2003
|
|
Beste urte batzuetan kale estuetan aritu izan dira edota beste konpainiekin topo egiten zuten ibilbidean. Zortzigarren aldia dute Tarregan eta estimu handia
|
dio
bertako publikoari: «Lanak estreinatzeko eta antzezteko Espainiako Estatuko lekurik hoberenetarikoa da.
|
2005
|
|
Ondoren etorriko lirateke beste makrosumario batzuk, besteak beste, Amnistiaren Aldeko Batzordeen (AAB) aurkakoa, Batasunarena edo Egunkaria rena... Hauek eta beste auzi askok Auzitegi Nazionala hankaz gora jarri dutela
|
diote
bertako iturriek, eta egia esan, auzitegian pixka bat ibili besterik ez dago hartzen diren neurri zentzugabeez jabetzeko (hiru akusatu berdinekin bi epaiketa bi orduko tartean, ordu erdiko tartearekin hasten diren bi epaiketetan abokatu bera egon beharra...). 18/ 98 auziari dagokionez, Madrilen egiteaz gain, ekitaldiren bat Bilbon ere egin daitekeela entzun izan da, edo Javier Gomez Bermudez Auzitegi Nazionaleko Penal Aretoko lehendakariak bederen hala nahiko lukeela.
|
|
Self service erako sistema honek kableen" armiarma sare" erraldoiak sortu ditu. «Arazo bakarra
|
diote
bertakoek euria egiten duenean». Orduan," armiarma sareak" txinpartaka hasten ei dira, ikus entzunezko espektakulua eskainiz.
|
|
hilerriko handiena dela, eta honela
|
dio
bertako inskripzioak :
|
2006
|
|
Wazemanken, lan egiteko moduagatik, gaurkotasuna ez da hain adierazgarria, baina bai eguneroko gertaeretan oinarritutako umorea. «Inor esatera ausartzen ez den egiak azaleratzen ditugu»,
|
diote
bertako gidoilariek.
|
2007
|
|
Beste autonomietan ez bezala, lege honek lekuz kanpo dagoen zonifikazioarena du bere baitan. Konstituzioak
|
dio
bertako hizkuntzak koofizialak izango direla dagokien erkidegoetan eta ez du esaten ofizialak izango direla bakarrik hala erabakitzen den eremuetan. Valentzian, adibidez, badira valentziera behin ere hitz egin ez diren lurraldeak, baina ez da halako zonifikaziorik; eta horren urrutira joan gabe, EAEn ere badira duela mende batzuk erdaldundu ziren eremuak.
|
|
Lehendik gaur egunera auzoko festak aldatu egin direla
|
diote
bertakoek, bai ekitaldi eta bai jende aldetik
|
2009
|
|
Arazoak ez ziren, ordea, hor amaitu, kazetari lehorteak, irakurle eta iragarleen ihesak (kazeta elebidun abertzale maizenik), EAJko harpidedun askok harpidetza bertan behera utzi izanak edota hainbat gizarte gaitan (abortuari dagokionez, berbarako) izaniko jarrera ausartak Argiari nahikoa lan eman baitzioten. Hara zer
|
zioten
bertako beharginek 1987ko Euskal Kulturaren Urtekarian, 1980ko hamarkadaren hasierako garaiak oroituz (Argia, 1988: 257):
|
|
Gizarte Segurantzarako dirurik ez eta zezenketak laguntzeko badela salatu du. Baionako enpleguaren poloan ez dutela baliabiderik aski
|
diote
bertako langile batzuek, A4 formatuko pankartatxo batzuk eskuan. Krisiaren ondorioz, jende anitz dator guregana, dio horietako batek.
|
2011
|
|
Hiri batean, adibidez, zatitu auzoka, eta hango eskolen artean banatu ikasleak».Kupoak «erreferentzia gisara» erabiltzen dituztela onartu arren, arazoa gizartearena dela nabarmendu du Hernandezek. Oterok
|
dio
bertako ikasleen gurasoei eskatu behar zaizkiela kontuak: «Haiek ez balute alde egingo, ez litzateke hainbestekoa etorkinen proportzioa».
|
|
Kasu honetan, baina, mezulariak ez du gure konfiantza merezi. Europar Batasuna merkatu liberalizatu baten gainean eraikia dago, eta sistema ekonomiko horri eutsi nahi
|
diote
bertako erakundeek; ekintza sinbolikoren bat egin arren, ez pentsa beren buruari boikot egiteko prest daudenik.
|
2012
|
|
Aldizkari horretako zuzendariazen Francoren gobernuak hori lehenengo aldiz debekatu zuenean. Aldizkaria berrizsortu zenean lankide izaten jarraitu eta inoiz ez
|
dio
bertako partaide izateari utziko.Artikulu ugari plazaratu izan ditu bertan ordutik.
|
|
Aldizkari horretako zuzendariazen Francoren gobernuak hori lehenengo aldiz debekatu zuenean. Aldizkaria berrizsortu zenean lankide izaten jarraitu eta inoiz ez
|
dio
bertako partaide izateari utziko.Artikulu ugari plazaratu izan ditu bertan ordutik.
|
2013
|
|
Lekukoen kontakizunak nabarmen urruntzen dira desertzio haien berri ematerakoan. 15eko sarreran, Hecetak
|
dio
bertako bi buruzagi susmagarritzat jo eta ontzira eraman zituela, baina, Bodega y Quadra Sonorako kapitainaren eta fraideen aholkuak aintzat harturik, laster askatu, atzera lehorrera eraman eta opariak eman zizkiela. Hurrengo egunean, desertoreetako bat, Pedro Lorenzo, itzuli zen, eta indioek bultzatuta eta haien laguntzarekin geratu zela lurrean esan zuen, baina gero damutu eta ihes egitea lortu zuela.
