2002
|
|
Orduan azaldu zenez, produktuak «mozorrotutako sendagaiak» zirelako izan zen bazterketa, eta, hala ere, ez zuten nahitaezko baimenik jaso. Espainiako Gobernuak
|
dio
autonomia erkidegoei dagokiela merkatu delikatu horretan irregulartasunik gerta ez dadin ikuskapenak egitea; Euskal Autonomia Erkidegoan, berriz, Herbehereetatik inportatutako negozio baten kontrolaren gaineko erantzukizunak lausotu egiten dira. Osasun Zuzendaritzak onartzen du «arlo horri buruzko legezko hutsune bat dagoela», eta ez daki smart shopen (substantzia horiek saltzen dituzten denden) jarraipen zehatzik badagoen.
|
2005
|
|
Europar Batasuneko arauak aurreikusten ez dituen arazo batzuk konpontzeko, arau nazional bat onartu da, Europar Batasunaren printzipioak eta oinarriak errespetatuz, Europar Batasunak aurkakotasun nazionalak aztertzeko eskaera egin aurretik prozedura intzidentala ezartzen duena. Hala, bada, araudi berriak, 1999ko indargabetuak zioenez, xedatzen du nekazaritzako edo elikadurako produktu baten ekoizleek edo eraldatzaileek, edo horien batasunek, eta, salbuespenezko kasuetan, pertsona fisiko edo juridiko batek, jatorrizko deitura babestuen eta adierazpen geografikoen erregistroan izen bat inskribatzeko eskatzen badute, dagokion eskaera aurkeztu behar
|
diotela
autonomia erkidegoko organo eskudunari edo MAPAri, autonomia erkidegoak bakarrik duen eremuaren arabera. Gainera, arauak eskatzen du inskribatzeko eskatzen diren produktuekin lotura profesionala, ekonomikoa eta lurraldekoa duela frogatzea, produktore edo eraldatzaile diren aldetik, izendapenarekin lotutako lurralde eremuan jarduten baitute.
|
2009
|
|
Gainerako zerbitzu osagarriei dagokienez, berriz (olio aldaketa, ordezko atalak, jatetxea...), legeak
|
dio
autonomia erkidegoko legedi berezien menpe daudela, eta honako atal hauetako xedapenek arautzen dituztela: publizitatea, prezio markatzea eta kontsumitzaileen babes orokorra.
|
2013
|
|
Batez ere, aldez aurreko kontrolagatik. Legeak bere bosgarren artikuluan
|
dio
autonomia erkidegoek euren bidaien berri aldez aurretik eman behar diotela Atzerri Ministerioari. Horrek, bidaia horien egokierari buruz «informatu edo gomendioak eman» ahal ditzan.
|
2023
|
|
CHACON ORTEGAk adierazpenekin bat eginez eta AFAren 164 artikuluarekin batera, aurretiazko lege kontrola egin behar denez espedientea bere osotasunean bidali da486 Horrek esan nahi du prestakuntza egintza guztiak bidali direla: ondasunaren egoera fisikoa eta juridikoa zuritzen duten ikerketak, ondasun higiezinaren balorazioa, autonomia erkidegoaren edo Estatuaren ondare historikoaren edo artistikoaren organo eskudunaren aurretiazko txostena, behar izanez gero, etab... Ondorioz, espediente guztia jorratu eta gero, toki administrazioak eskaria egin behar
|
dio
autonomia erkidegoari eta ezin izango du eskualdaketa prestatzeko espedientea ebatzi baimena izan arte.
|
|
EKren 136 artikuluak esaten duenaren arabera, Kontuen Auzitegia da Estatuaren eta sektore publiko guztiaren gorengo organo fiskalizatzailea. EKren 153 artikuluak ere kontu auzitegia aipatzen du eta horren inguruan
|
dio
autonomia erkidegoen aurrekontueta ekonomi jardueraren kontrola ere berak gauzatzen duela. Kontu auzitegiari buruzko maiatzaren 12ko 2/ 1982 Lege Organikoak bere eskumena Estatu osoari hedatzen da, nahiz eta autonomia estatutuek berezko organo berdinak ezarri.
|
|
" Kontua da kontrola prebentiboa dela. Hau da, enkantea egin aurretik, espedientea hasi ondoren, edo ondasuna esleitu ondoren, toki erakundeak horren berri eman behar
|
dio
autonomia erkidegoari. 1955eko Toki Araubidearen Oinarriak arautzen dituen Legearen 189 artikuluak, indargabetuak, esaten zuen ondasun higiezinen besterentze ororen berri emango zela.
|