2003
|
|
Entzutea izango la litzake gure gaztediak zer
|
dion
bertsolaritzaz. Galdekizun bat antolatuko ba gendu ze iritzi jasoko ote genituzke?
|
2010
|
|
Soca de mots da Menorcako glosadoreen elkarteak aitortzen duenez asko zor
|
dio
bertsolaritzari eta Bertsozale Elkarteari partikularzki. Euskal Herriko ereduak erakarrita eta bertako aholkuei esker hauspotu eta biziberritu baitute azkenetan zen Menorcako glosadorsen artea.
|
|
«Idazle izateko lanbiderik onena idazle izatea da eta hortik bizitzea. Ez dut
|
esango
bertsolaritza lanbiderik txarrena denik, baina dispertsio mentala dakar eta hori oztopo handia da idazteko. Beste lanbide askotan jarduerak automatizatu eta errutina bihurtzen dira, baina bertsolaria beti dabil leku batetik bestera, egoera desberdinetan».
|
2012
|
|
Horrek asebete nau, oso eroso sentitu naiz beti. Baliteke denbora gehiegi egon izana lehendakaritzan, baina nik dena zor
|
diot
bertsolaritzari, eta dena zor duenak ezin ezer ukatu. Iñaki Murua segida hartzeko prest agertu zenean oso gustura laga nuen kargua, ez deseroso nengoelako, elkartearentzat ni baino jende gazteagoa eta gaurkotuagoa komeni zela sinetsita nengoelako baizik.
|
|
Zergatik erabaki duzu plazaz plazako bertso jarduna amaitutzat ematea? Bertsolaritzak asko eman dit niri, zor handia
|
diot
bertsolaritzari, eta oraindik ere nire beharra dagoela ikusiko banu hortxe segituko nuke, baina orain dagoen bertsolari aukerarekin ez dut uste nire beharrik dagoenik. Orain arte gustura ibili naiz, eta pena ematen du horrenbeste urtean izandako inguruarekin mozteak, baina garaia dela uste dut.
|
|
1995ean, Siadecok
|
zioen
bertsolaritza oraindik oso ongi nora zihoan ez zekienabiadura azkarreko trena zela (Siadeco, 1995: 27).
|
|
90eko hamarkadan, batzuek
|
zioten
bertsolaritzak bizi zuen boom delakoaeuskal kulturaren etorkizunerako arriskutsua izan zitekeela. Zenbaiten ustez, bertsolaritza ez zegozkion espazio eta funtzioak eskuratzen ari zen, eta, ondorioz, beste kultur agenteei (musikari, antzerkiari...) lekua kentzen (Atxaga, 1992).
|
2013
|
|
Eta zor handia
|
diote
bertsolaritzak, bertsolariek eta bertsozaleek ere ezbairik gabe, bertsozale borrokatua eta laguntzaile izan zen-eta, hainbat jaialdi eta ekintzetan?.
|
2014
|
|
Haren ustezemakumeak bertsolaritzan ez egotearen arrazoia jarduera horren definizioan bertantopa daiteke. Larrañagak
|
dioenez
bertsolaritza definitzeko garaian, bertsolaritzakontuan hartu beharrean bertsolaria bera aintzat hartzea litzateke joera. Moduhorretan bertsolariaren figura eta haren ezaugarriak bertsolaritza ulertzeko elementunagusi bilakatuko lirateke.
|
2017
|
|
Sarasua bat dator Gereñorekin gaurkotu egin behar direla bertsolariei jartzen zaizkien gaiak eta horien tratamenduak, baina, era berean, Basarriren ildo beretik mintzo da, bertsolaritzaren aberastasunetako bat bertsolariek darabilten hizkuntza bera dela, hor badagoela" gauzak
|
esateko
bertsolaritzaren berezko era bat"," liburuetan jaso ezin daitezkeen kontuak, ironia era batzuk" eta hori gorde egin behar dela.
|
2021
|
|
Foleyk ez zuen, noski,
|
esaten
bertsolaritza munduko kantu inprobisatuko azken fenomeno bizia zenik. Duela hamarkada batzuk bazegoen Euskal Herrian posizio esentzialista batetik horrelakoak aldarrikatzen zituenik, baina egun ezagunak dira gisako dozenaka fenomeno (Mintzola fundazioak 2016tik osatu duen Kulturartea mapan ehundik gora topa daitezke2).
|
|
Ikerketa lan honen helburua kultura eta ekonomia elkarlotzea zen euren aurkakotasuna pixka bat apaltzeko asmoz, baina hasieratik uste genuen, Euskal Herrian, eta konkretuki bertsolaritzan, kultura eta ekonomia, zein “kultur enpresa” bera, bestela garatu direla. Alabaina, Mari Luz Estebanek, Bertsolaritza feminismotik (bir) pentsatzen [4] liburuan
|
zioen
bertsolaritzaren parekidetasuna garatzeko zailtasunik handiena merkatuaren esparru eta baldintzapean funtzionatzea dela.
|
|
Mª Ángeles Rodriguezek, Olatz Saituak, Nerea Erauskinek eta Deborah Carterrek diote abesteko orduan badela oinarrizko teknika komun bat, eta arnastea, eustea eta igortzea aipatzen dituzte. Laurek
|
diote
bertsolaritzan ere erabili egin behar litzatekeela oinarrizko teknika hori, hainbat abantaila eskainiko lizkiekeelakoan. Nabarmenenak lirateke ahots osasuntsu bat izatea eta minik ez hartzea, horren ezagutza norberaren onurarako erabili ahal izatea eta, ondorioz, komunikazioa hobetzea.
|