|
|
Jarraian, bandoak
|
zioen
bertakoei umiliaziorik txikiena ere eragiten zienak biziarekin ordainduko zuela kaltea. Guztiz debekatuta zegoen ezer ostea ere, askotan gertatu izan baitzen, bertakoei huskeria bat kentzeagatik, liskar larriak sortzea:
|
2015
|
|
Bigarren logika Irulegiko Irratiaren planteamenduan islatzen da. Hara zer
|
zioten
bertako kideek I Euskaldunon Egunkarian: –(...) irratiak asmoa luke estudio berria irekitzea Donapaleun.
|
2016
|
|
KBAK sailean ere, euskara, euskal literatura eta dantza, hirurak agertzen dira, nahiz, noski, pisu berezia hartzen duen euskal literaturak; ezagun den bezala, eta besterik ezean, maiz euskarazko testuekin osatu izan den euskal literaturak. MHLVN liburuan
|
zioen
bertako testuez Bidadorrek berak: " guztiak ezin dira literaturatzat hartu, zentzu hertsi batean, gutxi izango dira hizkuntza minorizatuetako literatura historia manualak premisa horri jarraiki egin daitezkeenak".
|
2018
|
|
" A ritual pandanus language of New Guinea". Berak
|
zioen
bertakoen ustez inguru guztia zakur basatiz josita zegoela eta haien zaindari nagusia Kita Meda espiritua zela. Hark ezagutzen ez zuen hizkera bat eginez, bakean utziko zituen Giluwe mendira pandanus fruituetara egiten zituzten asteetako espedizioetan.
|
2019
|
|
Presondegiei buruzko filmetan ikusi duen antzeko kodea erabiltzen du ezagunen batekin topo egin eta berbetan hasten bada: sekula ez
|
dio
bertako egoiliarrar' i galdetzen zer dela eta dagoen hor, zazpigarren solairuan. Ezagun bakoitzak erabakitzen du zer kontatu, noraino esan.
|
2020
|
|
Krisi hau amaitzen denean, batzuk
|
diote
bertakoa eta gertukoa gehiago baloratuko dugula. Ados al zaude?
|
2022
|
|
Tolosako herri kulturaren barruan," funtsezko beste pieza bat" kaleratu du Bonberenea txarangak. Hainbat urtez lan berririk aurkeztu gabe egon ondoren, pandemia garairako" txertorik eraginkorrena" atera dutela
|
diote
bertako partaideek.
|
|
Bigarren oinarri gisa, Euskal Herrian bizi diren biztanleen osotasuna aipatu zigun. Euskal gizartea bitan zatitua zegoela
|
esatea
bertakoak eta kanpotik etorriak tranpa bat zela zioen; gu zatitzeko inperialistek erabilia. Baieztapen hori adibideekin argitzeko, egia esan, aspaldiko kontuak gogorarazten zizkigun:
|
|
Sargoriak ez du ematen garai honetan Meridan. Haientzat ere gogorra dela
|
diote
bertakoek, urte osoan beropean egoten ohituak izan arren. Beroari hezetasuna eransten zaio, eta haizea ez da oso ibili zalea.
|
|
12 Artikulu hau Joxe Azurmendi Katedra proiektuaren ikerketa ildoan kokatzen da eta asko zor
|
dio
bertako kide eta irakurketa taldeari. Eskertu nahi ditut baita ere artikulua irakurtzeko, eztabaidatzeko eta iradokizunak egiteko indarra eta pazientzia izan duten bidelagunak:
|
2023
|
|
Ezetz, ezin dela erantzun didate azaldu diot Kepari, ondoko iragarki horiek argi eta garbi
|
ziotek
bertakoek bakarrik dutela bertan aparkatzeko.
|
|
Jornetteren ama zenak eufemismo moduan, coin de Cuir zeritzona. Zenbatetan ez ote
|
zioten
bertako putek amari ordu txikietan hots egin eta esnarazi, bere kasa etxeratzeko gai ez zen senar mozkorraren kargu egin zedin. Zenbatetan azaldu behar izan zuen amak putetxean etxeko zapatila eta gaueko batarekin...
|
|
Zer
|
diote
bertakoek zuri buruz?
|
|
Lehiaketa horiei golf txapelketa batuko zaie, Urnietako Pitch and Putt en zelai naturalean: “Nahiz eta golf kirolak beti izan duen aberatsei zuzendutako kirol garestiaren fama”, azaldu du Jai Batzordeak, “edonork joka dezakeen kirola dela
|
diote
bertakoek, eta probatzera animatzeko aukera eder bat izan daiteke txapelketa”.
|
|
Batzuetan atzerritar jatorriko familiek dituzten hizkuntza jarrerak gehiago hurbiltzen dira etxean euskaraz egiten duten familiek dituztenera, etxean gaztelaniaz egiten dituztenera baino. Beste lan batzuk begiratuta, askotan erronka ez dira atzerritar jatorrikoak izaten, etxean gaztelaniaz eta nolabait
|
esatearren
bertakoak diren familia horietan egoten da erronka gehiago, beste distantzia bat edo beste hoztasun bat izaten dute euskararekiko, betiere orokortu gabe, multzo horretan ere badaudelako euskararen alde asko egiten duten familiak.
|