Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2002
‎Beraz, beharrezkotzat jotzen da ahalegin gehigarria egitea gaur egun elikagaien kaltegabetasuna ziurtatzeko sistemarik onena dena baldintza hobeetan ezartzeko. Gainera, ICMSFk berak dio beharrezkoa dela Elikagaien Segurtasun Helburuak (edo kaltegabetasuna) aplikatzea (FSO ingelesez). Segur aski, enpresek ez dituzte helburuak adierazi behar, erakundeek edo herrialdeek baizik; izan ere, ez dirudi logikoa denik neurri egokiak aplikatzeko helburu argirik ez egotea.
2003
‎Nabarmen hobetzeko moduko gauzak ditu”. Nolanahi ere, adituak bat datoz esatean beharrezkoa dela aniztasunari arreta emango dion hezkuntza egoera berri bat —gero eta ugariagoa, etorkinak gure herrira iristearekin batera— ikasleen barruan egotea eta gazteak eskola ingurunean integratzea —lotura gelekin eta beste hezkuntza laguntza batzuekin—, bai eta ikasleak eta irakasleak motibatzea ere.
2005
‎Proposamenaren puntu gatazkatsuenetako bat da industria kimikoa behartuta dagoela fabrikatzen edo inportatzen dituen substantzia kimikoen arriskuak aztertzera eta ebaluatzera, eta bere arriskuen erantzule izatera. Nahiz eta Industria Kimikoaren Europako Kontseiluak (CEFIC) ez duen uste gaur egun substantzia kimikoek organismoan duten egoera kezkagarria denik, kantitate txikitan daudenez, aditu batzuek diote beharrezkoa dela, agente kimiko baten eraginpean egoteaz gain, ehunka edo milaka substantzia kimikoren eraginpean egotearen eta hamarkadatan esposizioaren eragin kaltegarria aztertzea. Onartuz gero, REACHek EBko 40 lege inguru ordezka ditzake, eta Europako estatu kide guztientzako legeria bateratu eta komun bihurtuko litzateke.
2008
‎Castrejanak dio beharrezkoa dela burua lantzen lagunduko duen entrenatzailea ere edukitzea.
2010
‎Kaye Thorne erakundeen berrikuntzan eta garapenean adituak dioenez, “Motibazioa eta sormena eskolan” lanean, “metodologia bizigarrienak eskolaurreko prestakuntzarako eta hasierako ikasturteetarako erreserbatuta daude”. Autoreak dio beharrezkoa dela, ondorengo etapetan, ikaslearen sormena sustatzea eta “ikaskuntza sorkuntza abentura bihurtuko duen hezkuntza giro motibatzailea” eskaintzea. Irakaslearen rola Ekimena, jakin mina, berezkotasuna edo intuizioa bezalako ezaugarriek sormena garatzen laguntzen dute.
2012
‎Oxfamen hausnarketa dokumentuek “eztabaida publikoa sustatzea dute helburu, baina ez dute islatzen Oxfamen politika”, zehaztu du erakundeak. Kate Raworth txostenaren egileak dio beharrezkoa dela pobreziari eta ingurumen degradazioari batera aurre egitea; izan ere, muga funtzional nagusiak (gosea, desberdintasuna eta osasun falta) eta planeten edo ingurumenaren mugak (klima aldaketa edo biodibertsitatearen galera, esaterako) “elkarri lotuta daude berez”. Raworth en esanetan, halaber, “ikuspegi orokorretik begiratuta, elikagai, energia eta diru sarrera faltarekin lotutako pobreziarekin buka daiteke, gure planeten mugetan ia inolako eraginik izan gabe.
2014
‎Ondoren, beste berrikuspen batzuk egin zizkioten, zehazki, 1988an, 1997an eta 2002an. Aspartamoari buruzko ebaluazio berriak dio beharrezkoa dela eztitzaile horren segurtasunari bultzada zientifikoa ematea Wolfgang Bulfon eurolegebiltzarkideak Europako Batzordeari 2009an epaiketa bat egiteko. Orduan, honelako gaiak planteatu ziren:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia