2006
|
|
Zaharrak berri, alegia. Hots, ETAk edota bere inguruak ez
|
dio
biolentziari guztiz uko egin eta Gobernuak ez ditu herritar guztien eskubideak betetzen. Edota ez ditu legeak egokitu, eskubide horiek bete ahal izateko.
|
2013
|
|
Eta duela gutxiko adibidea jarri digu Maitena Monroyk: Ertzaintzak 2012ko txostenean
|
dio
biolentzia matxista dela bigarren deliturik salatuena, eta ematen duen gomendioa da parranda baten ostean neskak ez daitezela inoiz etxera bakarrik itzuli. " Emakumeok ezin garela bakarrik egon, horrek arriskuan jartzen gaituela, horra helarazten den mezua, baina izua sortzea ez da irtenbidea, espazioak seguruago bilakatzeko neurriak hartu lituzke Ertzaintzak, eta indarkeria kasuak daudenean esku hartu.
|
|
Medikuek esan zuten mugituta zeuzkala garunak, organo kritiko asko, ehunak ere bai. Azkazalak moztuta zeuzkan, medikuek ezin izan zuten
|
esan
biolentzia zantzurik zegoenik. Arazoa zein den definitzea da arazoa orain.
|
2014
|
|
Feminizidioa adierazle nabarmenena duen biolentzia matxista hain zuzen ere. Desagertzetik urrundu eta geure jendartean errotuta dagoen biolentzia matxista honek, aurpegi ugari ditu, tartean eraso fisiko eta sexualak, baina ekonomikoak eta hitzezkoak ere badaudelarik. Aurten ordea, eraso ideologiko eta diskurtsibo ugari izan dugu, hainbat iritzi gune, epaile eta ordezkari politikoren aldetik.Horregatik
|
diogu
biolentzia matxistari aurre egiteko, bizitzaren esparru orotan berdintasunezko harremanak oinarri izango dituen jendartearen eraldaketa ezinbestekoa dela.Eta zentzu honetan diogu, biolentzia ez litzatekeela gauzatu, baldin eta onartzen eta posible egiten duen jendarteratze mekanismoak egongo ez balira; hainbatetan biolentzia kontziente edo inkontzienteki arrazoitutzat, beharrezkotzat edo saihets ... Eta honela, erlijioak, hizkuntzak, komunikabideak, familiak eta hezkuntzak biolentzia egonkortu dadin, jendarteratze mekanismoen eragile bilakatzen dira.Horregatik, emakumeok biolentzia matxistarik gabeko bizitza libreak bizi ahal izateko, burutu beharreko lan eta estrategiek ondorengo urratsetan behar dute izan oinarri:
|
2015
|
|
–Teoria iraultzailea? izeneko txostenean zera
|
zioen
biolentzia iraultzaileari buruz: –antolamendu errepresiboa eta sistema bera desegitea du helburu, nahiz eta orain arte propaganda gisa besterik ez den erabili, sistemaren aginduetara dauden instituzioei eta botere politikoari mozorroa kentzeko?.
|
2016
|
|
Siriarrek nahiko zintzo jokatzen dute baina afganiarrekin beti arazoak ditugu. Ez dute lerroan mantendu nahi, ezer
|
esanez gero
biolentzia erabiltzen dute zure aurka" dio Israel Remarreko gazte boluntarioak. Mikhail polizia serbiarrak aldiz, kontrakoa esaten du:
|
2020
|
|
Haratago, gizonezko batek zaintza benetan partekatu bat egiten badu, edo guztiz partekatua izan gabe, publikoki zaintza lanak egiten baditu, errekonozimendu soziala izango du eta emakume batek egiten duenean ez, suposatzen zaiolako hori dela egin behar duena. Horregatik
|
diogu
biolentzia sinbolikoaren eta materialaren arteko erlazioa xehetasun handiarekin ezarri eta artikulatu behar dela, zatiketa porotsuak sortuz, botere materialak botere sinbolikoarekin baitu erlazioa.
|
|
Iraultza handi guztiek berresten dute hau. Gerra zibilak ukatzea edo ahaztea muturreko oportunismoan erortzea litzateke, eta iraultza sozialistari uko egitea’ Horrek esan nahi du ez
|
diogula
biolentziari beldurrik eduki behar, munduari jendarte berriak ematen dizkion erditzeetan; baina biolentzia hau herria gidatzen dutenek aldeko egoera aurkitu dutenean hasi behar da" 2.
|
2022
|
|
Subjektu izatetik objektu izateko behar den dispositibo semiotikoa (2020: 9). Egile berek
|
diote
biolentzia sinbolikoa mundua artikulatzeko, ordenatzeko, ulertzeko oinarrizko mekanismoa dela; laburbilduz, patriarkatua egunerokoan eta biolentzia zuzena sistematikoki erabili gabe birsortzeko funtsezko elementua. Eta Bourdieuren hitzak jasotzen dituzte zera argitzeko:
|
2023
|
|
Euren herria ahanzten ez duten jende desterratuen artean —eta ahanzten dutenak galduak dira— bihotza hain da herstuki erakarria aberri dohakabearen aldera non ez den sentimendu baliabide guti baizik gelditzen aterpetzen gaituen herriaren adiskidetasunarentzako; horregatik adiskidetasun hori ezin dugu zinez hozitu eta gure bihotzean hazi ez
|
badiogu
biolentzia egiten gure buruari; baina biolentzia hori obligazio da.
|