteko aukera zabaldu baitzuen, obario minbiziari aurre egiteko. Handik ordu gutxira, ordea, gutun bat bidali zien medikuei adierazteko legebiltzarrean esan duena ez dela beteko, eta bertan behera gelditu dela Barakaldon ere teknika horrekin aritzeko aukera.
|